Leuk al die huwelijksverhalen, nou hierbij de mijne Ik had het ook al lang door dat hij me zou gaan vragen, maar hij had het slim gespeeld dus ik speelde ook maar mee, hij kan dan ook ineens besluiten het niet meer te doen, en ik wilde wel gevraagd worden We hebben de dag van de verloving een beetje nagedaan tijdens ons huwelijk: we zijn in het stadhuis getrouwd waar we wonen. Tijdens de verlovingsdag zijn we gaan eten in ons favoriete restaurant, waar we ook de receptie hebben gehouden. We zijn daarna naar het strand gegaan. We hebben ons feest ook op het strand gegeven, erg leuk Mijn vader heeft het huwelijk betaald dus we zijn redelijk losgegaan Maar zeker een dag om nooit te vergeten. Ons zoontje was bruidsjonker en in zo'n pakje, zoo schattig! Tijdens de ceremonie zei de ambtenaar: "Dan gaan we nu over naar het ja-woord" Ons zoontje had nog nooit wat gezegd en schreeuwde door heel de zaal: "NEE!" Nou, we hebben allemaal lopen huilen van het lachen Mooi moment wat ook op de foto is genomen haha
Tjeetje wat leuk al die verhalen en MRD wat een onwijs mooie jurk! Hier komt de mijne: we hadden die ochtend een meningsverschil en ik was boos naar mijn werk gegaan. Later op de dag kwam hij langs om het uit te praten maar ik was nog steeds pissig en had er geen zin in en ik was aan het werk. Toen opeens ging hij op zijn knieën en vroeg me ten huwelijk, huilend kon ik alleen maar ja zeggen natuurlijk. Het was gelijk weer goed , hahaha. Midden in de supermarkt waar ik werk. Wij zijn op 23-11-2012 getrouwd met alles erop en eraan.Ik was ook zwanger van mijn zoontje en was toen 11 weken en hebben op de bruiloft het aan iedereen verteld, dat een heel mooi cadeautje was natuurlijk. Wij zijn getrouwd in een kerkje tegenover de het café waar wij het feest gaven. We trouwden toen we 10 jaar bij elkaar waren en zijn nu 12 jaar samen.
Wauw, prachtige jurk, MRD! Leuk om van iedereen te lezen hoe het gegaan is. Wij zijn op 21-06-2013 getrouwd en wilden ook alles erop en eraan, dus we hebben er zelf ruim een jaar flink voor gespaard (hij vroeg me in maart 2012) en mijn ouders hebben iets bijbetaald. Maar in totaal viel het me best mee qua kosten. Mijn jurk in China bestellen vond ik best eng omdat ik langer ben dan gemiddeld (1,83 m) en voldoende vrouwelijke vormen heb dat ik de jurk graag eerst aangehad wilde hebben voordat ik besliste Tja, dan wordt het wel iets duurder...
Mooi allemaal. Nu het geld niet om te trouwen maar willen het wel ooit. Net bij het gemeentenhuis geweest en bij geregistreerd partnerschap kunnen we niet meer in het gementenhuis trouwen over eennpaar jaar, nu gaat mn vriend het ongeboren vrucht erkennen zodat het zijn achternaam krijgt en alles goed op papier zetten en hopelijk over een paar jaar onze droom bruiloft.
ook een mooie jurk LadyL. Net gewandeld met de hond word ze aangevallen door een bouvier. En mijn hondje wil natuurlijk maar 1 ding en dat is mij beschermen dus ging ten aanval terug. Alleen kwam ik hierdoor helemaal onder de spetters modder te zitten en kreeg ook wat in mijn mond wat ik zo snel mogelijk uitgespuugd heb, hoeveel zorgen moet ik mij gaan maken om toxoplasmose te hebben gekregen hierdoor?
@MissRedDragon Een heleboel vrouwen (meer dan de helft) is al voor de zwangerschap in aanraking gekomen met toxoplasmose. De kans dat je overigens van een klein beetje modder in je mond toxoplasmose kan oplopen is ook niet heel groot lijkt me. Ik denk dat de verloskundige je het beste advies kan geven, dus ik zou gewoon even bellen. Weet jij ook waar je aan toe bent! Ik ben net gebeld voor de uitslag van de combinatietest en die was hartstikke goed! Niks afwijkends gevonden en een dunne nekplooi. Kans is <1 : 20.000 op alle 3!
Wat leuk al die huwelijksverhalen en foto's. Wij zijn niet getrouwd en zullen denk ik ook niet gaan trouwen. Of in ieder geval... Mochten we het wel doen dan is het alleen voor ons guppie en dan doen we het heel klein, het liefst trouwen we aan de balie als het zou kunnen . Tis aan ons gewoon niet besteed. ik wil ook zo graag de uitslag van de combinatietest maar wij krijgen die per post. Tenzij je een verhoogde kans hebt dan belt de verloskundige. Maar een kan van <1:20.000 kan ik denk ik wel vergeten met mn 36 jaar oud . Kans op toxoplasmose is inderdaad heel klein. Vond dit op de site van de RIVM. Toxoplasmose en zwangerschap - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu
Voor mijn zwangerschap heb ik veel in de tuin gezeten, in ons oude huis scheitten er helaas een hoop katten iedere keer in de tuin bij ons. Gelukkig nu niet meer. Hier zijn niet zo veel katten in de buurt. Ook heb ik veel met dieren gewerkt maar niet met katten. Alleen honden, paarden en reptielen. Dus hopelijk ben ik er dan wel immuun voor. Helaas net wel door al die drukte moeten overgeven staat de teller weer op 0 dagen. Hij stond op 2 dagen niet overgegeven.
Wat naar MRD! Als kind af aan in de speeltuin spelen op de grond of in de zandbak.. met je hand langs de onderkant van je schoen gaan en dan zonder na te denken een broodje eten met die hand (ik zeg maar wat hoor ). Maar al die kleine dingetjes kunnen al zorgen voor een besmetting met toxoplasmose. Ik moet de kattenbak schoonmaken van de kat van mijn ouders de komende 3 dagen. Lange wegwerphandschoenen gekocht voor just in case, maar de kans dat ik al besmet ben (heb al heel mijn leven katten, had een zandbak in de tuin vroeger, speelde vaak buiten in de bosjes waar mijn katten ook liepen en heb vaak de kattenbak schoongemaakt) is best groot en de kans dat ik anders besmet word, is bijna niet aanwezig (helemaal met handschoenen). Ik zie er toch enorm tegenop!
Als je al je hele leven katten hebt, is de kans heel groot dat je inmiddels immuun bent voor toxoplasmose. Ik zou wel absoluut handschoenen dragen en het klusje zo snel mogelijk klaren, maar probeer je er niet al te veel zorgen over te maken. MRD, wat naar dat je ervan moest overgeven! Ik zou gewoon even bellen met de VK als je zo ongerust bent, daar zijn ze voor.
Is het bij jullie ook zo slecht weer? Ik ben blij dat ik het meeste buitenshuis al gedaan heb zoals de boodschappen. hondjes houden niet van de regen dat scheelt weer Bloed is bij mij al getest, dus zover ik begrepen heb krijg ik vrijdag gewoon de uitslag van de combinatietest. Maar goed zal het wel zien , vind het al spannend genoeg, dus hopelijk net zoals jullie een goede uitslag.
Wil ik nog even erin wrijven dat het hier al de hele droog is begint het net te regenen -_- En ik moet nog boodschappen doen haha. Pak de auto zo wel. Hondje is gelukkig al wel uit geweest. We hebben zojuist een midweekje weg geboekt. Heb ik echt zin in! Laatste vakantie met ons tweetjes!
vanochtend begon het met een grote knal van het onweer, paar uur later hele harde regen en daarna zelfs (natte) sneeuw! Nu licht bewolkt en zonnig Wat heerlijk Beeb87! Lekker genieten samen!
vanochtend begon het met een grote knal van het onweer, paar uur later hele harde regen en daarna zelfs (natte) sneeuw! Nu licht bewolkt en zonnig Wat heerlijk Beeb87! Lekker genieten samen!
Hier viel het wel mee, het heeft tegen half twee even heel hard geregend, maar nu is het weer lekker zonnig Wel fijn want ik ben net even wezen shoppen voor positiebroeken. Goed geslaagd ook nog: bij één winkeltje twee broeken en een beha met flinke korting, want die lijn ging eruit. Wat leuk, een babymoon! Wij gaan begin mei nog samen een weekendje naar Zagreb, ik ben daar spreker op een congres en ml gaat mee
Hier net rond een uur of 3 ff een flinke hoosbui, nu weer droog. Wij gaan altijd alleen in mei een weekje er tussenuit met hemelvaart. Dan gaan we met de voertuigenclub van woensdag tot zondag lekker terreinrijden. Alleen word dat voor mij dit jaar waarschijnlijk niet terrein rijden ivm de kleine in de buik. Of ik zal misschien heel erg rustig moeten rijden en hobbels proberen te vermijden. Maar moet nog eerst zien of dat allemaal wel gaat slapen in een tentje enzo. Anders ga ik gewoon thuis blijven en dan gaat mijn man maar 1 of 2 dagen en dan kom ik ff langs kijken. Voor de rest gaan wij eigenlijk nooit op vakantie. Laatste vakantie was in 2009 naar zuid Afrika. Dus is al weer een tijdje geleden.
♥ 16 - 31 juli mama's ♥ 16 juli Jenn78 -1e kindje - 36 17 juli Hardlopertje - 2e kindje - 25 18 juli Vlindertje90 - 2e kindje - 24 19 juli 20 juli iez - 2e kindje - 33 Ti87 - 2e kindje - 27 21 juli Monique7 - 2e kindje - 36 22 juli Mikjez - 2e kindje - 25 Beeb87 - 1e kindje - 27 Liesje12345 - 1e kindje - 24 Loe - 1e kindje - 27 Seurebeure - 1e kindje - 33 23 juli Gember - 1e kindje - 29 Vlindermama2014 - 1e kindje - 27 24 juli Mamasmeisje - 2e kindje - 31 justhappy - 2e kindje - 29 4dogs82 - 1e kindje - 32 Dolfijn1986 - 1e kindje - 28 25 juli 26 juli LadyL - 1e kindje - 26 shia - 1e kindje - 29 Yvetje1982 - 3e kindje - 32 27 juli Natalie1 - 1e kindje - 25 28 juli Mam1991 - 2e kindje - 23 MissRedDragon - 1e kindje - 31 Natalie1 - 1e kindje - 25 Kimberly 33 - 4de kindje - 33 29 juli MWW - 1e kindje - 29 30 juli Natalie1 - 1e kindje - 25 Strijkertje - 2e kindje - 30 31 juli Afspraken 13 jan - vlindermama- echo 13 jan - Beeb87 - combinatietest 14 jan - Dolfijn1986 - combinatietest 15 jan - Mamasmeisje - combinatietest 16 jan - Gember - combinatietest (poging 2) 16 jan - Strijkertje - afspraak gynaecoloog 16 jan - Loe - eerste afspraak vk 21 jan - LadyL - afspraak vk 22 jan - Dolfijn1986 - afspraak vk 22 jan - Ti87 - intake gynaecoloog 23 jan - monique7 - afspraak vk 24 jan - Seurebeure - afspraak vk 26 jan - Mamasmeisje - controle bij vk 26 jan - Vlindertje90 - geslachtsbepaling 28 jan - Ti87 - geslachtsbepaling 29 jan - mam1991 - intake 29 jan - 4dogs82 - afspraak vk 02 feb - Mamasmeisje- geslachtsbepaling 05 feb - Kimberly33 - afspraak 05 feb - MWW - afspraak gyn 06 feb - iez - afspraak gyn (4e echo) 09 feb - Gember - afspraak vk 09 feb - Mikjez - afspraak vk 11 feb - Hardlopertje - afspraak gyn 26 feb - monique7 - 20 weken echo 12 mrt - Strijkertje 20 weken echo ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ ★ TicTac ★ ladys1987 ★ Griselda ★ PH1 ★ karlijntjev ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★
♥ 16 - 31 juli mama's ♥ 16 juli Jenn78 -1e kindje - 36 17 juli Hardlopertje - 2e kindje - 25 18 juli Vlindertje90 - 2e kindje - 24 19 juli 20 juli iez - 2e kindje - 33 Ti87 - 2e kindje - 27 21 juli Monique7 - 2e kindje - 36 22 juli Mikjez - 2e kindje - 25 Beeb87 - 1e kindje - 27 Liesje12345 - 1e kindje - 24 Loe - 1e kindje - 27 Seurebeure - 1e kindje - 33 23 juli Gember - 1e kindje - 29 Vlindermama2014 - 1e kindje - 27 24 juli Mamasmeisje - 2e kindje - 31 justhappy - 2e kindje - 29 4dogs82 - 1e kindje - 32 Dolfijn1986 - 1e kindje - 28 25 juli 26 juli LadyL - 1e kindje - 26 shia - 1e kindje - 29 Yvetje1982 - 3e kindje - 32 27 juli Natalie1 - 1e kindje - 25 28 juli Mam1991 - 2e kindje - 23 MissRedDragon - 1e kindje - 31 Natalie1 - 1e kindje - 25 Kimberly 33 - 4de kindje - 33 29 juli MWW - 1e kindje - 29 30 juli Natalie1 - 1e kindje - 25 Strijkertje - 2e kindje - 30 31 juli Afspraken 13 jan - vlindermama- echo 14 jan - Dolfijn1986 - combinatietest 15 jan - Mamasmeisje - combinatietest 16 jan - Gember - combinatietest (poging 2) 16 jan - Strijkertje - afspraak gynaecoloog 16 jan - Loe - eerste afspraak vk 16 jan - Beeb87 - afspraak vk 21 jan - LadyL - afspraak vk 22 jan - Dolfijn1986 - afspraak vk 22 jan - Ti87 - intake gynaecoloog 23 jan - monique7 - afspraak vk 24 jan - Seurebeure - afspraak vk 26 jan - Mamasmeisje - controle bij vk 26 jan - Vlindertje90 - geslachtsbepaling 28 jan - Ti87 - geslachtsbepaling 29 jan - mam1991 - intake 29 jan - 4dogs82 - afspraak vk 02 feb - Mamasmeisje- geslachtsbepaling 05 feb - Kimberly33 - afspraak 05 feb - MWW - afspraak gyn 06 feb - iez - afspraak gyn (4e echo) 09 feb - Gember - afspraak vk 09 feb - Mikjez - afspraak vk 11 feb - Hardlopertje - afspraak gyn 26 feb - monique7 - 20 weken echo 03 mrt - Beeb87 - 20 weken echo 12 mrt - Strijkertje 20 weken echo ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ ★ TicTac ★ ladys1987 ★ Griselda ★ PH1 ★ karlijntjev ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★
Wat een mooie trouwverhalen weer allemaal! Geweldig! Mooie jurken ook, dames. Die van mij was heel eenvoudig. Ik hou van een nogal minimalistische stijl, dus geen hoepel of zo. Een kennis van mij is ontwerpster en heeft de jurk op maat gemaakt. Ik voelde me er heel fijn in: op en top vrouwelijk en helemaal mezelf. 4Dogs, jullie huwelijk klinkt erg mooi, zo intiem. Gaaf en romantisch zo op de dag dat jullie 10 jaar samen waren. Dat "vetbuikje" herken ik wel. Verheug me heel erg op een échte zwangerschapsbuik! Vlindertje90, spannend al over 12 dagen de geslachtsbepaling! Leuk! Iez, hoop dat je vandaag ok bent doorgekomen. Vanavond op tijd naar bed? Meestal helpt dat wel een beetje. Dank voor de link. Handig om te weten. Op zich wel goed dat je je bevallingsverlof in deeltijd kunt opnemen. Weet alleen niet of ik dit zelf zou doen. Jullie? Liesje, wat vaag dat je na geregistreerd partnerschap niet binnen een paar jaar kunt trouwen. Daar verdient de gemeente toch alleen maar goed geld aan? Goed opgelost zo! MRD, maak je geen zorgen om toxoplasmose. Dat krijg je echt niet zo gemakkelijk. Ik woon al m'n hele leven met katten (die buiten komen) en ben onlangs getest op toxoplasmose. Ik heb het nog nooit gehad, dus immuun ben je misschien niet zo snel. Als je je zorgen maakt, zou ik de VK bellen. Heel naar dat je moest overgeven! Flengeltje, dat je daar tegenop ziet, kan ik me voorstellen. Kan je partner het niet voor je doen? Goede rubberhandschoenen aan en na afloop je handen grondig wassen met nagelborsteltje. Dan komt het vast goed, maar snap dat je het vervelend vindt! Ik lees ook soms over zwangere alleenstaande moeders die dit iedere dag blijven doen voor hun eigen katten. Jenn78, spannend he dat wachten... Sterkte ermee! Hoop dat je snel bericht krijgt. LadyL, gaaf joh Zagreb! Leuke aanleiding ook met een congres erbij. Fijn dat je geslaagd bent voor kleding! Lekker zitten die broeken he? Ik draag niets anders meer... Babymoon, wij gaan dus volgende maand een lang weekend naar Rome. Heel erg zin in! Als we terugkomen is het alweer bijna tijd voor de 20-wekenecho en gaan we vol goede moed schilderen/spullen kopen. We willen in mei ook nog een weekendje weg in eigen land omdat ik dan 30 word. Vandaag voel ik me zo ontzettend veel beter dan gisteren! Ik heb redelijk goed geslapen. Wel weer vroeg wakker om 5:00 en dan gelijk in m'n hoofd van alles gaan plannen. Werken ging vandaag ook goed. Zo fijn om lekker bezig te zijn. Vrijdag hebben we de 2e poging voor de nekplooimeting en als alles volgens plan gaat, kan ik de uitslag 's middags al ophalen. Komend weekend gaan we het nieuws vertellen aan onze grotere vriendenkring, familie en dan volgende week op het werk. M'n leidinggevende weet er al van, maar de directie niet. Dus verlof regelen en zo kan dan gaan beginnen. Fijne avond allemaal! Ik ga na het werk misschien nog even wat beha's proberen te scoren bij de Hema!
Hier regende het ook en ineens begin het heel hard te sneeuwen 😁 ons mannetje voor het eerst in de sneeuw geweest.