16 t/m 31 juli 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantalhoo, 10 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlindertje90

vlindertje90 Actief lid

12 jun 2012
    176
    0
    16
    Iedereen al druk bezig met spulletjes, leuk! Wij hebben vandaag ook voor het eerst wat gekocht, een pakje<3 Maar behalve wat kleertjes en kleine spulletjes hoeven we ook niet zo veel te hebben. Hangt er ook wel een beetje vanaf wat het wordt. Vriend zei vandaag dat die het toch wel wilde weten, juppie hha! Ga t m morge nog een x vragen en anders ga ik denk ik een afspraak maken voor geslachtsbepaling, ookal maakt het me helemaal niets uit wat het wordt, ben zo benieuwd! Morge weer naar de vk, als het goed is het hartje luisteren, toch wel weer spannend!

Hier trouwens nog geen kraamzorg geregeld, vorig keer moest dat volgens mij pas voor de 16 weken. Maar ik ga denk ik van de week anders maar bellen.

2. Seurebeure

Seurebeure Niet meer actief

Hier moest ik met Kraamzorg op tijd zijn ivm zomer periode!!

3. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Ja dat zeiden ze tegen mij ook, als je er laat bij bent is de kans groter dat je vanwege de zomerroosters minder uur kraamzorg krijgt. Ik heb op aanraden van de vk gekozen voor Zin, die proberen ervoor te zorgen dat je maar één kraamhulp krijgt ipv elke keer anderen zoals bij Yunio blijkbaar het geval is.

4. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Ja bij onze dochter was het ook voor de 16 weken, maar nu door de zomer moet je het dus eerder geregeld hebben. Tenminste dan wordt aanvraag geaccepteerd. Anders mogen ze je aanvraag ook weigeren.
    Zo werd het mij verteld.

5. Jenn78

Jenn78 Actief lid

11 okt 2014
    332
    2
    18
    Bij mij begon de verloskundige erover. Ze zei dat ik nog tijd zat had om het te regelen maar heb t meteen gedaan. Bevestiging is al binnen!

6. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Wij gaan het morgen regelen, wist niet eens dat je dat al voor je 13e week moet regelen. Net gezien dat we er volledig voor verzekerd zijn :) dus moeten we er maar gebruik van maken he ;)

7. Vlindermama2014

Vlindermama2014 Bekend lid

3 okt 2014
    624
    1
    18
    NULL
    NULL
    Gember, lijkt een meisje!!! Zo hoe ik het zie lijkt het bultje evenwijdig te lopen aan de ruggengraat!:)

8. Gember

Gember Niet meer actief

Ja, een echt eigenwijsje op de echo! Dank voor jullie voorspellingen! :) Wij dachten zelf steeds dat het een jongen is, ook bij deze nub, maar nu twijfel ik wel. Zou leuk zijn als we vrijdag meer kans hebben om goed te kijken en met 13w1d ook al 95% betrouwbaar! Ach ja, het maakt ook niet uit. Zou op zich wel eerder dan 20w willen weten wat het wordt, maar heb nu al 3 echo's gehad en vrijdag dus nog een. Is het niet teveel voor zo'n kleintje?

Wat leuk die kinderwagentips, ik ga me er ook in verdiepen!

O ja, het buikje was bij deze echo ook mooi dichtgegroeid. Ik geloof dat iemamd anders hetzelfde had bij een echo. Komt vast goed!

9. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Bedank voor de tip! heb me ook maar direct aangemeld voor kraamzorg.

Ik wil het geslacht ook zoooo graag al weten :D denk dat onze eerste echo pas weer met de 20 weken echo is. Tenzij ik weer een medische indicatie krijg dan zal het eerder wezen.

Jullie al voorgevoel?
    Ik denk een meisje omdat ik dit keer suuuuper misselijk ben en veel kwaaltjes heb. Bij mn zoontje heb ik de hele zwangerschap nog geen 1 dag last gehad van typische zwangerschap kwaaltjes.

10. Jenn78

Jenn78 Actief lid

11 okt 2014
    332
    2
    18
    Ik heb geen voorgevoel...of tenminste, de ene dag denk vol overtuiging een jongen, de andere dag vol overtuiging een meisje:D.

11. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ik heb vanaf het begin het voorgevoel gehad dat het een jongen is.
    Om de een of andere rede heb ik dat sinds een week of 3 niet meer en heb ik eigenlijk geen voorgevoel meer haha.

12. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Wij denken allebei al vanaf het begin dat het een meisje is, maar omdat we het niet van tevoren willen weten, blijft dat echt nog even spannend... :) Weet niet precies waarom ik dat denk, misschien ook wel wishful thinking omdat ik haar dan graag naar mijn oma zou willen vernoemen. Jongensnamen blijven we trouwens ook lastig vinden. We willen 't kindje redelijk internationale namen geven vanwege mijn achtergrond, maar Engelse namen kunnen met zo'n typisch Nederlandse uitspraak al gauw zo ordinair worden ;)

Gember, wat lastig dat je kleintje niet wilde poseren! Wel fijn dat je een goede uitslag leek te hebben voor de nekplooimeting, ik duim voor je dat het vrijdag wel gewoon goed gaat.

13. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Hier ook geen voorgevoel.
    vorige zwangerschappen zowel jongen als meiden nergens last van gehad.
    Hier willen we het wel weten, gewoon makkelijker :p

Aan namen zit ik al wel te denken, mijn vl heeft al heel lang de naam fleur in zijn hoofd voor een meid, zijn ex wilde dat toen niet en ik weet het niet.
    Mijn kinderen zijn allemaal vrij Engels geschreven, zijn kind ook en vind Fleur dan zo hard klinken.
    Al vind ik de naam wel leuk :)

Verder vond vl de mura 4 een mooie wagen, dus alleen nog even kijken of hij ideaal is voor ons.

14. monique7

monique7 Actief lid

7 aug 2012
    226
    9
    18
    Kraamzorg hier ook al aangevraagd. Werd bij intake vk gelijk gezegd ook vraag na goede 11 wkn echo gelijk kraamzorg aan ivm vakanties. .

Ik vind qua kinderwagens de mutsy evo erg mooi, maar heb nog een mutsy staan van mn dochter dus koop geen nieuwe

Voorgevoel voor weer een meisje. . Al dacht ik vorige keer jongen.. maar ook mis.
    We zullen het weten bij de 20 weken echo.

Verder erg leuke dingen voorbij zien komen
    Mooie kamers enzo.

Hier verder nog niet veel gekocht. Eerst afwachten wat word.

15. Vlindermama2014

3 okt 2014
    624
    1
    18
    NULL
    NULL
    Gember, echo s kunnen geen kwaad. Het kan alleen zijn dat je kindje ff wat onrustige is. Ik krijg morgen weer een echo en dat is al mijn 7e!!!
    Had er laatst 3 in 8 dagen tijd :(.. Bij de VK, 5 dagen later weer ivm bloeding, 2 dagen later bij gynaecoloog i.v.m. schimmel maar die wilde toch eerst even kijken of alles oke was met de beeb.
    Ik dacht toen ook is dat niet veel, maar toch wilde ze perse ff kijken.

Voorgevoel bij mij: JONGEN!!!
    Maakt me niks uit hoor, natuurlijk!
    Maar dat zegt mijn gevoel.

16. Vlindermama2014

3 okt 2014
    624
    1
    18
    NULL
    NULL
    ohjaa en namen hebben wij ook al.
    Jolie voor een meisje, en voor een jongen hebben we er nog 3 :D..
    Xavi, Juliën en Joas.

17. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Handig zo snel, ik waag me pas aan namen als ik weet wat het wordt :D

Scheelt weer nadenken whaha.

Kwa namen ben ik een zeef.

Heb teveel namen bedacht denk ik de afgelopen jaren.
    Was fokker van kleine knaagdieren en elk dier kreeg een naam.
    Zelfs de hond hier heeft zonder naam gelopen omdat ik niks meer wist .

Gelukkig heb ik vl nog, die komt vast met top ideeën haha

18. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hier ook nog niet bezig met namen, we wachten totdat we het geslacht weten. Het wordt wel een korte naam net zo als bij ons zoontje, die heet Ivan.

Kimberley waar heb je mee gefokt? Ik heb met Syrische hamsters gefokt.

1,5 uur geleden de verloskundige praktijk gebeld voor de uitslag van het bloedprikken, wil dit graag weten omdat ik mijn vorige zwangerschap de bloedplaatjes te laag waren.
    De uitslag staat gewoon bij hun in het systeem.. Maar ze wouw overleggen met de verloskundige zelf (vaag!) inmiddels nog niet terug gebeld &#128513;

19. Vlindermama2014

3 okt 2014
    624
    1
    18
    NULL
    NULL
    de namen had ik eigenlijk al voor ik zwanger werd :)

ik ga vandaag bloed prikken, werk in het ziekenhuis dus glip ff tussendoor.
    Hopelijk is alles goed mam1991!!

20. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Succes met bloekprikken Vlindermama! Mam1991, ik hoop op een goede uitslag voor je.

Wij hebben gisteravond het goede nieuws op FB gezet en eigenlijk alleen maar fijne reacties gehad (ook omdat veel mensen wisten dat we het al best lang probeerden natuurlijk). Natuurlijk wel meteen doodgegooid met alle "toen ik zwanger was..." en "wacht maar tot..." en "weet je wel dat je X niet mag eten??!", maar dat hoort erbij geloof ik ;)

Deel Deze Pagina