16 t/m 31 juli 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bintje83, 6 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrolijklente

Vrolijklente Fanatiek lid

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welke winkels nobely?! Vond die speentjes (idd kapje is genoeg) zo fijn!! Oh wat leuk al die gebreide/gehaakte dekentjes! Misschien dat ik ook nog wel iets ga haken. Idd nestel drang marrieb. Haha, mag ook wel nu toch? Helemaal nu ik weet dat we een geplande keizersnee krijgen met 39 weken. Nog 10 te gaan. Dan ga je echt aftellen. Hier bij de eerste ook 7 maanden BV gegeven. Had wel wat opstart problemen vanwege het opwekken en de keizersnee. Schijnt makkelijker te gaan als de kleine zich vanzelf aandient. Had wel gebroken vliezen, maar geen weeen. Zal dit keer ook wel moeilijk zijn. Maar weet nu gelukkig wel meer. Het kan namelijk wel gewoon na een keizersnee, je moet het alleen wat meer stimuleren door te kolven. Wel een goed idee idd om eerst te kijken welk flesje en speentje de baby pakt. Ons eerste kindje vind alles best. Met eten e.d. ook. Behalve zijn laatste stop speentje, die was gevuld en kon hij niet stuk bijten, wat precies de bedoeling was haha. Die speen heeft een week in zijn bed gelegen zonder aangeraakt te worden, maar hij heeft niet om zijn speen gezeurd. Hopelijk gaat het speentje stoppen ook zo makkelijk bij de volgende kleine. Maar elk kindje is anders.

2. Nobely

Nobely Actief lid

13 nov 2015
    442
    1
    18
    NULL
    NULL
    Bij de kruidvat vrolijkelente daar
    hadden ze echt een hele rits. En volgens mij ook bij de jumbo op het grote winkelcentrum.

3. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vandaag eens even heerlijk wezen shoppen bij de baby-dump! Zo'n beetje alles in het roze gekocht haha. Nieuw boxkleed, dekbedovertrek, aankleedkussenhoezen, superschattige kleertjes, heerlijk! ;D Had nog helemaal niet veel gekocht dus vond het wel ff leuk. Ik ga 6 weken van te voren met verlof dus ga mooi dan beginnen met alles uitwassen. Heb ik er lekker de tijd voor. Krijg wel steeds meer zin in alles, komt ook al behoorlijk dichtbij vind ik nu wel!

4. B3ngel

B3ngel Actief lid

2 sep 2013
    433
    161
    43
    NULL
    NULL
    Grappig dat jullie al zo'n nesteldrang hebben. Ik heb zelf zoiets van: ik heb straks verlof, dan is het vroeg zat voor kleertjes wassen etc. Ik metk de nesteldrang wel in de zin van dat ik alles netjes op orde wil hebben: ik erger me bijvoorbeeld al een week aan het hoge gras met de paardebloemen in onze tuin, maar manlief moet ook werken en doet daarnaast het grootste deel van het huishouden, dus de tuin heeft niet de hoogste prioriteit en soms krijg ik dan de neiging om me zelf even een uurtje kwaad te maken in de tuin en iig alle paardebloemen eruit te halen (maar dat doe ik niet omdat ik weet dat dat met mijn bekkenklachten gewoon geen optie is).

Wel is mijn moeder momenteel druk bezig met de muurschildering op het kamertje. Het wordt wandvullend, dus is echt een flinke klus. Maar wordt wel erg gaaf. We hebben nog geen meubeltjes staan dus. Kraamzorg komt woensdag langs, ben benieuwd, die gaan ons vast nog heel onvoorbereid vinden want we hebben ook nog niet alles in huis haha. Gisteren speciaal de commode die nu nog bij mn ouders staat opgeneten of deze wel de juiste hoogte heeft...

Marrieb, ik wil ook borstvoeding gaan geven, ik hoop dat dat allemaal goed gaat.

Harlene, fijn dat je klachten wat afnemen! Ik zou stofzuigen etc wel aan je partner over laten hoor, dat soort dingen zijn juist behoorlijk belastend. Ik merk zelf in ieder geval dat dingen met bukken en (lang) staan voor extra klachten zorgen.

5. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Iedereen lekker druk bezig geweest 😉
    Hier ook. Kamertje is klaar met verven. Nu de inrichting nog!
    ik heb echt geen idee qua spenen en flessen. Ik wil proberen om borstvoeding te geven maar wil ook kolven zodat mijn vriend fles kan geven. Maakt het uit wat voor flessen je gebruikt? En hoe je het bewaard. Zag wel van die zakjes die je kan in vriezen etc.
    Gisteren intake gehad met de kraamhulp. Vond een dingetje wel lastig. Wij wonen in een dorp net buiten Den Haag wat zo'n 20 a 30 min rijden is naar het ziekenhuis (als het druk is). Dus als de bevalling begint (heb natuurlijk geen idee!) Moeten we de verloskundige bellen en naar 't ziekenhuis omdat het voor de verloskundige te ver is om eerst naar ons te komen. Dacht ja ontsluiting van 1 naar 10cm kan uren duren. Worden we straks naar huis gestuurd...

6. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Nu nog inrichten!

Bijgevoegde bestanden:

7. Nobely

Nobely Actief lid

13 nov 2015
    442
    1
    18
    NULL
    NULL
    Mooi Harlene, wat een leuke wieg ook!

Ik vind het juist lekker dat alles nu, op de kleine dingetjes na klaar is B3ngel :D

Wij zijn gisteren naar babypark geweest Fas, leuk is dat shoppen hè?! Ik ben eindelijk geslaagd voor een waskussenhoes en hydrofieldoeken naar mijn zin. Daar hadden ze de bibi spenen trouwens ook vrolijkelente! Heb er expres even op gelet ;).

Wat hebben jullie voor luiertassen (op het oog)? Alles wat ik leuk vind is vaak heel duur :p.

Het kamertje is bij ons nu helemaal klaar, ik zal binnenkort even foto's maken.

8. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Luiertas vind ik persoonlijk zonde van het geld...
    Ik had er bij mijn zoontje 1 gekocht maar heb hem na een poosje zo weer verkocht. Vond het heel onhandig want dan moet je dus eigenlijk twee tassen hebben, een luiertas en stel je gaat een x weg zonder kind of heen werken dan moet je je eigen tas meenemen.

Ik heb nu pas geleden zo'n cowboybag gekocht, dat is een lekkere ruime tas en daar kan ik mn eigen spullen in doen en ook zo'n mapje waar je luiers in bewaard en dan is er nog zat ruimte om een fles of extra setje kleding mee te nemen. Vind dit veel handiger.l

Én mijn man had ook geen zin om met een fleurige luiertas te lopen als hij een keer alleen met onze zoon op stap moest. ;)

9. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Ik was een beetje afwezig sorry.
    Ik heb laatste dagen pijn aan mijn rechterbeen/heup. Af en toe gaat lopen dan moeilijk. Kan het bekkenpijn ofzo zijn?

En sinds vrijdag voel ik de baby niet heel weel bewegen. Ik voel hem wel af en toe maar niet zoals eerder. Heb de vk niet gebeld ervoor maar als het morgen nog zo is ga ik ze wel bellen.

Nesteldrang is volgens mij begonnen hier, normaal vind ik schoonmaak irritant hihi.

Luiertas heb ik van merk Lief! gekocht, eigenlijk dus jongensversie Stoer! Heb dus deze.

10. Marrieb

Marrieb Actief lid

22 aug 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend Roosje!
    Wel bellen hoor, als je je zorgen maakt! Anders zit je zelf ook niet meer lekker!! Bij mij veranderen de bewegingen trouwens ook wel... Maar voel haar wel regelmatig.
    Luiertas ik heb ook een cowboybag gekocht, maar dan wel de luiertasvariabt ondat deze vanbinnen plastic heeft en net wat meer vakken. Zijn ideaal want ik neem hem idd ook mee voor 'gewoon'. Nu mijn zoon groter is, neem ik vaak alleen een luiermapje mee in de handtas. Maar ik vind idd de meeste luiertassen spuuglelijk en de cowboysbag juist heel gaaf! Hij is idd wel superduir, maar een mooie handtas ook!

Wb kolf/flesjes/bv je kunt vaak via je kraamzorg/icare (zijn wij ook lid van) de 1e week gratis een turbo-kolf huren. Stel dat de bv niet lukt, dan heb je er tenminste geen 1 gekocht. Ik heb na die week direct een kolf aangeschaft, hier zat ook een speciale bv-fles bij.
    En harlene invriezen, kan eerst heel simpel met ijsblokjesbakjes (handigst van die siliconendingen). Dan druk je zo het aantal blokjes uit wat je nodig hebt. Als hij/zij na een tijdje meer gaat drinken, kun je veel flesjes zo invriezen met melk en al. Bij de bv-winkel hier hadden ze hele goedkope flesjes die op de kolf-aansluiting passen. Daar heb ik een grote voorraad van gekocht, heel handig!

Met veel van dit soort dingen heb ik nog wel even gewacht met kopen. Maar ik woon dan ook naast een winkelstraat dus als het nodig is heb ik het zo in huis!

Merk eerder dat ik nu begin te denken.... Moet dit en dit niet vergeten. Had ik bij de 1e allemaal allang voor elkaar nu (geboortekaartje/ kamertje etc haha) ook wel weer fijn trouwens!

11. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Marrieb,
    Luiertas:
    ik vond idd de luiertassen echt lelijk toen bij dochterlief en had gewoon ook een grote cowboysbag maar die ging snel kapot. Heb totaal 3 tassen gehad ofzo bij dochter. Omdat ik nu een zoon verwacht vond ik het wel anders. Maar ik weet van mezelf dat ik een tweede tas ga halen omdat deze zeker ook snel kapot gaat haha.

Borstvoeding/flesjes:
    Ik ben ook van plan om bv te geven dus heb nog geen flessen gekocht. Ik heb wel eentje gekregen uit de zw dozen. Ga wel een grote aanschaffen want die is klein. Ik wil ook heel graag kolven maar weet nog niet zeker hoe en wat. Heb geen kolf gekocht. Eerst bevallen dan maar.

Baby voelen:
    Vandaag ga ik extra opletten hoe vaak ik hem voel. Als ik het niet meer vertrouw ga ik ze wel morgen bellen. Dochterlief gaat naar de opvang dus kan ik misschien gelijk gaan als ze me doorsturen voor een ctg.

Hebben jullie al bijna verlof? Mijn laatste werkdag was vrijdag 13 mei. Mijn contract is niet verlengd dus na mijn verlof heb ik de stress niet huhi

12. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    @marrieb thnx voor de tips. Heb meteen gekeken en kan inderdaad voor een leuk bedrag een kolf huren. Dus ik denk dat wij dat gaan doen voordat we er een gaan kopen.
    Goed idee van die ijsblokjesvorm. Ik dacht ja in plastic invriezen is ook in plastic ontdooien. Die krijg je dan nooit in de fles en in de flessenwarmer.

Ik wou eigenlijk ook een cowboy bag. Wel €200 maar ja als je er lang mee doet... vind die meeste luiertassen zo lelijk! Vooral voor m'n vriend 😅

Mijn laatste werkdag is 9 juni. Heb me deze week ziek gemeld omdat ik echt niet kan staan op m'n werk. Gelukkig doen ze niet moeilijk. Ben echt aan 't af tellen dat ik zonder schuld gevoel thuis kan zitten 😉

13. Nobely

Nobely Actief lid

13 nov 2015
    442
    1
    18
    NULL
    NULL
    #2413 Nobely, 18 mei 2016
    Laatst bewerkt: 18 mei 2016
    Hello lady's,

Bedankt voor de reacties op de luiertas. Een cowboys bag heb ik gehad, als handtas. Ik heb hem nog steeds (niet meer in gebruik) maar ben er een beetje op uitgekeken. De handtas die ik nu gebruik is niet groot genoeg om luiers e.d. in mee te nemen. Van de heftig gekleurde varianten word ik ook niet heel blij, dus mijn zoektocht gaat verder ;).

Ik heb vanmiddag de groei echo gehad. Alles was oke, ook mijn gewicht gaat netjes zegt de vk. Ondanks dat ik toch al 14 kg ben aangekomen. De baby loopt ong. 2 weken voor en is nu volgens de meting 1946 gr.. Ze schat hem op 7 pond bij de geboorte. Ik denk dat het meer wordt, aangezien ik zelf een grote baby was en man ook aan de grote kant.

Ik had wel een heel bijdehante stagiaire erbij, ik weet niet zo goed wat ik nou van haar vond. Moet het denk ik even laten bezinken. Ik moet nu mijn bevalplan gaan schrijven, die bespreken we dan volgende keer. Het is voor mij de eerste keer dat ik hem schrijf, ik heb een opzetje meegekregen van de vk. maar zijn er nog tips van jullie kant? Dingen die je misschien bij een eerder bevalling toch liever in je bevalplan had geschreven?!

Hoe is het met jullie?

Vervelend dat je je ziek hebt moeten melden Harlene, maar 9 juni schiet al op! Ik duim voor je dat de tijd extra snel gaat ;)

14. Nobely

Nobely Actief lid

13 nov 2015
    442
    1
    18
    NULL
    NULL
    💖 Bevallingslijst 10 t/m 31 juli 2016 💖

13 juli
    ♡ Bintje83 - 32 jaar - 2de kindje - jongen

15 juli
    ♡ Fas30 - 34 jaar - 2de kindje - meisje
    ♡ lachebekje87 - 28 jaar - 1ste kindje - jongen

16 juli
    ♡ DIYMommy - 28 jaar - 3de kindje - jongen
    ♡ Nathalie83 - 32 jaar - 1e kindje - meisje

18 juli
    ♡ Twigs - 40 jaar - 1e kindje - jongen

19 juli
    ♡ Twinkle78 - 37 jaar - 2de kindje - meisje

20 juli
    ♡♡ Annacatharina - 35 jaar - 1ste 2 kindjes - jongens
    ♡ Mich92- 23 jaar - 1ste kindje - meisje

21 juli
    ♡ B3ngel - 31 jaar - 1ste kindje verrassing
    ♡ Harlene2014 - ? jaar - 1ste kindje - meisje

22 juli
    ♡ Mrsindustry - 29 jaar - 1ste kindje - meisje

23 juli
    ♡ Roosje24 - 28 jaar - 2de kindje - jongen
    ♡ CiDa84 - 31 jaar - 2de kindje
    ♡ Nobely - 24 jaar - 1ste kindje -jongen

25 juli
    ♡ Amanda28 - 30jaar - 1ste kindje - meisje
    ♡ Marrieb - 30 jaar - 2de kindje - meisje

26 juli
    ♡ Adinka - 28 jaar - 1ste kindje - meisje

27 juli
    ♡ Bo87 - 28 jaar - 3de kindje - meisje

29 juli
    ♡ Martina79 - 36 jaar - 2de kindje - verrassing
    ♡ Manutje - 30 jaar - 1ste kindje - meisje
    ♡ Vrolijklente - 28 jaar - 2de kindje jongen

30 juli
    ♡ Chezzy - 30 jaar - 1ste kindje verrassing

31 juli
    ♡ Emma79 - 36 jaar - 2de kindje - meisje
    ♡ Tabbey - 32 jaar - 1ste kindje jongen
    ♡ Yakout - 33jaar - 5e kindje - meisje

Totaal: 26 zwanger

13 meisjes
    9 jongens
    2 verrassing

📅 Afspraken mei
    26 mei om 10:15 uur | Roosje24 | controle verloskundige
    25 mei | Vrolijkelente | groeiecho 2

📅 Afspraken juni
    8 juni om 14:00 uur | Nobely | controle verloskundige + bevalplan bespreken

⭐️ Sterretjes ⭐️
    ElisabethD ~ weer zwanger
    Mawaikee
    Bugs bunny
    Destiiny ~ weer zwanger
    Talvi
    Manutje: 1⭐️

Bevallingslijst 💕
    NicoleAM: Aimee Nina is stil geboren op 2 maart 2016
    Sam01: Pip en Noor zijn geboren op 8 maart 2016, maar 1 uur geleefd

15. B3ngel

B3ngel Actief lid

2 sep 2013
    433
    161
    43
    NULL
    NULL
    Fijn dat alles goed was bij de groeiecho Nobely! Ik heb m 24 mei dus dat schiet ook al op.

Qua luiertas ben ik ook in dubio. Ik vind die dingen behoorlijk prijzig, en het mort natuurlijk wel iets zijn waar manlief ook zonder schaamte mee over straat kan. Ben er nog niet uit dus.

Ik voel de baby nu ook wat minder, maar dat is normaal rond deze tijd heb ik gelezen, omdat er sumpelweg minder ruimte is voor de baby nu om in te bewegen. Zolang ik wel gewoon nog regelmatig 'gedraai' voel maak ik me dus niet zo'n zorgen.

16. Nobely

Nobely Actief lid

13 nov 2015
    442
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wat leuk B3ngel, ik ben benieuwd naar jouw groei echo! Ik loop tegen hetzelfde aan als jij. Bij babypark zag ik de tassen van Lässig, ik denk dat deze nog het meeste in aanmerking komen. Ook aan de prijs, maarja ik wil er natuurlijk ook wel aantal jaren mee vooruit kunnen ;).

Mijn bevalplan is "af", maar ik ben benieuwd of jullie nog tips hebben o.i.d.

17. Another

Another Bekend lid

10 okt 2015
    680
    311
    63
    Tip over een kolf kopen, hebben jullie wel via jullie zorgverzekering gecheckt of je daar niet gewoon een van krijgt? Ik heb er eentje gekregen voor maar 22,50 :)

18. Oumi86

Oumi86 Bekend lid

13 jul 2014
    610
    445
    63
    Vrouw
    Hallo

Wat gezellig hihi
    Ik sluit me bij jullie aan.. ik ben 26 juli uitgerekend van de derde.. we verwachten onze tweede meid..

Ff over de luiertassen ik gebruik voor mn dochter momenteel soms een lief luiertas maar die heeft vandaag weer plaatst gemaakt voor mn babymel luiertas en maar meestal gebruik ik de pink linning want die vind ik heerlijk ruim. Ik zou niet nogmaals een babymel tas kopen want vond m net iets te klein vooral voor in t begin.. heb ook mn cowboy bay een tijdje gebruikt als luiertas maar vond die een beetje saai.

19. Chezzy

Chezzy Actief lid

3 mrt 2016
    412
    309
    63
    Hi,

Hoe gaat het met jullie? Hier is alles beetje hetzelfde. Merk wel dat het zwaarder wordt, ook omdat ik slecht blijf slapen.

Ben nog niet geheel besmet met de nesteldrang. Wil alles zoveel mogelijk in huis hebben, maar heb dan weer niet nagedacht over uitkoken/steriliseren en alles uitwassen. Vorig weekend hebben we de babykamer zo goed als af gekregen, alle grote meubels staan. Dus kan nu ook verder met inrichten.

Gisteren eindelijk autostoeltje aangeschaft. Uiteindelijk Cybex geworden, omdat ons kindje waarschijnlijk niet zo groot is en er meer hoofdondersteuning is. En de eerste kleertjes zelf gekocht 😍. Luiertas hebben we toevallig vorige week gekregen, maar we hebben er ook 1 in bestelling bij de kinderwagen.... Luxe probleem dus!

Ga vandaag start maken met geboorteplan. Op cicli.nl vind je paar voorbeelden.

Hoe gaat het met je kindje Roosje24? Voel je hem al weer meer bewegen?

20. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Chezzy, ik had gisteren de vk toch gebeld en mocht naar het ziekenhuis voor een ctg. Hij was prima, hebben ze een echo gemaakt ook prima, kindje bewoog en had zelfs de hik. Maar het rare is dat ik hem dus niet goed voel. Ik mag vandaag weer terugkomen maar alles lijkt goed

Deel Deze Pagina