16 t/m 31 juli 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bintje83, 6 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrolijklente

Vrolijklente Fanatiek lid

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zeker gezellig!! Veel met verlof denk ik. ;) En het wordt steeds spannender..

Ik zweer bij de rompertjes van de hema. Die rekken lekker mee waardoor de luier minder strak zit en je dus ook minder snel doorlek luiers hebt. Door de strets zitten ze ook mooi. We hebben heel veel andere merken gehad (ook hele dure) waarbij na 1 keer wassen/gebruik het drukknoopje stuk was of er bolletjes op de stof verschenen. Bij sommige was de stof heel stug. Ze zagen er leuk uit, maar praktisch is het niet altijd. Was wel erg toevallig dat we meer spuutluiers hadden bij die stugge rompertjes. Soms al na 1 uurtje dat hij aan was.

Wat wel jammer is van de kleertjes van de hema: iedereen heeft ze. Haha. Maar dat ga je pas echt merken als ze naar de peuterspeelzaal gaan. Nu kopen we veel bij de H&M die hebben meer keus. Soms ook wel de WE maar dat is wat duurder en niet voor babies vanaf 1,5 jaar ongeveer. C&A.. Daar moet je van houden. Wij houden niet zo van die disney opdrukken.

2. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Wij hebben veel kleertjes van m'n schoonzus gekregen. Die heeft een kleine van nu 2 en zij heeft een dure smaak dus heb allemaal rompers van petit bateau. Met van die kraagjes, daar houd ik dan weer van. Verder heb ik rompers van de Hema. En kleertjes van Noppies/z.
    Bij de C&A een boxpakje gekocht maar wij houden ook niet van Disney prints etc.

Soms zie ik kleertjes en denk ik; ooooo leuk! Maar alles is zomer dus dan heeft t geen zin om te kopen. Je weet nooit wat voor weer t hier is.

Als je echt leuke pakjes wilt (vind ik persoonlijk) noppies/z en gymp leuk.

3. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    @ kledingIk heb kleding gekocht van h&m, pyamas van c&a, kleding van primark, en van prenatal, van babydump.
    Heb van merk z8 besteld, van noppies gekocht..

@rompers ik heb rompers gekocht van c&a, h&m, primark en zeeman.. Als het me niet bevalt ga ik ook naar de hema

Ik vind dat z8 leuke kleding heeft en ow ja nextdirect ook..

4. Chezzy

Chezzy Actief lid

3 mrt 2016
    412
    309
    63
    Gisteren de babykamer ingericht en kwam er ook achter dat er nog veel te weinig kleertjes zijn 😜

Gister ook naar diëtiste geweest, heb paar nuttige aanvullingen gehad. Alleen ben ik bang dat het te laat komt... Sinds 1,5 week lijk is weer af te vallen. Vanochtend woog ik weer 1,5 kg minder tov m'n begingewicht, dus toch bij elkaar zo n 5 kg afgevallen. Wel met kleine stijging maar tendens is een daling. Vanmiddag weer checken en anders bel ik toch gyna maar. Maar heb echt geen zin om opgenomen te worden.... Voedingspatroon is niet gewijzigd en ben niet meer gaan doen (moest juist stoppen met werken), dus is echt een raadsel.
    Zo lang ik de kleine vaak voel, zorgt dit toch voor geruststelling.

5. B3ngel

B3ngel Actief lid

2 sep 2013
    433
    161
    43
    NULL
    NULL
    #2585 B3ngel, 14 jun 2016
    Laatst bewerkt: 14 jun 2016
    Harlene ik zag dat het deze week sale is bij Bellyfashion, misschien interessant?

Qua kleertjes hebbrn wij overigens bijna alles gehad van mn schoonzusje, die heeft een meisje van 3,5 en een jongen van 2 dus we kunnen voor allebei voorlopig vooruit. Wel zelf ook wat dingetjes gekocht bij Prenatal enz

6. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeejtje Chezzy!! Ik hoor wel vaker dat vrouwen afvallen, maar dan zijn ze vaak zelf al iets aan de grote kant voordat ze beginnen. Maar als je al tegen ondergewicht aan zit gaan artsen zich vaak wel zorgen maken. Misschien ook fijn om te weten: die kleine pakt wat hij nodig heeft en jouw lichaam komt op de tweede plek. Jij valt af, maar de kleine komt vaak wel aan. Fijn dat je de kleine goed blijft voelen! Die heeft het dan naar zijn zin. Volgens mij komt het helemaal goed!! In de tijd van hongersnood worden er ook gezonde kindjes geboren. Ze pakken echt wat ze nodig hebben. Een dietiste kan je helpen wat aan te komen/sterken. Ook voor na de bevalling is dit belangrijk.

7. Marrieb

Marrieb Actief lid

22 aug 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha lekker druk hier, duidelijk dat we steeds meer verlof hebben 😉

Ik heb ook een grote tas kleding gekregen van een vriendin. Vind het leuk om een paar dingetjes zelf te kopen maar een voorraadje is nooit weg.
    Ik wil vooral niet alles in het roze en heb nu een heel schattig mint-groen/grijs/wit boxpakje als 1e pakje gekocht.
    Wij hebben om de hoek ook een superleuke 2ehandswinkel voor kids, waar ik regelmatig binnen loop. Vooral die kleine maatjes zijn vaak amper gedragen. Ideaal!

Ik vind dat Noppies snel lelijk wordt in de was, gaat snel pullen of wordt vaal, zijn jullie daar ook bekend mee? (En koop je iets van de wibra, blijft dat supermooi..... Pfff)

Chezzy wat vervelend zeg! Hopelijk kun je de zorgen idd wat van je afzetten!

8. Chezzy

Chezzy Actief lid

3 mrt 2016
    412
    309
    63
    Nou, was net ineens vijf kilo aangekomen volgens weegschaal. Dus heb nu hoop dat de weegschaal gewoon kapot gaat ofzo. Een buuf komt zo haar weegschaal ff brengen.😀

9. Chezzy

Chezzy Actief lid

3 mrt 2016
    412
    309
    63
    Hmm, weegschaal van haar geeft hetzelfde aan als de mijne... Zou ik dan toch officieel beetje raar zijn?😜

Hoeveel setjes hebben jullie of gaan jullie inslaan? Heb geen idee hoe vaak je schone kleertjes moet aan doen (ook incl spugen etc). Kunnen jullie een idee geven met setjes en rompertjes?

10. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Wat raar zeg chezzy, dus toch maar aangekomen? Misschien beter toch? Baby Is waarschijnlijk tevreden daar binnen hihi

Ik heb niet echt geteld maar heb wel 20 rompers ofzo. Weet niet meer zeker. Setjes heb ik ook niet veel, waarschijnlijk krijg ik cadeau van anderen als ze komen

11. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    @ Chezzy als de baby goed beweegt etc is het wel "okee" bedoel meestal kom je wel aan natuurlijk. De baby eet je gewoon een beetje op ofzo? Hij pakt gewoon wat nodig is en Let niet op jou 😉 komt vast wel goed zo te horen maar snap dat je je zorgen maakt.
    Heb zelf echt veel te veel rompers en kleertjes. Zo veel gekregen. De kraamzorg mevrouw zei je hebt genoeg voor een tweeling. Maar op zich wel fijn want op die uitzet lijsten staan 3 of 4 in 50 en 3 of 4 in 56. Denk okee. Als ze nou een bamibroek hebben blijf je wassen. Denk dat je makkelijk 10 rompers van een maat kan hebben? Hoef je niet elke dag te wassen.
    Tenminste ik was nu al elke dag omdat m'n vriend zich 3x omkleed op een dag 🤔

@b3ngel ooo thnx ik rijd van de week even langs. Kan ik tenminste even passen 😆

@marrieb de pakjes die ik nu van Noppies heb zijn nog mooi ook die van m'n schoonzus. Raar hé soms zegt t niets als iets duur is!

Zijn hier al dames bezig geweest met opvang? Ik vind het zo moeilijk. Woon echt in een dorp dus moet naar Zoetermeer of Leidschendam of opvang. Zijn er 2 echt goed in de buurt. Maar vind 't zooooooo moeilijk om straks zo'n klein meisje daar achter te laten. Werk normaal 30 uur en zou t liefst 20 willen werken. Liefst nog minder natuurlijk. Schoonmoeder past sowieso 1 dag op. Dacht er aan om de weekenden te gaan werken maar dan zie ik m'n vriend nooit meer.
    Vriend is wel bezig met een nieuwe baan binnen t bedrijf waar hij nu werkt. Hij mag op 2e gesprek komen. Als dat t word hoef ik maar 2 dagen te werken dus hoop daar stiekem op 😉 hoe gaan jullie t doen?

12. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hoe is t met jullie Buiken? Die van mij begint de zakken! Dit is mijn +20kg buik 😆😉💕

Bijgevoegde bestanden:

13. Chezzy

Chezzy Actief lid

3 mrt 2016
    412
    309
    63
    Als het goed is worden we vandaag gebeld door GOB. Wilde eerst nog op paar vragen een antwoord. Hebben twee weken geleden een intakegesprek gehad wat fijn was.

Heb eerst m'n wg gesproken over m'n werkdagen, zodat ik voorbereid was op gesprek GOB. Ga straks een dag minder werken door ouderschapverlof op te nemen. Hebben dan 2x pw Go en Daarnaast passen (schoon)ouders 2 x per maand op.

14. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier geen opvang nodig. Ik ben het eerste half jaar vrij na de geboorte en daarna werk ik 10 uur buiten de full time kantoor tijden die mijn man werkt. Bij de eerste was ik helemaal gestopt met werken. Maar dan ga je het sociale en jezelf 'nuttig en gewaardeerd' voelen toch wel erg missen na een half jaartje thuis. Ik moest er toen niets van horen. Iedereen had een mening "denk aan je carriere" "je gaat je alleen voelen" "voor je kindje is het sociaal beter op de opvang". Ik wilde er niets van horen. Mijn zoontje zit nu op de peuterspeelzaal, hij speelt heerlijk met andere kindjes. Nooit naar de opvang geweest verder. Ook totaal niet verlegen/eenkennig gelukkig. Ik betaal geen dure opvangkosten en krijg lekker uitbetaald (nog meer netto dan wanneer ZL naar de opvang zou gaan en ik 3 dagen overdag zou werken). Goed uitrekenen hoeveel het werken daadwerkelijk opleverd is dus wel belangrijk. Ik vind het elk geval bizar, dat ik minder werk, maar netto meer over hou.

15. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Hier is mijn buik met 34+2
    Heb een jurk aan dus zie niet het beste foto. MAar k merk ook wel dat me buik laag hangt haha

16. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    En hier wieg van babyboy 💙

17. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    Gezellig dat er meer gekletst wordt!

Kleertjes:
    Heb zelf het een en ander gekocht bij de prenatal, noppies, feetje, h&m, maar heb ook veel kleertjes gekregen van een goede vriendin! En vooral stretch rompertjes van de hema! Ik hou inderdaad ook niet zo van de kleertjes van de C&A met al die disney figuren.. Sowieso hou ik erg van mooi, simpel en niet teveel opdrukken enzo.

Hoeveel kleertjes hebben jullie? Dus hoeveel shirtjes/broekjes in maat 50 en 56? Blijf dat wel lastig vinden hoor.. (Oh, haha zag dat Chezzy dit ook al had gevraagd, oeps!)

Chezzy, wat gek van de weegschaal! Hopelijk kan de diëtiste je een beetje helpen. Zoals de andere ook zeggen; de kleine pakt wel wat die pakken moet!! Maar het is wel zo fijn voor jezelf om een beetje reserve te hebben.

Opvang:
    Nog niet specifiek naar gekeken. Mijn contract stopt per 5 juli, dus ik moet opzoek naar iets anders. Ik wil graag aan het werk voor minimaal 24 uur straks. Ik werk in de zorg en erg onregelmatig, dus vind het wel lastig om geschikte opvang te vinden/zoeken. We denken lig na over een gastouder. Mijn vriend wil lig van 5 x 8 uur werken, over gaan op 4 x 9 uur en dan 4 uren ouderschapsverlof.

Mooie buiken Harlene en Roosje! Mijn buik hangt ook al wel een beetje laag. Kleine is dan ook al grotendeels ingedaald! Leuke wieg ook Roosje!

18. Marrieb

Marrieb Actief lid

22 aug 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn buikje bij 34+2.

Ik vind die 3 pakjes per maat wel zeer weinig die ze voorschrijven. Je hebt soms wel 3 setjes per dag nodig!!!!
    Ik zou eerder zeggen, stuk of 7 setjes.... Wassen moet je iig wel elke dag!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      16,2 KB
      Weergaven:
      1
  19. B3ngel

B3ngel Actief lid

2 sep 2013
    433
    161
    43
    NULL
    NULL
    Mooie buikjes dames! (Hoe voeg je vanaf telefoon een foto in bij een bericht?)

Ik ben vandaag bij de vk geweest: zit nu op +10kg totaal dus dat vind ik erg netjes. Daarnaast goed nieuws: baby is blijkbaar toch uit zichzelf gedraaid en ligt nu netjes met het hoofdje naar beneden. :D Is zelfs al een beetje ingedaald.

Qua opvang: ik ga de eerste 3 maanden na mn verlof 2 dagen in de week werken, de overige 2 dagen neem ik op als vakantiedagen (heb nog heel verl uren staan namelijk). In 2017 wil ik 1 dag per week opnemen als ouderschapsverlof dus dan werk ik nog 3 dagen in de week. Mijn man werkt dan ook 3 dagen in de week. Mijn ouders gaan 1 dag (flexibel) in de week oppassen en we verwachten dat we er dan meestentijds wel uitkomen. We werken wel allebei onregelmatig, dus is geen garantie dat we verder nooit oppas nodig zullen heb en, maar mocht de situatie zich voordoen dan gaan mijn schoonouders of schoonzus incidenteel oppassen.

20. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    #2600 Vrolijklente, 14 jun 2016
    Laatst bewerkt: 14 jun 2016
    Wat een mooie wieg Roosje!!

Hier super zenuwachtig voor morgen. Zal hij ook 2400 gram zijn (P95 en dan P97,7 worden zoals de eerste) of op de (P83) zijn blijven zitten? We hebben omdat onze zoon er niet bij is morgen, nu alvast lootjes laten trekken. De grens blijft 4 kilo. Alles eronder ga ik het natuurlijk proberen. Dus P90 is de grens.

Onze eerste keus is op de uitgerekende datum: 29 juli.
    Als dat niet kan, heeft onze man deze lootjes getrokken: 26..27..of de 25ste. Dat is een paar dagen eerder. Ze zullen vast een van die dagen een plekje hebben lijkt mij. :D

Voor degene die iets meer inzicht in de P schaal wil. Deze is voor jongens die geen meerling zijn. Die andere kan ik eventueel wel opzoeken voor meisjes mocht iemand dat willen. ;)

Wijziging: hij is gecomprimeerd en onleesbaar geworden volgens mij.. dit is de website waar ik de curve gevonden heb:

Referentiecurven - perinatreg

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina