16 t/m 31 juli 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantalhoo, 10 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Ik ben ook nog steeds erg misselijk. Ik heb nu zetpillen gekregen VAB de huisarts en die werken gelukkig wel aardig.
    Aanstaande vrijdag hebben wij de eerste echo.

Bij onze eerste ben ik ook in het ziekenhuis bevallen en dat zou bij de 2de wel weer zijn. Ik heb een medische indicatie door mijn astma. Ik ga flesvoeding geven, omdat ik met de medicijnen die ik gebruik geen borstvoeding mag geven. Of ik moet mijn medicijnen nog langer laten staan. Wat weer niet goed is voor mijn gezondheid.

@mrd. Wat gaaf een tweeling. Hopelijk hebben jullie volgende week een nog mooiere echo.
    @rest. Heel veel succes allemaal

2. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Zo goed als het gisteren overdag ging, zo slecht ging het 's avonds en gaat het vandaag... Toen ik de portie rauw gehakt voor het avondeten in de koelkast zag liggen, ging ik bijna over mijn nek. Als ik eraan terugdenk trouwens weer.

Vannacht ruim een uur wakker gelegen en toen ging ik natuurlijk malen: wat zouden we maken voor het Kerstdiner bij mijn schoonouders (buffet voor 20 man)? En met elk gerecht dat ik bedacht werd ik misselijker...

Heb vanochtend met grote moeite een appel weggewerkt en nu wel honger, maar ook zo misselijk dat ik waarschijnlijk niks naar binnen krijg :( Blegh, zo is er toch helemaal niks aan? Ik weet dat er meiden zijn die zich een stuk slechter voelen en gelukkig hoef ik niet over te geven ofzo, maar ik voel me toch even ontzettend zielig. Dus.

3. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Tip die bij mij werkt als ik dus misselijk ben (en dan vooral ook nog honger): kauwen op een pepermunt of een kauwgompje, een beschuitje eten, heel langzaam, goed kauwen. En cola drinken erbij! Vanmiddag heeft dit me een ellendig moment bespaard volgens mij haha.

Zo dames, echo gehad, was erg bijzonder en leuk! Hartje klopte mooi en beginselen van de armen en benen waren al te zien! Mooie navelstreng en dooierzakje :)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      20 KB
      Weergaven:
      3
  4. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Wel jammer dat hij automatisch de foto's draait.. Mochten jullie vragen hebben wat je ziet, haha laat maar weten :p

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      23,3 KB
      Weergaven:
      3
  5. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Yeahhh ik ben zo blij hartje klopt!!!! Joehoeee

Zou 8w2d zijn maar we houden nog even 7w5d aan

6. Gember

Gember Niet meer actief

Jaaa wat super! Geniet ervan! Vier dagen verder zelfs, wow! :D Wanneer is je termijnecho?

7. Gember

Gember Niet meer actief

Leuk! Lastig om te weten wat je ziet inderdaad. Gaaf hoor.

8. Strijkertje

Strijkertje Actief lid

15 okt 2012
    264
    0
    0

9. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Fijn al die goede echo's :) gefeliciteerd mikjez en iez

Ik moet toch nog een nachtje in het ziekenhuis blijven helaas :( heb er helemaal geen zin meer in. Ik slaap hier slecht en eten is ook niet je van het. Allemaal zo weinig gekruid. Ik ben gewoon zwaar vermoeid nu en dan valt alles ineens tegen. Vandaag wel visite gehad van vrienden dus dat was wel ff fijn en als ik morgen weer thuis ben komen mijn ouders de hond weer thuis brengen. Ook krijg ik momenteel van heel veel vrienden de vraag hoe ga je dit nou aanpakken nu het er 2 zijn. Jah het zal allemaal wel los lopen zeg ik dan, kan er nu nog niets over zeggen. Maar ze zijn beide meer als welkom. En het verklaarde ook wel waarom mijn buik in rap tempo groeide en ik zoveel last van steken had in mijn baarmoeder. Het groeit natuurlijk allemaal 2x zo snel. Maar heb ook vrienden die het helemaal geldig vinden en ons al helemaal willen helpen met van alles en nog wat. Zo heb ik met 12 weken al een kinderwagen voor een 2ling en een speciaal op maat gemaakte box voor een 2ling. Als het andere vruchtje ook goed blijkt te zijn. We hopen er zo zeer op dat deze ook een mooi kloppend hartje heeft volgende keer, dat zou echt helemaal geweldig zijn.

10. shia

shia Bekend lid

7 jun 2014
    564
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gaaf iez!!! Gefeliciteerd!

Mikjez: bijzonder hoor. Mooi om dan zo de ontwikkeling te volgen!

MRD: balen dat je nog een nachtje moet blijven, maar voor het goeie doel!! Jammer zulke reacties van hoe ga je dat dan doen.. Indd zie je vanzelf! Komt heus goed!

11. Gember

Gember Niet meer actief

@ph1: jammer inderdaad dat het niet goed voelt om het al vroeg te vertellen op je werk. Ik bof dat ik zo'n goede band heb met m'n leidinggevende en collega's. Wel bizar dat je baas er zo direct naar vraagt! ;)

@loe: lastige... Ik ken iemand die het zei en niet is aangenomen om die reden. Achteraf gezien had ze daar gewoon een punt van moeten maken, want je mag helemaal niet daarom worden afgewezen. Die vrouw had het zelfs recht in haar gezicht gezegd dat dat de reden was, ongelooflijk! Succes met het nemen van een beslissing. Zelf zou ik kiezen voor eerlijkheid, ook al riskeer je daarmee niet te worden aangenomen. Het kan ook gewaardeerd worden dat je juist eerlijk bent.

@MRD: balen dat je nog een nacht moet blijven, maar waarschijnlijk niet voor niets. Hopelijk helpt het en kun je hierna op eigen kracht verder. Supergaaf een tweeling joh! Kan me voorstellen dat mensen dan nog meer geneigd zijn om te helpen. Lekker aannemen allemaal! Ik hoop heel hard voor je dat het goed gaat met de twee kleine spruitjes en dat je volgende echo helemaal perfect is. Sterkte vanavond en vannacht!

@ladyl: herkenbaar! Was jij nou zzper? Lukt het met werken en zo? Ik zou vooral wel iets eten 's ochtends. Meestal gaat het bij mij dan steeds beter. Na de lunch voel ik me op m'n best (maag vol) en dan 2-3 uur later gaat het weer bergafwaarts. Goed blijven eten is belangrijk. Maar wel eenvoudige dingen die je nu kunt verdragen. Sterkte meid!

@hardlopertje: spannend bijna echo! Jij ook zo ziek, wat naar... Goed dat de zetpillen helpen. Moest je ook overgeven? En welke zetpillen heb je?

12. Gember

Gember Niet meer actief

Nu dat ik het morgen aan m'n baas en directe collega's ga vertellen, vraag ik me af wanneer onze vrienden het te vertellen. Nu weten allen m'n twee beste vriendinnen en onze ouders het. Met de feestdagen vertellen we het aan twee tantes. We hebben geen enorm netwerk aan vrienden of zo, gewoon ieder 5 goede vrienden/vriendinnen met aanhang. Wat zouden jullie doen? En hoe vertellen? Persoonlijk of met een bijzondere Nieuwjaarskaart bijv?

13. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    @Gember: ik ben inderdaad ZZP'er en werk vanuit huis, dus dat is wel fijn nu met die misselijkheid. Gelukkig is het deze week nog rustig, maar volgende week nog even doorpakken voordat ik lekker van twee weken vakantie kan genieten. Ik eet 's ochtends meestal wel iets en dan tegen elf uur weer. Lunch gaat dan goed en avondeten meestal ook, maar ik zit dan juist weer sneller vol dan normaal. Gek hoor, wat je lijf nu allemaal doet...

@loe: ze mogen eigenlijk helemaal niet vragen of je zwanger bent of kinderen wil, dat is discriminatie en daar hoef je ook geen antwoord op te geven. Maar ja, of je dan op de goede voet begint met je werkgever... Zeker een lastige!

@MRD: wat bizar dat mensen zo reageren, dat doe je toch niet? Jammer dat je nog een nachtje moet blijven, kan me heel goed voorstellen dat je daar niet op zit te wachten... Wanneer heb je de volgende echo?

14. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Gember: mijn termijn echo moet voor m'n vakantie (21-12) plaatsvinden. Maar de secretaresses van de afd. waren al om 16 uur naar huis, dus moet ik morgen bellen om een afspraak te maken.

We hebben besloten om het vanavond aan onze ouders en mogelijk zelfs broers en zussen te vertellen. We zijn na de echo meteen naar de fotoshop gegaan en 1 van de echopics op een muismat laten afdrukken. We gaan gewoon tegen m'n schoonmoeder zeggen dat we een nieuwe muismat voor haar hebben en dan opeens kan ze het zien en m'n schoonvader dus ook. Vond het wel origineel 😊.

En m'n moeder is per Skype die woont in het buitenland.

Nu eerst een dutje doen om fit te zijn straks als we naar m'n schoonouders gaan.

Sorry dat ik niet op iedereen reageer komt later of morgen nog.

15. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Gefeliciteerd!! En hoe reageerde de familie?

16. shia

shia Bekend lid

7 jun 2014
    564
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben ook benieuwd iez hoe iedereen reageerde! :D

17. Gember

Gember Niet meer actief

Iez, hoe ging het gisteren?? Zo benieuwd!

Vandaag ga ik het an m'n baas en directe collega's vertellen. Het heeft niet veel zij om het alleen aan m'n baas te vertellen, aangezien we zo hecht zijn als afdeling. De rest van de organisatie moet wel even wachten tot na de 13 weken, liefst ook Personeelszaken... M'n man gaat het na de termijnecho aan z'n 3 beste vrienden vertellen. Dat is echt zo'n groepje, dus leuk om te doen en een van hen heeft al 2 kids. Voor de rest wachten we nog tot na de combinatietest. Ik weet dat 1 vriendin een beetje tegen de combinatietest is en heb geen zin in discussie daarover.

Nog steeds heel beroerd, maar gisteren wel grootste deel van de dag gewerkt. Vandaag en morgenochtend nog en dan weer bijkomen. Nooit gedacht dat ik met zo'n korte werkweek zo gesloopt kon zijn...!

18. Gember

Gember Niet meer actief

MRD, hoe ging het vannacht?

LadyL, wel fijn om zzper te zijn nu, maar desondanks pittig met de werkdruk soms lijkt me. Sterkte met de misselijkheid!

19. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    @gember : vannacht was echt klote. Mis mijn eigen bed en heb hier bijna geen oog dicht gedaan. Heb last van mijn rug en schouders gekregen en moest ook nog eens een keer braken vannacht. Maar kan ook van de zenuwen zijn. Zo komt de gynaecoloog langs om te vertellen of ik naar huis mag en een afspraak maken voor de echo volgende week. Ik zal er ook nog wel last van hebben dat ik nog maar 1 hartje heb gezien ipv 2 en daardoor ook nog wel wat zenuwen hebben of alles goed is.

20. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    @gember
    Ik gaf alles wat ik al weer over. Nu met de medicijnen emesafene gaat het gelukkig beter. Wij hebben ook een eigen zaak dus mijn man kan makkelijk zijn tijd indelen en eventueel thuis gaan werken. Mijn ouders hebben ook een eigen zaak dus die kunnen dat ook en dat is wel makkelijk qua oppas voor onze dochter van 21 maanden.

Morgen de echo als het goed is ben ik dan 9 weken.

Deel Deze Pagina