16 t/m 31 juli 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantalhoo, 10 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Dat van de melk wist ik niet! Goed om te weten!

2. Gember

Gember Niet meer actief

@iez: over aankomen, ik eet de afgelopen 1,5 jaar echt op m'n gevoel. Daarvoor heb ik 1,5 jaar gekampt met een probleem dat grensde aan een eetstoornis. Daarna moest ik weer de balans vinden met m'n gezonde gewicht en hoeveel te eten. Ik eet als ik honger heb en probeer aan te voelen waar ik behoefte aan heb. Als je zwanger bent, kun je dat in principe goed aanvoelen. Natuurlijk let ik er wel op dat het binnen de perken blijft, maar tot nu toe werkt dit goed voor mij. Dus ik hoop dat ik in het begin niet teveel aankom op deze manier. Ik denk eerder dat ik moet opletten niet af te vallen met de misselijkheid. :$

3. Gember

Gember Niet meer actief

@mikjez: cool van die studie! Ideaal lijkt me voor beide partijen. Oh ja, tv-tips: nwe seizoen Homeland (!!!), nwe seizoen Downton Abbey (voor lekker zoetsappig vermaak), miniserie Olive Kitteridge, Line of Duty, A'dam Eva (uitzending gemist).

@seurebeure: welkom hier!

4. Gember

Gember Niet meer actief

Ja, maf he. Zo ook met honing, amandelen, brood en bananen.

Hier een link met natuurlijke manieren om wakker te blijven. ;)

5. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Thx voor jullie uitleg over de weken. Nu snap ik het eindelijk :).

En ook over het eten. Ik was net aan het afvallen, dus nu moet ik eten om op gewicht te blijven en niet aan te komen. Ben dit jaar 7 kilo afgevallen en wil niet binnen 3 maanden die 7 kilo weer aankomen. Ben ook nog klein, dus mag niet zoveel aankomen. Heb nu al een hoge bmi nl. Maar de kunst is zodanig eten dat ik niet aan het lijnen ben, maar ook niet aankomen.

Oh ja, ik slik Davitamon Compleet Mama plus Omega-3 Visolie.

6. vlindertje90

vlindertje90 Actief lid

12 jun 2012
    176
    0
    16
    Wow veel gekletst hier opeens:) Alles even snel doorgelezen, maar ben de heft alweer vergeten hhi! Gefeliciteerd voor de nieuwe meiden! Fijn dat zoveel al een datum hebben voor de echo, wel raar indd dat de termijn waarop je dat krijgt zo verschilt bij iedereen. Heftig verhaal Iez, lijkt me heel moeilijk, hopelijk gaat dit keer alles helemaal goed!

Ik slik trouwens de zwanger pillen van kruidvat en visolie.

Maak me eigenlijk niet zo druk over wat ik in het begin aankom, maar meer over wat ik op het eind aankom, toen ging het vorige keer opeens heel hard:p

Ik merk wel dat als ik maar druk blijf dat ik me wel beter voel. Als ik niks zit te doen ga ik me heel erg zorgen maken over wat er allemaal kan gebeuren, terwijl je der verder toch neit veel aan kan doen. Vannacht wel weer wakker gelegen om 5 uur echt appart, maar voel me niet heel moe vandaag gelukkig:) Ga nu maar lekker slape, hoop echt dat het goed gaat met al onze beebjes!

7. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    wat een activiteit hier ineens hahaha. We waren natuurlijk ook wel vroeg met het topic :D

Veel dames erbij, wat goed, allemaal zomerbaby's!!

Vinden jullie ook dat de tijd kruipt? Ik was dat alweer vergeten van mn vorige zwangerschappen, die eerste weken... pfff. Je kijkt zo uit naar die eerste echo, controle, de kritieke fase voorbij.. Dan de 20 weken echo en naar naar het einde hahaha. Ik wil er wel van genieten, het kan zomaar de laatste zijn, deze baby.

Ik heb trouwens morgen echo, ik ben erg benieuwd, ik heb namelijk buiten de test geen flauw idee dat ik zwanger ben, misselijk ben ik niet, moe wel, geen zere borsten terwijl de vorige keren was dat echt al vanaf het begin.
    Dus kom maar op met een mooie echo!

Ik wil overigens ook niet veel aankomen, was heel veel afgevallen na bv, en was nu ook weer beetje afgevallen. Vorige zw was ik ruim 20 kilo aangekomen... Ik probeer nu 10 kilo max.. Of dat gaat lukken..

8. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Vind het ook heel eng allemaal.
    Ik heb steeds kramp al 100 keet gegoogeld en 100 keet gelezen hoort erbij maar vind het zo eng!
    Zo komt moeders v moeders en denk ik wat als er geen streep komt..
    Hoop dat ik na de echo meer rust krijg.
    Ben ook heel moe slaap de hele week al om 9 uur voel me echt een saaie doos haha maar hoort erbij!

9. Gember

Gember Niet meer actief

Het is zo onwerkelijk nog allemaal. Ik ben nog voorzichtig blij, want denk toch "wat als". Tegelijkertijd ben ik helemaal in de wolken. :D Echt al behoorlijk misselijk hier sinds zondagmiddag. Ook heel erg moe, maar kan vaak niet heel vroeg inslapen en dan word ik ook weer vroeg wakker. Bijslapen lukt dus nog niet echt. Hoop vanavond wel...

10. Gember

Gember Niet meer actief

Kramp heb ik ook af en aan hoor. Is heel normaal, dus maak je geen zorgen daarover. :)

11. Gember

Gember Niet meer actief

Zijn jullie er al over uit of jullie een combinatietest doen? En indien een verhoogde kans, wat dan (NIPT)?

12. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Ik ga het niet doen.

13. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Ik denk wel dat we dat gaan doen.

Krampjes, ja hier ook, maar anders dan menstruatie kramp, t zijn meer steekjes.

14. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Dames dames wat zijn jullie toch lekker aan het babbelen ;)

@Iez: Heel fijn dat je op vakantie mag, ff lekker genieten :D

@4dogs82: Super dat je bloed uitslag positief was :) Spannend of niet wachten op die eerste echo. Trouwens ook netjes van Clearbleu dat ze je een nieuwe test toesturen. En the big bang theory super serie... wij kijken deze ook altijd maar lopen voor op Nederland omdat we deze direct downloaden als ze in Amerika al op tv geweest zijn. Ik slik de zwangerschapsvitaminen met foliumzuur van de kruidvat.

@Mikjez: Hahahah had ik nog niet eens gezien... zeker de autocorrect van mijn telefoon geweest. Haal de t wel weg hoor ;) Oh en een 3d echo wauw echt gaaf. Lijkt mij idd ook erg leuk om te zien.

@Seurebeure: Welkom en gefeliciteerd. Die symptomen ken ik. Ben zelf ook met vlagen misselijk en kan merken met het werk dat ik steeds vermoeider word. En een zielige film hoef ik niet op te zetten want dan moet je er wel een door tissues bij zetten :p

@Gember: Ik eet ook gewoon nog alles. Alleen had ik voordat ik zwanger werd mijn eetpatroon wel aangepast. Ik moet eigenlijk wat afvallen (zo'n 10 kilo) Dus ben ik dit gaan doen om mijn eetpatroon iets aan te passen. 's morgen eet ik 2 crackers met licht beleg (zoals kipfilet of ander light producten) 's middags weer 2 crackers met licht beleg en 's avond gewone maaltijd alleen dan wat minder dan normaal. Ik merk wel dat ik 's avond vaak nog weer honger krijg maar dat komt waarschijnlijk ook doordat ik 's avond nog 2 á 3 uur werk per dag. Maar dan eet ik gewoon een paar nootjes of misschien nog een cracker en is de honger weer weg ;) Dat helemaal in de wolken gevoel heb ik ook een beetje last van. Wil het gewoon iedereen al gaan vertellen maar mijn man wil het dit weekend eerst nog maar de familie vertellen, onze beste vrienden en directe collega's. Heb er echt moeite mee om mij niet te verspreken :p We hebben nog niet nagedacht over een combinatie test. Dat zullen we denk ik wel beslissen tijdens de intake.

@Ph1: Ik ben ook heel erg vermoeid. 's morgens wordt ik steeds vroeger wakker en ben de hele dag aan het werk of in huis of op m'n werk. Als ik met de hond ga wandelen lekker in het bos krijg ik zelf een beetje meer energie. Ik wandel zelf 3 tot 4 keer per dag tussen een half uur en een uur.

@loesje26: Geen symptomen is ook niet erg. Mijn buurvrouw is nu 3 maand zwanger en heeft gezien in haar echo dat ze zwanger is, anders had ze niet geweten dat ze zwanger was. Ze had namelijk geen enkele symptomen.

@Liesje12345: Ik vind het ook heel erg eng die krampen. Soms durf ik gewoon niet naar de wc te gaan als ik krampen heb gewoon uit angst dat er bloed komt. Maar gelukkig zijn normaal mijn menstruatie krampen veel zwaarder.

Ik las net ook dat je niet mag afvallen tijdens je zwangerschap. Maar ik ben nu bijna 2 kilo lichter door mijn aangepaste voedingspatroon. Doordat ik iets minder eet ben ik sinds 2 weken die 2 kilo kwijt geraakt. Ik ben zelf 10 kilo te zwaar want mag maximaal 75 kilo wegen. Het mooiste zou zijn als ik weer terug naar de 70 kilo kon gaan maar nu moet ik dus eigenlijk weer normaal gaan eten? Ben hier net aan gewend :(

Verder zit ik op een roze wolk, maar vind het toch wel een beetje eng allemaal. Nog steeds af en toe krampen hebben, bang zijn dat het toch nog afgestoten word en bang dat er iets mis zou kunnen zijn met het ukkie. Mijn schoonzusje had met 10 weken een miskraam. Ze kreeg last van d'r buik en moest naar de hap. Toen bleek het dus mis te zijn en werd het verwijdert. Ze had niemand verteld dat ze zwanger was en daardoor was het hard aangekomen bij de familie. Daarom ben ik toch wel een klein beetje bang ook omdat het mijn eerste kindje zal worden en nog niet goed weet wat mij allemaal te verwachten staat. Daarom vertellen we het ook vroeg aan de familie, mocht er iets mis zijn of mis gaan dan kunnen we elkaar ondersteunen. Maar hopelijk blijft de kleine uk gewoon plakken en is alles goed. Had al gedroomd dat het een meisje werd. We willen het geslacht niet weten en krijg ook niemand te weten. We willen dat dat iig een grote verassing wordt ;) voor ons maar ook voor de anderen.

15. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Hi dames, heb niet veel tijd om uitgebreid te reageren. Heb wel alles gelezen. Herkenbaar al die gedachten, maar we moeten gewoon positief blijven hoe moeilijk dat ook soms is.

Ik ga geen combinatietest doen.

Ik weet niet wie dat zei, maar leuk dat iemand al morgen echo heeft. Leuk!!!

16. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Heeft iedereen een CB gedaan? Ik heb na het testen op 14 en 15 dpo met midstream niet meer getest.

Als je langer dan 4 weken zwanger bent, geeft CB dan aan dat je langer dan 4 weken zwanger bent of is het max. 4 weken?

Ben heel benieuwd hoe hoog mn HCG nu is.

17. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    CB geeft aan hoeveel weken vanaf de bevruchting, dus als je 4 weken zwanger bent geeft CB 1-2 of 2-3 aan. In mijn geval gaf hij 2-3 aan. Na de 5 weken geeft hij 3+ aan.

18. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Bedankt voor de uitleg :)

19. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Ik ga zelf vrijdag nog een cb digital test doen. Mijn testen lopen heel mooi op. Vanmiddag nog een action test gedaan deze is van 12 uur dus net getest en dus niet met ochtend urine :D En volgens FF ben ik nu 13 DPO.

20. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Hallo dames!

Ik heb nog niet alles gelezen maar wil wel graag vast inhaken ;)
    Ben vandaag 5 weken zwanger van de eerste!
    8 december hebben we de eerste echo, dan ben ik 7+6.
    Zo spannend allemaal!

Deel Deze Pagina