16 t/m 31 juli 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bintje83, 6 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nobely

Nobely Actief lid

13 nov 2015
    442
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Het was super lekker ff een nachtje weg, bedankt voor alle wensen 😊.

Volgens mij is iedereen van hier die dat wilde al lid Martina, iemand uit deze groep is die fb groep toen gestart. Zij kreeg helaas zelf een miskraam.

2. Marrieb

Marrieb Actief lid

22 aug 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nobely doe jij in 2026 nog een groei-echo?😁😁😁
    Haha

3. Nobely

Nobely Actief lid

13 nov 2015
    442
    1
    18
    NULL
    NULL
    Haahaha zo dat zie ik nu pas :'D. Ik hoop dat het geen olifantendracht wordt, maar anders is het misschien toch best handig. Al doen zelfs olifanten er niet zo lang over. Ik ga het snel aanpassen, hahaha.

4. Nobely

Nobely Actief lid

13 nov 2015
    442
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hey ladies,

Hoe gaat het met iedereen? Ik had vandaag echt een baaldag, niks wilde. Verder wel alles goed, dus mag niet klagen!

Ik ben bezig met de laatste dingen op het kamertje, morgen maakt mijn vader de nieuwe ventsterbank en hangen ze nog een plankje op. Als alles af is maak ik foto's om hier te posten 😊.

De gordijnen moeten ook nog, maar die kort mijn moeder nog in. Daar vond alleen van de week een klein drama plaats, de hond was namelijk gesteriliseerd en de volgende dag spoot het bloed letterlijk uit de wond. Het leek wel een moordscene uit een film, de hele kamer onder het bloed. Ze belde mij wakker omdat ze de dierenarts niet te pakken kreeg, dus ik ben er snel heen gegaan. Wat een schrik, gelukkig is nu alles weer "goed" al hebben ze haar opnieuw open moeten maken en moeten hechten. De oorzaak blijft vaag, de dierenarts zegt dat het door een rare beweging moet komen, maar het was een gesprongen ader. Dus ik vind het een vaag verhaal, de rare beweging kunnen we ons ook moeilijk voorstellen, maargoed. Eind goed al goed zullen we maar zeggen.

5. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    O jeetje Nobely. Echt vrijdag de 13e dus!
    Raar zeg. Onze hyperactieve stafford is vorig jaar geholpen en niks aan de hand. Zelfde dag was ze weer zo druk als altijd. Misschien wil de dierenarts z'n fout niet toegeven.

Vandaag de rol gordijnen besteld. Rip uit m'n lijf 😨
    Morgen werken en vriendlief gaat 3 dagen klussen. Jeej! Bij prenatal is er 50% korting op 't 2e artikel van hun eigen merk. Dus net nog van alles besteld 😉

6. Nobely

Nobely Actief lid

13 nov 2015
    442
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ja wij snappen het ook niet, mijn moeder heeft een amerikaanse stafford. Ook een lekkere enthousiasteling. Ondanks dat ze wel wat piepte en rustig was na de operatie zochten we daar niks achter, een operatie is niet niks en van de narcose kan je toch best suf zijn. Al was ze na de tweede keer narcose wel een hele andere hond, eigenlijk meteen weer de oude zoals jij ook zegt.

Ik ga zelf niet naar die dierenarts, wilde dat wel gaan doen. Maar na dit voorval heb ik mij toch bedacht. De communicatie naast dit hele gebeuren vond ik ook niet heel empathisch. En inderdaad ze draaien een beetje om de hete brij heen, het blijft mensenwerk waar fouten worden gemaakt maar geef dat dan eerlijk toe. Maargoed, lang verhaal. Ik ben blij dat het nu weer goed met haar gaat, al wacht ik nog even met langs gaan aangezien ze altijd door het lint gaat als ik langs kom, ik wil haar niet nog meer risico laten lopen, ben genoeg geschrokken 😳.

Ja gordijnen zijn echt duur he? Ik ben uiteindelijk toch geslaagd bij IKEA dus dat scheelt een hoop.

Voor ik het vergeet, koken jullie de speentjes en/of flessen voor het eerste gebruik uit of spoel je deze alleen even om? Ik twijfel een beetje..

7. Vrolijklente

Vrolijklente Fanatiek lid

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden! Weer terug van vakantie. Was erg lekker. Ik hoop dat ik komende weken doorkom met een kleine van 2 om me heen en ml op het werk. Mijn bekken gaan zo slecht. Ook hebben we besloten voor een geplande keizersnee te gaan. Onwijs spannende en moeilijke beslissing. We willen alleen niet dat de familie het weet. Versprak ML zich net al bijna. hij kan net als ik, niets geheim houden. Het geslacht was er ook al voor de bekendmaking uitgefloept. Ik ben erg bang voor de gevolgen en risico's voor onze grote beerbij een normale bevalling. Onze oudste paste met geen mogelijkheid erdoor heen (ze hadden niet eens een vacuum erbij gehaald omdat hij te diep en te vast zat) en dit wordt ook een flinke. Bang dat hij iets verder komt, klem komt te zitten, vacuumpomp, klemtang, ademnood, litteken wat open kan barsten, mijn bekken aan gort. De artsen gaven me al een kleine kans dat het natuurlijk zal lukken. Misschien dat het ook wel lukt, maar wat zijn de gevolgen? Het blijft heel moeilijk om het "gewone" bevallen los te laten. Heb ook weer te veel vruchtwater, dus verwacht dat die weer eerst knapt en dit keer kunnen ze me niet inleiden. Een geplande keizersnee lijkt mij in ons geval het veiligst momenteel. Maar blijft moeilijk. Zijn er hier meer die al een keizersnee gehad hebben? Geplaned of spoed? Bij ons was de eerste spoed.

Heb ook nog een leuke buik foto. 29 weken, nog 10 te gaan (uitgaande dat de het met 39 weken plannen)

Bijgevoegde bestanden:

8. Nobely

Nobely Actief lid

13 nov 2015
    442
    1
    18
    NULL
    NULL
    Leuke foto vrolijkelente! Ik heb er geen ervaring mee, maar ik snap dat het een hele spannende beslissing is. Al ontloop je nu al wel een hoop eventuele narigheid zoals je zelf al schrijft. Heb je nu ook al een datum dan, of plan je dat dan tegen het einde?

9. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    @Nobely gelukkig dat t weer goed gaat met de hond! Raamdecoratie is inderdaad duur. Wij hebben erg grote ramen dus het moest wel op maat. In iedergeval m'n belasting teruggave goed gebruikt 😉
    @vrolijklente wat vervelend van je bekken. Bah. Ik moet zeggen dat t hier beter gaat. Misschien is de baby anders gaan liggen! Is indd een hele beslissing en om dan je mond te houden..! Lastig! Succes in ieder geval! Fijn dat je vakantie lekker was!

10. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zie nu pas jullie berichtjes over raamdecoratie en honden. Raar soms dat ik die niet eerder heb gezien.

Wij hebben gelukkig al een hele hoop en ze slapen straks in dezelfde kamer. Wij hebben toen gordijnen bij de hema gekocht en die heb ik zelf op maat gemaakt en rolgordijnen van de karwij, ook zelf op maat gemaakt. Die kosten van het op maat laten maken zijn soms zo idooit duur. Dan maar kant en klaar pakketjes zelf op maat maken.

Wij moeten rond 34 weken onze keuze bekend maken. Geen idee of we dan al gaan plannen. Denk het eigenlijk wel, hoop het ook een beetje, dan kun je gaan aftellen.:p Net op een verjaardag geweest, dan krijg je heel veel vragen: moet je een keizersnee, of mag dat? Mag je nog normaal bevallen? Moet je in het ziekenhuis bevallen? Gelukkig gelukt om beide opties nog open te houden en te doen als of we nog geen keuze hebben gemaakt.

Wat onwijs fijn om te horen harlene! Is je kleine ingedaald? Dan gaat het meestal beter? Ik kan momenteel mijn rechter been niet meer optillen. :(

11. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh @ nobely! Uitkoken!! Staat als het goed is ook op de verpakking? kleertjes met hypoallergene wasmiddel wassen en geen wasverzachter gebruiken. ;)

Ik dacht eerst dat het onzin was, deed het maar gewoon, maar heb geleerd dat het wel degelijk heel belangrijk was tegen huid irritatie. Als ze wat ouder worden let je er minder op. Had laatst nieuwe sokken gekocht, niet gewassen en kreeg onze kleine man ineens uitslag op zijn voetjes. Hij is inmiddels al 2 jaar, maar nog steeds belangrijk dus.

12. Nobely

Nobely Actief lid

13 nov 2015
    442
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ja kleertjes en beddengoed zijn allemaal al gedaan. Ik kon het niet vinden bij de flessen en speentjes. Maar zo gedaan, ik heb een magnetron sterilisator 👍

13. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hi vrolijklente: donderdag met de 30 weken echo was ze nog niet ingedaald. Haar benen liggen recht omhoog op links. Links onder druk billen en dan haar hoofdje rechts. Maar sinds een paar dagen is de bijna gewoon 50% minder! Gelukkig!

Ik ga morgen beginnen met kleertjes wassen. Ben benieuwd 😉

14. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is helemaal makkelijk nobely!! Ik heb in de medische microbiologie gewerkt en ken een verhaal van een ziekenhuis dat beademingspompjes gebruikten en er 3 baby's die beademd waren, waren overleden. Na veel onderzoek bleek het een bacterie te zijn die uit de grondstoffen uit china kwam, die zo hardnekkig was (bacillus kan heel goed tegen hitte) dat het zelf de sterilisatiestap overleeft had. Gelukkig zeeeeeer zeldzaam, was nog nooit gebeurd. Pas geboren baby's zijn zo vatbaar. In het begin hadden wij 3 spenen, elke keer als hij op de grond viel: uitkoken. Als ze wat ouder zijn is even onder de kraan voldoende (mits het niet buiten in de modder valt) ;). Dan hebben ze wat meer weerstand.

Wat fijn harlene! Kans dat het dus nog minder wordt! Misschien dat je oefeningen goed aanslaan? Blijven doen elk geval!! Anders kans dat het terug komt. Hier weer voor een hoop hulp gezorgt. Ik druf het echt niet aan om een hele dag alleen met mijn kleine man te zijn. Zo bang dat ik straks geen stap kan verzetten. In de ochtenden gaat het gelukkig beter dan in de avonden. Heb jij dat ook?

15. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Klopt in de ochtend en gaat het prima. Kan ik alles eigenlijk. Stofzuigen, opruimen etc. Maar als ik uit werk kom heb ik gewoon onwijs veel pijn. Afgelopen twee dagen ook, ben ik rond 1700 uur thuis. Ga ik eten maken en naar bed. Echt onwijs gezellig. Maar ik kan dan alleen maar liggen in bed. Met 3 kussens onder me haha.

Zijn jullie baby's ook zo lekker druk? Hier begint snachts nu het feestje in m'n buik!

16. Nobely

Nobely Actief lid

13 nov 2015
    442
    1
    18
    NULL
    NULL
    Oh gedsie! Het is ook een kleine moeite, dus zo gebeurd. Maar denk wel dat ik dat kortdag moet doen toch? Hoe langer ze staan hoe minder steriel ze weer worden neem ik aan, en in de koelkast heb ik ook niet zoveel plek 😜. Hoe bewwaren jullie de gesteriliseerde spullen?

17. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wauw dan doe je eigenlijk nog heel veel!! Stofzuigen is het meest belastend volgens de fysio. Ik stofzuig al niet meer sinds ik weet dat ik zwanger ben. De rest van het huishouden is in de loop van de tijd ook overgedragen. Ik kan dat bukken allemaal niet meer. Lig bijna de hele dag op de bank. Maar gelukkig wel beneden dus en haal de kleine zo veel mogelijk bij me. Boekjes lezen, memorie, met auto's op mijn buik laten spelen. Hij zei net: "auto rijden hihi" (auto rijdt op de baby). Zo lief! Hij doet het wel rustig gelukkig.

Hier is ML de commode op maat aan het zagen. We hadden er eentje, maar die moet nu kleiner wil alles in de kamer passen. Best spannend. We vonden hem te mooi om te verkopen en dan iets anders te kopen. Hij past ook zo mooi bij het ledikantje. Hij zit alleen best stevig in elkaar gelijmt. Haha. Ik ben al lang blij dat ML eindelijk begonnen is. Ben nu bezig met het kamertje bestellen voor de grote broer. Die wilde ML eerst zelf maken. Maar door mijn nesteldrang vind ik dat te lang duren. Het is te veel werk allemaal. Als compromie mag hij als er tijd overblijft de wand schildering maken. ;)

Hier is de kleine ook super druk. Idd een feestje af en toe. Ook ligt hij soms met zijn kont naar "buiten" dat mijn buik net een scheef ei is. Haha. Super hard voelt dat als je met je hand voelt. Gelukkig is het niet vervelend. Weet nog wel van de vorige, die deed dat altijd net na het eten en dan kreeg ik last van maagzuur. Dus nog lekker even van genieten zolang het niet vervelwnd wordt. Verwacht wel dat dat nog gaat komen als hij nog groter wordt. :D

18. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd zo laat mogelijk doen. Wij hadden speentjes met een kapje. Van bibi toen nog. Gebruikte we ook als reserve in de tas. Dan bleef hij mooi schoon. Nu bestaat bibi alleen niet meer. Ik denk dat wij voor nuk gaan. Maar weet eigenlijk niet of die ook zo een kapje hebben. Anders in een boterham zakje doen of in een bakje voor onderweg? De kraamzorg liet de flesjes uitlekken op een schone keukendoek. Je gebruikt ze continue, dus lang liggen ze niet in de kast. Ook daarvan hadden we van phillips een kapje op het flesje. De naturel serie hebben we. Wij hadden 3 van alles. 3 flesjes, 3 speentjes, 3 kolf onderdelen sets, 3 hoeslakens, 3 dekens. We begonnen met veel minder 1-2. Maar drie bleek wel handig. Het gebeurde nog wel eens dat je net een hoeslaken had verschoont en er vervolgens op de schone weer gespugd was of een spuitluier..:D je hebt wel 20 hydrofiel luiers nodig. Die gebruik je echt voor alles. Haha. Nu nog steeds met een twee-jarige.

19. Nobely

Nobely Actief lid

13 nov 2015
    442
    1
    18
    NULL
    NULL

Hier heb je de bibi spenen gewoon nog in de winkels hoor! Ook zijn ze online volop te bestellen. Maar dat dopje is dus voor even "genoeg" om het steriel te houden. Dat vroeg ik mij af namelijk.

Met die hoeslakens, dekens enz. zit het wel goed. Ik heb veel te veel mede dankzij een enthousiast hakende moeder die naast alle aankopen ook al zeker 4 dekentjes heeft gehaakt, wat dus vast van pas gaat komen 😳.

Hydrofieldoeken de normale afmeting kunnen er wel nog wat van bij, maar ik kan weinig effen kleuren vinden in de winkels. Hou niet van stippen of sterren, maar dan heb ik de laatste weken nog wat om naar te speuren 😝.

Edit: ik heb nuk spenen gehad op de negen maanden beurs maar volgens mij zitten daar inderdaad geen kapjes op.

20. Marrieb

Marrieb Actief lid

22 aug 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij beginnen jullie last te krijgen van nesteldrang dames!!!
    Haha.

Zijn er ook van jullie die voor borstvoeding gaan? Heb het bij mijn zoon 7 maanden gedaan dus ik ga er vanuit dat het nu weer gaat lukken.
    Was nooit zo uitkokerig met flesjes. Gewoon in de vaatwasser en klaar. En zn nachtspeen spoel ik nu amper af... Oeps... Naja hij is heel gezond en bijna nooit ziek dus het zal wel meevallen 😁
    Wb speentjes; vond ik de eerste weken wel een zoektocht. Net als flesjes trouwens. Hij wilde niets pakken, tot we, na vanalles geprobeerd te hebben, DE speen en DE fles vonden.... Uitproberen dus.
    Hier ook aan het verven in de babykamer. Gelukkig zat het behang er al op, een heel zoet behangetje van PiPstudio, die laten we lekker zitten!
    Het aftellen is wat mij betreft wel begonnen hoor!

Deel Deze Pagina