16 t/m 31 juli 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantalhoo, 10 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Hey meiden!

Gefeliciteerd voor de degene met een positieve test!

Wij hebben het al wel aan een aantal verteld, die dicht bij ons staan en mocht het mis gaan ook mee kunnen delen. De ouders van mijn man gaan we het met Sinterklaas vertellen. Net als de rest van mijn familie. Heb daar erg veel zin in! Mijn moeder heb ik gelijk gebeld, die wist ook al dat we bezig waren voor een tweede.

Hier nog niet heel erg last, soms wat buikpijn, maar heb ook een blaasontsteking dus dat helpt niet echt mee. Verder pijnlijke borsten, maar met een goed BH geen last van. Hoop dat de misselijkheid minder is dan bij de vorige zwangerschap, hing ik 6 weken lang boven er wc en was 7 kilo afgevallen (van 57 naar 50) was niet zo goed...

Kan niet wachten op de echo!!

Heb me vandaag aangemeld bij MvM. Hoor denk ik van de week wel van ze..

Oeh ben gister naar Billy Elliot geweest, een vriend van me speelt mee. Wat een fantastische show! Mocht je van musicals houden, gaat dat zien! :)

2. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Hier op zich nog weinig kwaaltjes. Af en toe steken in bm. Dit herken ik van vorige zwangerschap. Meer moe en opgezette borsten met blauwe aders. Veel dorst. Lichte hoofdpijn en beetje duizelig. Maar echt minimaal nog. Bij vorige zwangerschap pas va 6 wkn meer kwaaltjes.

Ik ben heel blij dat 24 juli. Onze dochter is van 13 januari dus 1 winterkindje en 1 zomerkindje. Altijd goed weer ben ik t niet mee eens. Ml is op 14-7 jarig en kan me nog een verjaardag herinneren met heel veel regen en storm. Maar de kans op goed weer en dat we buiten kunnen zitten is aanzienlijk groter als in januari :)

Wij hebben t al aan schoonouders en mijn ma verteld. Straks op bezoek bij schoonzus en zwager. Zij is net getrouwd en net gestopt met de pil. Denk dat ze t wel leuk gaat vinden. Schoonmoeder stond te huilen bij t nieuws.

Geniet allemaal van jullie zondag!!

3. vlindertje90

vlindertje90 Actief lid

12 jun 2012
    176
    0
    16
    Wat erg Ladies:(, sterkte!

Gefeliciteerd voor alle nieuwe dames!

Hier is de misselijkheid wel een beetje begonnen hoor. Vorige keer bijna geen last van gehad, dus hoop dat t niet heel erg word.. Verder heb ik best wel last van me hormonen, me emoties gaan alle kanten op, terwijl ik normaal altijd best nuchter ben en eigenlijk zowat nooit huil dus dat is wel een beetje vervelend hha!

Ik ben zelf ook eind juli jarig, en ik vier indd eigenlijk ook nooit mijn verjaardag omdat of ik of de rest altijd op vakantie is.. Misschien is dat dan wel jammer van juli. Zelf vind ik dat eigenlijk helemaal niet zo erg, heb ook niet zo veel met me verjaardag maar misschien komt dat ook daardoor. Het is indd in ieder geval bijna altijd mooi weer;) Ik heb trouwens ook een dochter uit januari, dus wat dat betreft is het wel leuk!

4. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Oh ik wist niet dat het ook in het Nederlands te vinden was. Ik zal een bij babybites kijken.

4dogs82: dank je wel, jij ook van harte gefeliciteerd. Leuk je te ontmoeten hier 😊.

Ik dacht dat het aan mij lag het vroeg wakker worden. Ik wordt al 3-4 dagen rond 4-5 uur wakker en kan dan niet weer in slaap vallen. Pas na 1 uur andere dingen te doen ben ik Weer in staat om te slapen. Is dit ook een zwangerschapskenmerk?

Zijn er meer dames die begeleid zullen worden via het zkh? Ik wel en lees net dat ik 1 echo heb in week 8 en daarna pas in week 20 😞.

Mijn man en ik gaan het pas vertellen na de 8wkn echo aan ouders en close friends. De rest volgt na week 12. Alleen 1 vriendin die in de MMM zit weet het nu ook. Omdat we elke dag contact hebben met elkaar.

Oh en ik ben allang blij dat ik zwanger ben, dus wanneer de baby wordt geboren was voor mij van ondergeschikt belang. Wel is het zo dat het idd minder handig is qua verjaardagvieren.

5. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Ik heb het mijn ouders, schoonmoeder, broers en (schoon)zussen en zwager+vrouw en kids al direct na mijn man verteld, we hebben ze om de beurt gebeld ;) ze wonen nogal ver weg (1,5uur rijden).
    Ze waren allemaal al op de hoogte van onze bezigheden wbt het proberen zwanger te worden en leven allemaal heel erg mee.. dus dit wilde we ook direct delen. De reacties waren echt zooo ontzettend leuk en mooi, meestal werd er gehuild van vreugde, soms gegild :D heel hard gegild (schoonzusje :D t is maar goed dat ze op een boerderij in the middle of nowhere woont :D)

Ook heb ik het, na de familie, aan mijn beste vriendin verteld. Verder nog aan niemand, de rest komt over een week of 7/8 (als ik zo lang m'n mond kan houden :) )

6. vlindertje90

vlindertje90 Actief lid

12 jun 2012
    176
    0
    16
    Ik heb precies hetzelfde iez, elke dag om 5 uur wakker en dan lig ik een uur klaar wakker. Denk toch dat het er wel iets mee te maken heeft want heb dit normaal nooit? Droom ook elke keer heel erg en kan me herrinneren dat ik dit ook bij L had, begon al voor mij nod dus toen dacht ik al van het zou wel is raak kunnen zijn:) Zijn trouwens wel weinig echo's indd, weet je dit zeker? toen ik vorige keer bij de gyn liep op het eind kreeg ik ook nog heel vaak even snel een echo, maar dit waren dan geen officiele? Dus misschien krijg je er wel meer?

Hier nog niemand verteld, we wachten sowieso tot de eerste echo en daarna vertellen we het denk ik aan onze ouders. Ik zou het ook wel eerder aan een vriendin willen vertellen die ook bezig is, maar vriend wil het nog even geheim houden:)

7. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ik heb het ook normaal niet. Vwb de echo's zo staat het wel op de website: Bevallen in Isala - Patiëntenfolders - 5245 - Isala

8. Gember

Gember Niet meer actief

@iez en vlindertje: gelukkig ben ik niet de enige die al om 5:00 wakker ligt! Echt zo vaag he! Ik had het vorige week al en droomde toen ook veel, oa over dat ik zwanger zou zijn.

@iez: vreemd van het echobeleid... Ze moeten toch sowieso een termijnbepaling doen? En dat kan toch alleen tussen 9 en 11 weken echt goed worden gedaan?

@4dogs82: lijkt me ook niet fijn als je man zo kort voor de bevalling naar Amerika is! :( Dan ben je wel even onderweg als je stel op sprong naar huis moet. Hij kan het niet vervroegen?

@mamasmeisje en vlindertje: leuk een winter- en zomerkindje! :) Hier ook de kramp en de eerste tekenen van misselijkheid... :$

@mikjez: hoop dat je misselijkheid deze keer meevalt! 7 kilo is niet niks...en niet ok natuurlijk.

Wat leuk dat veel van jullie het ook al zo snel hebben verteld! Onze ouders waren helemaal blij met het nieuws. :) Tegelijkertijd ook voorzichtig blij, vooral ter bescherming van ons denken we. Ze willen natuurlijk niet dat we weer teleurgesteld worden.

En nee, het maakt ook allemaal niet veel uit wanneer je jarig bent. Voor de een komt het leuk uit en voor de ander niet. So be it. :) Wij vinden het wel een leuke tijd omdat we dan lekker buiten kunnen wandelen (in principe) en nog geen familie hebben die dan jarig is (allemaal tussen maart en begin juli). Wij zijn zelf niet zulke verjaardagsvierders, dus op lange termijn zal het ons kindje waarschijnlijk niet veel uitmaken om in de vakantie jarig te zijn. Met kinderfeestjes is het iets lastiger plannen, maar ach. :D We zijn gewoon dolgelukkig dat het gelukt is, zeker zo snel na de miskraam.

9. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Bedankt voor de babycenter app, heel leuk!

Termijnbepaling zouden ze tijdens 1e echo doen in week 8. Dan ga ik ervan uit dat dat kan.

10. Gember

Gember Niet meer actief

Ook leuke apps, maar niet per se gratis en soms alleen voor iPad of iPhone: In the Womb, Pregnancy+, Zwanger&zo en Zwanger. Die In the Womb heeft supermooie beelden van iedere week in 3d, echt prachtig!

11. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Hallo dames als het mag kom ik ook gezellig meepraten ;)

Mijn uitgerekende datum is 28 juli.

Dit wordt hopelijk ons eerste kindje als het blijft plakken. De testen lopen mooi op een volgende week aan het eind van de week gaan we een cb digitale test doen. En als we dat gedaan hebben dan gaan weer het onze ouders, oma onze broer en zus vertellen. Dit gaan we op een hele leuke manier doen. Ik ga volgende week en bordje maken met de tekst er op. Ik wordt een grote zus. Uitgerekende datum is 28 juli 2015. Die hangen we om de nek van de hond en laten haar als eerste naar binnen gaan bij de familie en dan kijken hoe ze reageren ;)

Bij de vrienden doen we het anders. Die krijgen Het later te horen. We gaan en T-shirt bestellen waarop staat 50% mommy 50% daddy 100% awsome. Niks vertellen gewoon op visite gaan en kijken of ze het shirt gaan lezen en kijken wat hun reacties er op zijn. Iedereen weet dat wij niet van het normale zijn dus verwachten dat ze het leuk vinden.

12. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Gember, ik vind het ook niks dat hij vlak daarvoor in Amerika zit, het kan niet verschoven worden, maar ik denk dat als het wat "echter" wordt allemaal, dat mijn man het wel gaat afzeggen ;) dan zoeken ze maar iemand anders :D

MissRedDragon, welkom en gefeliciteerd ;)
    Wel leuk dat je je hond dat wil laten "doen" :D denk je niet dat je ouders denken dat je er een puppy bij neemt? :D Dat zouden mijn ouders denk ik kunnen denken, wij hebben 3 honden.

13. Judith01

Judith01 Bekend lid

16 nov 2014
    709
    552
    93
    Hoi allemaal!!

Alle zwangeren, gefeliciteerd!!

Ik wil me hier ook heel voorzichtig aanmelden!
    Ik heb vanmorgen 2 testen gedaan en beide met een licht streepje!
    Allemaal heel erg spannend en onwerkelijk, want het is de eerste!
    De uitgerekende datum zou dan 26 juli zijn.

14. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Gisteren ontdekt dat we zwanger zijn van ons eerste kindje. We proberen sinds mei zwanger te worden en mijn lichaam gaf iedere keer signalen af dat ik zwanger was, maar elke keer teleurgesteld! Nu niet een positief gevoel en toch zwanger! Wat ben ik blij!

Kwaaltjes zijn er wel, maar niet heel storend. Ik ben alleen best wel moe steeds en met vlagen misselijk. Ook heb ik sinds zo'n 3 dagen uitslag dat vreselijk jeukt!

Morgen de huisarts bellen en de verloskundige!

Spannend!

15. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    ♥ 15 - 31 juli mama's ♥

15 juli

16 juli
    Lies79 - 1e kindje - 35
    Loesje26 - 3e kindje - 31

17 juli
    Chantalhoo - 2e kindje -28
    Hardlopertje - 2e kindje - 25

18 juli
    Jenn78 - 1e kindje - 36
    Vlindertje 90 - 2e kindje - 24

19 juli

20 juli

21juli
    Liesje12345 - 1e kindje -24
    Monique7 - 2e kindje - 35

22 juli

23 juli

24 juli
    Mamasmeisje - 2e kindje - 31
    4dogs82 - 1e kindje - 32
    iez - 2e kindje - 33

25 juli
    Loe - 1e kindje- 27

26 juli
    Gember - 1e kindje - 29

Judith01 -
    PH1- 1e kindje

27 juli
    Mikjez - 2e kindje - 25
    Vlindermama2014 - 1e kindje

28 juli
    karlijntjev - 2e kindje - 29

MissRedDragon - 1e kindje

29 juli

30 juli

31 juli

Afspraken

20 nov Chantalhoo eerste echo
    1 dec Ladys1987 eerste echo
    1 dec Mikjez eerste echo
    5 dec Lies79 eerste afspraak vk
    5 dec Mamasmeisje echo gyn
    5 dec Monique 7 eerste echo
    8 dec Vlindertje90 eerste echo
    9 dec Vlindertje90 eerste afspraak vk
    11 dec Iez eerste echo gyn
    12 dec Hardlopertje eerste echo

17 dec Mamasmeisje intake vk
    22 dec Jenn78 eerste echo
    22 dec Hardlopertje eerste afspraak gyn
    22 dec Liesje12345 eerste echo

16. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Ik heb de lijst aangepast :D

17. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Ik denk dat mijn datum 26 juli is, maar dat weet ik nog niet zeker.. Leuk dat ik ook in de lijst sta!

18. MissRedDragon

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    @4dogs82: onze familie weet dat we aan het proberen zijn voor een kindje. En ze weten ook dat we verder geen huisdieren meer nemen. We hebben het huis al zo vol met dieren :p

19. MissRedDragon

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Oh sorry, ben 31 jaar :)

20. Gember

Gember Niet meer actief

@PH1 en Judith01: welkom en gefeliciteerd! Leuk dat jullie vooralsnog ook op 26 juli zijn uitgerekend!
    @mamasmeisje: dank voor de lijst! Bij ladys1987 is het toch niet goed gegaan...? Ze staat namelijk nog wel in de afsprakenlijst.
    @missreddragon: originele manier om het te vertellen, leuk hoor! Ik denk dat mijn familie het niet zou snappen (wat dogs zegt), maar hoop die van jou wel! ;)
    @dogs: hoop inderdaad dat het zo loopt tzt. Zou wel veel rustiger zijn lijkt me.

Jeetje, sinds vanmiddag onwijs misselijk! Niet dat ik moet overgeven, maar wel beroerd. :$

Deel Deze Pagina