Wat naar dat er nog zo veel meer dames zijn met klachten. Hier afgelopen nacht voor het eerst sinds 29 weken niet naar de wc geweest. Ik moest nuchter zijn voor de suikertest (zit nu in het zkh te wachten voor 2e keer prikken) en dus veel minder gedronken gister. Ik begin inmiddels vocht vast te houden, wat een nat gevoel zeg. Tintelt ook helemaal in mn handen en voeten. Na ja het hoort erbij. Met de jongens gaat het nog steeds goed, wegen inmiddels alweer 1370 en 1460 gram.
Chezzy: heb ik inderdaad ook van die momenten, maar in de ochtend en avond wel altijd druk. Harlene: lijkt al weer lang geleden hé die 20 weken echo, maar eigenlijk is t ook zo snel gegaan.. nog een x 10 weken en dan zijn we er bijna!! Nobely: vervelend dat je soms nachten zo slecht slaapt, na een aantal nachten breekt dat echt op, tenminste bij mij. En dan ben ik niks waard. Annacatharina: wauw wat een mooi gewicht van de jongens! En wat fijn dat ze het goed doen. Wanneer hoor je meer over de suikertest? Wij hebben vanmiddag een groeiecho, ben erg benieuwd. Slaap de laatste tijd zo enorm slecht, vreemde dromen, niet lekker liggen.. herkennen jullie dit? Merk ook dat ik sinds een week weer veel moeier( ja weet even geen ander woord ) ben.. afgelopen nacht vreselijk last van m'n darmen gehad, veel darmkrampen en wat diarree. Wat een akelig gevoel als je zwanger bent... :/. Je kunt het veel minder goed plaatsen ofzo. Maar het is wel super heerlijk weer! Vanavond lekker bbqen met vrienden! Jullie nog plannen met dit mooie weer?
Ja gaat echt snel opeens! Hou nu ook vocht vast vooral met dit weer nog nooit zulke dikke voeten gehad! Voor t eerst in alle maanden heb ik het "olifant gevoel. Voel me enorm haha. Wij zijn lekker thuis. Vriend is aan het klussen. Moet echt ondanks het lekkere weer!
@annacatharina, dat is dan wel extra pittig dat je dan nuchter moet blijven. Hopelijk is de uitslag gunstig. Ik heb geen idee hoeveel de kleine weegt, krijg je zoiets te horen bij de echo's? @Mich92, slapen wordt hier ook minder vanwege de toiletbezoeken en maagzuur aanvallen. Gelukkig val ik nog snel in slaap, maar is voor mij normaal aan het worden dat ik om 04.00 op het toilet zit.... Ik hoop dus echt dat ik niet verval in m'n vermoeidheid! Net weer controle bij Vk gehad. Alles gaat goed qua groei baarmoeder en ijzergehalte was ook prima. Dus alleen mams heeft het nu en dan wat zwaarder ☺️
Harlene: haha het wordt nog wat de laatste weken met mooi weer! We zullen idd wel wat meer vocht gaan vasthouden.. zie het bij mezelf ook een beetje, vooral als je sokken aan hebt gehad, zo'n randje. Heerlijk toch, met dit weer thuis! Druk bezig in het kamertje? Chezzy: ja inderdaad. Wel fijn dat je nog snel in slaap valt, dat scheelt dan weer!! Fijn dat de controle goed was, altijd weer fijn om te horen. Hier net groeiecho gehad. Kindje loopt 1.5 - 2 week voor op groei, gewicht werd al dik 1600 gr geschat. Over 4 weken zullen we dus weer een echo krijgen. Eerst vonden ze haar te klein met 20 weken en nu weer te groot. Het zal allemaal wel! Haha ze doet het iig prima! En dat is het belangrijkst.
@mich92: ja inderdaad die randen van die sokken. Ik zie t ook als ik een strakke broek aan heb. Voel me net zo een rollade 😆 Ja kamertje begint eindelijk op te schieten. Veel werk is het wel. Alles is scheef in ons huis! Zijn beste oude huizen vandaar denk ik. Maar het gaat de goede kant op! Ooh wauw ja ik zou me er niet teveel op vast pinnen want met 20 weken liep onze dame ook aardig voor dus ben benieuwd deze week hoe veel ze gegroeit is. Mensen in de supermarkt zeggen tegen me; dat word een flinke! Denk jaaahaaa ik WEET dat m'n buik groot is!!! Maar wat wil je met nog maar bijna 10 weken te gaan?!
Dikke voeten... Praat me er niet van haha. Heb het al de hele zwangerschap maar nu met de warmte is het nog 3x zo erg. Goed om te horen dat de kleintjes het vooralsnog goed doen.
Vandaag een ontbijtje op bed gekregen met een briefje erbij: een lekker ontbijten voor mijn lieve mama xxx baby. -Smelt- 😍. Fijne (bijna) Moederdag allemaal!
Wat lief Chezzy!! Hier ook een ontbijtje op bed gehad van mijn vriend, voor de aanstaande mama, haha.
Ah wat lief dames! Ik kreeg een kaart met daarin een stukje tekst van 'Berichtje uit je buik', ook superleuk. Vandaag weer op controle geweest bij de vk. Alles gaat nog steeds goed met de kleine. Ben tot nu toe in totaal 9kg aangekomen. Ik had de laatste tijd meer gesnoept en wat feestjes gehad etc dus ik dacht eigenlijk dat het wel meer zou zijn, maar ik ben erg blij met de 9kg! 24 mei hebben we de groeiecho en 31 mei de volgende controle.
Wat een lieve partners hebben we toch! Mooi dat alles goed gaat b3ngel. Wij hebben gisteren 1e groeiecho gehad en hoofdje is bijgegroeid! Nu allemaal binnen de marges van ondergrens en gemiddeld, dus daar zijn we blij mee. De baby weegt nog geen 1100 gram. Volgens de echoscopiste een kleine baby en Als ik de berichten van jullie zo lees is de mijne idd een mini hihi. Mijn gewicht loopt nog steeds niet echt op en blijf rond de +1 schommelen, al groeit m'n buik wel. Maar merk dat m'n ruggengraat steeds "bloter" komt te liggen en m'n handen zijn bijna skeletten. Aan het eten kan het niet liggen en ook het snoepen laat ik niet, dus het blijft een raadsel..... Zwangerschapscursus is trouwens met een divers gezelschap. Ik vond het positief, maar m'n man vraagt zich nog steeds af waarom ik gekozen heb voor een cursus Waarbij hij mee moet 😜
Chezzy: Wat gek dat je weinig aankomt, gelukkig groeit de baby wel!! Verder is t ook maar een schatting natuurlijk van het gewicht! Wat voor cursus doe je? Toevallig samen bevallen? Haha
Fijn dat alles weer op een lijn zit Chezzy! Voor moederdag kreeg ik een armbandje van onze "hondenbaby" 😳. Vorig jaar had ik als grap met de hond "geknutseld" voor mijn man, dus nu kreeg ik ook wat haha. Verder alles goed hier, ik ben heel benieuwd naar de echo volgende week. Al gok ik op een grote baby. Maar eerst morgen op overmorgen een nachtje weg met zijn tweeën!
Ik kan ook niet wachten tot de echo! Donderdag middag eindelijk. Vandaag de baby heel weinig gevoeld. Kreeg t er Spaans benauwd van. Vriend ging einde van de avond tegen m'n buik praten en madame begon eindelijk te bewegen. Ooo lekker ff samen weg nog! Heerlijk! Geniet er van.
Nobely: veel plezier!! Geniet van elkaar Harlene: ahh fijn dat ze toch ff goed ging bewegen! Ik moet zeggen dat de bewegingen ook wel anders worden... het is meer een schuivende beweging die ik vaak voel met af en toe flinke stompen.. leuk morgen dus weer een echo!! Veel plezier alvast!
Vandaag echo gehad! Alles is in orde. Dus dit was de laatste echo! Baby heeft al veel haar en wimpertjes en word met 40 weken op 3600 gram geschat. Ze loopt een week voor op alles.
Even nieuwsgierig, lees dat jullie allemaal rond de 30 weken nog een echo hebben. Wij hebben pas met 35 weken een (liggings)echo nl en tussendoor niets meer... Wel alles goed bij de controle gisteren trouwens!
Fijn Harlene! Nog een foto meegekregen? @Marrieb. Ik krijg nog 2x groeiecho, maar normaal zou ik deze echo's niet hebben gehad en zou de 20 weken echo de laatste zijn. Of er zou liggingsecho nodig zijn.
Vandaag trouwens voor de 1e x de hik van de kleine kunnen voelen. In het begin schattig, maar daarna toch wat "moederlijke zorgen" omdat het paar minuten duurde 😊
Ik kreeg vandaag een vriendschapsverzoek op Facebook van iemand die ik niet ken en dacht dat het misschien van hier zou kunnen komen. We hebben een faceboek-groep van juli mama's die geheim is, dus waarschijnlijk niet te vinden. via één van de leden (die je vriend moet zijn) kan je toegevoegd worden. Wil je daar bij mag je mij een PB sturen. ik ben hier niet (meer) actief, maar wel op Facebook, omdat je dan makkelijker per onderwerp kunt reageren. groetjes