16 t/m 31 juli 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantalhoo, 10 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justhappy

justhappy Lid

25 nov 2014
    16
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik bevallen zowiezo in het ziekenhuis, heb medische indicatie.
    Borstvoeding twijfel ik nog over...
    Bij smurfje heb ik 4 maand alles afgekolfd omdat ik niet kan aanleggen (heb platte tepels)
    Wel met aanvulling van flesvoeding...
    Weet nog niet of ik het kan handelen om te kolven als er een 2jarige rondhuppeld...

Bij de bevalling van smurfje heb ik een ruggeprik gehad...
    Wou het in eerste instantie op eigen kracht doen maar ik begon uitgeput te raken...
    Om 17.30 had ik de eerste wee en om 12.15 kreeg in de ruggeprik (was al ruim 18 uur bezig)
    En om 2 uur is smurfje geboren na 3 persweeen...

Sorry ff geen puf om overal op te reageren...

2. vlindertje90

vlindertje90 Actief lid

12 jun 2012
    176
    0
    16
    Fijn voor alle meiden met een goede echo, gefeliciteerd! MRD wauw een tweeling, super! Hopelijk zijn er volgende week 2 hartjes te zien! Dan is het ook niet gek dat je je zo beroerd voelt, hopelijk voel je je nu snel wat beter!

Hier moet ik ook sowieso een in het ziekenhuis bevallen, vorige bevalling is een spoedkeizersnede geworden dus vandaar. Bij mijn dochter heb ik 10 maandan borstvoeding gegeven, vond het zo fijn, dus hoop dat dat dit x ook weer lukt:)!

Vandaag voor het eerst bij de verloskundige geweest, ze hadden vooral heel veel vragen en bloeddruk meten en bloed prikken enzo.

K*t voor de meiden die nog zo ziek zijn:( En je hoeft je echt niet schuldig te voelen hoor, je kunt er niks aan doen dat je zo ziek bent en dan hebben ze ook niks aan je! Hier voel ik me ook nog niet goed, steeds heel misselijk en dat ik denk dat ik moet overgeven maar dat is nog niet gebeurd. Nja opzich is het zo nog wel te doen, maar je voelt je gewoon zo rot, vooral omdat niemand het nog weet en ik moet doen alsof ik me top voel..

3. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Jeetje wat een goed nieuws!
    Gefeliciteerd Vlindermama! Had ergens wel een goed gevoel bij jou! Lekker genieten nu!!

En MRD: dubbel gefeliciteerd! Spannend hoor een tweeling. Zit bij jullie in de familie toch?

4. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Ja idd zit aan mijn moeders kant mijn vaders kant en aan de kant van mijn man aan zijn moeders kant. Maar ben de eerste met een 2 eiige 2ling.

De 2e zak vloeistof hangt er nu aan, maar heb nog niet het idee dat ik mij beter ga voelen. Heb ook gisteravond heel laat nog een zetpil gekregen terwijl ik er 's middags er ook 1 had moeten krijgen. Het avondeten wat ik hier heb gekregen is er tot nu toe nog in gebleven, maar dit is niets voor mij zo'n ziekenhuis en wil het liefst zo snel mogelijk weer naar huis.

5. Gember

Gember Niet meer actief

Goedemorgen meiden,

Vannacht in ieder geval min of meer doorgeslapen, dus iets meer uitgerust dan gisteren. Nog steeds zo misselijk alleen. Ik ga het vandaag proberen met werken. Hopelijk gaat het ok als ik er eenmaal ben en anders ga ik wat eerder naar huis. Ze vinden het vast raar dat ik kom aangezien ik me gisteren heb ziekgemeld onder mom van "griep". Dat duurt toch meestal iets langer... Dan morgen en vrijdagochtend nog werken (plus volgende week). Ik wil het liefst wachten met vertellen aan m'n baas tot na de combinatietest (week 13), maar ik moet nog zien of ik dat volhoud als ik me zo voel. We zijn een redelijk hecht team met 4 personen, dus ergens heb ik het idee dat het prima zou zijn om het m'n baas alleen te vertellen. Collega's nog niet. Ik wil alleen niet dat hij meteen al gaat nadenken over m'n vervanging en zo. Daar ben ik nu nog niet mee bezig, dus voelt een beetje raar.

@mrd: hoop dat het infuus gauw aanslaat! Beterschap en geniet van de 2 wondertjes in je buik.

@mikjez: handig om bij je vader te werken nu. ;) En wat gaaf de echo! Veel plezier! Strijkertje ook! Wat naar dat het niet goed ging gisteren... :( Hoop dat die orale pillen helpen en dat die er niet ook meteen uit gaan... Beterschap!

@4dogs: succes met de huizenjacht! Spannende tijd zo!

@iez: dat "verslonzen" zeg maar is wel normaal nu denk ik. Het kan mij nu even wat minder schelen, zeker scheren. Meestal scheer ik voor het weekend een keer, want tja als we "het" doen, is het meestal in het weekend. :p Dank voor de tip van magnesiumtabletten. Vannacht gelukkig ok geslapen. Als ik thuis ben, doe ik ook altijd een dutje. Dank ook voor je lieve woorden. Ik voel me rot dat ik niet eerlijk kan zijn. Durf het gewoon nog niet echt. En ergens heb ik zoiets van, zwanger worden was mijn keuze, dus moet m'n werk er niet onder lijden. Maar ik kan er inderdaad niks aan doen hoeveel last ik wel/niet heb van de symptomen. Het is niet anders. Ik doe m'n best voor m'n werk, maar ik ben tegelijkertijd beschermend tegenover de kleine uk. Als ik me niet goed voel, is dat misschien een teken dat ik het rustig aan moet doen. Hopelijk gaat het na de Kerstvakantie (tegen die tijd week 11) alweer de goede kant op en hoef ik me niet meer ziek te melden.

@julY: ja, dat vond ik ook irritant, vandaar dat ik het heb laten aanpassen. ;)

6. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Wauw MRD, een tweeling!
    Blijf ik altijd bijzonder vinden.
    Hopelijk gaat het allemaal goed met de 2 kleintjes.

Beterschap voor alle zieke dames!

7. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Infuus heeft geholpen, ben nu al ketonen vrij. Net weer een nieuwe zak van een liter er aan gekregen. Hopelijk de laatste dan kan ik rond 5 uur naar huis. En zo niet moet ik nog een nacht blijven waar ik geen zin in heb.

8. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Ik laat ook maar weer eens van me horen! Ik lees alles wel braaf mee, maar voel me soms niet in staat om te reageren! Ik ben nog steeds met vlagen heel erg beroerd en op mijn werk krijgen ze het wel een beetje door, maar ik gooi het erop dat ik wat verkeerds heb gegeten en dat ik daar een allergische reactie op heb (ivm de uitslag).

Gisteren wel rechtstreeks de vraag gehad of ik zwanger ben van mijn leidinggevende, maar gezegd dat ik pas geleden ongesteld ben geweest.. Ze moet nog even geduld hebben!

Ik hoop thuis te kunnen bevallen en wil graag borstvoeding geven zolang het kan..

Mijn borsten zijn als een malle gegroeid en ook mijn buik begint te groeien. Ik maak iedere week buikfoto's en je kunt duidelijk verschil zien. Ik pas al best veel niet meer en hoop dat ik een leuke kerstoutfit kan gaan vinden!

We hebben het idee om bij zijn familie kerstkaarten te laten drukken met de echo foto erop en dan met de tekst mag ik volgens jaar bij jullie aan tafel ofzo!

9. Loe

Loe Lid

12 nov 2014
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw, MRD, een tweeling! Gefeliciteerd en hopelijk volgende keer een duidelijke echo van nr 2!

Ik ben aan het solliciteren en hoop binnenkort op gesprek te worden uitgenodigd. Ik weet dat je niet verplicht bent om het te vertellen, maar stel dat ik word aangenomen en ik begin in januari. Dan ben ik 14 weken zwanger en kan ik het toch ook niet meer lang geheim houden. Dat komt toch lullig over? Tijdens gesprek niets zeggen en als je de baan hebt het opeens bekend maken. :(

10. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Mikjez: hopelijk gaat het vandaag beter dan gisteren.

justhappy: oeff je hebt het vorige keer wel lang volgehouden zonder prik.

Gember: fijn dat je beter hebt geslapen. Als je je gisteren hebt ziekgemeld was ik zeker weten vandaag niet gegaan. Zo ga je jezelf echt wel verraden ben ik bang. Want je komt niet geloofwaardig over als je 1 dag griep hebt en volgende dag opeens toch verschijnt en men kan zien dat je geen griepverschijnselen hebt. Als jullie toch een hecht team zijn, zou ik het vandaag gewoon aan je leidinggevende vertellen en daarbij aangeven dat je niet aan toe ben om over vervanging nu al te praten. Dat je dat het liefst na je vakantie doet. Dat geeft je rust anders blijf je rare dingen doen. Soms lopen zaken gewoon anders dan je had gewild. Je kunt gewoon eerlijk zijn dat je het liefst later had verteld, maar dat deze situatie en hoe je je voelt (beroerd) ervoor zorgen dat je toch moet vertellen. Ik denk echt dat er een last van je schouders valt en als hij/zij een beetje menselijk is, zal hij/zij ook aangeven dat je vooral niet verplicht moet voelen om te komen als je het niet trekt. Nou wat voor rust zou dat je geven, en wat goed is dat dan voor jou en je baby.

MRD: fijn dat je ketonenvrij bent. Ik hoop dat het goed blijft gaan.

PH1: waarom wilde je niet gewoon meteen vertellen aan je leidinggevende gisteren? Wanneer ga je het wel vertellen?

Loe: tja dat is moeilijk meid. Maar hier een paar links die de moeite waard zijn om te lezen:
    Vertellen of verzwijgen?
    Solliciteren als je zwanger bent — Anababa
    Zwanger en solliciteren - FNV Bondgenoten
    Zwanger solliciteren, kan dat? | Intermediair.nl

11. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Oh ja en ik ben natuurlijk blij dat het vandaag zo ver is!!! Over ongeveer 6,5 uur ik hoop zo dat er een hartactiviteit is....eng.

12. monique7

monique7 Actief lid

7 aug 2012
    226
    9
    18
    Wauw MRD een tweeling! Spannend! Hopelijk volgende wk 2 hartjes!
    Hoop voor je dat je naar huis mag.
    Vlindermama jij ook gefeliciteerd met je goede echo was zeker even spannend!
    Alle andere goede echo's ook gefeliciteerd en voor de zieke dames hoop dat jullie snel opknappen en lekker kunnen genieten.

13. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Omdat ik niet een hele goede band heb met mijn leidinggevende en vind dat mijn familie het eerst moet weten. Zodra ik het aan mijn leidinggevende vertel komt er stress voor de zomervakantie en wordt ik een nummer in plaats van een zwangere vrouw

14. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Jammer is dat als de verhoudingen niet helemaal soepel verlopen. Logisch dat je eerst je familie wilt vertellen. Heb je al een datum in gedachten? Je hebt het vast al een keer genoemd, maar door alle berichten kan ik niet zo goed bijhouden wie wat zei.

15. Gember

Gember Niet meer actief

Ontzettend bedankt, iez. Echt lief! Heel veel succes vandaag met je echo! Aftellen!

Ik heb met m'n man net besloten dat ik het ga vertellen zodra ik m'n baas weer zie. Hopelijk vandaag. Her klopt dat ik mezelf waarschijnlijk verraad, maar ik wil vooral niet meer liegen en kunnen ontspannen. Het kost zoveel energie om te doen alsof. Zometeen ga ik weg, heb gezegd dat ik iets later ben.

16. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Wat zal dat een opluchting zijn. Succes!

17. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Mijn moeder weet het al en de met de kerstdagen vertellen we het de rest.. Daarna langzaamaan vrienden inlichten en dan begin januari het werk inlichten..

18. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Heel veel succes!!

19. Vlindermama2014

Vlindermama2014 Bekend lid

3 okt 2014
    624
    1
    18
    NULL
    NULL
    goedemorgen meisjes,

MRD, wauw een tweeling!!!!! Ik hoop dat er snel 2 mooie kloppende hartjes te zien zijn!!!!
    Voel je je alweer iets beter? Hopelijk vandaag na huis.

Iez, succes vandaag!

Iedereen nogmaals dank voor de lieve berichtjes! Ben zo opgelucht he! Was best wel onzeker en verdrietig over de situatie!

Gember, fijn dat je goed hebt geslapen. En als je het wil vertellen doen, doen waar je je goed bij voelt. Succes!

20. Gember

Gember Niet meer actief

M'n leidinggevende is er vandaag helaas niet... Dus ik wacht tot morgen. Hopelijk is hij er dan wel. Gelukkig trekken m'n collega's niet mega scheve gezichten vandaag.

Deel Deze Pagina