Ja wij zijn er ook erg blij mee! Hebben hem goedkoop kunnen halen via marktplaats. Zie veel leuke kamertjes hier voorbij komen 😃
Wat een brutale vraag om te vragen of een baby gepland is zou ik nooit durven vragen! Ik was graag 30 geweest bij ons eerste kindje, alleen duurde het zwanger worden 2,5jaar dus ik ben 33 als ons eerste kindje geboren wordt Mijn man en ik zijn al een eeuwigheid bij elkaar, 12,5jr maar ik dacht tot ik ongeveer 26/27jaar was dat ik geen moeder wilde worden Klachten, ik heb alleen nog last van misselijkheid, ook minder eetlust en ik ben ook nog steeds vaak moe, lig meestal rond half 9 a 9uur al op bed. Voor de dames die zich nog super beroerd voelen : Sterkte en hopelijk gaat het gauw beter! Beeb, super mooi kamertje! Ik weet al wel welk kamertje ik wil, maar ik ga hem pas bestellen als we in het nieuwe huis zitten, anders zijn het allemaal extra dingen die we moeten verhuizen. Wel heb ik al veel dingen besteld waarvan ik bang ben dat het anders niet meer te krijgen is over 2 maand omdat het in de aanbieding is/was. Een box, een wandelwagen, leuk beddengoed en veel meer kleine dingen. MRD, maxicosi met verkleiner en voetenzak heb ik ook al, van mijn zusje haar dochter geweest ook een badje van haar gekregen. Jenn, wij zijn afgelopen zondag bij Baby-dump geweest, was ook een hele belevenis wel super druk! Hebben het kamertje dat we graag willen in het echt bekeken (bestellen hem over een tijdje wel online). Wij willen ook alleen een commode en ledikant, zo'n kledingkast vind ik niet handig, want ik gebruik het hanggedeelte toch niet Ik heb wel wat kleine dingetjes gekocht boxkleed en een Nijntje muziek ding voor boven de box O en we hebben de wandelwagen uitgeprobeerd die we wilden, ook meteen besteld, want die zou pas na 3 weken leverbaar zijn. Hardlopertje, ik moet ze aankomende week ook bellen (van de verloskundige), gelukkig is die kraamzorg die ik ga bellen ook in onze nieuwe woonplaats actief, dus ik kan over een maandje ongeveer gewoon ons nieuwe adres doorgeven, maar ik kan ze al wel zeggen dat we in die regio gaan wonen ipv de regio waar we nu in wonen.
Jeetje wat hebben jullie al veel gekocht/besteld! Ik word wel wat nerveus als ik het lees! Wij hebben het wiegje besteld omdat het in de uitverkoop was. Verder niets, zelfs geen kleertjes. We wonen in een relatief klein appartement met weinig bergruimte, dus we wachten nog even met het kopen van grote dingen. Eind februari willen we gaan schilderen. Daarna richten we het kamertje in (nu nog een werkkamer) en kan het grotere spul ook komen (kinderwagen, autostoeltje, box). We willen begin februari wel naar de Babypark gaan om alvast die spullen uit te zoeken. Als er een lange levertijd is, bestellen we dan gelijk. Verder kopen we de commode bij de Ikea (de Hemnes 8-ladekast). Garderobekast doen wij ook niet, vanwege ruimtegebrek. Die commode is giga en daarboven kunnen we een plankje met roede eronder hangen voor hangertjes. Als de basis in de kamer staat, gaan we de rest van alle kleine spullen (kleertjes, doeken, badje etc.) kopen, maar dat is dus pas vanaf ongeveer 24 weken. O ja, en het wiegje dat we hebben is alleen voor tot 6 maanden. Daarna gaan we over op een Ikea ledikant. Die bestellen we wel na de geboorte. Kraamzorg hebben we ons wel voor opgegeven na de termijnecho! Leuk om alle verhalen te lezen. De kindjes klinken allemaal erg gewenst en welkom bij lieve ouders! Wij zijn meer dan 10 jaar samen, waarvan 1 getrouwd. We wilden eerst onze carrières een beetje op de rit hebben en een aantal reizen hebben gemaakt voordat we aan kinderen wilden beginnen. We zijn wel al 2 jaar geleden gestopt met de pil en overgegaan op condooms, met het idee dat als er iets "doorheen glipte" dat niet erg zou zijn en zeer welkom. Sinds afgelopen zomer dus helemaal ervoor gegaan met proberen. Trouwens, gaan jullie nog eem "babymoon" maken? Even er tussenuit samen? Wij gaan half februari een weekend weg naar Rome. Morgen mogen we weer kijken naar ons kleintje! De nekplooimeting. Hopelijk ziet dat er goed uit en is het buikje nu ook dichtgegroeid.
En ik ben 30 bij de bevalling, m'n man 33. Vind 30 voor mijzelf een prima leeftijd om moeder te worden, maar dat is voor iedereen verschillend. Ik vind het raar als anderen daarover oordelen. Al helemaal met de vraag of het gepland was!
@gember wij gaan dit keer niet Echt een babyfoon maken. Voor onze dochter wel gedaan. Toen zijn we een weekend naar Brussel geweest. Nu gaan week naar Frankrijk maar wel met dochter.
Kraamzorg had ik in 2014 nog geregeld. Had inderdaad gehoord dat het voor de 13e week moest dus ik heb het tussen kerst en oud en nieuw geregeld. 4dogz, logisch dat jullie nog even wachten. Dubbel verhuizen is echt niet handig. Wij twijfelen nog om op vakantie te gaan. De periode waar ik het liefst in ga is eigenlijk al, in mijn ogen, niet echt verstandig meer. Liefst ga ik in mei/juni maar dan zit ik al in de 30 weken. Voor die tijd vind ik het het weer het niet waard om veel geld uit te geven. Dus voor nu ziet het er naar uit dat we een weekje naar België/Duitsland gaan. Misschien Frankrijk.
@gember Nee dit keer niet. We zijn 1,5 week naar Malta geweest toen ik zwanger was.. Echt genoten daar! We gaan als de beeb er is misschien een midweekje weg
Wat super die kinderkamertjes! Echt zulke mooie! Ik ben nog helemaal niet zo ver (mentaal) en durf eerlijk gezegd nog niet zoveel te kijken of te kopen, ondanks de 12 weken morgen.. Wat een supertip over de kraamzorg! Dankjewel!!
Wow wat zijn velen al bezig de de kamertjes. Mooie kamer voorbij zien komen. Omdat ik bij m'n vorige zwangerschap prematuur ben bevallen en m'n baby na 4 dagen kwam te overlijden merk ik dat ik pas veel later in de zwangerschap bezig zal gaan met babykamer etc. Als we de 24 weken gehaald hebben. Nu durf ik nog niet te kijken naar dergelijke zaken. Thx voor het doorgeven van de kraamzorg. Ik ben morgen 13 wkn dus vanmiddag maar snel een aanvraag indienen. Bij het ziekenhuis hebben ze mij niet daarop gewezen, merk dat de verloskundige daar meer op lette etc. Fijne zondag allemaal.
Hier ook nog niet bezig met de babykamer, tijd zat. Maar weet dat ik met de eerste wel eerder bezig was, dan is alles nieuw he Wel zit ik langzaam te kijken naar welke kinderwagen ik wil, want heb echt geen idee wat fijn is
Wij hebben een 3 wieler kinderwagen met luchtbanden. Dat schijnt ideaal te zijn voor in het bos. En aangezien er net 5 minuten lopen van het bos wonen wandelen we Veel met de hond in het bos, en dan moet de kleine straks ook natuurlijk mee
Ja 3 wieler was bij mijn eerste net in, wel met alleen een vast voorwiel, 3 wieler is met honden idd erg fijn, maar dan zal het voorwiel nu wel moeten kunnen zwenken en vast kunnen zetten haha, want vond de 3 wieler met vast wiel in de winkel een drama. Gelukkig nog tijd zat om goed te kijken. Maar bedankt voor de tip! Heb nooit aan het wandelen met de honden gedacht, keek al naar de musty met 2 kleine wieltjes voor maar dat is met honden en wandelen helemaal niet handig
Misschien een tip wbt kinderwagen. Wij wandelen ook regelmatig in het bos en om die reden gebben wij gekozen voor de mura 4. Een zeer degelijke kinderwagen met ruime kinderwagen bak, boodschappen mand en het belangrijkste! 4 degelijke banden die je echt nodig bent in het bos, vooral als het een beetje modderig is. Neemt niet veel ruimte in als hij is ingeklapt en licht te besturen. Wij zijn super blij met deze keuze.
Dan zal ik ook eens naar de mura kijken. Op de foto's ziet die er idd degelijk uit met grote wielen voor. Zal het zien haha
Jeej vandaag 12 weken! Ik was 24 toen we voor onze eerste gingen en pas 26 toen we ons eerste mupje in onze armen hadden. 28 bij onze tweede en nu ben ik 32. Is zo persoonlijk wanneer mensen klaar zijn voor een kindje. We hebben nu bewust wat langer gewacht want was druk genoeg met 2 Kids zo kort op elkaar! Ik heb ook al paar x de vraag gehad of dit een ongelukje was! Op fb een berichtje geplaatst met we m ma de a wist andere You came true . Gelijk geen vragen meer
Vandaag een poging tot nekplooimeting gedaan, maar de kleine wilde niet goed liggen voor een goede meting. Echt steeds net niet goed zeg maar! Wel paar keer gemeten en niet verdikt, dus ze zei dat het sowieso geen verdikte nekplooi is. Maar voor betrouwbare uitslag vrijdag terug voor poging twee. Hoop dat het dan wel lukt zeg... Verder zag alles er goed uit, dus erg blij! Niks gevraagd over de nub, want het was al moeilijk zat met die nekplooimeting. Op de foto lijk ik wel iets te zien. Jullie? Fijne zondagmiddag allemaal!
Een lekker eigenwijsje dus In ieder geval fijn dat het niet verdikt is. Wel jammer dat je het niet exact weet. En leuk dat je nog een keer mag kijken natuurlijk! Als ik het zo zie zeg ik meisje! Maar ik ben niet helemaal zeker of het een stukje been is of de nub. Foto is net te ver afgesneden.
Wij hebben verf gekocht en een muursticker besteld, maar de rest echt nog niet... Heb wel een lijstje gemaakt met wat je nodig hebt en wat leuk is om te hebben, maar denk dat we dat pas met een week of 20 gaan shoppen. Wij doen ook gewoon zelf samenstellen dmv IKEA, tweedehands en wat we zelf leuk vinden. Klachten vallen erg mee, heb alleen wel de hele dag zo'n honger...