16 t/m 31 juli 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bintje83, 6 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrolijklente

Vrolijklente Fanatiek lid

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte bij de uitvaart vandaag Twigs! Het lijkt mij wel dat als jij wil zitten dat je 'zitplaats'voorrang krijgt toch? En anders begrijpelijk dat je eerder weggaat. Knuffel!

2. Twigs

Twigs Actief lid

16 mei 2015
    267
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ga er even niet vanuit, de familie is allemaal stokoud en bij de vorige uitvaart heb ik flink moeten knokken voor een zitplek :D Ik laat het lekker zo. We moeten al om half 3 in de kerk zijn en dan is de crematie om half 5. Zoveel energie heb ik even niet.

3. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je moet doen wat voor jouw het beste voelt. Kan mij voorstellen dat het vermoeiend is. Knuffel!

4. Nobely

Nobely Actief lid

13 nov 2015
    442
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wat vervelend twigs, gecondoleert en veel sterkte vanmiddag.

Ik heb even stilletjes meegelezen dames. Ik ben niet te genieten, voel mij alleen maar down en chagrijnig. Ben ook echt even helemaal klaar met alle (goedbedoelde of niet) adviezen en meningen om mij heen.

Van behang tot meubels alles wordt afgekraakt. Dan is het weer niet baby genoeg, niet schattig enz. enz. Ben gewoon niet van de beertjes en konijntjes. Ik wil een "stoere" kamer voor mijn stoere knul.

Ik word er onzeker van als de pest.

Ik weet ook nu al dat de naam die wij in gedachten hebben grote vraagtekens krijgt bij familie en vooral ouders. Eigenlijk zo geen zin in.

Pff, sorry voor deze post ik weet gewoon echt ff niet wat ik er allemaal mee moet. Ik ga weer ff een potje janken denk ik. Misschien lucht dat op.

Gelukkig voel ik hem sinds woensdag echt overduidelijk bewegen, dat is wel echt genieten hoor. Hopelijk zijn deze buien snel over.

Edit: hebben jullie trouwens ook zoveel last van nachtmerries? Ik heb er meerdere per nacht waardoor ik dan wakker lig. Vanmorgen droomde ik dat er iets mis is met de baby. Bah..

5. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah nobely!! Wat vind je vriend/man? Het is alleen belangrijk wat jullie samen vinden. Als mensen jullie ideen alleen maar afkraken, alles gewoon lekker als "verrassing" houden. Als het er eenmaal staat, zouden ze dan alsnog zeggen dat ze het niet mooi vinden? Je hebt hele stoere jongens kamers. Een vriendin van mij had een bed en commode van steigerhout (zonder splinters) en super stoere legergroen/grijse tinten gebruikt. Ik heb ook zelf een boxkleed gemaakt omdat we wat in de winkels lag te kinderachtig vonden waardoor het niet bij de woonkamer paste. We hebben een landelijke stoere uitstraling. Vind steigerpijpen ook super gaaf staan. Met haakjes waar je de kleertjes op kan hangen. Krijg je weer advies. Ik denk dat mensen dat altijd wel geven. Meestal goed bedoeld. Ene oor in en andere oor uit. Iedereen heeft een eigen mening. Je doet het nooit goed voor een ander, dus vooral lekker je eigen ding doen. Een naam word niet voor niets pas bij de geboorte bekend gemaakt.

Die nachtmerries komen door de hormonen. Vond de ergste dat ik weer een mk had. Had die nachtmerrie afgelopen weekend. Heb gewoon lopen janken.

6. Nobely

Nobely Actief lid

13 nov 2015
    442
    1
    18
    NULL
    NULL
    Man vind het leuk, maar laat mij lekker mijn gang gaan. Hij heeft gezorgd dat het kamertje nu helemaal leeg is zodat ik mij kan uitleven. Ik denk dat mijn moeder er dan alsnog iets van zou zeggen ja. Al laat ze het er dan waarschijnlijk bij. Nu probeert ze haar mening alsnog door te drukken. Het kamertje wat ik heb gezien is niet eens zo robuust. En het behang is echt wel kinderbehang maar geen woesel en pip of nijntje bijvoorbeeld.

Volgens mij is het ook meer mening doordrammen. Vriendinnen vinden het kamer idee wel heel leuk maar familie is allemaal heel stellig. En dan die vieze koppen die ze ernij trekken. Kan het écht niet hebben nu.

Je hebt helemaal gelijk hoor, zo denk ik er ook over. Ik had alleen even iemand nodig die er net zo over dacht.

Die nachtmerries vind ik echt killing hoor, word gewoon niet uitgerust wakker. Vandeweek droomde ik dat ik met man in bed lag, wakker werd en er inbrekers naar boven kwamen. Toen werd ik dus wakker en wist ik niet of het nou echt was of gedroomd. De paniek, pff.

Bedankt dat ik ff mag spuien hoor!

7. Nobely

Nobely Actief lid

13 nov 2015
    442
    1
    18
    NULL
    NULL
    image.jpg

Dit is het behang wat ik leuk vind. Ik wil de muren gewoon wit en heb op zolder nog grote mdf platenvan ong. 1,5x1,5 m. Daarvan wil ik er 1 hiermee behangen en dan op een muur hangen.

De meubels zijn niet zoveel bijzonders, gewoon iets wat ons aansprak. Ik wil dan gaan decoreren met mint en steen groen.

Het kamertje is redelijk groot dus misschien dat ik er ook nog een schommel/luie stoel in zet.

8. Annacatharina

Annacatharina Actief lid

15 feb 2014
    417
    4
    18
    NULL
    NULL
    Wat een gaaf behang, mag ik vragen waar je dat hebt gevonden. Hier zijn de muren al in groentinten geverfd maar wil nog een leuk detail maken met behang. Nog niet echt rond gekeken, we weten woensdag als het goed is wat het geslacht gaat zijn.

Hier ook alleen maar meegelezen, ik kan ook alleen maar klagen. Mn buik doet pijn, veel bandenpijn. Maar ook mn rug en bekken kunnen de groei van mn buik niet aan. Slapen is ook nog steeds drama. Ben er zo moe van. Vind zwanger zijn echt super zwaar....

9. Nobely

Nobely Actief lid

13 nov 2015
    442
    1
    18
    NULL
    NULL
    http://www.behangwebshop.nl/everybody-bonjour-128713#p=1

10. Marrieb

Marrieb Actief lid

22 aug 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het behang supergaaf!!!
    En vind het ook wel een beetje brutaal van je familie om eerlijk te zijn. Misschien eerlijk zeggen wat het met jou doet?
    Trek je er iig niets van aan hoor!

Hier een dagje ziek,
    Volgens mij is de kebab gister verkeerd gevallen.
    Ik lig al de hele dag in bed maar
    Moet me er nu toch uitslepen. Straks oudergesprekken. 4 maar gelukkig!

11. Nobely

Nobely Actief lid

13 nov 2015
    442
    1
    18
    NULL
    NULL
    Dankje, ik dus ook. Je hebt gelijk hoor, vind ik ook. Ik neig er gewoon steeds naar om "kwaad" te worden en volgens mij vinden ze dat nog mooi ook. Net als dat mn moeder en tante het super grappig vinden om te zeggen dat ze "naar de bevalling" komen en ik dan zeg dat ze het kunnen bekijken. God wat een lol hebben ze dan. Akels.

Beterschap en zet hem op straks! Hopelijk voel je je snel de oude.

12. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een gaaf behang Nobely!! Kan hij meteen leren wat een olifant is, erg leuk om naar te kijken bij het luier verschonen of als hij in bed ligt. Ik mis dat zelf een beetje. Dieren trekken altijd enorm aan hier. Laat hem nu boekjes zelf lezen als ik met zijn luier bezig ben.

En wat leuk ook dat je van je man lekker zelf mag inrichten! Mijn man heeft hier een duidelijke mening van hoe hij het wil. Maar we komen er altijd wel samen uit gelukkig.

Sterkte en Beterschap Marrieb!

13. Twigs

Twigs Actief lid

16 mei 2015
    267
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou morgen met mijn vriend naar de negenmaandenbeurs maar ik trek het echt niet. Ik kan zo weinig eten binnen houden dat ik echt geen energie meer over heb. Tel daar nog een paar dagen cursus bij op en een uitvaart en ik lig vandaag als een ziekie op de bank. Met mijn emmer. Bah. Ik ben ook gestopt met de emesafene, het helpt voor geen meter en ik ga niet voor jan ... medicijnen slikken.

Ik trek het allemaal wel hoor, zo ziek zijn en alleen de hele dag, maar ik baal wel heel erg als ik ook geen leuke dingen meer kan doen. Ik wil uit eten. En naar de negenmaandenbeur. Stom gedoe zo.

Gelukkig voel ik onze kleine man wel veel bewegen en doen, dat is fijn. Dan weet ik weer even waar ik het voor doe. Omgeving is ook erg begripvol. Ik zie ze van de zomer wel weer, als onze zoon is geboren :(

14. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah Twigs!! Ik snap je heel goed dat je er van baalt. Mijn VK vertelde dat de misselijkheid en moeheid ook nog kan stoppen bij 20 weken. Ik hoop het voor je! Erg balen dat je niet naar de beurs kan. Had ook graag gewild maar bij mij zijn het mijn bekken die het niet kunnen verdragen. Ik kan gelukkig de dagelijkse dingen nog doen en voor mijn kleine man zorgen. Ik vertik het om in een rolstoel te stappen. Shoppen doe ik zoveel mogelijk online heb net nieuwe schoenen binnen. En ze passen nog ook! Als je accepteerd dat je niet alles kunt, zijn de dingen die wel lukken een cadeautje. Gekukkig houd het ergens een keer op en is dit allemaal tijdelijk om straks te kunnen genieten van onze kleintjes.

Wij wisten wat ons te wachten stond met mijn bekken en hebben heel bewust gekozen voor een tweede kindje. Bij de eerste hadden we het er mentaal veel moeilijker mee. Die onzekerheid is heel vervelend. Achteraf viel het aan het einde en daarna best mee. We hadden rond de 10-20 weken de meest verschrikkelijke verhalen gehoord, dat hoeft bij jouw niet te gebeuren. Het kan elk moment ophouden. Ik kijk zo uit naar de lente en de zomer!

15. Nobely

Nobely Actief lid

13 nov 2015
    442
    1
    18
    NULL
    NULL
    Balen Twigs en vrolijkelente dat jullie niet kunnen gaan. Vervelend als je dan ineens zo afhankelijk bent van je lijf. Ik hoop voor je dat je je alsnog beter gaat voelen twigs. Ik moet eerlijk zeggen dat ik mij ook pas sinds deze week écht beter begin te voelen.

16. Twigs

Twigs Actief lid

16 mei 2015
    267
    0
    16
    NULL
    NULL
    De verloskundige heeft al aangegeven dat ik er rekening mee moet houden dat het tot het eind zo is. Ik kan me er op de meeste momenten wel bij neerleggen. Als ik zelf boodschappen ga halen om soep te maken weet ik wat ik nodig heb en ben ik zo de winkel weer uit. Maar als mijn vriend mee is komen we langs het brood, en het vlees, en alles wat ik niet binnen houd en daar word ik verdrietig en opstandig van. Dus ik probeer wel te genieten van wat ik nog wel kan, maar bijvoorbeeld vandaag ben ik zo slap en moe van het overgeven de hele avond dat ik eigenlijk niks kan. En daar geniet ik dan ook echt niet van. Ik zit nu in de 20e week en ik merk nog totaal geen verschil. Ik baal gewoon.

17. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn Twigs dat er momenten zijn dat je wel kunt genieten!! Voortaan je vriend alleen boodschappen laten doen? Goed van je dat je kunt accepteren dat het tot het einde zo blijft. Dan kan het alleen maar meevallen als je er ineens toch vanaf komt.

Hier net bij de fysio geweest. De volgende afspraak is pas weer over 2 weken. Ze heeft er vertrouwen in. Ik moet gewoon goed mijn oeveningen doen en voldoende rust pakken. Legde haar uit dat ik bij de eerste op het eind ineens alles weer kon, dat ik ineens geen rolstoel meer nodig had en gewoon weer kon winkelen. Ze vertelde me dat dat komt doordat de baby dan ingedaald is en dat je bekken dan stabieler is. Ik dacht zelf omdat ik stopte met werken en een goede fysio had. Maar werkte toen maar 3 x 2 uur per week. Dus zo veel was dat niet meer. En wat kan een fysio nou in 3 keer doen? Ik hoop nu extra dat deze kleine snel indaald. :D Had er nog nooit eerder van gehoord.

18. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Allemaal een knuffeltje van hier..

Twinkle, hoe was je 20 weken echo?

19. Annacatharina

Annacatharina Actief lid

15 feb 2014
    417
    4
    18
    NULL
    NULL
    Hier vandaag ook de 20 weken echo gehad. Alles Was goed en wij krijgen 2 jongens!

20. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Leuk anna catherina, gefeliciteerd!

Wat rot allemaal twigs sterkte!

Ik ben vandaag voor controle geweest en alles was goed. Hartje konden ze niet goed vinden (was stagaire) en het schijnt dat mn baarmoeder ver naar achteren ligt en dat dat daardoor komt. Maar we hebben het uiteindelijk wel even gehoord.

Volgende week woensdag de 20 weken echo dan weten we wat we krijgen, zo spannend!

Deel Deze Pagina