Bintje, wauw, al 36 weken! Erg vervelend van je bekken Vrolijklente, wel fijn dat je man straks lekker vrij is! Voor jou komt het ook al erg dichtbij Anna! Spannend hoor en helemaal met een tweeling! Hoe slapen jullie 's nachts? Ik heb het ongelofelijk warm, waardoor ik steeds wakker wordt en de deken af doe. Vervolgens wordt ik weer wakker, omdat ik het koud heb, of moet plassen of wil draaien.. Ik kan niet wachten tot ik weer op mijn buik kan slapen, al zal dat nog wel even duren, haha.
Hoi meiden, Vandaag groei echo gehad, alles was goed. Heb heel veel vruchtwater dus daarom is me buik aan de grote kant (dat zeggen anderen hahah) Hij wordt geschat op 2692 gr dus beetje boven gemiddelde. Vk zei dat ook baby even groot was als 36-37 weken. Hij heeft ook lange benen net als dochterlief haha
Heeeel herkenbaar Mich!! Mijn man slaapt onder een winterdekbed (pff wat een koukleun) en ik enkel onder een overtrek. Haha. Moet minstens 1 keer plassen en dan ook de kast plunderen, ik heb dan zo een honger dat ik niet meer kan slapen. Sommige nachten heb ik het wel nog eens koud en kruip ik voor de helft ook onder mijn man zijn dekken haha. Maar meestal zet ik het raam open voor frisse lucht, wat ML weer heel irritant vind. Ik ben ook een buikslaper!! Zo irritant, lig ook veel heen en weer te draaien wat pijn aan mijn bekken geeft. Waarom moet ik dan zo nodig draaien denk ik dan. . Jij ook al zo een grote knul Roosje!! Ook geen maatje 50 nodig dus. Ik denk dat je ongeveer op hetzelfde gewicht zit van mijn eerste zoon. Had toen ook meer vruchtwater en een enorme buik. Nu valt het vruchtwater mee, maar wel een nog grotere baby dus. Krijg jij ook continue opmerken over "is het een tweeling?" "Kan zeker elk moment gebeuren?" Van vreemden? Ik voel me verder nog helemaal niet dik, maar mijn buik is huge! En een honger dat ik heb.. ML zegt steeds dat ik niet zoveel moet eten. Maar wordt helemaal misselijk en slap als ik niet op tijd eet. Ook mijn buik knort erg snel. Heb jij dat ook? Wonderbaarlijk kan ik weer zonder krukken lopen vandaag. Heel blij!! Blijkbaar toch te veel gedaan waar ik dan een paar dagen helemaal niets kan. Doet soms nog wel wat pijn. Maar gister en eergister zakte ik gewoon erdoor heen. Had de dag ervoor 2 x heel boos mijn zoontje krijsend van de grond gesleept en de trap opgetild omdat hij TOTAAL niet wilde luisteren. Was zoooo boos!! Hij heeft het gewoon door dat mama niet zoveel kan. Maar daar dus gewoon 2 dagen lang zo veel last gehad. Maar je staat dan echt met je handen in het haar. Ik hoef het gelukkig niet vaak te doen. De volgende dag deed hij weer normaal. Gewoon dat uittesten en mij dan nog uitlachen en uitdagen ook. Grrr..
De kamer van de oudste is zo goed als af, dit weekend de puntjes op de i. En dan kan hij over. Ik heb zijn oude kamer al een beetje veranderd zodat ik straks niet heel veel meer hoef te doen. En dan onze slaapkamer nog de puntjes op de i. Heb net wel lekker staat rommelen in de babyhoek op onze kamer. Ziet er al heel gezellig uit 😍
Mich nou heb winterdekbed weggedaan en slaap alleen met laken hihi.. Zo benauwd soms. Soms weer idd koud. Wordt ook nog wakker voor plassen of dochter. Of soms die rusteloze benen. Vrolijklente nou al 2 dagen heeft dochter me gek gemaakt. Dus herkenbaar hoor. Heb een korte lont laatste tijd dus word snel boos, zij huilen , ik huilen haha hormonen he Ik heb tot nu toe alleen gehoord dat me buik groot is haha, vond het zelf niet hihi maar bleek dus vruchtwater te zijn. Als me vliezen breken dan stroomt er zeker een golf. Bij dochter hadden ze bij het zkh geprikt dus was niet vanzelf gegaan Nou ik verwachtte echt niet dat hij groot zou zijn. Heb wel kleding in maat 50 gekocht, heb maar paar kleding in maat 56. Nu denk ik van dat ik dom ben geweest. Misschien gaat maat 50 niet eens passen pff jeetje en had eerste pak ook maat 50, reserve eerste pak maat 56 heb ik nog niet zou nog kopen dus moet maar snel doen haha Ik ben maar 10 kg aangekomen dus dat valt nog wel mee. Eet laatste tijd veel zoetigheid. Mijn man denkt ook dat ik veel eet en zegt het steeds haha erg zijn mannen he
Fijn dat ik niet de enige ben Roosje!! Heb ook lopen janken achteraf. Die hormonen inderdaad. Ik ben zo benieuwd hoe dat straks met BV geven gaat. Dan kun je ook niet direct opstaan als hij niet luisterd. Verrek nu heel vaak mijn lies/banden als ik te snel opsta. Niet alleen om straf te geven, maar juist als hij valt en pijn heeft. Dan ren ik naar hem toe, ga zelfs op de grond zitten bij hem en dan kom ik niet meer overeind. Haha. Wat huilende kids wel niet met je doen. Wij gaan ook nog een eerste pakje kopen maat 56. Maar we hebben ook maatje 50 gekregen al en maatje 62 nemen we ook gewoon mee. Die kleertjes zijn zo klein, ze nemen toch weinig ruimte in de vluchttas in. De vorige keer hadden we niet veel mee (je gaat er niet vanuit dat je nog 4 dagen moet blijven uitgaande dat je een normale bevalling hebt). We hadden alles van het lijstje maar dat vond die kraamverzorgster niet goed genoeg. Wat een &#/@&* wijf was dat. Ik was bek af na de hele dag inleiden en persen en de keizersnee om 11 uur s'avonds. Begon zei ook nog eens te zeuren over het gebreide jasje van oma. Dus andere oma kwam om ons te feliciteren en zei is altijd heel lief en begripvol, maar zelfs zei vond het een #/@^@&@. dus lag niet eens aan mij. Haha. Nu dus maar extra mee. Scheelt ook dat we nu wel weten dat we beter weten wat we mee moeten nemen. Ook is al verteld dat we 3 nachten moeten blijven. Lekker de laatste dingen Bintje!! Vind het zo spannend voor jullie! Als eerste uitgerekend in de lijst. Raak echt verslaaft aan het forum zo. Zal er al iemand extra vroeg gaan bevallen? Zo leuk om het met elkaar te delen.
Hi meiden. Hier goed nieuws. Placenta en vruchtwater zijn goed, volg week weer een uitgebreide groeiecho en als kindje dan boven p10 zit word ik weer teruggezet naar VK, anders blijf ik onder ZK vallen. Dus best wel geruststellend nieuws! @Mich, erg herkenbaar allemaal, behalve de omgekeerde rollen: m'n man heeft het warm in bed terwijl ik extra deken nodig heb haha. Mooi dat echo goed was @roosje! Was dit je laatste echo? Fijn dat het weer wat beter gaat @vrolijklente! Hopen dat het zo blijft! Gisteren toch maar bovenleiding gekocht en is toch wel een verademing. Misschien dat als kindje toch achterblijft in groei, ik nog wat kleding in maat 44 zal kopen, of zal dit overdreven zijn?
Ik ben niet de enige dus met het slechte slapen! Haha het is net alsof je over mijn vriend praat vrolijklente! Hij ligt het liefst ook nog onder een winterdekbed en het raam dicht.. Vannacht ramen open gehad en gaat gelijk weer wat beter met slapen. Jullie kindjes zullen het maar al te goed doorhebben dat jullie nu minder kunnen hebben en jullie eens goed uittesten, succes haha. Ons kindje wordt ook groot geschat, zal ze dan echt geen maat 50 passen? Ik heb zo'n leuk pakje, die moet ze toch echt 1 x aan hebben gehad, :O Maar als het niet past, houd het op natuurlijk. Het is wel fijn dat je nu in ieder geval weet wat je allemaal mee moet nemen en voor hoeveel dagen. En wat een rot kraamverzorgster. Al dat betweterige gedoe, daar kan ik echt niet tegen. Ik heb nu ook zo'n schoonzus die met 1000000en tips aankomt, dit moet je doen, dat moet je doen. Dat het bij jou niet geholpen heeft of niet ging zoals je wilde, hoeft niet te betekenen dat dat bij mij ook zo gaat. Al dat moeten, hou op zeg. Als het maar om 1 ding zou gaan, dan kan ik er wat mee, maar ze heeft overal wel haar mening over hoe zij het anders zou doen en het liefst wil ze dan ook dat ik dat zo zal gaan doen. Grr, frustraties... Chezzy wat fijn, goed nieuws dus! Hopelijk mag je terug naar de vk! Een bovenleiding gekocht? Wat bedoel je precies? Ik zou het eigenlijk niet weten of je dan maat 44 nodig bent.. Ik zal het gewoon afwachten, misschien valt het uiteindelijk reuze mee en een pakje in maat 44 is zo gehaald of besteld.
Ehm, autocorrectie staat aan. Bovenleiding werkt ook niet altijd even goed (echt last van zwangerschapsdementie, merk het zelf nu ook....ahum). Maar bedoelde bovenkleding! ☺️
Wat een goed nieuws Chezzy!! Ik ben zo blij voor jullie. Hopelijk groeit ze snel naar de P10! 💜 Het ene maatje 50 is de andere niet. Maat 50 van de babydump valt onwijs klein bijv. Je kunt voor de zekerheid altijd 1 maatje 44 kopen Chezzy. Al is het alleen maar een rompertje. Lijkt mij ook niet fijn als je direct moet rennen naar de winkel. Lijkt mij voor de kleine ook niet fijn om een te groot rompertje aan te hebben waar ze in zwemt. Na een aantal metingen kunnen ze echt wel redelijk schatten of een baby groot of klein is. Hoe meer metingen, hoe betrouwbaarder de schatting wordt. Ligt natuurlijk ook een beetje aan bij welk termijn je bevalt. Je hebt van het eerste maatje nooit zoveel nodig. Na 2 weken hebben ze vaak al een groter maatje nodig. Wij hebben gelukkig al wat maatjes 50 liggen. Maar anders had ik ze met alle liefde gekocht met de wetenschap dat hij ze waarschijnlijk toch niet past, maar je weet maar nooit. Als we met 38 weken bevallen zouden we ze zomaar nodig kunnen hebben. 😉 En die adviezen van anderen: pik eruit wat je wil proberen en wat je handig lijkt. Gewoon ja knikken en meteen weer vergeten als je een tip niets vind. Er tegen in gaan heeft geen zin weet ik uit ervaring. Mensen geven nou eenmaal graag (wel vaak goed bedoelde) tips en meningen. Bij een tweede krijg je helemaal niets meer te horen. "Dan weet je het zelf wel". Soms ook wel jammer vind ik. Er is sowieso minder interesse vanuit de omgeving, alsof een tweede kindje minder belangrijk is. 😕 Over groot oma van 87 was hier net. Iedereen vind het een vervelend mens, maar vind het eigenlijk wel leuk om te horen hoe dat vroeger ging met 7 kinderen waarvan 1 tweeling. Er zit niet meer dan 1 jaar tussen de kids. Dus ze was elke keer na 3 maanden alweer zwanger. Kunnen we ons nu niet meer voorstellen. 😅 Ze vertelde dat ze veel vreugde had, maar de kinderen soms ook het bloed onder de nagels vandaan haalde en ze dan gewoon een flinke pets op de blote billen gaf. Haha. Ik dacht ook al "bovenleiding?" Chezzy. Haha. beetje off-topic. 😜
Een beetje off topic maar zo leuk!! Als een peuter valt. Huilend naar je toe komt. Er geen wonden zijn. Je een kusje geeft en hij dan zegt: "Dag pijn". Dan smelt ik helemaal, mama's kus maakt alles goed. 💙
Hey ladies, weer een hoop nieuws zo! En leuk dat het hier zo actief is nu. Bintje: spannend hoor, nu echt de allerlaatste loodjes. En voor jou ook spannend Anna, komt dus ook al heel dichtbij nu. Dat slapen herken ik ook Mich, te warm, te koud, plassen... Gemiddeld ben ik 3x per nacht wakker. Roosje, wat fijn dat de groeiecho goed was! Vrolijklente, wat heerlijk dat je zonder krukken kan! Hopelijk blijft dit zo. Wel lastig dat je zoon geen rekening ermee houdt, maar ja, dat kun je natuurlijk ook niet echt verwachten op die leeftijd. Chezzy, wat een heerlijk nieuws! Hopelijk is de echo volgende week ook goed. Wij hebben zelf vandaag controle gehad bij de gyn. We konden ook gelijk tussendoor voor een echo. Niertje zat nu rond de 7mm dus zou in principe goed zijn, maar gyn wil toch geen risico nemen. Dus vanaf nu de controles in het ziekenhuis en bevalling onder begeleiding van gynaecoloog met monitoring van de baby tijdens de bevalling. Wel blijkt dat onze kleine flink gegroeid is de laatste weken: was hij/zij met 32 weken nog zo'n 2,2kg en gaven ze een verwacht geboortegewicht bij 40 weken van 3,5 tot 4kg, vandaag (35+1) was hij/zij 3kg en een verwacht geboortegewicht van meer dan 4kg! Dus wordt een flinke baby...
Hier vandaag ook 36 weken, word steeds spannender! Ik vind het ook lastig om in te schatten hoeveel je van mt 50 nodig hebt. Heb nu 3 of 4 pakjes en denk dat ik het hier maar bij laat. Ik slaap ook slecht snachts. Helemaal nu man verkouden is en steeds aan het hoesten en keihard snurken is! Deze week moet ons bed omhoog! Weet nog dat ik bij mn zoontje echt met een opstapje mn bed in moest anders kwam ik er niet in! ;D
Hoi, lang geleden dat ik hier iets heb gezegd. Ik wilde even zeggen dat ik vandaag op 15dpo weer een positieve test te pakken heb . Jullie succes allemaal in juli! X
Afgelopen dagen meegelezen maar niet gereageerd! Huis staat op z'n kop met een nieuwe keuken en al het stuucwerk 😯 Fijn te lezen dat t bij iedereen goed gaat! Slaap zelf ook echt slecht! Word vaak wakker. Misschien alvast "voorwerk" voor als de baby er is 😉 Madame is lekker druk! Vind het wel gezellig en fijn! Heb wel t idee dat m'n buik te klein word 😆 als mensen nu vragen hoelang ik moet vinden ze m'n buik klein! Eerst te groot en nu te klein! Is ook nooit goed hé 😉 Hebben jullie morgen iets voor vaderdag gekocht?! Vanaf as week elke week naar de VK. Komt wel heel dicht bij nu 💕
Hebben jullie ook veel familie op vakantie rond de uitgerekende datum? Nu wij een datum hebben weten we zeker dat het in mijn vaders en broertjes vakantie valt. Vind dat zo jammer!! Mijn broertje heeft het ons niet eens verteld. Moest het horen van de rest van de familie. Had er ook niet naar gevraagd omdat ze net terug zijn van een korte vakantie. Ze gaan 3 weken weg en weet dus dat wij de dag nadat ze vertrokken zijn een KS hebben. Nou weten ze de dag niet, dat houden we liever voor onszelf, maar je mag er wel vanuitgaan dat je gaat bevallen rond 39-40 weken. Dus ze zien de kleine pas 3 weken later. Mijn vader 1,5 week later. Mijn schoonouders hebben hun vakantie plannen helemaal veranderd omdat ze er graag bij willen zijn.
@vrolijklente, ik was vorig jaar op vakantie toen mn nichtje geboren werd. 4 weken Amerika, ze is geboren op de 5e dag dat we weg waren. Vakantie was eerder geboekt dan dat de zwangerschap bekent was. Helaas was omboeken echt geen optie. Soms kan het niet anders. Wel heb ik haar gelijk op Skype gezien. Misschien voor jullie ook een idee?