Echt waar een hazelip!! Ik heb nu natuurlijk alleen dat ks litteken. Geen idee hoe het natuurlijk aanvoelt. Heb wel persweeen gehad en flink geperst. Maar hij kwam niet en bleef hoog zitten. Voelde op een gegeven moment wel druk op mijn schaambot, maar volgens de artsen kwam hij echt niet verder. Heb ook wel een verhaal gehoord dat bij een tweeling bevalling de eerste natuurlijk kwam (totaal uitgescheurd) en het tweede kindje alsnog met een ks gehaald moest worden. wat een hel lijkt me dat!! Wat is 'afrealine' Harlene? Ik ben normaal gesproken heel snel in paniek. Heb, gelukkig niet heel vaak meer, paniek aanvallen. Dus eigenlijk best apart.
Hoi meiden, Hier heb ik vandaag geshopt. Spullen voor mijn vluchttas hihi. Die ga ik alvast klaarmaken, je weet maar nooit he. Babywas ga ik deze week wassen. @bevalling mijn eerste bevalling ging zo snel dat ik het niet eens gemerkt heb. In de middag om 16:00 uur begon ik menstruatieachtige pijn te krijgen omdat ik bij controle gestript was. Bij controle had ik al 2-3 cm ontsluiting. Verloskundige kwam naar huis om tr kijke en om 20:45 had ik 5 cm ontsluiting. Nadat ze weg was had ik binnen een kwartier heel erge weeen en heb mijn man laten bellen kwam ze snel weer terug. en bleek ik 9 cm ontsluiting te hebben, dus bijna volledige ontsluiting. Ze vroeg zelfs of ik thuis wilde bevallen maar ik wilde graag naar het zh dus ging gewoon met 9 cm naar zh, voelde haar hoofd gewoon in de auto hahaha. Ging gelijk via spoed met rolstoel naar verloskamers. Mochht gelijk liggen en al beginnen met persen want had al volledige ontsluiting. Binnen 30 minuten persen is ze geboren. Eigenlijk kwam haar hoofd alleen en was beetje gescheurd maar omdat ze gepoept had in vruchtwater moesten ze inknippen waar ik ook niks van gemerkt heb. Ze hebben trouwens mijn vliezen daar geprikt met 9-10 cm ontsluiting. Toen ik ingeknipt was kwam Ze er floep eruit haha. Hechten duurde heeeel lang maar was wel te doen. Ze vond het niet goed en heeft Ze opnieuw gedaan en iemand erbij gehaald. @poepen tijdens bevalling ik heb goedwerkende darmen haha, moet elke dag voor ontlasting. Nu met zwangerschap 2-3 x per dag haha. Dus tijdens bevalling heb ik het wel gedaan ahah. Ik zei dat ik moet poepen en mocht het doen, is waarschijnlijk normaal haha. Ze hebben het gelijk weggehaald. Mijn man maakt er nog grappen erover haha.
[/QUOTE]Wat is 'afrealine' Harlene? Ik ben normaal gesproken heel snel in paniek. Heb, gelukkig niet heel vaak meer, paniek aanvallen. Dus eigenlijk best apart. [/QUOTE] Ik bedoelde adrealine haha 😅 Ik stond van t weekend bij de Tuinen en zag inderdaad die olie van Weleda. Moest zo hard lachen. M'n vriend zag t wel zitten 😉 Ooh ja ik moet ook nog iets van een pyjama hebben en een badjas voor in de vluchtkoffer. M'n moeder vroeg er naar maar wist niet welke maat ik moest nemen?!
Oh adrenaline Harlene! Rot woord, heb ook even de juiste spelling opgezocht. Ja ik denk het. Heb daarna ook nog een petedine prik gehad waar je high van wordt. Ik slik, spuit, drink nooit iets van pijnstillers en drank e.d. dus bij mij werkt dat spul als een trein. Ze zeiden, met 15 min gaat het werken. Na 1 min was ik al helemaal kachel. Maar ook voor en na die petedine prik was ik erg rustig. Ook het persen vond ik goed gaan. Ze hadden van mij nog niet hoeven stoppen. Maar denk dat de kleine (anders) in nood kwam. Die persdrang deed trouwens pijn zeg als je niet meer hoeft te persen. Als je perst doet het geen pijn. Eigenlijk best maf. Je kunt beter meegeven. Heb dat ook wel eens gehoord als je persdrang hebt, maar van de VK nog niet mag persen. Dat ze je dan heel licht laten persen.
Ik heb vandaag weer controle gehad bij de vk, vanaf nu iedere twee weken terug op controle en over 4 weken een liggingsecho. Bloeddruk was ietsjes gestegen, maar volgens mij is dat normaal in het derde trimester. En anders kan het ook nog wel te maken hebben met drukke werkweken... Als het goed is wordt dat na deze week echt wat rustiger, anders gaat het nog lastig worden om begin juli écht te stoppen met werken (vind het toch al moeilijk om m'n werk los te laten als zzp'er). Vk dacht dat meneer nu nog lekker met z'n hoofd naar boven lag, maar hij kan als het goed is nog alle kanten op draaien .
Grappig, gisteren op cursus net over inknippen, uitscheuren en perineum olie gehad. Ze vertelde dat je er het beste zo'n zes weken Voor uitgerekende datum mee kan beginnen, maar heb geen idee waar dat op gebaseerd is. Volg week weer echo en ook gesprek Vk. Heb het idee dat ik weinig controles heb gehad bij Vk. Eens in de vijf weken en vorige week dus extra op mijn verzoek. Ben benieuwd wanneer bevalplan wordt besproken. Moet nog twee weken werken, maar was vandaag om 1200 al op van moeheid...
💖 Bevallingslijst 10 t/m 31 juli 2016 💖 13 juli ♡ Bintje83 - 32 jaar - 2de kindje - jongen 15 juli ♡ Fas30 - 34 jaar - 2de kindje - meisje ♡ lachebekje87 - 28 jaar - 1ste kindje - jongen 16 juli ♡ DIYMommy - 28 jaar - 3de kindje - jongen ♡ Nathalie83 - 32 jaar - 1e kindje - meisje 18 juli ♡ Twigs - 40 jaar - 1e kindje - jongen 19 juli ♡ Twinkle78 - 37 jaar - 2de kindje - meisje 20 juli ♡♡ Annacatharina - 35 jaar - 1ste 2 kindjes - jongens ♡ Mich92- 23 jaar - 1ste kindje - meisje 21 juli ♡ B3ngel - 31 jaar - 1ste kindje verrassing ♡ Harlene2014 - ? jaar - 1ste kindje - meisje 22 juli ♡ Mrsindustry - 29 jaar - 1ste kindje - meisje 23 juli ♡ Roosje24 - 28 jaar - 2de kindje - jongen ♡ CiDa84 - 31 jaar - 2de kindje ♡ Nobely - 24 jaar - 1ste kindje -jongen 25 juli ♡ Amanda28 - 30jaar - 1ste kindje - meisje ♡ Marrieb - 30 jaar - 2de kindje - meisje 26 juli ♡ Adinka - 28 jaar - 1ste kindje - meisje 27 juli ♡ Bo87 - 28 jaar - 3de kindje - meisje 29 juli ♡ Martina79 - 36 jaar - 2de kindje - verrassing ♡ Manutje - 30 jaar - 1ste kindje - meisje ♡ Vrolijklente - 28 jaar - 2de kindje jongen 30 juli ♡ Chezzy - 30 jaar - 1ste kindje verrassing 31 juli ♡ Emma79 - 36 jaar - 2de kindje - meisje ♡ Tabbey - 32 jaar - 1ste kindje jongen ♡ Yakout - 33jaar - 5e kindje - meisje Totaal: 26 zwanger 13 meisjes 9 jongens 2 verrassing 📅 Afspraken juni 8 juni om 14:00 uur | Nobely | controle verloskundige + bevalplan bespreken 9 juni om 14:30 uur | Roosje24 | controle verloskundige ⭐️ Sterretjes ⭐️ ElisabethD ~ weer zwanger Mawaikee ~ weer zwanger Bugs bunny Destiiny ~ weer zwanger Talvi Manutje: 1⭐️ Bevallingslijst 💕 NicoleAM: Aimee Nina is stil geboren op 2 maart 2016 Sam01: Pip en Noor zijn geboren op 8 maart 2016, maar 1 uur geleefd
Haha thnx vergeet nooit meer hoe ik het moet schrijven 😅 Volgende week controle VK en bevalplan meenemen. Ben benieuwd. Heb echt nog geen idee wat ik er wil zetten. Vanacht was de baby zooooooo druk! Buik leek net een golfslagbad. Had soort van druk van onderen. Dacht nee niet nu al?!?! Mevrouw is nu weer wat rustiger gelukkig. Heb geen oog dichtgedaan 😴 Zometeen met moeders naar de stad. Nog wat spulletjes halen. Altijd leuk!
Moeilijk vond ik dat Harlene. Weet eigenlijk niet meer wat ik er in gezet had. Weet ook eigenlijk niet of ik weer een beval plan moet maken. Misschien vooral een plan voor erna in mijn geval? Ik weet wel dat er bij ons op dat moment niets overbleef van het beval idee wat ik had. Ik wilde absoluut geen ruggenprik. Als je een weeen storm hebt en het nog uren gaat duren wil je dat wel. Ik had vooral de opdracht aan mijn man gegeven: als je moet kiezen, blijf je bij mij of ga je met de kleine mee.. Ga met de kleine mee en verlies hem geen seconde uit het oog!! Ik was heel bang dat ze hem zouden verwisselen. Hahaha. Heb dat wel eens gehoord, foutjes in het ziekenhuis. en ik wilde dat als ik het niet kon. Mijn man voor mij zou kangaroeen. Dus het kindje op zijn blote borst tot ik er was. Maar weet even niet meer of dat ook gebeurd is. Ik werd nog dichtgemaakt en was kapot moe toen ik op mijn kamer kwam. Ze hebben de kleine toen wel aangelegd en mocht hem lekker bij me houden. Er zijn ook heel veel dingen waar je geen invloed op hebt op dat moment en dingen die je op dat moment toch anders besluit om te doen. Probeer het op dat moment dan ook los te laten. Weet wel dat ik al die 'ongein' van muziek, wierrook en kaarsjes er niet in had gezet. Ik hoefde niet in bad. Wilde wel op een baarkruk het liefst, maar dat kon niet. Wat zijn jullie puntjes? Ben wel benieuwd, misschien wel leuke inspiratie.
Ik hoop lekker op een baarkruk thuis te bevallen. Heb de vorige keer wel een plannetje gemaakt, maar zonder gekke dingen. Wilde vooral niet te gek, rust en geen gedoe etc maar dat kan ik nu wel mondeling bespreken. Wat wel goed is om er gewoon eens over na te denken, op inet staan wel voorbeelden met vragen. Ook al Loopt het anders, heb je er iig over nagedacht van tevoren! En idd... Wat wil je direct na de bevalling, direct bij je op de borst is tegenwoordig vrij normaal maar met een keizersnede misschien weer anders etc. Wil je foto's of juist niet, dat soort dingen. Niet te moeilijk denken hoor! Op t moment zelf moet je het toch deels laten gebeuren!!!
Ik denk dat ik sowieso op een baarkruk wil. Het lijkt me zo raar liggend te bevallen. Misschien zit t tussen m'n oren hoor want ik heb geen idee natuurlijk. M'n vriend wil de navelstreng doorknippen. En inderdaad loopt t niet zoals je zou willen en t zou een keizersnede worden wil ik ook wel dat m'n vriend met de baby mee gaat. Ik red me wel denk ik. Muziek en wierrook hoeft voor mij ook niet haha en in bad ook niet. Al kan het wel in de bevallingskliniek. Nog dames met hooikoorts en wat gebruikte jullie? Heb wel wat gekregen maar artsen zijn zo terughoudend dat ik t niet durf te gebruiken.
Hier geen hooikoorts harlene, maar zat bij de vorige zwangerschap de laatste week plosteling van tot op teen onder de stippen. Alles behalve mijn voetzolen en handpalmen. Ik heb toen het middel tegen hooikoorts gehad. Daar zit heel weinig antihistamime in. Ik moest wel. Kon niet meer slapen van de pijn en jeuk. Misschien een idee om de halve dosering te gebruiken? Zodra het helpt meteen stoppen en pas weer gebruiken als het terug komt. Heb wel gehoord dat dit het ergste hooikoorts jaar is ooit. Leuk om wat bevallingsplan ideeen te horen. 😊 Als je liggend moet bevallen is het inderdaad wel raar, maar in de meeste gevallen kunnen ze je een beetje schuin leggen zodat je toch naar beneden perst. In het ziekenhuis halen ze een gedeelte van het bed eraf.
Ik ben begonnen met loratadine voor hooikoorts. Das een van het weinige wat je wel mag hebben tijdens de zwangerschap. In overleg met de huisarts, En gewoon te koop bij de drogist. (Etos oa) Anders kun je altijd even overleggen met de huisarts!
Heb nu Cetirizine gekregen. Zijn pilletjes. In de gebruiksaanwijzing staat niet te gebruiken bij zwangerschap en borstvoeding. Nee okee, duidelijk 🤔 Ik heb elk jaar last van hooikoorts. Standaard. Om gek van te worden! Vooral nu. Nies soms 20 keer achter elkaar dan vind ik t zielig voor de baby haha. Bedankt voor de tips!
Die naam komt mij bekend voor Harlene. Heb nooit hooikoorts. Deed gewoon die tabletjes door midden met een mes. Dacht dat er bijstond: 'in overleg met de arts'. Continue niezen is ook niet niets. De kleine heeft er weinig last van hoor. Voel je het niet in je banden? Ik ben verkouden op het moment. Altijd fijn een zoon op de peuterspeelzaal. Maar dat doet soms zo zeer niezen.
Inderdaad misschien pillen halveren. Ja t niezen is t ergste daarna die jeukende ogen! Nou ik heb eigenlijk nog nooit banden pijn gehad. Alleen m'n rug/bekken. Oja lekker peuterspeelzaal 😉 heb ooit stage gelopen op een basisschool en kdv nou was nog nooit zo vaak ziek geweest. Wat ik me afvroeg he; (heb echt veel vragen) zijn er dames die gaan trouwen of een samenlevingscontract aangaan ivm de komst van de baby?
Toen wij gingen samenwonen hebben we een samenlevingcontract laten opstellen en getekend. We zijn eerst getrouwd voordat we kinderen wilden. Vooral ik wilde echt eerst getrouwd zijn. Mijn man deed er zo lang over om mij ten huwelijk te vragen vond ik toen hahaha. Achteraf wel blij met het moment. Hebben we samen nog allemaal leuke dingen gedaan. Toen getrouwd en op de huwelijksreis meteen zwanger. Ik wilde vooral dat we allemaal dezelfde achternaam zouden hebben en dat we in gemeenschap van goederen zouden trouwen omdat we beiden wilden dat ik zou stoppen met werken. Beetje 'financiele veiligheid' voor mij. Ken ook zat mensen die het anders doen hoor. Wij zijn beiden heel traditioneel daarin. Maar hoor steeds vaker dat ouders trouwen als de kinderen er al zijn, dan kunnen de kinderen dat moment ook meemaken en op de familie foto's. Alleen een samenlevingscontract hoor je ook veel. Of met een dikke buik in een trouwjurk (mijn nichtje en vriendin) lijkt mij heel spannend met de jurk e.d. zeker als je al wat verder in de zwangerschap bent.
Wij hadden een grote kinderwens, maar hadden gewacht met stoppen met de pil tot ik in ieder geval zeker wist dat ik geen risico liep met een dikke buik mijn trouwjurk in te moeten (ongeveer 1-2 maanden voor onze trouwdag gestopt met pil). Helaas duurde het toen nog 3,5 jaar en vele bezoekjes aan het ziekenhuis voor onze wens uiteindelijk uitkwam. Qua bevallingsplan: ik heb dus echt geen idee wat ik daar in moet/wil zetten. Het liefst zonder pijnbestrijding, maar wellicht dat ik daar op het moment zelf heel anders over denk haha. Het wordt dus sowieso een medische bevalling en ik denk dat er dan ook minder 'mogelijkheden' zijn dan bij een niet-medische bevalling? Maar dat moet ik nog even navragen bij mijn verloskundige of gyneacoloog.
Hee meiden, hier ff stil. Ik voel me emotioneel echt niet lekker, met name de laatste week. Ik denk dat ik echt teveel van mezelf vraag/wil. Ik wilde even zeggen dat degene die dat willen (voor inspiratie) mijn bevalplan wel mogen lezen hoor. Stuur dan even je e-mail in een pb-tje dan mail ik hem door. Het is een wordbestandje dus mocht je de opzet fijn vinden kun je hem nog aanpassen ook.