16 t/m 31 juli 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantalhoo, 10 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Ik heb er ook af en toe last van vriend gelukkig niet dis die stelt me weer gerust.
    Geen idee heb af en toe ook buikpijn over hele onderbuik.
    En als ik nies of ik sta op voel ik die banden echt een rot gevoel.

2. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Hier ook wel een beetje last van hoor. Ook niet te veel dingen lezen anders word ik er alleen maar nerveuzer van en dan ook misselijker.

Onze babykamer is eigenlijk wel erg groot. We hebben bij ons thuis 2 grote slaapkamers van 3 bij 4,5 m waarvan 1 nu nog onze slaapkamer is en de andere de babykamer word. Daarnaast hebben we nog een kleine slaapkamer waar nu onze kledingkast staat (was de enigste kamer waar deze kon staan) en dat word de hobby kamer. En we gaan de zolder helemaal klaar maken zodat de zolder onze Mega slaapkamer word :D met nog een kleine bergruimte. We hebben namelijk een grote dakkapel van 4 m breed op zolder en de complete zolder bestaat uit 2 blokken van 5 bij 4 meter. Dus kunnen we nog wel een mooie slaapkamer van maken ;)

3. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Super leuk 4dogs!

Hier nog niet bezig met de babykamer.
    Wachten zo wie zo de echo af op de 13e.
    We gaan al wel langzaam opruimen en kijken voor spullen.
    Zoals ik het nu in mijn hoofs hebt worden alle muren op 1 na gewoon wit en de andere muur fel groen.
    Meubels worden grijs.
    Ik hoop dat we dat kunnen realiseren :)

4. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Wij hebben de babykamer al. De kast en de commode wordt nu nog gebruikt door onze dochter, maar die krijgt binnenkort een nieuwe kamer. Wij willen dit weekend beginnen om de slaapkamer op te ruimen en die klaar te maken als babykamer dan kan de kamer van onze dochter ook helemaal klaar gemaakt worden met nieuwe meubels en nieuwe behang enz.

5. monique7

monique7 Actief lid

7 aug 2012
    226
    9
    18
    Allemaal nog een gelukkig nieuwjaar!

Ik heb ook nog babykamer van onze dochter, dus gaan we ook opnieuw gebruiken. Voorlopig toch niet nodig nog want onze kleine komt eerst bij ons op de kamer. In een wiegje. Maken kamertje verder wel klaar maar ook pas na de 20 weken echo.

4dogs mooie fotootjes hoor! Wauw!

Mww leuk die buikfoto's ! Hier nog weinig te zien, maar had ook al buikje van mezelf..

Liesje hier ook misselijk soms als niet eet..

6. Vlindermama2014

Vlindermama2014 Bekend lid

3 okt 2014
    624
    1
    18
    NULL
    NULL
    Bij mij was dit het groeien van de baarmoeder.
    Hoort erbij!
    Maar als je je zorgen maakt VK bellen.

7. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Happy New Year nog, dames! Wij waren even lekker een paar dagen weg van de drukte dus ik ben nu pas weer bij met alle nieuwe berichten. Sorry, op iedereen reageren wordt een beetje veel...

Iedereen gefeliciteerd met de mooie echo's! Fijn om te lezen dat het allemaal goed is gegaan.

Geslacht van de baby willen wij niet weten, dat komt wel bij de geboorte. We zijn toch niet zo van het hele roze vs blauw, dus dat is niet zo'n punt voor ons. Afgelopen week hebben we bedacht wat we met de babykamer gaan doen qua kleuren (wit en verschillende tinten groen), maar echt daaraan klussen willen we pas verderop in de zwangerschap gaan doen.

Namen vinden we lastig, vooral voor een jongen. Gelukkig hebben we wel al voor allebei een shortlist, haha. We denken allebei dat het een meisje is.

Ik ben ook nog niks aangekomen, heb nog niet echt een zichtbaar buikje maar plof wel uit al mijn beha's ;) Mijn strakste broeken zitten al wel te strak, ik voel mijn baarmoeder duidelijk zitten en 's avonds knoop ik het liefst mijn broek los, dus het zal niet lang meer duren...

8. MissRedDragon

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Hè wat jammer :( net weer overgegeven dus mijn braak vrije dagen staan weer op 0.

@ladyl wij hebben ook gekozen voor groen :) ook omdat we het geslacht niet willen weten en het past goed bij de zwartbruine meubels die we hebben uitgekozen. En aan 1 wand komt een wand met fotobehang van een mooi mystiek stukje bos.

9. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Klinkt gaaf! Wij gaan voor wandstickers van Le Petit Prince :)

10. MissRedDragon

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
  11. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    Bedankt voor jullie welkom! Het is teveel om alles terug te lezen dus hoop dat ik het allemaal een beetje bij houd ;)

Afgelopen dinsdag de termijnecho gehad en 2 dagen vooruit gezet dus 20 juli uitgerekend. Ons kleintje was al een echte druktemaker!

Hier hebben we gekozen voor een mintgroene babykamer. Met grijs voor een jongen en met roze en paar gouden accenten voor een meisje. Waarschijnlijk zullen we de babymeubels gebruiken die ons zoontje nu heeft. Die zijn wit. Kan bijna niet wachten om eraan te beginnen

12. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ik ga vanavond alles even terug lezen 😁

Babykamer: zoontje gaat verhuizen naar de andere kamer dus voor hem gaan we bezig. De baby komt dus op de slaapkamer waar ons zoontje nu ligt dus daar hoeft niks aan te gebeuren, daar zit op 1 muur pip studio behang en de andere muren wit met modern ledikant en commode erin en een rieten lampenkap.

13. Vlindermama2014

Vlindermama2014 Bekend lid

3 okt 2014
    624
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hee meiden, goede zondag!!

Wij kunnen nog vrij weinig met babykamer e.d. Want we zitten nu gehuurd op een appartement ( 2 slaapkamers) maar we hopen toch wel een koophuisje te hebben gevonden binnenkort. Hier kan het ook, hebben een lift en het is vrij ruim maar we zijn al enige tijd opzoek naar een koophuis dus we wachten ff met de babykamer. Meubels heb ik wel al hele mooie gezien dus wellicht dat we die snel gaan kopen :):). Wilde ook ff wachten tot de 12 weken maar die zijn donderdag om!!
    Namen zijn we ook al over uit, beide.
    Gister bloedverlies waar ik best van schrok, dus had de VK gebeld en ze wilde dat ik even langskwam, gelukkig alles goed met de kleine.
    Bloeden is nu ook gestopt.
    Dit keer hadden we een hele goede vond ik zelf, ze vertelde op een gegeven moment ook over een 'bultje' tussen de benen ( we zagen hem ook) dat is bij deze termijn zowel bij een meisje als een jongen net zo groot maar er was een theorie dat als het naar achter stond een jongen zou zijn en een meisje naar voren.. En deze stond naar achter!! Maaaaaaaaar, ze deed nog geen uitspraken, daar is het nog te vroeg voor.
    Mijn voorgevoel zegt al vanaf het begin een jongens, terwijl bijna iedereen denkt dat we een meisje krijgen.
    Ik heb trouwens geen voorkeur.
    Laatst vertelde hier iemand dat het buikje nog niet dicht is gegroeid??
    Ik heb dit even gevraagd aan de VK, en dit is volkomen normaal.
    9 van de 10 keer groeit deze gewoon dicht.
    En met 12 en een halve week moet deze dicht zijn.
    Bij onze baby was deze ook nog niet volledig gesloten, er kwamen nog darmen uit zeg maar.
    Verder was hij/zij echt enorm beweeglijk. Heel erg leuk!!
    Deze echoscopische/VK keek veel uitgebreider dan de vorige, heel fijn.

Fijne zondag.

P.s. Wij willen bij Xenos een boom halen die je tegen de muur plakt, een platte en daar kun je allemaal beestjes bij kopen, ook plat en alles wit. Heel erg leuk, misschien een idee ;)

14. Yvetje1982

Yvetje1982 Bekend lid

17 jan 2007
    700
    0
    0
    fulltime mama
    Limburg Zuid
    Dag dames,
    als eerste , nog de beste wensen voor 2015! Dat het een mooi jaar mag worden!

Verder heb ik ff bijgelezen. Ik las dat er dames zijn die bang zijn voor de buikpijn die ze voelen.. Dit is echt helemaal normaal! Je baarmoeder rekt behoorlijk uit! Dat is nu dus grappig bij mij, alles wat ik voel denk ik gelijk oh ja, herkenbaar.. Maar zo'n eerste x kan alles je behoorlijk onzeker maken.. Ontspan :)
    Ik maak me nu dus weer drukker dast het niet zo'n pijn doet want het is natuurlijk al 2 x opgerekt! Buik is hier ook al behoorlijk aanwezig. Niks past meer!
    Verder is de misselijkheid iets af aan het nemen en dat vind ik niet erg want man wat heb ik me beroert gevoeld..

Woensdag 12-weken echo.. Zo speciaal, want mijn kids gaan ook mee!

15. Yvetje1982

Yvetje1982 Bekend lid

17 jan 2007
    700
    0
    0
    fulltime mama
    Limburg Zuid
    Trouwens, nog meer mensen die de neiging hebben om op ''vind ik leuk'' te klikken bij een berichtje van iemand anders? Haha en er dan achter te komen oh nee dit is geen facebook :D

16. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Vlindermama, dat zal even schrikken geweest zijn!
    Gelukkig is wel alles goed.

Jij bedoelt de nub theorie.
    Die is betrouwbaar tussen de 12 en 14 weken.
    Dus helaas net te vroeg ja.
    Wel top dat ze je dat uitgelegd heeft!

Wij hopen het te zien met de nekplooitmeting, ben dan precies 13 weken :)

17. MissRedDragon

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Hier ook steeds steken onder in de buik, voornamelijk bij te snel opstaan en met hoesten en niezen. Kan dan gewoon de banden van de baarmoeder voelen. Zolang ik nog niet bloed of wat dan ook maak ik mij er nog niet al te veel zorgen over.

Voor de rest ben ik wel ontzettend moe. Ik slaap ruim 10 uur en ben overdag ook niet vooruit te branden. Ook heb ik nog steeds geen conditie want als ik de trap iets te snel op loop dan heb ik meteen hartslag 180 en word misselijk en draaierig.

18. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht

Dat klinkt bekend, ik heb best conditie normaal gesproken maar nu ben ik echt buiten adem als ik de trap op loop... Vandaag de laatste dag van mijn vakantie en ik had eigenlijk veel meer willen slapen dan ik gedaan heb :(

19. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Hier ook een conditie van niks haha. We zijn een beetje aan het oriënteren op vooral de kamer van de "grote" die gaat over naar een groot bed, zodat de kleine in zijn kamer kan. Ik zit wel te twijfelen over een junior of gewoon al gelijk een "normaal" eenpersoonsbed. Jullie ervaring/gedachtes hierover? En we zitten te twijfelen welke kamer de babykamer wordt. We hebben een iets grotere kamer waar nog spullen van ons in staan die we ook niet ergens anders kunnen opbergen dus we dachten dat het dan toch handig is om daar de babykamer van te maken, ook al is het wat groter, zodat grote broer niet alles uit de kast gaat halen. Dan houdt hij zijn eigen kamer, is misschien ook wel vertrouwd als je over gaat naar groot bed.

Ben benieuwd hoe jullie hier over denken :)

Hier moet ik dinsdag naar de internist voor schildklier en woensdag de laatste 3D echo :)

20. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Pfff hier alleen maar stressen
    op dit moment tril ik letterlijk van woede en verdriet.
    Dat schoonmoeder mij verwijdert op fb zat er wel in natuurlijk, dat dochter een meeloper zou zijn terwijl ze geen donder weet over wat de situatie is tja ook duidelijk.
    Maar er was er nog 1 weg , en nu weet ik zeker dat ik wel degelijk het onderwerp van gister was. (Verjaardag van dochter)

Ben gewoon kapot, gebroken,en telkens komen de tranen.
    gadverdamme zeg is er nou geen enkel jaar dat leuk kan beginnen.
    voor mij komt dit niet meer goed.
    kleinkind kan ze naar fluiten bah bah bah.

Sorry moest het er ff uitgooien, nu proberen te ontspannen onder de douche....

Deel Deze Pagina