16 t/m 31 juli 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bintje83, 6 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chezzy

Chezzy Actief lid

3 mrt 2016
    412
    309
    63
    Das mooi nieuws! Moet als een geruststelling voelen. Ligt je placenta aan de voorkant? Dat je hem daarom minder voelt?

2. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Ik ben idd gerustgesteld. Want had geen goed gevoel maar heb dus ook aangegeven dat ik tijdens ctg en echo hem biet duidelijk voel, heel licht als plopje is het geworden dus daarom was ik ongerust. Mijn placenta ligt idd aan de voorkant dus kan ook daardoor zijn. Gisteravond voelde ik hem wel beter. Ik begin hem nu vaker te voelen sinds gisteren maar niet superduidelijk, had ik ook bij mijn dochter. Weet niet of het door overgewicht komt. Hij is paar weken geleden gedraaid met hoofd naar beneden en ligt nog steeds zo.

3. Vrolijklente

Vrolijklente Fanatiek lid

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je ineens meer vruchtwater krijgt, voel je hem ook minder Roosje. Dan heeft hij wat meer bewegingsruimte. Alleen maar een teken dat je placenta (te) goed werkt. Hier zijn de bewegingen ook anders geworden. Minder schoppen, meer vegen, schuiven en kriebelen.

Gistermiddag en avond "menstruatiepijn" gehad. Lees op internet dat dit indalingsweeen kunnen zijn. Hij ligt al zeker een maand met zijn hoofdje naar beneden, afgelopen woensdag was hij nog niet ingedaald. Ben benieuwd of ze het kunnen zien op de echo volgende week. Spannend! Hebben jullie al indalings of oefen weeen gehad? Vandaag 30 weken. Nog 9 te gaan. Deze week best wat moeilijke momenten gehad vanwege mijn bekken. Heb gewoon een rompertje aan de muur gehangen in de woonkamer. "Daar doen we het voor!!" Ook zijn we eindelijk uit de naam. We hadden al wel een naam maar twijfelden heel erg. Zei ML toen we bij de VK zaten: ja het wordt hem gewoon. We hadden de naam ook overwogen voor de eerste, maar toen heete de baas van mijn baas zo. Beetje maffe reacties krijg je dan vast. Ook is hij iets minder origineel dan we eigenlijk zoeken. De eerste naam was origineler, maar nu blijkt dat er een jongen 8 dagen eerder geboren ook zo heet en ze zeer waarschijnlijk bij elkaar in de klas komen als we beiden voor dezelfde basisschool kiezen. (Zoveel keus is hier niet en die school heeft maar 1 klas per groep). Dus originaliteit zegt helemaal niets. Hoor ook dat als mensen voor Daan of Sophia gaan (top 3) dat ze dan ook niet altijd met een naamgenoot in de klas zitten en dat het best meevalt hoevaak ze een naamgenoot tegenkomen. Dus gewoon stom toeval.
    Zijn jullie al uit de namen?

4. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    Ziet er al erg leuk uit Harlene, het kamertje!! Vervelend dat je deze week thuis bent maar wel goed dat je voor jezelf gekozen hebt!! Nog eventjes en dan inderdaad verlof, heerlijk!

Verlof begint hier officieel 8 juni, maar 3 juni heb ik mijn laatste werkdag! Ik verwacht niet nog ingepland te worden die week erop. Roosje, jij bent nu dan al met verlof zeg maar? en dan krijg je gewoon doorbetaald toch met zwangerschapsverlof? Mijn contract houdt namelijk ook op 7 juli. Ik had begrepen dat tot 10 weken na de bevalling je sowieso uitbetaald wordt door UWV. Wat goed dat je toch de verloskundige hebt gebeld en dat alles goed is! Vast een hele opluchting!:)
    Bij mij zijn de bewegingen inderdaad ook anders, vrolijklente, precies zoals jij beschrijft. Het blijft inderdaad lastig met namen, want je weet toch nooit of er in jouw omgeving meerdere kinderen zijn met dezelfde naam.. Wij hebben ook al een naam!!
    Zou inderdaad goed kunnen dat je kindje al aan het indalen is, heb het zelf nog niet zo gevoeld. Ze kunnen vaak wel op een echo zien of het kindje met het hoofdje in het bekken ligt, maar of ze ook kunnen zien of het ingedaald is? Geen flauw idee. De verloskundige zei dat ze het wel kunnen voelen..

Nobely: Hoe heb je je bevalplan gemaakt? Via een lijst? Mijn verloskundige heeft er nog niets over gezegd, maar tijdens de cursus die ik volg zeiden ze dat ik alles kort en bondig moest opschrijven op max 1 A4, zodat het overzichtelijk blijft.

Fijn dat de groeiecho goed was! Als hij nu inderdaad al 2 weken voor loopt, zal het wel meer dan 7 pond gaan worden.

@luiertas, ik heb een simpele bruine leren tas gekocht. Onze wagen is zwart met bruin leer en dat stond er dus wel leuk bij. Ik hou absoluut niet van allerlei kleurtjes en drukke printjes, dus dan maar zo. Mijn vriend 'durft' er ook nog mee over straat, haha.

De nesteldrang valt hier ook nog mee chezzy. Merk zoals jij ook zegt wel dat ik alles in huis wil hebben.

Ik vind het zo lastig om het kamertje aan te kleden, met accessoires.. Hebben jullie nog tips, of leuke voorbeelden? Kijk wel veel op pinterest, maar creatief ben ik ook niet echt.

Mijn eerste streep striae is een feit, hij is heel erg paars en dik. Had gehoopt dit niet te krijgen, haha. Hoe zit dat bij jullie?

5. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Ja vruchtwater was ook prima dus denk dat hij minder plek heeft nu. Ik voel hem sinds gisteravond dus nu beter gelukkig, ga zo weer even langs het zkh.

Ik ben idd gestopt met werken omdat ze me contract niet hebben verlengd. Zwangerschapsverlof gaat 10 juni in en tot dan krijg ik 1 maand ww uitkering. Na mijn verlof nog 2 maanden ww

6. Chezzy

Chezzy Actief lid

3 mrt 2016
    412
    309
    63
    Heb mijn laatste werkdag op 16 juni, dus nog vier weken werken. Baby is iets minder levendig, maar voel hem nog goed. Hij heeft bijna iedere dag wel x de hik! Placenta ligt bij mij aan achterkant en ben nog steeds maar kilo tov begingewicht aangekomen..
    Heb nog geen last van oefenweeen gehad.

Wij waren vrij snel uit de namen. Nou ja, ik dan. Mijn man vindt ze ook mooi al blijft hij zoeken naar mooiere namen. Maar tot nu toe heeft hij niets gevonden haha.

7. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hier zijn de bewegingen ook anders sinds 2 dagen. Meer geschuif onder m'n huid. Soms voelt t van buiten een soort van "eng" haha.

Over de naam waren we snel uit eigenlijk. Al hadden we eerst een jongens naam omdat iedereen zei dat we een jongen zouden krijgen 😅

8. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Vandaag 31 weken zwanger. Wat gaat het snel he. Ben benieuwd wie eerst gaat bevallen hier

9. Nobely

Nobely Actief lid

13 nov 2015
    442
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben ook vandaag 31 weken Roosje, we gaan mooi gelijk op :).

Wij waren al vrij vlot uit de naam en vinden ook nog steeds dezelfde leuk, dus dat zit wel goed.

Het bevalplan heb ik inderdaad met hulp van een opzetje dat ik van mijn vk had gekregen gemaakt Mich. Daarnaast ben ik online opzoek gegaan naar voorbeelden, dan had ik een beetje een idee. Uiteindelijk heb ik er mijn eigen volgorde/opzet van gemaakt en uitgetikt. Als het belangrijke er maar in staat denk ik dan ;)

10. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    #2430 Roosje24, 21 mei 2016
    Laatst bewerkt: 21 mei 2016
    Buikfoto van 31 weken
    Ik vind mijn buik best laag , vinden jullie niet?

11. Chezzy

Chezzy Actief lid

3 mrt 2016
    412
    309
    63
    Ehm, ik zie geen foto?..

Correctie: iPad werkt niet goed... Dus met opnieuw inladen werkte het wel. Maar ik vind je buik niet overdreven laag hoor. Mooie buik! 😀

Ik draag m'n buik ook eerder laag dan hoog en bij mij zie je van de achterkant niet dat ik zwanger ben. Ben benieuwd of we idd een jongen krijgen volgens de bakerpraatjes!

12. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Ow raar zeg, helemaal niks?

13. Chezzy

Chezzy Actief lid

3 mrt 2016
    412
    309
    63
    Nu dus wel 😉

14. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Ja vind het wel raar bij mij haha want elke foto is anders hihi egt grappig, volgens mij heeft het te maken met hoe ik sta enz

15. Chezzy

Chezzy Actief lid

3 mrt 2016
    412
    309
    63
    Hebben jullie trouwens elke week een buikfoto gemaakt? Ik alleen met 12 weken en daarna niet meer. Best wel spijt van dat ik zo weinig heb vastgelegd, maar vind het ook raar om het nu nog te doen.

16. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Ik ben ook niet vanaf het begin begonnen. Als ik eraan denk opeens maak ik het. Het verschilt

17. Vrolijklente

Vrolijklente Fanatiek lid

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb bij de eerste elke week een foto gemaakt. Achteraf vind ik de "bijzonderheid" meevallen. Vind de foto's van de laatste weken veel bijzonderder. We hebben er toen echt een fotoshoot van gemaakt. Niet alleen van de buik, maar gewoon alsof het trouwfoto's zijn. Heel leuk om te doen, echt een aanrader. Je kunt ook professionele schoots laten doen. Dan maak je vaak eerst foto's met de kleine in de buik en daarna nog een keertje als de kleine geboren is. ;) Kijk dan wel even goed naar een portofolio. Wij hadden zo een shoot cadeau gekregen, maar de foto's waren heel lelijk. Dus toen zelf nog gemaakt.

18. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    Mooi Roosje! Vind hem niet perse laag, maar ook niet hoog! Ligt er inderdaad ook maar net aan hoe je staat en van waar de foto is genomen.
    Ik maak ongeveer elke 3/4 weken een foto! Wel leuk om de veranderingen te zien!

19. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    💖 Bevallingslijst 10 t/m 31 juli 2016 💖

13 juli
    ♡ Bintje83 - 32 jaar - 2de kindje - jongen

15 juli
    ♡ Fas30 - 34 jaar - 2de kindje - meisje
    ♡ lachebekje87 - 28 jaar - 1ste kindje - jongen