16 t/m 31 juli 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bintje83, 6 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Wat is het rustig hier

2. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    Wij hebben een samenlevingscontract opgesteld met testamenten toen we ons huis hebben gekocht. Daarin staat dat mochten er kinderen komen, het zus en zo geregeld word. Dus dat is al in orde.

Nobely: ik herken je gevoel... laatste tijd best wel druk geweest, en merk dat ik emotioneel ook een wrak ben.. heb sinds gister verlof, hopelijk gaat het nou beter!! Denk goed om jezelf hoor!!!!!! En rustig aan doen.

Wel goed om ideeën te lezen voor beval plan! Volgens mij heb je bij een medische bevalling net zoveel mogelijkheden. Tenzij je aan t infuus ofzo moet, dan ben je minder mobiel.

Hier gisteren een groeiecho gehad. 4weken geleden liep het kindje 1.5 week voor op groei, en nu was dat al 3/4 weken... gaat te snel dus. Aankomende dinsdag naar de gyneacoloog die mee gaat kijken naar de groei. En woensdag of donderdag een suikertest, heeft iemand hier ervaring mee? Verloskundige dacht aan diabetes of gewoon een wat groter kindje.

Hoe gaat het verder met jullie? Merken jullie ook dat t zwaarder wordt? Komt nu allemaal steeds dichterbij,zo leuk!!!! Maar ook spannend,haha.

3. Nobely

Nobely Actief lid

13 nov 2015
    442
    1
    18
    NULL
    NULL
    Lief meiden, dankjewel! Ik moet idd gewoon even gas terug nemen, maar dat vind ik erg lastig. Komt vast vanzelf wel weer goed.

Vandaag gelukkig wel een leuke dag gehad en lekker gebbqt met mijn ouders en wat vrienden. Zit nu nog lekker in mijn pyjama buiten met de pootjes omhoog om mijn enkels te laten slinken. Ondanks de hitte waardoor t zweet van mijn lijf gutst op zo'n dag geniet ik echt van deze warme dagen. Hopelijk kan ik morgen ook nog even op mijn ligbedje wat zonnestralen meepakken!

Hebben jullie een leuk weekend?

4. Vrolijklente

Vrolijklente Fanatiek lid

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stilte voor de babyboom storm. :p:D Ben benieuwd wie er als eerst aan de beurt is. Zal vast iemand in de groep zijn die met 37 weken bevalt. ;)

5. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    @nobely herkenbaar! Zit er nu ook even doorheen zeg. Onwijze hooikoorts en door t weer lijk ik een zee koe 😯 alles zet op! Voor t eerst dat ik me soort van lelijk voel. Zit overal om te huilen. Nou ja komt ook wel weer goed 😉

Okee wij zitten hier te twijfelen over trouwen etc. Als we trouwen is het echt om sommige dingen goed geregeld te hebben etc. Ik wil ook wel dat sommige dingen worden vast gelegd. Ik bedoel; als m'n vriend wat overkomt kan ik bijv niet de kosten van het huis op hoesten etc. Vind die gedachte wel eng (laatste week ben ik doemdenker geworden) ook vind ik het "stom" een andere achternaam te hebben.

Ja ik ben zo benieuwd wie er als eerste bevalt! Een vriendin van m'n schoonzus is met 34 weken bevallen. Wat een baby al! Dat zit bij ons in onze buik.

Dit weekend niet zo veel gedaan. Mij te warm. Vriendlief is aan de klus. Vloer is geleverd. Gaat volgende week er in. Nieuwe keuken staat in de schuur. Denk er maar niet aan wat er allemaal nog moet gebeuren zeg!!!!

@ Mich92 wauw 3/4 weken voorloper. Hier 1 week. Hebben ze bij jou gezegd dat de baby dan ook eerder kan komen? Hoop geen diabetes maar dat de baby gewoon wat groter is.

6. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Wij hebben een samenlevingscontract, toevallig zij m'n schoonmoeder net of het niet makkelijker was om 'even' te trouwen, zo 's ochtends op het gemeentehuis of dat niet makkelijker is om alles te regelen. Eén zouden we dat nooit willen en daarnaast is het toch allemaal een stuk gecompliceerder omdat ik een eigen zaak heb, dus trouwen in gemeenschap van goederen willen we niet.
    Hebben het kindje al erkent en na de geboorte alles goed regelen met voogdij.

7. Nobely

Nobely Actief lid

13 nov 2015
    442
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ben blij dat ik niet de enige ben! Heb trouwens je eerdere vraag gemist, maar wij zijn al getrouwd dus hoeven wat dat betreft niks te regelen.

Ik had vandaag volledig onverwacht een kleine babyshower, echt super leuk. Lekker verwend en een hele leuke middag met hight tea gehad, daar laad je echt weer van op zeg!

8. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    💖 Bevallingslijst 10 t/m 31 juli 2016 💖

13 juli
    ♡ Bintje83 - 32 jaar - 2de kindje - jongen

15 juli
    ♡ Fas30 - 34 jaar - 2de kindje - meisje
    ♡ lachebekje87 - 28 jaar - 1ste kindje - jongen

16 juli
    ♡ DIYMommy - 28 jaar - 3de kindje - jongen
    ♡ Nathalie83 - 32 jaar - 1e kindje - meisje

18 juli
    ♡ Twigs - 40 jaar - 1e kindje - jongen

19 juli
    ♡ Twinkle78 - 37 jaar - 2de kindje - meisje

20 juli
    ♡♡ Annacatharina - 35 jaar - 1ste 2 kindjes - jongens
    ♡ Mich92- 23 jaar - 1ste kindje - meisje

21 juli
    ♡ B3ngel - 31 jaar - 1ste kindje verrassing
    ♡ Harlene2014 - ? jaar - 1ste kindje - meisje

22 juli
    ♡ Mrsindustry - 29 jaar - 1ste kindje - meisje

23 juli
    ♡ Roosje24 - 28 jaar - 2de kindje - jongen
    ♡ CiDa84 - 31 jaar - 2de kindje
    ♡ Nobely - 24 jaar - 1ste kindje -jongen

25 juli
    ♡ Amanda28 - 30jaar - 1ste kindje - meisje
    ♡ Marrieb - 30 jaar - 2de kindje - meisje

26 juli
    ♡ Adinka - 28 jaar - 1ste kindje - meisje

27 juli
    ♡ Bo87 - 28 jaar - 3de kindje - meisje

29 juli
    ♡ Martina79 - 36 jaar - 2de kindje - verrassing
    ♡ Manutje - 30 jaar - 1ste kindje - meisje
    ♡ Vrolijklente - 28 jaar - 2de kindje jongen

30 juli
    ♡ Chezzy - 30 jaar - 1ste kindje verrassing

31 juli
    ♡ Emma79 - 36 jaar - 2de kindje - meisje
    ♡ Tabbey - 32 jaar - 1ste kindje jongen
    ♡ Yakout - 33jaar - 5e kindje - meisje

Totaal: 26 zwanger

13 meisjes
    9 jongens
    2 verrassing

📅 Afspraken juni
    7 juni om 14:15 uur | Mich92 | afspraak gyneacoloog, + groeiecho
    8 juni om 14:00 uur | Nobely | controle verloskundige + bevalplan bespreken
    9 juni om 14:30 uur | Roosje24 | controle verloskundige
    9 juni om 19:00 uur | Mich92 | controle verloskundige

⭐️ Sterretjes ⭐️
    ElisabethD ~ weer zwanger
    Mawaikee ~ weer zwanger
    Bugs bunny
    Destiiny ~ weer zwanger
    Talvi
    Manutje: 1⭐️

Bevallingslijst 💕
    NicoleAM: Aimee Nina is stil geboren op 2 maart 2016
    Sam01: Pip en Noor zijn geboren op 8 maart 2016, maar 1 uur geleefd

9. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    Ben benieuwd inderdaad wie er als eerste gaat bevallen!
    Lekker toch Harlene niks doen, moet ook kunnen. Vervelend van de hooikoorts en het vocht vasthouden...
    Ze zeiden nog niks over dat het eventueel eerder kan komen, maar zou ik niet erg vinden! Haha als we de 37 weken maar passeren :)

Ah leuk Nobely van de baby shower!! Zoiets kan je dan echt even goed doen, hoop dat je er van genoten hebt.

10. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier dansen de hormonen al weken op en neer. Het ene moment super vrolijk het andere helemaal down. Gelukkig duren die down momentjes hier niet zo lang. Komen vooral als een vriendin van mij weer eens afzegt. Wordt dan zo boos!! Ik wil dol graag wandelen, fietsen, naar buiten. En dat gaat niet met mijn bekken. Dus vraag of ze naar mij kan komen, verzint ze eerst 101 smoesjes en daarna zegt ze: ik ben TE LUI (!) Om te komen. :$:x En daarna wel klagen achteraf dat ze zich zo opgesloten en alleen voelt en dat het helemaal niet ging regenen (1 van de 101 smoesjes) terwijl ik al zei dat het alleen bewolkt was en er geen spatje regen zou vallen komende 3 dagen.. :( Kan daar zo slecht tegen. Toen ik nog geen auto had, maar wel last van mijn bekken, ging het ook zo. Heb ik misschien wel verteld? Was in januari ergens. Ik kwam altijd in weer en wind lopend of op de fiets naar haar, maar bij 1 spetter kwam ze niet meer naar mij terwijl het daarna gewoon droog was. Maar voor mij is even kort in de auto ook belastend geworden inmiddels. Heb veel last van harde buiken en de bekkenpijn is nog veel erger geworden. Moet van de VK rust houden. Doe echt alleen het hoog nodige. 2 x per week ZL van de PSZ halen. ML brengt hem inmiddels al omdat het eigenlijk gewoon te veel is. Ik ben ontzettend blij met dit lekkere weer. Krijg ik gelukkig altijd energie van. Ben dus veel in de tuin te vinden. Ik kijk onwijs uit naar mijn man zijn vakantie omdat ik het soms best zwaar vind overdag met mijn 2 jarig oude zoontje. Maar probeer nu maar gewoon veel afspraken te plannen met mensen die wel komen opdagen en bereid zijn om zelf even hun drinken uit de keuken te pakken. Sommige vouwen zelfs even de was voor me op zonder dat ik erom vraag, dat is zo ontzettend lief! 💟 Wil mijn vriendin wel graag blijven zien. Maar ze zegt erg vaak af, weet dat ze momenteel ook niet lekker in haar vel zit. Terwijl ik momenteel het liefst elke dag, al is het maar 1 uurtje, visite heb om de dag te breken. Ik kan haar gedoe er nu even niet bij hebben, heb zelf genoeg aan mijn hoofd. Ben blij als ik deze 6 weken vrolijk door kom. Want voel me nu heel vrolijk en positief hoor, ondanks mijn gezeur. :p Maar besef wel dat het ook zwaar zal zijn. Straks kan ik mijn zoon zijn schoenen steeds moeilijker aantrekken e.d. :p

11. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoera!! Mijn bekken kraken minder bij mijn oeveningen. Zouden mijn bekkenklachten minder worden? Bij mijn vorige zoon ging het op het einde ook beter omdat hij indaalde. Heb zoveel harde buiken gehad. Had er dit weekend elk kwartier 1 van 2-3 min. Dus de VK was even komen checken. Gelukkig geen ontsluiting, maar ze denkt dat mijn kleine misschien een groeispeurt heeft gehad. Maar misschien is hij dus ook wel weer ietsje dieper gezakt? Hij is nog niet volledig ingedaald. Moest paracatamol innemen voor 2 dagen, waarbij ik ook meteen minder last had van pijn in mijn bekken. Nu de eerste ochtend geen paracetamol meer. De harde buiken blijven nu ook weg, gister waren ze er nog elke keer, op het moment dat ik bijna weer een nieuwe paracetamol moest innemen. Mijn bekken voel ik wel een beetje, maar veel minder dan eerst. :D Ik hoop het zo!! Mijn vergoede fysio behandelingen komen tot hun einde, dan moet ik ze zelf gaan betalen.

12. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    @nobely ooo wat leuk een babyshower. Hopelijk ben je goed verwent!

@vrolijklente ja soms kan je sommige dingen of andermans problemen er niet bij hebben. Staat je hoofd niet naar etc. Als je vriendin niet lekker in dr vel zit is t juist toch fijn dat ze er even uit kan. Wat afleiding etc.
    En fijn van je bekken zeg! Nu ik niet meer werken heb ik er zo minder last van!
    Het zou inderdaad best kunnen dat de baby een groeispurt heeft. Ik heb zelf tot nu toe nog nooit harde buiken gehad.

Woensdag weer naar de VK voor controle. Ben benieuwd. Heb t idee dat de baby weer totaal anders ligt. Ga vandaag maar aan 't beval plan beginnen.

Verder niet zo veel doen. Huis staat op z'n kop. Nieuwe keuken moet er in. Vloer is geleverd. Zie over draadjes en dingetjes uit komen. Pfff hoop dat alles optijd afkomt!

13. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Wat hebben jullie trouwens in je vluchttas/koffer? Bij ons kan man/vriend blijven slapen dus ik moet ook voor hem wat dingetjes pakken.
    ik draag echt nooit pyjama's dus heb van de bigshirts gekocht. En van die katoenen onderbroeken. Ach ach echt super sexy haha 😅

14. B3ngel

B3ngel Actief lid

2 sep 2013
    433
    161
    43
    NULL
    NULL
    @vrolijklente: pff, zulke 'vriendinnen' kan je missen als kiespijn, blijkbaar hecht zij verl minder waarde aan de vriendschap dan jij. Misschien overwegen of het niet eens tijd wordt elk jullie weegs te gaan?
    Wel fijn dat je minder last hebt van je bekken!

@Nobely: leuke verrassing! Hoop dat je een beetje verwend bent.

@Harlene: fijn dat jij ook minder last hebt van je bekken! Ik moet nog 2 (halve) dagen, dan mag ik ook met verlof. Ben er zo klaar mee inmiddels, hoop dat mijn bekkenklachten ook minder worden als ik stop met werken en/of de baby daalt in!
    Wij hebben nog geen vluchtkoffer/tas klaar overigens. ML kan bij ons ziekenhuis ook blijven slapen, dus wordt wel voor 2 inpakken. Ook ik draag normaal nooit pyjama's dus ik moet ook nog het eea gaan aanschaffen. Denk dat ik maar een voedingsnachthemd ga doen, lekker makkelijk met de eerste voeding(en). Overigens, bij het onderwerp 'babyuitzet' staat een handig lijstje, ook met spullen die je mee moet (kan) nemen in je vluchtkoffer. Ik zou daar eens kijken, ik vond het erg overzichtelijk!

15. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn Harlene dat de klachten bij jou ook minder worden!! Hopelijk wordt het bij jouw ook snel beter Bengel!!

En misschien hebben jullie wel gelijk meiden. Het is alleen zo moeilijk. Onze kids spelen ook zo leuk met elkaar en ze is de enige hier in de omgeving die ook thuismoeder is. We zagen elkaar bijna elke week al een jaar lang. Dat is nu wat minder omdat mijn dagen wat voller worden. Heb ook elke week de PSZ nu, fysio, VK, CB en afspraken in het ziekenhuis worden ook elke maand meer. Maar als we dan kunnen afspreken belt ze de helft ongeveer op het moment zelf nog af. En ik snap dat ze haar verhaal kwijt moet en niet lekker in haar vel zit. Maar wat jullie ook zeggen: kom dan juist je huis uit. Ze heeft hier zelf ook niemand anders in de omgeving. Soms vraag ik mij af of het een cultuur verschil is. Ze komt uit Rusland en woont hier nog niet zo lang.

#vluchttas. Ik las laatst dat je nu ook al een maxi cosi in de auto moest zetten bij 33 weken. Beetje maf, want je krijgt je kindje nu echt niet mee als hij/zij geboren wordt. Ik vond tepelklovenzalf echt een must bij de eerste dagen borstvoeding. Kreeg natuurlijk onverwacht een keizersnee dus was de eerste keer totaal niet voorbereid. Badjas, slippers en een jurkje (dan zit die broekrand niet in je ks litteken) had ik toen niet bij me. Ik had niet eens een jurk waarmee je ook makkelijk BV kon geven, dus die heeft ML nog even halsoverkop gekocht.

16. Chezzy

Chezzy Actief lid

3 mrt 2016
    412
    309
    63
    Hi allemaal,

Na een heerlijk weekend ertussenuit te zijn geweest, vandaag 2e groeiecho gehad. Helaas loopt het kindje achter in groei... P5 of p6 en gewicht zelfs p3. Dus nu ben ik doorgestuurd naar gyna om te kijken of navelstreng etc nog goed werkt. M'n man zegt dat ik me niet ongerust moet maken, omdat we beide klein zijn. Maar bij 1e groeiecho was het gewicht nog p37.... Hoop dat ik snel terecht kan en dat er geruststellend nieuws komt. Met nog 1,5 week werken te gaan hoop ik niet dat ik bedrust voorgeschreven zal krijgen... Ben benieuwd!

17. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje chezzy!! De een is te zwaar en de ander te licht. Goed dat ze je verder gaan controleren. Die P lijn is een percentage van het geboorte gewicht bij een bepaalde zwangerschapstermijn. Er zijn dus meer gezonde kindjes die P3 zijn. Ze zijn met 10 weken allemaal P50 (allemaal wegen ze dan hetzelfde) met de 20 weken echo komen er dan kleine verschillen. Wij liepen iets voor maar niet veel. Bij 27 weken P73 en bij 31 weken P87. Het verschil wordt dus naarmate je verder komt in de zwangerschap wat meer. Maar kan ook stabiliseren en dat jullie kindje een klein kindje van P3 blijft. Bij ons kon hij of P87 blijven of nog groter.

Een vriendin van mij heeft jullie angst meegemaakt: haar placenta was "op" met 6 maanden zwangerschap. Kindje liep ook in groei achter. Is dus 3 maanden te vroeg geboren, heeft een tijdje in het ziekenhuis moeten vechten voor haar leven, maar is nu een heel gezond pienter meisje. Jullie zijn nu al veel verder in de zwangerschap, mocht het zo ver komen: ze kunnen heel veel in het ziekenhuis. Ik duim voor jullie dat ze nog even mag blijven zitten. Zoals je zelf al zegt, jullie zijn beiden ook klein. Daar houden ze gek genoeg niet altijd rekening mee. Als twee chineesjes een kindje hier krijgen zitten die artsen ook te meten volgens de Nederlandse maten en is dat kindje altijd 'te klein'.

Ik wilde net nog meer typen over de vluchttas, maar mijn batterij was op. Haha. Dus maar even snel op verzenden gedrukt maar weet niet meer wat ik wilde zeggen. (Zwangerschapsdementie :p)

Ohjah: heerlijk die oma onderbroeken Harlene. Ik heb me ook echt kapot geschaamd. Nu heb ik iets 'mooiere' besteld dan de vorige keer. Komen morgen binnen. :p

Wat een luxe dat ML bij jullie mag slapen zeg Harlene en Bengel!! ML werd bij ons na de keizersnee na 01:00 s'nachts doodmoe gewoon naar huis gestuurd. Ik vond het dood eng, straks gebeurde er wat.. De volgende dag was hij er ook weer voor me om 7:00 dan komen de artsen alweer hun rondje doen.

18. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kleine man is hier ingedaald!! 😄 Nu hopen dat mijn bekken klachten minder worden en dat daar de afgelopen dagen de harde buiken van waren. Zaterdag was hij nog niet ingedaald. 😊

19. B3ngel

B3ngel Actief lid

2 sep 2013
    433
    161
    43
    NULL
    NULL
    Ik moet eerlijk zeggen: ik snap echt niets van die p-lijn en getallen enzo. :p Onze verloskundige heeft het daar echt letterlijk nog nooit over gehad. Wellicht dat ze het voor hen zelf intern wel gebruiken, maar bij ons zeggen ze gewoon: de baby zit op het gemiddelde qua grootte (dit was met de 20-weken echo), of de baby loopt ongeveer een week voor op het gemiddelde (dat was de laatste keer met de groeiecho). Moet eerlijk zeggen dat 'getalletjes en cijfertjes' me ook niet zo veel boeien, ik wil gewoon weten of het gezond is en wat het geschatte geboortegewicht gaat zijn dus hoeveel procent ons kindje evt afwijkt van het gemiddelde zegt me niets. Bij een opmerking als: het ligt ongeveer een week voor op gemiddelde kan ik me veel beter een voorstelling maken dan bij iets als: het zit nu op P5 (om maar een random getal te noemen). Maar misschien ben ik daarin wel een van de weinigen hoor haha.

Maar wel vervelend dat jullie kindje achterblijft in groei Chezzy! Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt of de navelstreng nog wel goed werkt. Hopelijk krijgen jullie snel opheldering!

Gaat snel dan ineens vrolijklente! Hier zit/ligt de kleine nog steeds erg hoog (boven mn navel is nog altijd de meeste activiteit voel/zichtbaar). Bij de laatste controle lag de kleine nog met debillen naar beneden en volgens mij is die lekker zo blijven liggen, ik merk geen verschil namelijk met 2 weken geleden. Hoop wel dat de kleine nog gaat draaien uit zichzelf, anders moet de vk het draaien om stuitligging te voorkomen.

20. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh spannend Bengel!! Met 34 weken moeten ze goed gaan liggen toch? Ze hoeven niet in te dalen. Soms gebeurd dat pas bij de geboorte.

Ik vind de P-lijn wel fijn. Onze zoon was P97,7 bij de geboorte. Maar dat hoeft niets te zeggen over het gewicht. Als hij 1-2 weken later was geboren zou hij namelijk 10 pond zijn geweest. Maar als hij een paar weken te vroeg kwam misschien wel 7-8 pond. Maar merk ook dat de interpretatie door elke arts anders is. Deze verloskundige zei 3800 gram terwijl de echoscopiste met dezelfde gegevens 'sowieso meer dan 4 kilo' zei. Beetje maf. Ze hadden wel hetzelfde P 'getal' op het formulier staan. Mij zeggen die weken weer niet zoveel. Hoofdje 3 weken voor, buik 1-2 weken. Vind dat veel vager. Hoofdje P97 zegt mij dan meer. Net zo groot als de vorige en dus erg moeilijk/onmogelijk als ik met hetzelfde termijn normaal moet bevallen. Als ik eerder dan de geplande keizersnee al weeen krijg, zou ik het wel graag normaal willen proberen.

Deel Deze Pagina