Wat leuk Roosje!! Hier begin ik de kriebels te krijgen. Nog 2 maanden!! Wat gaat de tijd ineens hard. Kan mij niet hard genoeg gaan, kijk er zo naar uit! Net een filmpje gekeken over de geplande natuurlijke keizersnee. Loop enorm te janken. Zo lief dat je kindje meteen bij je gelegd wordt en je ook meteen mag voeden. Bij mijn spoed keizersnee heb ik dat niet meegemaakt. Was ook doodop, had eigenlijk al een 'bevalling' incl 1uur persen gehad en dan alsnog een keizersnee, dus toen het bezoek er was om 12 uur snachts had ik ook eigenlijk zoiets van: baby gezien.. en nu wegwezen!! Haha. Maar in het filmpje ziet alles er al relaxt uit. Zal in de praktijk vast niet zo relaxt zijn. Maar misschien ook wel. Iemand van yoga was 2 dagen voor mij bevallen met een geplande keizersnee ivm stuitligging, die was ook veel minder moe had ik het idee. Maar misschien dat het wel zo lijkt. Ik bereid mij gewoon maar er op voor dat ik dood op ben. Weet ook beter nu wat ik daarna moet eten en drinken en smeren om van alle andere klachten af te komen. Mijn ziekenhuistas zal wat uitgebreider zijn dit keer. Voor degene die nieuwsgierig zijn: Spaarne Gasthuis Hoofddorp | (023) 224 0000 Wijziging: het lijkt net alsof je het telefoonnummer gaat bellen als je erop zou klikken. Heb het getest, je komt gewoon op de afdeling site uit.
Herkenbaar meiden die andere bewegingen in de buik! Maakte me dit weekend ook een beetje zorgen. Voelde haar wel maar zo anders als de circusvoorstellingen die ze telkens gaf. Veel meer geschuif en grotere bewegingen en af en toe doet ze me vanbinnen echt pijn, alsof ze ergens tegen aan komt ofzo. Maar grappig dat het bij iedereen rond deze termijn is dat dat veranderd. Vrolijklente heb je ook de docu gezien van de live keizersnede? Was vorig jaar op tv, vond ik heel mooi en interessant maar je moet er wel tegen kunnen. Hier helaas wel nog meer bekkenklachten, bah. Moet echt nog meer letten op dingen die ik inplan met vrienden/familie etc maar vind het ook zo gezellig en van thuis zitten word ik ook niet vrolijk! Wel dit weekend een mooie lamp en kastdeurknopjes gekocht voor de babykamer en een heerlijk zoet plakplastic om de kast mee te beplakken (binnenkant dan). Leuk leuk!
Bij mij blijft de kleine ook een echte trappelaar. Vooral midden in de nacht... Haha. Dus voorlopig nog erg beweeglijk, al worden de trapbewegingen af en toe pijnlijk. Net weer bij VK geweest. Sinds gisteren constant spanning op m'n buik, dus toch vandaag maar gebeld en voor extra controle geweest. VK denkt dat het met een (verlate) groeispurt te maken heeft. Komt normaal voor in week 24 - 28. Kan nog 1,5 week duren.... Ook doorverwijzing gehad om diëtiste nu wel in te schakelen en niet na bevalling. Dus al met al nuttige afspraak.
Oh chezzy harde buiken = groeispeurt? Ik heb ze ook regelmatig heel de avond en doe toch echt heel rustig aan, dus kan niet van stress zijn. A.s. donderdag groeiecho. Ben zo nieuwsgierig naar het geschatte gewicht. Heb trouwens geen moment aan gedacht om de VK ervoor te bellen. Maar dat heb ik sowieso een beetje nu het de tweede zwangerschap is. Bij de eerste werden we zo vaak voor 'de zekerheid' doorgestuurd naar het ziekenhuis dat ik nu geen zin meer heb om te bellen. Moeten we ook nog oppas regelen e.d. dus ben sneller geneigd om te zeggen: het zal wel weer niets zijn. Misschien heel fout, ze zullen je uiteindelijk met een reden sturen. Waarvoor moet je naar een dietiste?
Ik heb hier ook dat de baby anders, of minder beweegt. Vanmorgen zag ik dat ik weer uitslag op mijn buik krijg. Het lijkt bijna een soort vervellen. Dat had ik de vorige keer ook voor een flinke groeispurt. Hij zal nu dus wel weer even klem zitten, haha. Wij hebben deze week 2 bruiloften, donderdag en zaterdag. Zaterdag ben ik ook nog eens ceremoniemeester. Ik hoop dat ik het allemaal goed trek. Ik wil ook heel graag mijn hakken aan, anders vind ik het zo stom staan onder een jurkje, wel neem ik voor het feest mijn slippers mee. Vrolijkelente heb je de bibi spenen nog gevonden? Was vandaag weer bij een andere kruidvat die ze ook had, dus ik denk toch dat zij ze standaart in het assortiment hebben!
Gaat zo snel opeens! Ben echt aan te aftellen 😆 Hier is de baby echt rustig. Af en toe wel geschuif en een trapje. Maar geen feest ofzo. Morgen sowieso controle bij de verloskundige dus ik ga t ff vragen. Heb ook t idee dat de maat van m'n buik al weken "stabiel" is. Niet dat hij nog 3x zo groot moet worden 😅 Donderdag een informatiemiddag over borstvoeding. Ben benieuwd! Vriend had zaterdag een beershower. Lekker wat cadeaubonnen van de prenetal gekregen. En deze week is eindelijk m'n laatste werk week. Heb er zo'n 7 weken om moeten zeuren maar ik mag eindelijk thuis blijven! Jeej zonder me schuldig te voelen😉
Op hakken Nobely!! Had een tijdje geleden ook een bruiloft. Was getuige. Ben gewoon met platte schoenen gegaan. Had wel hele mooie gevonden op internet, zag er heel feestelijk uit hoor. Niemand die het gek vond. Ze vonden het alleen bizar om een zwangere te zien die "champagne" stond te drinken. Moest tegen iedereen zeggen dat het alcohol vrij was. Hahahaha. Heb die bibi spenen gevonden bij bol.com!! Met mijn bekken kom ik nergens meer, lang leve internet! Bij bol.com hebben ze ook bijna alles. Had ze ook gevonden op de bibi site zelf, maar dan moet je meer bestellen om onder die verzendkosten uit te komen en de speenkoorden vond ik niet zo leuk. Bij Bol hebben ze wat meer keus en is de verzendig gratis. (Ben wel een echte Hollander) Een "beershower" GENIAAL!! Heerlijk Harlene eindelijk met verlof!! Balen van het vervellen. Heb je er veel last/jeuk van? Buikbalsem helpt tegen een trekkend/gespannen gevoel van de huid, vaseline zonder parfum tegen het uitdrogen en/of mentalpoeder tegen de jeuk. Sinds ik zwanger ben heb ik alles in de kast liggen en ook alles al een keertje nodig gehad. Gelukkig niet tegelijk.
Ja ik ga het toch echt proberen, ik voel me al zo'n onaantrekkelijke dikke koe. Dus die hakken heb ik voor mijn zelfvertrouwen echt even nodig . Ze zitten best comfortabel hoor, maar in de loop van de dag zal het wel minder worden dus dan worden het vanzelf een keer de slippers . Fijn dat je ze gevonden hebt!
Kan ik mij voorstellen. Zag laatst bij de verloskundige ook iemand met een dikke buik op 10 cm hoge hakken lopen. Het is ook maar net wat je gewent bent. Als ik al hakken aanhad toen ik nog niet zwanger was, waren ze al nooit zo hoog. 3 cm ofzo. Ben echt een ballerina fan. Maar haken zijn wel mooier. Anders trek je ze alleen aan bij de echte foto momenten. voetfrisbalsem van sholl (als ik het goed schrijf, zit in een tube met mint) is echt goddelijk als je de hele dag hebt gestaan/gelopen.
Gewoon extra schoenen of platte schoenen meenemen 😉 Heb soms van die dagen dat ik er leuk uit wil zien en dan kijk ik in de spiegel: never mind...! Meeste positie kleding is ook niet leuk! Op asos.com hebben ze leuke dingen dus heb mezelf beloofd dat ik van de week 2 truitjes mag kopen 😉 Ja was echt leuk zo'n beershower. Ik was uiteindelijk naar boven gegaan en ja t was zondag ochtend echt een zwijnenstal. Gelukkig heeft m'n vriend t zelf opgeruimd 😅
Ohnee verkeerd merk. (Zie foto) Ooit eens gekocht voor op een wandel vakantie. Maar weet dat als je zwanger bent in de zomer je voeten het zwaar te verduren krijgen, dan hoopt het vocht op en krijg je meestal ook een grote schoenmaat, of je huidige schoenen gaan knellen. Het valt wel mee hoesnel je door de tube gaat. Het is vrij dun spul, maar oo zo lekker aan het einde van de dag. Had dat bij mijn vorige zwangerschap ook Harlene. Nu wil ik er wel wat leuker uit zien. Geen idee waarom dat nu anders is. Misschien omdat ik na de bevalling in het begin ook dacht: kraamvisite, jullie zien maar dat ik mij verrot voel, des de eerder berijpen de mensen die anders de hele dag blijven hangen, dat het na een uurtje wel genoeg is. Maar toen ik weer naar buiten ging en weer langzaamaan make-up ging dragen begon ik mij toch weer wat meer mezelf te voelen. Was ook heel fijn toen ik mijn eigen kleding weer paste. Ik had overigens toen de laatste week van de zwangerschap een kimono aan van een hele lichte stof. Dat was toen het enige wat mijn huid (vol van de stippen en uitslag van top tot teen behalve mijn handpalmen en voetzolen) kon verdragen en waar mijn grote buik nog in paste. Bizar wat een monster ik toen was. Wilde ook niemand op visite hebben. Nu weet ik dat het wel weer goed komt. Ik had een enorme angst dat de kilo's zouden blijven zitten (dat zie je bij heel veel moeders van vroeger). "Je lichaam wordt nooit meet hetzelfde" krijg je van iedereen te horen. Nou dat valt best mee. Met een beetje sporten en letten op je eten na de zwangerschap kun je gewoon weer in je oude kleding. Uiteindelijk droeg ik ook weer een bikini. Wel een witte buik met tijgerstreepjes. Je moet het alleen even de tijd gunnen. Was wel jaloers op vrouwen die direct na de bevalling er alweer uitzagen als een topmodel. Bij mij duurde het wat langer. Haha.
Is dat crème voor je voeten? Ga ook eens kijken. Ja soms ben je er even klaar mee en wil je er gewoon leuk uitzien ondanks die grote buik etc! Draag een lelijke bh lelijke onderbroeken haha. Totaal niet sexy! Ben al weken niet naar de kapper geweest. Ga binnenkort denk lekker m'n haar doen en m'n nagels etc haha voel ik me misschien lekker fris en fruitig. Ja lees vaak dat t een aanslag op je lichaam is etc. M'n schoonzus heeft 4 kinderen en de jongste op d'r 40e gekregen en ziet er gewoon goed uit! Ben echt benieuwd hoe m'n lichaam er uit gaat komen. Maar inderdaad sporten en goed eten doet wonderen denk ik. Heb altijd alles kunnen eten en niet hoeven sporten. Hierna wel denk ik. Oja +17kg al 😯 Net controle bij de VK. Kon gelijk door voor een ctg omdat ik de baby zo slecht voel. Dus daar zit ik nu nog aan. De rest is in orde. Ligt met haar hoofd al naar beneden! Ga ook een beval plan schrijven en volgende keer meenemen. Wat zet je daar allemaal in?!
Ja ik snap je dus helemaal, heb precies hetzelfde. Voel mij zó niet aantrekkelijk. Ik ben ook heel benieuwd hoe ik eruit zie na de bevalling, nouja na een tijdje dan. Ik heb al 2 keer "nachtmerries" gehad over striae, hoe sneu is dat? 😂 Ik ben nu +14, niet normaal vind ik zelf. Maar de vk vind het super gaan dus na de laatste controle heb ik nog maar een milka reep naar binnen gestampt. Ik verander langzaam in een beest, whaha. Gisteravond om 23:00 heb ik mog 2 hamburgers op (alleen t vlees dan), ik had zó'n honger. Waar gaat dit heen? 😝 Ik ga trouwens zo lekker naar de kapper, te lang al niet geweest. Hopelijk knap ik daarvan op . Morgen nog ff een kwak zelbruiner op die melkflessen van benen en dan ben ik klaar voor al die bruiloften!
Pfff kilo's. Wat haat ik ze. Ik heb aanleg en kom ook snel aan. Ow ja nog een trage schildklier erbij. Bij mij is het jojo'en. Afvallen aankomen afvallen aankomen. Bij mij dochter was ik totaal 19 kg aangekomen. Toen was er geen beweging bij mij, werkte niet, had nog geen kinderen dus eten, zitten, uitslapen etc. Bij deze zwangerschap heb ik gewerkt. Veel gelopen, in het begin beetje opgelet (nu niet meer hoor haha) en was natuurlijk misselijk en ziek geweest etc. Vorige week vrijdag was ik nog 9 kg aangekomen dus nu weet ik het niet, ben benieuwd. Ga misschien wel morgen wegen weer
@vrolijklente. Heb spanning, dus niet echt last van harde buiken. Tenminste geen harde buien in regelmaat. Als dit wel meer krijg, in soort weeën patroon, dan moet ik wel weer eerder langskomen. Doorverwijzing naar diëtiste ivm ondergewicht. Ben nu +1,5 kg terwijl ik goed eet. En was altijd al op ondergrens van gezond bmi. Bij bevalling verlies je 5 à 7 kilo zei VK en dan heb ik gelijk ondergewicht waardoor ik problemen kan krijgen. Dus moet voedingspatroon krijgen om flink aan te komen. Ik zal waarschijnlijk weer snel strak zijn en heb nu geen striae of vocht ophoping, maar of je in mijn situatie daar nu blij mee moet zijn.... Wil wel dat bv enzo gaat lukken! Ik ben afgelopen zaterdag naar de kapper geweest en voel me weer heerlijk met m'n korte kapsel!😀 Voor mij geen hakken. Volgens mij kan ik geen eens er goed op lopen haha. @Harlene, nog bijzonderheden uit ctg gekomen?
Trouwens, echt super leuk idee, zo'n beershower! 😄 Verwachten jullie nog babyshower te krijgen/te organiseren? Ik laat het voorbij gaan. We zijn al enorm verwend en we zijn van plan om paar kraamfeestjes te doen ipv kraamvisite, om zo niet maandenlang elke week visite over de vloer te hebben.
Ja pff af en toe.. gisteren ook. Een reep chocola met rozijnen en noten.. echt 1000 calorieën ofzo 😆 Van achter zie je niet dat ik zwanger ben en echt een enorme buik heb ik niet?! Pas maat 38 van m'n zwangerschapskleding en T-shirt maat M. Waar t vandaan komt...?! Nou ja als t er maar af gaat! Geen strepen op m'n buik en ik heb nog steeds een navel haha. Seks gaat ook nog normaal. Nou ja met veel lachen in ieder geval 😅 Maar inderdaad ff kappertje en leuk shirtje doet wonderen. Van de week ook ff de boel down under laten waxen.Probeer in ieder geval verzorgd naar buiten te gaan. Thuis gaat de zwangerschaps jogging broek weer aan! Oe ja onder gewicht is ook niet goed. Ben benieuwd wat de diëtiste kan doen qua voedingspatroon etc. Ken ook iemand die kwam na haar tweeling ook gelijk half zo slank uit dr zwangerschap. Uit de ctg kwam niks bijzonders gelukkig. Wel fijn dat ze meteen alles checken!
Fijn dat ctg goed was harlene. Maar echt raar dat je dan aankomt hihi. Ik tegenovergestelde. Eet laatste tijd Ongezond (net fruit gegeten haha gezond gedaan) heb een trage schildklier zoals ik zei. Heb overgewicht, weeg bijna 90 kg. Heupen, billen. Gewoon dik! maar ben nog niet heeelveel aangekomen. Maar ik denk dat jou kilo's zo weg zijn, ik teken ervoor. Mijn kilo's zijn zeker van mijn zelf die vast gaan plakken, we gaan het zien alleemaal. Ik ga nie veel kwijtraken, teken ook voor meZelf hier haha Chezzy, ow ondergewicht is ook niet goed idd. Heb je en groei echo gehad?
Ik zit nu op 82 kg en begon met 65 kg 😯 Voor zover ik weet krijg ik geen babyshower. Is best een lang verhaal maar kan t kort vertellen. Voor mijn huidige vriend had ik een "relatie" met een jongen hier in t dorp. Ruim 3.5 jaar. We hadden een grote vrienden groep met meiden en jongens. Toen kwam ik er achter dat mijn toenmalige vriend vreemd ging en dat iedereen het wist, gebroken met iedereen. Ik had zoiets van ja dat zijn geen vrienden. Mijn huidige vriend is 5 jaar ouder dan mij en zat niet in die vrienden groep en ging niet met hun om. Al met al je denkt goede vriendinnen etc te hebben maar nee. Helaas heb ik weinig familie. Dus mijn vriend voelt zich heel erg "schuldig" over die beershower maar ik gun t hem. Ben blij dat ik hem heb en zijn familie etc.