16 t/m 31 juli 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bintje83, 6 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrolijklente

Vrolijklente Fanatiek lid

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden. Misschien een beetje een domme vraag. Soms hebben ze het over week 10 en dan weer 10 weken. Je zou denken dat dit dezelfde betekend, maar dat is het volgens mij niet. Ik ben nu 26,5 weken zwanger en zit in week 27 dan toch? Als in de folder dit staat (zie foto) bedoelen ze dan 7-1 dagen voor de uitgerekende datum? Of die week daarvoor 14-8 dagen voor de uitgerekende datum? Lijkt mij dat als het betekent dat ze 1 dag ervoor zullen plannen, dat er een redelijk hoge kans is dat de natuurlijke bevalling al begint voor de geplande keizersnee..

Bijgevoegde bestanden:

2. Chezzy

Chezzy Actief lid

3 mrt 2016
    412
    309
    63
    Ik zou dezelfde gedachte hebben hoor. Helaas ben ik niet medisch onderlegd, dus dit klinkt voor mij het meest logisch. Ik lees je stukje dan ook tussen week 39 en 40, maar is idd risico op natuurlijke bevalling....

Vind het ook altijd zo lastig met de verschillende benaming in weken bij andere baby sites waar je over de groei van je baby kan lezen...

@harlene2014. Niet alles oranje kleuren hè? ☺️
    Ik spring een gat in de lucht (voor zo ver mogelijk) als ik eindelijk in gewicht toeneem. Het rare is dat ik wel een buik heb, maar dat het niet echt zichtbaar is waar het van de rest vanaf is gegaan... Gelukkig gaat het met de kleine goed, maar toch neemt het die ongerustheid niet helemaal weg...

3. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Haha nee oranje word het niet 😆

Ik zat 3 weken geleden al op +12 😯 hoop dat t even stabiel blijft. Bedoel je ziet het alleen aan m'n buik (dan nog geen 12kg) maar 't moet er straks ook nog af 😯 ben benieuwd naar de 30 weken echo over een paar weken. Verwacht een reuze baby 😉

4. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    Volgens mij is het zo als je 26 +3 dagen zwanger bent, dat je dan in je 27e zwangerschapsweek zit. En die tekst lees ik idd gewoon als precies 39 weken zwanger.

Ik vind 't ook altijd maar verwarrend op al die websites. Op de banner hier geeft die volgens mij ook aan dat de baby al veel zwaarder is dan veel andere sites..

Heb je standaard een 30 weken echo harlene? Hier krijgen we er ook 1, maar meer omdat ze een onjuiste zeangerschapsduur hadden ingevuls bij de 20 weken echo, dus daarop leek alsof t kindje te klein was, maar viel uiteindelijk heel erg mee, net iets onder t gemiddelde. Verloskundige vond dat we daarom wel een 30 weken echo mochten hebben!

5. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor het meedenken! :) Dan ga ik idd maar uit van 1 week voor de uitgerekende datum. Kan mij idd niet voorstellen dat ze 1 dag ervoor een ks zullen plannen.

Ik heb nu al 1 week lang ernstige bekken klachten. Afgelopen zaterdag avond moest mijn man me naar bed tillen. Kon niet meer lopen. Vanavond geprobeerd te werken. Na 1 uur ben ik stapje voor stapje naar huis gegaan. Lig nu op de bank bij te komen. Vanmiddag bij de fysio geweest. Eigenlijk niet zoveel nieuws. Het kan zo plotseling terug gekomen zijn door een groeispeurt van de kleine. Een geplande keizersnee wordt dan wel aantrekkelijker. Wat als ik 2 weken langer doorloop met bekkenklachten en het dan alsnog een keizersnee wordt? Misschien wel weer na een hele dag voor niets puffen.. Ik kan niet wachten tot donderdag. Eerder kun je er eigenlijk weinig over zeggen. Misschien heb ik wel veel vruchtwater maar valt de grote van mijn mannetje wel mee. Mijn baarmoeder loopt wel 4 weken voor op groei.

6. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hi Mich92 ja wij krijgen een standaard echo met 30 weken. Denk voor de groei? Ben wel blij kunnen we de baby weer eens zien!
    Oo handig zeg verkeerde zwangerschapsduur met 20 weken echo. Wel fijn dat je dan alsnog een echo krijgt! Denk dat de baby al zo veel groter is na 10 weken!

@vrolijklente super vervelend van je bekken. Ik moet zo naar de arbo arts toe. Er zitten links en rechts een zenuw klem en beginnnde bekkeninstabiliteit. De dame in m'n buik is wat aan de grote kant (20weken echo) en zelf ben ik niet zo heel groot.
    Maar de 1e arts zei dat ik gewoon fulltime moet werken. Ik kan niet staan niet zitten en niet liggen. Okee liggen is de beste opties van alles maar word gewoon wakker van de pijn.
    Van de week wist ik ook echt niet hoe ik thuis was gekomen met al die pijn maar 't was gelukt.

Gaat er iemand trouwens een 3d 4d echo doen? Mijn vriend wilt t absoluut niet maar ik ben zo nieuwsgierig 😆

7. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wat onwijs vervelend harlene!! Ik werk niet zo veel. Maar mijn leidinggevende ziet ook dat het niet gaat. Als het na de vakantie niet beter gaat, hoef ik als ik dat zelf ook wil, niet meer te komen. Ze gaan extra mensen inzetten die me kunnen vervangen. Met die arbo artsen moet je even doorzetten!! Ik had bij de vorige zwangerschap met 10 weken zoveellast dat ik geen stap kon zetten. Melde mij continue ziek. Dus uiteindelijk toch een regeling kunnen treffen. Mijn arbo arts vond dat pijn in het bekken met 10 weken onzin was en niet kon. Dus moest gewoon blijven werken. Maar wat niet gaat, gaat niet. Je moet juist heel goed naar je lichaam luisteren en #^@&$ hebben aan anderen. Als ze geen begrip tonen is dat hun probleem. Jij moet aan jezelf denken en je niet schuldig voelen. Die kleine in je buik is belangrijker. Werd vanochtend helaas ook wakker van de pijn. Gelukkig heb ik vandaag bijna de hele dag familie en een vriendin in huis. Die kunnen met helpen met mijn zoontje. Vanaf morgen heeft ML gelukkig vrij. Heb net de thuiszorg en fysio gebeld. Ik mag krukken huren. Ben daar heel blij mee. Dat scheelt een stuk gewicht op het bekken. Wil liever nog niet in een rolstoel. De fysio ziet het als een goede tussenstap.

8. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Fijn dat je leidinggevende ziet dat t niet gaat. Hier is de taalbarrière echt een ding. Ik werk voor een Spaans bedrijf en in dit filiaal is iedereen... juist ja. Nou probeer dan maar Nederlandse regels etc goed duidelijk te maken.
    Net bij de arbo geweest. Hij vond 't onzin dat ik er weer was. Hij wilt dat ik 20 min sta 20 min zit. Dat kan hier niet. Dus ik mag t weigeren. Ik ben dan zo'n doos die dat niet "durft". Dus ik ben nu weer aan 't werk. Vriend over de zeik natuurlijk. Vind 't zo moeilijk 😯

9. Chezzy

Chezzy Actief lid

3 mrt 2016
    412
    309
    63
    Wat een verschil in werkgevers! Bij mij is er na onderzoek door gynaecoloog en internist niets gevonden. Dus verbaas mij dat bij meer objectiveerbare klachten deze worden weggewuifd.

Ik ben geen eens bij Arbo geweest. Heb er wel om gevraagd bij wg, maar wg vond dit niet nodig, mits ik een verklaring van vk kon overleggen dat ik minder moest gaan werken ivm zwangerschap.

Ik wilde zelf in eerste instantie niet minder werken, want zag mijn moeheid niet als ziek zijn, maar daar dachten Vk en gyna toch anders over. Ook omdat ik het hele weekend moest gebruiken om weer energie op te doen en ik niet altijd zelfredzaam was.
    Dus Kon van wg miv dezelfde dag nog twee uur minder werken per dag en heb de volgende dag verklaring Vk ingeleverd. UWV belde twee werkdagen later ook al en vond het aparte werkwijze van mijn wg, maar zei ook dat mij niets verweten kan worden.

Afgelopen woensdag voor het laatst door UWV gebeld en ze bellen niet meer, tenzij er een wijziging in mijn situatie wordt doorgegeven.

10. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ja 't verschilt echt heel erg. Mijn schoonzus heeft al jaren onverklaarbare hoofdpijn. Is er meerdere malen aan geopereerd door zenuwen dicht te branden etc. En tegen haar zeiden ze: mevrouw ga maar naar huis en blijf daar. Een vriendin van me tilt te zwaar en heeft bekkeninstabiliteit en zit thuis.
    ik loop krom van de pijn 24/7 en heb brief van de fysiotherapeut (beginnende bekkeninstabiliteit en zenuwen die klem zitten) ik moet gewoon fulltime werken. 20 min staan 30 zitten.
    Heb m'n vakantie uren opgevraagd en heb 6 weken over tot t einde van 't jaar. Denk dat ik lekker 2 weken eerder stop en er 2 achter de bevallingsverlof plak.

11. B3ngel

B3ngel Actief lid

2 sep 2013
    433
    161
    43
    NULL
    NULL
    Wat ontzettend vervelend Harlene! Ik neem dat ze wel Engels spreken? Ik zou dan een Engelstalige verklaring van je fysio vragen, ze mogen het je niet weigeren als je om medische redenen minder moet werken. Je zal dan wel deels in ziektewet/verzuim komen. Moet je geen vakantiedagen voor inleveren hoor, dat mogen ze wettelijk gezien echt niet van je vragen! Heel veel sterkte en succes ermee!

Bij mij zijn ze gelukkig een stuk soepeler. Mijn leidinggevende kwam zelf met de vraag of ik aangepast moet werken. Vooralsnog gaat het nog door zitten en staan af te wisselen, maar als dat niet (meer) gaat zijn er zeker mogelijkheden om eea af te stemmen.

12. Marrieb

Marrieb Actief lid

22 aug 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pff wat een kneusjes zijn we met zn allen he!
    Ik zit in Centerparcs met mega-veel klachten. Bekken maar vooral strakke en zere buik waardoor ik maar weinig kan. Super frustrerend en herken jullie gevoel helemaal!

Maar idd, hier moet je echt geen vakantie dagen voor inleveren, das echt te gek voor woorden! Hoe moeilijk ook, je moet echt voor jezelf opkomen hoor! Zwangerschapsgerelateerde klachten zijn heel normaal en je hebt er recht op om minder te werken!
    Succes iig!

VrolijkLente, wel heftig dat je man je moet tillen. Bah!

13. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap je wel hoor harlene. Op het laatst heb ik ook al mijn vakantie dagen opgemaakt. Ik zat vooral met het schuldgevoel dat als het een dagje beter ging en ik eventjes kort staant in het openbaar gezien zou worden door iemand van het werk. Dat gaf me stress. Vanaf het moment dat ik stopte met werken rond 30 weken na een ziekenhuisopname ivm nierstuwing, kon ik ineens weer lopen. Vond dat zelf heel maf. Durfde niet zo veel te lopen. Bang dat het terug zou komen. Volgens de bekkenfysio komt het waarschijnlijk omdat hij toen ingedaald was. Vond het overigens niet erg hoor van die vakantie dagen. Ik ging stoppen en mijn leidinggevende was al heel tollerant geweest. Zou eigenlijk met 32 weken stoppen. Maar ze had me een weekje extra gegeven. Nu heb ik een 0-uren contract, dus wat ik niet werk krijg ik gewoon niet.

En die strakke huid marrieb! Ik heb er niet zoveel last van, maar toen de fysio mijn heupen ging masseren en erin kneep een draaide e.d. AUW!! Onze buikjes worden nog heel wat strakker. Misschien dat een hydraterende olie helpt. Die heb je ook tegen striemen speciaal voor de zwangerschap. Niet dat het tegen de striemen helpt. :p. Maar het maakt je huid wel lekker zacht en soepel. Bio-oil heet het volgens mij.

14. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Wat vervelend dat er zoveel zijn die last hebben van bekkeninstabiliteit, absoluut geen pretje als ik de verhalen hier zo eens lees. Veel sterkte ermee allemaal!
    Qua werk, kom inderdaad voor jezelf op en geef echt aan wat wel/niet kan, het kan natuurlijk erg vervelend zijn voor je werkgever, maar als het alleen maar erger wordt heb je er later misschien alleen maar meer last (en daarmee overlast voor je werkgever van).

Die strakke buik en zere buik begin ik ook te herkennen. Heb nu ook op een specifiek punt op m'n buik dat het wat beurs begint te voelen, zou dat kunnen komen dat hij daar te veel tegenaan schopt??

Zaterdag aanstaande hebben wij een 3d/4d echo in Oudenbosch. Superveel zin in, kijk er erg naar uit om onze kleine vent weer te zien :D

15. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hoi dames ja jullie hebben gelijk. Moet voor mezelf opkomen voordat ik straks helemaal niks meer kan of erger nog, na de bevalling klachten blijf houden.
    Ja iedereen spreekt engels met elkaar. Er is een soort van cultuur achtig verschil, haha. In Spanje gaan ze bijvoorbeeld met 5 maanden met verlof etc.

Ga morgen even zitten met m'n leidinggevende.

Spannend zo'n 3d 4d echo. Mijn vriend wilt t helaas niet! Ben zo benieuwd hoe de baby er uit ziet!

16. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Morgen op vakantie.. guess what?! Komt net de ouders van nu zwangerschapsbox binnen. Allemaal leesvoer en goodies. Incl buikbalsem!! :D Was het vergeten te halen en heb mijn buik gister maar met bodylotion ingesmeerd.

Net de eerste groei echo gehad. De kleine heeft hamsterwangetjes en een deukje in zijn kin (net als papa en zl) :D De echoscopiste zei dat er geen vaderschapstest meer nodig was. Hahaha. Hij is een P73 en wordt nu 1100 gram geschat bij de geboorte rond de 3700-3800. Het kan 10% afwijken. Zl was 4435gram een P97. Wij zeiden opgelucht: oh wat fijn een kleine baby. Zegt ze klein?! Hij is nog steeds hartstikke groot. :D Ben heel benieuwd naar de tweede echo als ze een groeicurve kunnen maken. Ook heb ik net zoveel kans om nu met weeen te beginnen ipv langdurige gebroken vliezen als elke andere zwangere. Ook iets om mij geen zorgen om te hoefen maken. Als de voorspellingen zo blijven en bij de tweede echo niet veel veranderen wil ik het denk ik toch gewoon normaal proberen. Ik heb ook weer geen suiker. Dus dat is fijn. Mijn placenta ligt ook niet meer in de weg. Dus gaat helemaal goed. Op mijn bekken na, dat is echt drama. :p

17. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Mijn man wilt ook geen 3d echo

Vrolijklenteop vakantie lekker hoor. Waar ga je naar toe ook alweer?
    Wow idd wat een grote babys maken jullie hihihi. Mijn dochter was 3395 gr bij geboorte. En nu weet ik het niet want heb geen echo meer en bij 20 weken heeft ze ook niks gezegd.

Bij mijn dochter begon bij mij ook eerst weëen. Mijn vliezen hebben ze zelf geprikt met 10 cm hahaha.

Laatste week. Misschien zelfs 2 weken heb ik heel vaak last van harde buiken. Zelfs als ik zit of rust. En moet ook vaak plassen. Gelijk gevoel van een volle blaas. Binnen 10 min weer. Ik twijfel van een blaasontsteking. Morgen ga ik urine inleveren bij de huisarts. Het begint zwaarder te worden pff

18. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Naar de ardennen. :D 3395 is volgens mij netjes voor een meisje. Ze konden bij de 20 weken echo al wel zien dat hij iets voorliep. Maar niet zo goed als nu volgens mij. Harde buiken krijg je toch juist vaak na een dag hard werken in de avond? Dan is het niet zo gek dat je ze hebt als je rust. Misschien toch iets rustiger aan doen. Of de kleine is al aan het indalen? Onze man ligt wel al met zijn hoofdje naar beneden, maar nog niet ingedaald. Heb ook steeds een volle blaas gevoel. Maar geen pijn oid. Ik ga gewoon niet als ik na 10 min weer moet. :p komt toch niets uit. Volgens mij ligt te kleine er dan gewoon op. Ik heb ook nog nooit in mijn leven een blaasontsteking gehad. Ben er gelukkig niet zo vatbaar voor. ;) bij twijfel altijd even goed om te checken.

19. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames, hier ook weer een goeie controle gehad. Nu 9 kilo aangekomen, volgens mij wel normaal. Ik hoor er iig niks over.

Mijn buik is al wel behoorlijk groot waardoor bukken en dingen als schoonmaken enzo al wel een stukje lastiger en vermoeider word.
    Merk aan mezelf dat ik ook een stuk sneller geirriteerd ben, vooral als mijn zoonje vervelend is dan kan ik me niet zo makkelijk inhouden. Vind ik niet leuk van mezelf maar kan er niet zo veel aan doen helaas.

Morgen alweer 29 weken! Schiet nu op, nog maar 5 weken werken! :)

20. B3ngel

B3ngel Actief lid

2 sep 2013
    433
    161
    43
    NULL
    NULL
    Lekker hoor Vrolijklente, even vakantie. Geniet ervan!
    Wat is een P73 of een P97?

9 kg is volgens mij heel netjes Fas30. Wat heerlijk dat je nog maar 5 weken hoeft te werken. Die dikke buik herken ik wel, bij mij op werk vragen collega's regelmatig na een blik op mijn buik: je mag zeker al bijna met verlof? Euh nee, ik moet nog 8 weken...

Zo'n 3d echo is leuk Tabbey! Hopelijk werkt jullie kleine een beetje mee en kunnen jullie hem mooi bewonderen. :)

Deel Deze Pagina