16 t/m 31 juli 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bintje83, 6 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrolijklente

Vrolijklente Fanatiek lid

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat alles al besteld isNobely!! Heel fijn dat jullie alles optijd in huis zullen hebben. Hier inmiddels schoonmaak hulp ingeschakeld, extra vrijgenomen in de weekenden zodat ML zonder kind om zich heen kan klussen. Nog 2 zaterdagen werken dus totaal voor mijn verlof. De andere dagen blijf ik wel werken tot mijn verlof. Merk dat er al een enorme last van zijn schouders valt. Hij is veel relaxter en heeft alweer een kwast vastgepakt, om de schuur te schilderen. Vorige week had hij er de puf niet voor. Maar hij heeft beloofd na de vakantie te beginnen aan de kamer. Dan ben ik 30 weken. Als je kamertje helemaal af is, mogen we dan een fotootje zien Nobely? :)

Bij de gyn was het goed. We hebben de opties besproken en krijg nu 2 groeiecho's om een groeicurve te bepalen. Ik mag niet ingeleid worden ivm het litteken dat dan kan open scheuren omdat er te veel druk op komt. Dus keuzes:
    - geplande keizersnee met 39 weken
    - afwachten, 65% kans om normaal te bevallen in het ziekenhuis, 35% kans op spoedkeizersnee
    - bij 41 weken geen keus meer, wordt een keizersnee.

Ik denk dat ik voor het afwachten ga, een beetje afhankelijk van de groei curve. Vind 65% kans groot genoeg om het te proberen. Je hersteld zoveel sneller en je mag eerder naar huis als je normaal bevalt.

Hier geen cursus, heb het bij de eerste wel gedaan. Was vooral erg gezellig, maar aan het meditatie/puf gedeelte weinig gehad.

Afspraken: vanmiddag laat VK controle
    28 april groeiecho 1
    25 mei groeiecho 2

2. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    En de buik foto 24+4 :)

Bijgevoegde bestanden:

3. Nobely

Nobely Actief lid

13 nov 2015
    442
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik plaats zeker een foto als het af is! Kan niet wachten om alles in te kunnen richten haha. Fijn dat je wat meer rust hebt gekregen vrolijkelente, het komt vast allemaal goed. Ik zou denk ik ook voor afwachten gaan, een keizersnede kan dan altijd nog. Al is een spoedkeizersnede misschien minder leuk.

Ik begin vanavond met yoga, ben benieuwd..

4. Nobely

Nobely Actief lid

13 nov 2015
    442
    1
    18
    NULL
    NULL
    💖 Bevallingslijst 10 t/m 31 juli 2016 💖

10 juli

♡ Aikie - 32 jaar - 2e kindje

13 juli
    ♡ Bintje83 - 32 jaar - 2de kindje - jongen

15 juli
    ♡ Fas30 - 34 jaar - 2de kindje - meisje
    ♡ lachebekje87 - 28 jaar - 1ste kindje

16 juli
    ♡ DIYMommy - 28 jaar - 3de kindje - jongen
    ♡ Nathalie83 - 32 jaar - 1e kindje - meisje

18 juli
    ♡ Twigs - 40 jaar - 1e kindje - jongen

19 juli
    ♡ Twinkle78 - 37 jaar - 2de kindje - meisje

20 juli
    ♡♡ Annacatharina - 35 jaar - 1ste 2 kindjes - jongens
    ♡ Mich92- 23 jaar - 1ste kindje - meisje

21 juli
    ♡ B3ngel - 31 jaar - 1ste kindje verrassing

22 juli
    ♡ Noettie - 31 jaar - 2de kindje
    ♡ Ktink - 25 jaar - 1ste kindje
    ♡ Mrsindustry - 29 jaar - 1ste kindje - meisje

23 juli
    ♡ Roosje24 - 28 jaar - 2de kindje - jongen
    ♡ CiDa84 - 31 jaar - 2de kindje
    ♡ Nobely - 24 jaar - 1ste kindje -jongen

24 juli
    ♡ Vrolijkerd - 27 jaar - 2de kindje
    ♡ Gupperdegup - 32 jaar - 2de kindje

25 juli
    ♡ Remmar1982 - 33 jaar - 2de kindje
    ♡ Amanda28 - 30jaar - 1ste kindje - meisje
    ♡ Marrieb - 30 jaar - 2de kindje - meisje

26 juli
    ♡ Adinka - 28 jaar - 1ste kindje - meisje

27 juli
    ♡ Bo87 - 28 jaar - 3de kindje
    ♡ Amandie - 29 jaar - 2de kindje

28 Juli
    ♡ Heis - 33 jaar -1e kindje

29 juli
    ♡ Martina79 - 36 jaar - 2de kindje - verrassing
    ♡ Essieee1983 - 32 jaar - 1ste kindje
    ♡ Manutje - 30 jaar - 1ste kindje
    ♡ Vrolijklente - 28 jaar - 2de kindje jongen

30 juli
    ♡ Blue lady - 27 jaar - 1ste kindje
    ♡ Chezzy - ? jaar - 1ste kindje

31 juli
    ♡ Emma79 - 36 jaar - 2de kindje - meisje
    ♡ Tabbey - 32 jaar - 1ste kindje jongen
    ♡ Mamachrisje - 33 jaar - 3de kindje
    ♡ Yakout - 33jaar - 5e kindje

Totaal: 36 zwanger

9 meisjes
    8 jongens
    2 verrassing

📅 Afspraken april
    20 april | Marrieb | controle verloskundige
    20 april | Nobely| intake kraamverzorging
    21 april | Tabbey | controle verloskundige
    28 april | Vrolijkelente | groeiecho 1

📅 Afspraken mei
    4 mei om 14:00 uur | Nobely | controle verloskundige
    25 mei | Vrolijkelente | groeiecho 2

⭐️ Sterretjes ⭐️
    ElisabethD ~ weer zwanger
    Mawaikee
    Bugs bunny
    Desstiiny
    Talvi
    Manutje: 1⭐️

Bevallingslijst 💕
    NicoleAM: Aimee Nina is stil geboren op 2 maart 2016
    Sam01: Pip en Noor zijn geboren op 8 maart 2016, maar 1 uur geleefd

5. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw Nobely hebben jullie de 20ste al de intake!! Wat snel! Wij zijn vorige week nog overgestapt omdat onze kraamzorg falliet was gegaan en was over genomen door een hele slechte toko vond ik zelf. 5 keer gebeld en werd er beloofd dat ze zouden terug bellen, wat ze niet deden. Gaf geen vertrouwen. Normaal kost het geld om over te stappen, maar die kosten hoefden we gelukkig niet te betalen omdat ze falliet waren gegaan.

De vorige was ook een spoed keizersnee. Drama/trauma.. nee. Ik vond het extreem soepel gaan allemaal. De stress gebeurde denk ik achter de schermen als dat al gebeurde. Ik denk eerder dat ik misschien spijt krijg als ik het niet eerst gewoon probeer.

Leuk dat je een fotootje gaat plaatsen. Ben erg benieuwd! :)

6. Nobely

Nobely Actief lid

13 nov 2015
    442
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ja Vrolijkelente, ik vond het ook vroeg maar dat kwam omdat er een collega gaten had in haar werkdagen dus die proberen ze nu op te vullen met mensen die minder ver zijn. Prima, maar stond ook even te kijken nadat ik een mail had gehad dat ze na de 32 weken zouden komen, haha.

Dan zou ik zeker lekker afwachten, wie weet lukt het je wel gewoon op de natuurlijke manier :)!

7. B3ngel

B3ngel Actief lid

2 sep 2013
    433
    161
    43
    NULL
    NULL
    Dat is inderdaad al snel, wij hebben de intake bij de kraamverzorging 18 mei.

Fijn dat alles besteld is Nobely, en fijn dat het opnemen van wat vrije dagen jullie wat meer rust geeft om het kamertje in orde te maken vrolijklente!

8. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ik heb 26 april weer controle bij verloskundige.
    12 mei 30 weken echo.
    21 juli uitgerekend van een meisje.

Gaat opschieten hé dames!!
    Wij hebben nog niks gehoord over een intake van de kraamzorg.

21 april is er opendag van de bevalling kamers.
    Zijn er hier dames die gaan bevallen in een bevallingskliniek en daarna verblijven in een zogenoemde kraam hotel?

9. B3ngel

B3ngel Actief lid

2 sep 2013
    433
    161
    43
    NULL
    NULL
    Ja gaat zeker snel Harlene!
    Ik heb 14 april mijn volgende controle bij de verloskundige.

Ik ga niet in een kraamhotel, maar naar het geboortecentrum in het ziekenhuis, dat valt denk ik wel onder een bevallingskliniek?

10. Annacatharina

Annacatharina Actief lid

15 feb 2014
    417
    4
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook weer eens een berichtje van mij. Ik lees nog steeds mee hoor.

Wij zijn inmiddels alle meubeltjes aan het schilderen, ledikantje nummer 2 is bijna klaar. Dan de commode en de kast nog. De muren zijn al af, alleen plafond moet nog gewit worden.

Ik ga ik geen cursus volgen, wel ben ik al 2 maanden bezig met zwanger&fit. Volg ik bij de fysio een dat is echt wel lekker. Uurtje fitnessen binnen de mogelijkheden. Merk dat ik er veel baat bij heb.

Wel vervelend hoor al die bekkenklachten, lijkt me niet fijn. Ik heb vooral last van mn rugspieren maar door fitness blijven die wel sterk waardoor erger wordt voorkomen.

Hier nog maximaal 12 weken te gaan, het gaat echt opeens zo snel.

11. Nobely

Nobely Actief lid

13 nov 2015
    442
    1
    18
    NULL
    NULL
    Fijn dat je er wat aan hebt AnnaCatharina, ik hoop dat ik ook wat aan de yoga heb, bij mij zijn het ook voornamelijk de rugspieren waar ik last van heb en ik weet ook niet zo goed hoe ik die kan rekken.

Ik vind het wel spannend, volgens mij is het een groep die gewoon blijft doorgaan, dus er gaan mensen weg en er komen nieuwe mensen bij. Ik hoop dus dat ik wel een beetje aansluiting heb.

12. B3ngel

B3ngel Actief lid

2 sep 2013
    433
    161
    43
    NULL
    NULL
    Jullie schieten ook al lekker op dus. Leuk hoor een tweeling.

Ik doe geen zwangerschapscursus, wel zwangerschapsyoga, dat is ook wel heel fijn.

Ik ben net terug van de fysio. Het is dus inderdaad bekkeninstabiliteit. :( Ik heb nu oefeningen meegekregen die ik 2x per dag moet doen en ik moet wat rustiger aan doen en op werk vaker 'looppauze' nemen. Ik hoop maar dat dat voldoende gaat zijn.

13. Marrieb

Marrieb Actief lid

22 aug 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat alles goed gaat anna catharina!
    B3angel, is het echt instabiliteit? Of een instabiel bekken?
    Bekkeninstabiliteit heb je niet maar zo, zegt mijn fysio iig. Rust nemen werkt idd, vind het zelf wel lastig om het voor te zijn. Dus rust nemen vóór ik last heb ipv als ik eigenlijk al te ver ben gegaan.
    Hopelijk helpen de oefeningen!

Ik heb de 1e keer een cursus samen bevallen gedaan en hoop weer thuis te bevallen. Ik ga nu geen opfriscursus doen en volg tot nu toe de gewone yoga. Heb bij mijn zoon zwangerschapspilatus gedaan, was wel erg fijn!
    Voor mijn gevoel begint het aftellen nu ook.... !!!

14. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    💕Mijn buik met (bijna) 26 weken!💕

Bijgevoegde bestanden:

15. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel Nobely en Bengel. Ik voel mij ook veel relaxter. Het idee dat ik nog maar 2 zaterdagen hoef te werken, zo lekker! Heb er weer helemaal vertrouwen in dat het goed komt. :)

Hoe was de yoga gister Nobely?

Wat een lief klein buikje nog Harlene! En die echo! <3 Wat mooi!

Wat balen Bengel die bekkenklachten. Hier ging het eigenlijk een hele tijd goed, maar heb nu wel een beetje een terugslag. Als het goed gaat ga je snel meer doen en doe je de oefeningen minder goed. De vorige keer was het bij mij ook ineens weg nadat hij in daalde, dus hoopte daar een beetje op. Nog even wachten dus. Hopelijk gaat het bij jouw straks ook beter met de fysio en de oefeningen.

Voor het bevalcentrum zou ik even informeren bij het centrum zelf of de zorgverzekering Bengel. Bij het ziekenhuis waar ik moet bevallen hadden ze dat ook. Daar wilde ik ook naar toe, tot ik medisch werd en geen keus had. Het zit dan in het ziekenhuis, meestal vlak bij het echte ziekenhuis gedeelte, maar is echt een bevalcentrum waar je met je eigen verloskundige gaat bevallen zonder ziekenhuis artsen/personeel. Ook je eigen kraamzorg komt dan daar heen.

Wat snel gaat dat zeg Annacatharina, nog 12 weken! Hier nog 14 tot max 16, ik mag niet uitlopen naar 42 weken. Maar vind dat ook al snel gaan hoor. En nog even lekker op Babymoon ;). Zijn er meer die nog op vakantie gaan?

@hier: Gister bij de VK: bloeddruk was weer gezakt gelukkig, kwam omdat ik ziek was. (weet even niet meer of ik dat verteld had hier, dat hij ineens omhoog geschoten was?) Mijn baarmoeder is 3-4cm groter dan wat het zou moeten zijn. Erg groot dus weer, was bij de vorige ook. Ze zegt dat het niets hoeft te zeggen over de baby zelf, vandaar die echo's die ik nog ga krijgen. Maar ik begin toch wel een beetje te vrezen voor nog een big boy. Sinds gister zijn het ook niet meer hele lieve schopjes en plopjes en kan hij heel venijnig trappen en liggen met zijn kont. :D Gister ook voor het eerst last van maagzuur. Merk wel dat alles weer wat zwaarder gaat worden. Maar die paar maanden gaan we nog wel volhouden. Zolang ik de verzorging kan doen van onze kleine man, ben ik tevreden. Gelukkig heeft ML de laatste weken Bouwvak en is hij dus volledig thuis. Super getimed dit keer. :D

16. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ben al 12 kg aangekomen en iedereen doet alsof ik een olifant ben &#129300; vind 't zelf mee vallen &#128518;

Bij ons zit de bevallingskliniek boven de bavallingskamers in t ziekenhuis. Dus ik twijfel echt enorm. Heb me wel extra verzekerd dit jaar. Sowieso wil ik na de bevalling naar de kraamkliniek die ook in t ziekenhuis zit. Dit omdat ik weet dat onze ouders staan te trappelen om meteen langs te komen en geen zin heb dat voor mijn gevoel thuis alles opgeruimd moet zijn &#128521;
    Lees dat iedereen wel last heeft van rug en bekken. ik ga vanavond naar de fysiotherapeut. Ben benieuwd.

Oja wij gaan niet op vakantie. Nieuwe keuken komt er aan!

17. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Hoi meiden. Effe bijgelezen weer. Het wordt nu allemaal zwaarder he voor iedereen.

Ik ben weer vergeten wie wat geschreven heeft jeetje.
    Vrolijklente, ik voel nog steeds plopjes en rustige schopjes. Wil een sterke schop krijgen haha , heb het bij mijn dochter ook niet gehad, ze was rustig. Ooh denken ze een grote baby. Spannend hoor. Ik heb geen echos meer pff

Meiden met bekkenpijn. Gaat het nog beetje met werken? Of zijn sommigen al gestopt met werken.
    Ik heb nog gelukkig bijna nergens last van. Heel soms en eigenlijk nu laatste tijd veel harde buik. En gewoon vermoeidheid. Soms ook moeilijk lopen als ik teveel gezeten heb dus uitgerust heb. Verder gaat het prima hoor.

Ben ook nog tussen 6 en 7 kg aangekomen. Wil niet meer aankomen pff maa komt zeker nog wel. Het is ineens snel gegaan omdat ik laatste tijd veel eet. Veel brood en tussendoor zoetigheid weer wat ik eigenlijk niet moet doen. Zit zogenaamd op grens voor zw diabetes. Moes eigenlijk naar een dieetiste haha maar ben niet gegaan nog.

Ik ga me ook even verdiepen in kraamhotel ofzo. Weet niet waar ze in amsterdam hebben.

18. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    12 kilo Harlene! Dat is niet te zien op de foto hoor! ;) Hier 8 kilo nu. Gaat gelijk op met de eerste. Ik kan helaas ook moeilijk van al het lekkers afblijven. Anders wordt ik super shaggo en voel ik mij slap. Fijn een nieuwe keuken Harlene! Wordt hij voor jullie geinstaleerd of moeten jullie/je man alles zelf doen?

Lekker Roosje dat je nog nergens last van hebt! Van genieten! Ik werk gelukkig niet minder, maar ben vanaf het begin al eigenlijk zitten werk gaan doen. Was al heel blij dat dat kon. Het is zo goed vol te houden. Hopelijk tot de 34 weken. Dat zijn nog 9 weken dus. In die tijd kan er een hoop veranderen qua mobiliteit. Volgende week woensdag suikertest. Maar verwacht het eigenlijk niet omdat ik pas geprikt ben bij de HA en bij de vorige had ik het ook niet. Maar ja groot kind, zit in de familie.. dus toch maar even testen. :p

19. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Hey meiden,
    Wat een gezelligheid hier :), leuk om die buikfotootjes te zien. Mijn buik is ook al goed aan het groeien, maar ben ook al flink aangekomen. Het is alweer een maand geleden dat ik op de weegschaal stond bij de vk, maar toen zat ik al op 8-9 kg, dus ik verwacht dat dit inmiddels al ruim over de 10 kg zal zijn...

Ik ga vandaag voor het eerst naar een proefles zwangerschapsyoga, het is geen vaste groep, dus ben erg benieuwd.

Qua bevallen is hier in de stad vorig jaar een heel nieuw gedeelte van het ziekenhuis geopend voor bevallingen, zowel klinisch/poliklinisch en kraamhotel. Ik wil graag daar bevallen en ik denk daarna weer lekker naar huis. Moet me nog inschrijven voor de informatie avond, wordt waarschijnlijk in mei/juni.

Aankomende dagen gaan we nog 4 dagen naar Londen! Het laatste 'uitje' voordat de kleine komt. Ik ben benieuwd hoe het gaat, merk dat lange afstanden lopen niet erg bevordelijk is, dus maar wat meer met de bus/metro reizen denk ik en regelmatig een cafétje opzoeken :).
    In huis is er ook al veel veranderd, misschien dat de voorjaarskriebels het opruimen en opknappen van het hele huis nog wel versterken, haha. Kamertje is nu zo goed als leeg en volgende week meubeltjes bestellen.

20. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Zelf ben ik 10 uurtjes minder gaan werken. Ipv 30 nu 20. 4 uur per dag. Ik werkte in een shop in shop in de V&D en het een hele leuke baan.
    Toen probeerde,na 't faillissement, het merk waar ik voor werk ons er natuurlijk uit te gooien maar omdat ik zwanger ben kan dat niet. Dus nu sta ik in een winkel van dat merk en ben ik gedegradeerd in functie omdat ze al een manager hadden hier. Dus ik loop me die 4 uur de *@%$ en daarbij een uur reizen. Gelukkig is iedereen erg lief hier maar ik ben zooooooo aan 't af tellen tot het verlof!

Ja 12 kilo erbij ik was in shock! Echt alleen m'n buik maar madame was met 21 weken op de echo net nog op de bovenste lijn van het gemiddelde. En ze was een stuk zwaarder.

Deel Deze Pagina