16 t/m 31 juli 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bintje83, 6 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrolijklente

Vrolijklente Fanatiek lid

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zie in de lijst dat je 1 weekje en 1 dag verder bent Bengel!! Dus al bijna 34 weken. Wanneer was je laatste controle? Misschien voel je het wel niet zo duidelijk als ze draaien? Dat indalen voel je ook niet. Tenminste ik niet. Ze zeggen dat ze dan ineens lager gaan liggen, niets van gemerkt.

Ze groeien trouwens de laatste weken nog zo een 200 gram per week. Dus het termijn waarin ze geboren worden is erg bepalend voor het gewicht. Een groeiecho kan ongeveer 10%/500 gram ernaast zitten. Soms hoor je vrouwen die kinderen baren van 10 pond en dan denk ik 'jeetje mineetje'!! Maar als ik dus verder over tijd was gegaan, was onze kleine man dat ook geweest.

2. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Snap helemaal niks van die lijnen en grafieken 🤔 krijg al maanden te horen boven t gemiddelde dus dan zal t wel goed zijn 😉

Vandaag controle gehad bij de VK. Hoofdje nog steeds naar beneden. Officieel de 20kg erbij aangetikt. Echt awkward. VK zei dat m'n buik er normaal uitziet en volgens "plan" is. Verder uitleg gehad over de bevalling en papieren meegekregen die mee moeten naar t ziekenhuis etc.

Bij h&m is er sale 😆 dus 2 shirtjes gekocht voor mezelf. Gelukkig in een maat M. Nog steeds. Snap niet waar die 20 kg vandaan komt. VK zegt: vocht, baby etc.

Hoop dat bij iedereen alles goed is en komt! Nog eventjes💕 word spannend nu!

3. Chezzy

Chezzy Actief lid

3 mrt 2016
    412
    309
    63
    #2523 Chezzy, 8 jun 2016
    Laatst bewerkt: 8 jun 2016
    Fijn om te lezen dat bij de meesten er toch tekenen zijn dat de bevalling aanstaande is ;). Bedankt voor jullie lieve reacties. Tijdens schrijven van het berichtje was ik best wel angstig, maar nu denk ik er veel realistischer over en ga ik ervanuit dat alles goed werkt. Voel de kleine meerdere keren per dag en ook lichamelijk voel ik me niet slechter worden oid.

Volgens mij is de baby hier niet ingedaald, maar het hoofdje ligt wel omlaag. Ik heb nog geen tas klaar staan. Ben nog in de mode om m'n werk goed af te ronden. Nog precies een week te gaan voor verlof!

Morgen 's ochtends controle bij VK en 's middags echo + gesprek Gyna. Wel fijn dat het op korte termijn is. Hier spreken ze veel in medische termen en dus minder info die wij ook gelijk begrijpen. Tot de 1e echo wisten we niet wat het geschatte gewicht was. Heb ook geen idee hoe lang het kindje wordt geschat, maar dat lijkt me ook wel weer logisch omdat het moeilijk te meten is.

Buik en kilo's maken nu echt een groeispurt zoals voorspelt, dus heb er nu ook meer vertrouwen in dat het wel weer zal bijtrekken. De afnemende groei vind ik 'enger' dan de lage getallen. We zullen het zien!

4. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    @chezzy fijn dat je op korte termijn controles krijgt! Fijn voor je gemoedstoestand 😊

Hier is de baby ook niet ingedaald maar ligt wel goed! Afgelopen week inderdaad een groeispurt gehad. Merk het aan van alles!

Alle kilo's trekken vast wel bij! Als de baby er is mis je er al een paar 😆

5. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Bij mij heeft de vk ook nog nooit een woord gezegd over P-lijn B3ngel, dus je bent niet de enige ;). Ik heb na de 20 weken-echo (op de pretecho na) ook geen echo's meer gehad, op basis van baarmoeder die ze opmeten wordt nu iedere keer gezegd dat groei gemiddeld is en dat het allemaal goed gaat.
    Ik heb echt geen idee hoe meneer er nu bij ligt, vorige week dacht de VK te voelen met z'n hoofd nog naar boven, maar voel 'm af en toe door m'n hele buik bewegen, dus ik ben benieuwd wat vk zegt met controle maandag as.
    Ik krijg gelukkig nog wel 1 echo, namelijk over 3 weken een liggingsecho, dan gaan ze kijken of hij inderdaad goed ligt. Ik ben nu al benieuwd :).

Vluchtkoffer ook nog helemaal niet mee bezig geweest, we zijn net met kamertje begonnen. Stiekem moeten we toch nog best veel doen zo op het 'laatste' moment. Aan de ene kant denk ik het duurt nog 7 weken, aan de andere kant kan het natuurlijk ook heel erg snel gaan, voor het zelfde geldt komt hij over 4 weken al.... ;)

6. Chezzy

Chezzy Actief lid

3 mrt 2016
    412
    309
    63
    Ben nog steeds blij met alle kilo's, dus dat is het probleem niet haha.

Lijkt me ook niets om echt al alles af te hebben @Tabbey, de voorpret blijft het leukst!

7. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Oja tuurlijk sorry was het even vergeten. Snap dat je blij bent met die kilo's!

8. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn Chezzy, dat je wat meer gerustgesteld bent.

Onze verloskundige vertelde dat ze mij toch geen weeenremmers zouden geven als het wel weeen waren afgelopen weekend. Ik was helemaal verbaast!! Opgezocht. Met 33-34 weken is de overlevingskans al 98% en laten ze hem/haar gewoon komen. Voor ons allemaal een enorme opluchting denk ik zo! Voor mij wel elk geval. Ons wiegje komt in week 35 pas binnen. :D Dus hij moet nog even blijven zitten. Gister op de radio/nieuws: kinderen die in week 40-41 zijn geboren hebben gemiddeld een hoger IQ dan kindjes die in week 39 zijn geboren. Haha.

Straks naar het ziekenhuis!! Ik ben zo zenuwwachtig! Zouden we al een datum gaan prikken? ML had al helemaal door vanochtend dat ik zenuwwachtig was. Geen idee hoe? Zijn antwoord: "We zijn nu al 12 jaar samen, ik weet echt wel wanneer je zenuwwachtig bent" ;):p

9. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    @tabbey heb je ook geen 30 weken echo gehad? Zover ik weet bij ons geen liggingsecho. Een vriendin van me had t weer wel.

@vrolijklente haha ik las t op internet ja over hoger IQ etc. Nou eerlijk hoop ik niet over de 40 weken te gaan!

Spannend! Ben benieuwd of je datum gaat krijgen!

10. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff.. Ik mocht een datum kiezen maar ik kon het niet. Wat als de baby wel past? Als hij inderdaad P83 blijft en geen P97 wordt? Ik kon het niet prikken. Kon alleen maar janken. Volgende week krijgen we nog 1 groei echo en mogen we de knoop doorhakken. Ik mag een keizersnee met 39 weken kiezen, maar 40 weken mag ook. Als de kleine dan eerder komt en dus kleiner is kunnen we het eerst gewoon normaal proberen. Arrgg wat ben ik erg!! :):(

11. B3ngel

B3ngel Actief lid

2 sep 2013
    433
    161
    43
    NULL
    NULL
    Lijkt mij een goed compromis om met 39 of 40 weken keizersnee te plannen en als de kleine dan eerder komt kijken of het alsnog natuurlijk lukt. Wel spannend hoor, kan me voorstellen dat het lastig is de knoop door te hakken!

Ik ben inderdaad 34 weken vandaag! Nog een middagje naar werk en dan gaat mijn verlof in, heerlijk! Mijn laatste controle was met 32+5, toen hebben ze gevoeld en ook nog even snel gekeken en hoofdje lag toen nog bovenin. Ik voel zelf ook heel goed het hoofdje, als het kindje zich uitrekt bijv dan kan ik door mijn buik precies voelen waar het bolletje van het hoofdje zit. (En dit klopte ook met ze op de echo zag). Op dit moment is dat nog steeds bovenin en ik verwacht eigenlijk niet dat het met de volgende controle (die is met 34+5) anders gaat zijn, want het is namelijk al weken hetzelfde. Nu eens links, dan eens rechts, maar altijd bovenin.

12. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    Ah! Dan komt het ineens wel heel dichtbij allemaal vrolijklente! Ik snap je reactie erg goed. De groeiecho dan maar afwachten van volgende week en dan de knoop doorhakken! Snap heel goed dat je het zelf wilt proberen als de baby niet te groot is.

13. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    Lekker b3ngel, laatste middagje werken!!
    Kindje heeft nog de tijd om te draaien:)

14. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    Hier deze week bij gyneacoloog geweest en weer groeiecho gehad. Loopt nog steeds ver voor. Heb een suikertest gehad en die was gelukkig goed, dus geen diabetes! Over 2 weken weer een groeiecho.. we krijgen gewoon een kindje dat wat groter is.

15. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou veel gesproken met ML. Hij snapt mij gelukkig wel. Was alleen een beetje overrompelt dat ik ineens in huilen uitbarste en ineens geen datum wilde prikken. "Had ik niet eerder kunnen laten weten dat ik zo erg twijfelde?"

Denken er nu over na om rond week 40 te plannen ipv 39. Dan geven we de kleine nog de kans zelf een datum te kiezen. Dan is hij misschien wel 200 gram minder en past het ook beter dan met week 40. Maar als blijkt dat uit de schatting komt minder dan 4 kilo, wil ik helemaal niets plannen en sowieso eerst gewoon proberen. We hebben twee verjaardagen waar we omheen willen plannen als we toch gaan plannen. De arts zei dat we zo goed als, zelf een dag konden plannen omdat er vrijwel niets geplaned staat. Hoe doe je dat? Dobbelen? We hebben het idee om de beschikbare dagen - de verjaardagen op papiertjes te laten schrijven en onze kleine man eentje te laten uitkiezen. Dat wordt dan de dag. Vind het plannen van een dag echt niet leuk. Andere ideeen zijn heel welkom!! Dan geven we er nog een leuke twist aan het plannen. :D Volgens mij willen ze wel dat we volgende week echt een keuze maken. Ik zelf eigenlijk ook wel. Anders blijf ik twijfelen. Het geeft me zo veel keuze stress. Dat heb ik normaal nooit.

Dank jullie wel voor jullie lieve reacties! 💜

16. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor jullie ook onwijs spannend trouwens Mich en Bengel!! Misschien staan jullie straks zelf ook wel voor die keuze. Draaien, inleiden, eventueel een keizersnee? Je weet eigenlijk nooit waar je goed aan doet. Je 'gevoel' volgen? Hoe doe je dat?

Ik zal wel ook nog een geboorte plan moeten maken mocht de kleine rond week 38-39 komen. ;) Bij een keizersnee is dat allemaal al een beetje uitgestippelt. ;)

17. Chezzy

Chezzy Actief lid

3 mrt 2016
    412
    309
    63
    Idd lastige beslissing vrolijkente! Vooral als je gedachte hebt om de natuur het te laten bepalen! Succes met de keuze(s).

Fijn verlof B3ngel!

Goed om te lezen dat jullie kindjes lekker groeien! Vandaag afspraak bij gyna gehad en word helaas overgedragen aan gyna. Gewicht blijkt onder minimumlijn te zitten en grootte van baby zit op de minimumlijn. Ook omdat ik nog steeds weinig +gewicht heb en dat m'n vermoeidheid weer toeneemt, zijn ze tot deze beslissing gekomen. Dus nu elke week echo en heb ook per direct verlof gekeken. En nu definitief in ziekenhuis bevallen. Best veel veranderingen te verwerken dus!

18. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Snap ik Chezzy!! Zijn veel veranderingen ineens! Wel heel fijn dat je elke week een echo krijgt en ze je goed in de gaten houden! Je bent in goede handen.

19. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    Het komt allemaal zo dichtbij dan ineens vrolijklente.. vaak wordt de keus al voor je gemaakt wat betreft een datum en dan is het vaak gewoon goed, zelf een datum kiezen lijkt mij ook een erg gek idee. Denk dat je zelf al een goed idee hebt bedacht om het te doen, ben verder ook een beetje inspiratieloos, haha.

20. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja wij zitten hier nu alleen met 1 ding: de volgende afspraak, is de aller eerste afspraak dat onze zoon er niet bij is. Hahahaha. :D ML wil eventueel de datum een dag later doorgeven. Maar eigenlijk zijn we er al overuit. Gewoon de uitgerekende datum (heeft de kleine ook min of meer zelf gekozen). Dat is op een vrijdag.

Een dag ervoor is mijn zwager jarig, daarna is het weekend. Dan is mijn bonusmoeder jarig. Wel een mooie dag 1 augustus. Maarja beetje raar om het op een verjaardag te plannen. Als het natuurlijk op een verjaardag gebeurd, is het gewoon zo. Daarna vind ik het te laat worden. Komen we op 40+4. De dag dat zijn grote broer is geboren. Eerder wil ik ook niet omdat de kleine dan kleiner is en ik hem de kans wil geven zelf te komen.. Dus volgens mij zijn we er qua datum wel uit. Haha. Nu nog het gewicht om te bepalen of we uberhaupt een KS gaan plannen. Met 41 weken heb ik sowieso geen keus. Dan beslist de gyn dat we een KS krijgen. Ik vind het zoooo spannend!! Gister aan niets anders kunnen denken. Vandaag gelukkig veel visite en afleiding.

Deel Deze Pagina