16 t/m 31 juli 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bintje83, 6 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrolijklente

Vrolijklente Fanatiek lid

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    💖 Bevallingslijst 10 t/m 31 juli 2016 💖

13 juli
    ♡ Bintje83 - 32 jaar - 2de kindje - jongen

15 juli
    ♡ Fas30 - 34 jaar - 2de kindje - meisje
    ♡ lachebekje87 - 28 jaar - 1ste kindje - jongen

16 juli
    ♡ DIYMommy - 28 jaar - 3de kindje - jongen
    ♡ Nathalie83 - 32 jaar - 1e kindje - meisje

18 juli
    ♡ Twigs - 40 jaar - 1e kindje - jongen

19 juli
    ♡ Twinkle78 - 37 jaar - 2de kindje - meisje

20 juli
    ♡♡ Annacatharina - 35 jaar - 1ste 2 kindjes - jongens
    ♡ Mich92- 23 jaar - 1ste kindje - meisje

21 juli
    ♡ B3ngel - 31 jaar - 1ste kindje verrassing
    ♡ Harlene2014 - ? jaar - 1ste kindje - meisje

22 juli
    ♡ Mrsindustry - 29 jaar - 1ste kindje - meisje

23 juli
    ♡ Roosje24 - 28 jaar - 2de kindje - jongen
    ♡ CiDa84 - 31 jaar - 2de kindje
    ♡ Nobely - 24 jaar - 1ste kindje -jongen

25 juli
    ♡ Amanda28 - 30jaar - 1ste kindje - meisje
    ♡ Marrieb - 30 jaar - 2de kindje - meisje

26 juli
    ♡ Adinka - 28 jaar - 1ste kindje - meisje

27 juli
    ♡ Bo87 - 28 jaar - 3de kindje - meisje

29 juli
    ♡ Martina79 - 36 jaar - 2de kindje - verrassing
    ♡ Manutje - 30 jaar - 1ste kindje - meisje
    ♡ Vrolijklente - 28 jaar - 2de kindje jongen

30 juli
    ♡ Chezzy - 30 jaar - 1ste kindje verrassing

31 juli
    ♡ Emma79 - 36 jaar - 2de kindje - meisje
    ♡ Tabbey - 32 jaar - 1ste kindje jongen
    ♡ Yakout - 33jaar - 5e kindje - meisje

Totaal: 26 zwanger

13 meisjes
    9 jongens
    2 verrassing

📅 Afspraken juni
    20 juni om 11.20 uur | Bintje83 | controle verloskundige
    22 juni om 9.30 uur | Mich92 | groeiecho gynaecoloog
    23 juni om 20.45 uur | Mich92 | controle verloskundige

📅 Afspraken juli
    25 juli | Vrolijklente | De grote dag: geplande keizersnee 💙

⭐️ Sterretjes ⭐️
    ElisabethD ~ weer zwanger
    Mawaikee ~ weer zwanger
    Bugs bunny ~ weer zwanger
    Destiiny ~ weer zwanger
    Talvi
    Manutje: 1⭐️

Bevallingslijst 💕
    NicoleAM: Aimee Nina is stil geboren op 2 maart 2016
    Sam01: Pip en Noor zijn geboren op 8 maart 2016, maar 1 uur geleefd

2. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen slecht idee Anna! Zal eens kijken of dat lukt. Anders een filmpje sturen kan misschien ook. Ze gaan allemaal kamperen. Volgens mij had mijn vader al geboekt. Hij moet ook rekening houden met vrienden die mee gaan. Maar mijn broertje wist het vast al voordat hij ging boeken. Misschien dat hij daarom niets durft te zeggen.

3. Annacatharina

Annacatharina Actief lid

15 feb 2014
    417
    4
    18
    NULL
    NULL
    Meeste campings hebben tegenwoordig wifi en anders is er altijd wel een McDonald's in de buurt waar ze wifi hebben. Dus dat is wel het minste dat hij dan even kan doen.

4. Chezzy

Chezzy Actief lid

3 mrt 2016
    412
    309
    63
    Ik begrijp dat je hem er het liefste bij wilt hebben. Wij hebben het geluk dat onze ouders rond de datum niet op vakantie willen gaan. Weet je ook waarom hij rond de datum op vakantie gaat? Wellicht is het moeilijk om vrij te kunnen krijgen ivm inroostering op het werk? Lijkt mij dat hij het ook jammer vindt, je zou het hem kunnen vragen en samen een "oplossing" kunnen bedenken?

5. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Komt goed. Ik vroeg mij alleen af of jullie familie er rekening mee hield. Het is ten slotte ook zomervakantie periode. Ik kan ook begrijpen dat we zijn verjaardag altijd met wat minder mensen vieren of er voor/na. Misschien dat we met zijn verjaardag straks zelf ook weg zijn. Maar de geboorte is wel speciaal vind ik. Na 3 weken zijn ze al zoveel gegroeid.

6. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    #2646 harlene2014, 20 jun 2016
    Laatst bewerkt: 20 jun 2016
    Ja mijn ouders en schoonouders hebben er rekening mee gehouden. Ook schoonzus etc. Ze gaan allemaal half augustus op vakantie.
    Alleen m'n zusje komt op de uitgerekende datum terug van vakantie dus misschien dat zij t net mis loopt.

vraagje: sinds gisteren was de baby er rustig en in de avond was ze gelukkig super druk. Bewegingen zijn naar rechts onder verplaatst. Wel heb ik een menstruatie pijn in m'n rug. Niet constant maar 1x in het uur/70 minuten. Zijn dit oefen weeën? Of toch nog indaling? Iemand een idee 🙄

7. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    @ Bugs bunny, gefeliciteerd!

@ Vrolijklente, ik kan me inderdaad voorstellen dat het erg jammer is dat zoveel familie op vakantie is. Onze ouders gaan altijd in het voorjaar op vakantie, mijn ouders zijn inmiddels al weer terug en mijn schoonouders zitten nu twee weken op de camping (in Nederland...). M'n zwager is begin juli twee weken weg, zelf waren ze liever paar weken eerder gegaan want krijg nu regelmatig te horen dat die kleine dus echt niet voor de 38 weken mag komen (iets wat ik eigenijk ook niet verwacht).
    Het is inderdaad ook zo dat met verjaardagen veel familie weg zal zijn. Ik ben zelf begin augustus geboren en had regelmatig verjaardagen waar de meer dan helft van de familie niet bij aanwezig kon zijn. Wat dat betreft is het voor kinderen niet leuk om in de zomer jarig te zijn. Vind het dan ook heel fijn dat hij zometeen niet alleen in de vakantie jarig is.

8. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    💖 Bevallingslijst 10 t/m 31 juli 2016 💖

13 juli
    ♡ Bintje83 - 32 jaar - 2de kindje - jongen

15 juli
    ♡ Fas30 - 34 jaar - 2de kindje - meisje
    ♡ lachebekje87 - 28 jaar - 1ste kindje - jongen

16 juli
    ♡ DIYMommy - 28 jaar - 3de kindje - jongen
    ♡ Nathalie83 - 32 jaar - 1e kindje - meisje

18 juli
    ♡ Twigs - 40 jaar - 1e kindje - jongen

19 juli
    ♡ Twinkle78 - 37 jaar - 2de kindje - meisje

20 juli
    ♡♡ Annacatharina - 35 jaar - 1ste 2 kindjes - jongens
    ♡ Mich92- 23 jaar - 1ste kindje - meisje

21 juli
    ♡ B3ngel - 31 jaar - 1ste kindje verrassing
    ♡ Harlene2014 - ? jaar - 1ste kindje - meisje

22 juli
    ♡ Mrsindustry - 29 jaar - 1ste kindje - meisje

23 juli
    ♡ Roosje24 - 28 jaar - 2de kindje - jongen
    ♡ CiDa84 - 31 jaar - 2de kindje
    ♡ Nobely - 24 jaar - 1ste kindje -jongen

25 juli
    ♡ Amanda28 - 30jaar - 1ste kindje - meisje
    ♡ Marrieb - 30 jaar - 2de kindje - meisje

26 juli
    ♡ Adinka - 28 jaar - 1ste kindje - meisje

27 juli
    ♡ Bo87 - 28 jaar - 3de kindje - meisje

29 juli
    ♡ Martina79 - 36 jaar - 2de kindje - verrassing
    ♡ Manutje - 30 jaar - 1ste kindje - meisje
    ♡ Vrolijklente - 28 jaar - 2de kindje jongen

30 juli
    ♡ Chezzy - 30 jaar - 1ste kindje verrassing

31 juli
    ♡ Emma79 - 36 jaar - 2de kindje - meisje
    ♡ Tabbey - 32 jaar - 1ste kindje jongen
    ♡ Yakout - 33jaar - 5e kindje - meisje

Totaal: 26 zwanger

13 meisjes
    9 jongens
    2 verrassing

📅 Afspraken juni
    20 juni om 11.20 uur | Bintje83 | controle verloskundige
    22 juni om 9.30 uur | Mich92 | groeiecho gynaecoloog
    23 juni om 20.45 uur | Mich92 | controle verloskundige
    29 juni om 08.45 uur | Tabbey | liggingsecho verloskundige

📅 Afspraken juli
    25 juli | Vrolijklente | De grote dag: geplande keizersnee 💙

⭐️ Sterretjes ⭐️
    ElisabethD ~ weer zwanger
    Mawaikee ~ weer zwanger
    Bugs bunny ~ weer zwanger
    Destiiny ~ weer zwanger
    Talvi
    Manutje: 1⭐️

Bevallingslijst 💕
    NicoleAM: Aimee Nina is stil geboren op 2 maart 2016
    Sam01: Pip en Noor zijn geboren op 8 maart 2016, maar 1 uur geleefd

9. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    Bugs Bunny; van harte gefeliciteerd! Hopelijk heb je een voorspoedige zwangerschap!

Harlene: hier voor vaderdag een kaartje gegeven met persoonlijke tekst en een ontbijtje op bed! Jij nog iets gedaan? Wat fijn dat de nieuwe keuken er in zit! Schiet t wat op met de verbouwing?
    Hier is de kleine ook sinds vrijdag/zaterdag rustiger, maar ik heb het idee dat ze gewoon niet meer zoveel ruimte heeft om uitbundig te kunnen bewegen! Met momenten wel druk, maar wel andere bewegingen weer... En zouden goed indalingsweeen nog kunnen zijn, dat kan wel een paar weken aanhouden dacht ik? Maar durf het niet met zekerheid te zeggen!

Bij ons zijn er ook wel veel mensen op vakantie, maar eerlijk gezegd vind ik dat helemaal niet erg. Mijn ouders zijn gescheiden, die van mijn vriend ook.. Mijn vriend heeft 4 broers en zussen en ik kom ook uit een samengesteld gezin van 5. Dus druk zat, haha!! Maar snap dat sommige het inderdaad wel jammer vinden, als de kleine al een paar weken is en dan pas je broer of dergelijke komt!

Ik heb vandaag de wieg, ledikant en de kinderwagen bak opgemaakt! Ahhh... Mijn nesteldrang komt wel een beetje naar voren, maar durf er niet zo goed aan toe te geven heb ik het idee. Want als ik alles heb gedaan wat ik nog wil doen, dan mag/kan ze komen, en dat idee komt opeens heeeeeel dichtbij! Vanaf volgende week woensdag!!!

10. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    @mich92 ik had een slabbetje gehaald met i love daddy haha lekker cliché 😉met chocolaatjes erbij.

Ja begint op te schieten hier zo. Morgen word de keuken afgemaakt en de rest afgestuuct. Dan volgende week een nieuwe bank halen en er moet gewit worden. Pfff klinkt heel veel zo eigenlijk 🤔

Ja ik denk ook dat t indalen is. Moet woensdag weer naar de VK dus zal t vragen. Baby is weer wat drukker aan 't doen gelukkig.

Ik heb ook echt nesteldrang. Heb m'n vriend z'n kast helemaal opgeruimd. Nieuwe handdoeken gekocht. Denk wel 4 wassen gedraaid vandaag!

Door de wind was er vanochtend een lijst met poster in de baby kamer omgewaaid. Schrok me helemaal wild. Was iets over 0500 in de ochtend. Gelijk andere plek zoeken ervoor. Stond vlak.bij het wiegje.

Morgen nog 30 dagen. Zo spannend 😍

11. Marrieb

Marrieb Actief lid

22 aug 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,
    Hier ook een goede liggingsecho gehad! Dame ligt mooi met het koppie ingedaald en keek ons recht aan! Geschat wordt op een geboortegewicht van zo'n 3200 gram. Das meer dan bij mijn zoon, die was 3050 haha.
    We zullen zien.
    Voel me lichamelijk wel een wrak maar nu het einde meer in zicht is kan ik het beter handelen.
    Heb ook al een week wat buikpijn, kan met de indaling te maken hebben of het zijn voorweeen zei de vlk.
    Gelukkig is het kamertje klaar, geboortekaartje ook en hoeven er alleen nog kleine dingetjes....
    Pff harlene geeft het je niet enorm veel stress dat het nog allemaal moet? Zou gillend gek worden geloof ik...
    Vrolijklente vervelend van je broertje en vader. Gaan ze met het vliegtuig? Misschien als je het je broertje vertelt dat jij anders een dagje later weg wil? En anders, missen zij een mooi moment, niet jouw probleem hoor!
    Bugsbunny wat fijn dat je weer zwanger bent, alle goeds gewenst!!!

Even een foto van ons 'leeshoekje' op de babykamer, ben er blij mee!

Zijn jullie ook nog dingetjes aan het maken? Heb gister het boxkleed afgemaakt en wil nog graag een bijpassend hangmatje erbij naaien. Verder druk aan het haken van een boxmobile!

(Helaas foto gedraaid. Het krukje is voor mijn zoon, kan hij zelf de commode op;))

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      47,9 KB
      Weergaven:
      3
  12. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk nog iemand die zoveel baby spullen zelf maakt! 😄 Je hebt een mooi hoekje gemaakt! Volgens mij hou je net zoveel van kleur als ik. Ik heb bij de eerste zelf de gordijnen gemaakt en het boxkleed, stootkussen en kussen voor in de schommelstoel. Toen hij een half jaar was ben ik gaan leren quilten en haken. Heb voor hem 2 auto's gehaakt. Zo leuk om te doen. Ben nu met een kleedje bezig voor de wieg.

Mijn vader en broer gaan beiden met de auto en zijn 2 dagen onderweg. Mijn man wil het absoluut niet vertellen dat we die maandag een KS hebben. Hij wil het als verrassing houden. Alleen mijn schoonouders weten het omdat ze gaan oppassen op onze eerste. Normaal gesproken weet je natuurlijk ook niet wanneer je gaat bevallen. Weet wel dat het ook nog wel eens voorkomt (heel zelden) dat er zoveel spoed tussendoor komt dat je gewoon weer naar huis gestuurd wordt en de volgende dag weer kan terug komen. Wat je zegt: eigenlijk is het hun probleem. Maar blijf het wel jammer vinden. Het is niet anders. Heb ik het rustig in het ziekenhuis met bezoek. Eigenlijk ook wel fijn, dan kan ik beter mijn rust pakken, want dat krijg je al nauwelijks met al die verplegers, schoonmakers, artsen en catering. Probeer het maar positief te zien. :p

Bijgevoegde bestanden:

13. Marrieb

Marrieb Actief lid

22 aug 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooi zeg! Dat golfjespatroon vind ik ook erg gaaf. Waar zijn al die draadjes voor?
    Had nog veel meer willen maken maar doordat ik niet meer zo lekker zit, lukt het helaas niet. Lees wel heel veel boeken haha.
    Ik hou idd ook van kleur, maar niet perse van de standaard baby(roze) kleurtjes...

14. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Leuk hoor meiden. Ik kan dat helemaal niet haha.

Ach ja ik begrijp je vrolijklente bij ons gaan iedereen op vakantie.schoonzus , zwager etc. Weet niet of ze ons baby zullen zien. Mijn ouders gaan 30 of 31 juli, ik ben zelf 23 juli uitgerekend. Dus wie weet of ze het ook gaan zien. Schoonouders blijven wel hier dus dat lucht wel een beetje op. Daarom zou ik liever eerder bevallen, wel na 37 weken hoor

15. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    Creatief hoor dames! Ziet er erg leuk uit. Ik heb aan het begin van de zwangerschap wol en haaknaalden gekocht, maar veel verder dan een granny square ben ik niet gekomen🙈. Heb er geen geduld voor denk ik.

16. B3ngel

B3ngel Actief lid

2 sep 2013
    433
    161
    43
    NULL
    NULL
    Creatief hoor dames! Zo creatief ben ik niet...
    Vrolijklente, mijn beide zussen gaan vlak na de uitgerekende datum weg. De een gaat 3 weken gidsen op Terschelling, de ander gaat 4 weken backpacken in Vietnam. Dus als de baby later komt, duurt het een paar weken voor ze hem/haar zien. Ze hebben wel geprobeerd er zoveel mogelijk rekening mee te houden, maar ben nu eenmaal uitgerekend midden in de zomervakantie en ze studeren allebei nog, dus kan ook niet van ze verlangen dat ze helemaal niet op vakantie gaan (aangezien baby 2-3 weken te vroeg maar ook 1-2 weken te laat kan komen)...

Bugs Bunny: van harte gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap, hopelijk gaat alles goed!

17. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh voor jullie ook spannend dus Roosje of je familie er bij kan zijn. Vind dat toch wel het jammere van in de vakantie uitgerekend zijn. Soms lees je wel eens op fora dat je daar dan maar rekening mee moet houden. :( Net als dat je uitgerekend bent met kerst. Maar ben al zo blij dat wij eindelijk een tweede kindje mogen krijgen. Dan ga je echt niet denken: deze maand even met condoom, volgende ronde gaan we er weer voor. :p

Dat vragen heel veel mensen Marrieb. Haha. Het staat ook niet in het patroon, maar vind het zelf prettig. Die touwtjes geven het midden van een boogje aan, dan hoef ik niet zoveel te tellen, wat onwijs fijn is als je elke 10 sec onderbroken wordt door een peutertje. Als hij klaar is trek ik de touwtjes er gewoon uit. Vanaf het touwtje gezien is het 1 keer meerderen, 4 normale stokjes, 2 x minderen, 4 normale stokjes en dan 1 x meerderen en dan weer een touwtje. Zo ga je de hele toer af. Vond een dekentje met alleen maar normale stokjes een beetje saai. Maar er zijn zo veel ideeen. Had ook eentje met sterren gezien, maar dat vond ML niets en ben achteraf ook wel blij. Deze is heel makkelijk en snel als je hem eenmaal door hebt. Maar hoop dat hij op tijd af is. Hij wordt 101x93cm. Verplicht mezelf elke dag 2 toeren te doen (=1kleur) moet er nog 20 kleuren, dus nog 20 dagen. In theorie moet ik dat halen. Ik kan ook niet meer goed zitten. Lig/zit een beetje te haken, beetje zoals een ziekenhuis bed. Kussen onder mijn knieen. Aangezien ik verder niet zo veel kan ben ik wel blij met dit projectje. Had vorige week dikke vingers van het vocht, toen lukte het niet. Baalde zo. Maar gelukkig nu geen dikke pijnlijke vingers meer. Hopelijk blijft het vocht voorlopig even weg en kan ik het afmaken. ;)

18. Marrieb

Marrieb Actief lid

22 aug 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rekening mee houden? Nou ja zeg, dat kan toch helemaal niet?!
    Mijn zoon is jarig op 2e kerstdag, tsja niet ideaal maar niets aan te doen. Ben allang blij met een gezond kind en plannen kun je al helemaal niet met zwanger worden en bevallen.
    T moet niet gekker worden ;)

Vermoedde al zoiets met de touwtjes. Ben zelf de tel ook wel eens kwijt idd haha. Lang leve die paperclipjes maar die ken je vast wel.
    Ik mag van mezelf niet met een nieuw project beginnen tot mijn boxmobile af is.

19. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk Mich!! Denk je dat ik meteen ben begonnen met complete dekens haken? ;) een granny square is al best ingewikkeld voor een beginner. Mijn eerste projectje was een baby sjaaltje. Ik had het geleerd van iemand om vaste te haken. Dus had alleen maar vasten gebruikt. Als ik het aan ervaren haaksters liet zien zei iedereen: wat een leuke aparte steek. :D Had dus elke keer alleen de voorste lus gepakt ipv beiden. Had een heel leuk effect vond iedereen. :p Had het dus eigenlijk steeds fout gedaan. Het leuke van baby spullen: het is niet zo groot! Was heel lang bezig geweest met dat sjaaltje, denk dat ik er nu zo klaar mee ben. Je krijgt er vanzelf snelheid in. Gewoon weer oppakken. Hier in de buurt (Hillegom) heb je breicafe. Dan kan je elke maand gratis zonder je aan te melden op de thee/koffie in de avond. Iedereen neemt zijn eigen haak of brei werk mee en dan kan je gezellig kletsen en steken, patronen en technieken uitwisselen. Heb het daar geleerd. Misschien is er bij jullie in de buurt ook zoiets. Kwam er daar bijv achter dat het boek waaruit ik het wilde leren verkeerd vertaald was vanuit het engels, dus kwam er zelf niet uit en dacht dat het aan mij lag.

20. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is lekker druk, dus de berichtjes lopen een beetje door elkaar haha. Gezellig!

Awh bij jullie dus ook Bengel!! 4 weken is zo lang. Wel ontzettend gave reis lijkt me. Wel een beetje blij dat ik niet de enige ben met veel familie op vakantie. Dan hoort het er gewoon een beetje bij.

Ja bizar het Marrieb!! Haha. Een vriendin van me was uitgerekend in maart en beviel ook veel te vroeg op tweede kerstdag. Dus je weet het toch nooit. Maar blijkbaar bestaan er mensen die denken dat je het kunt plannen. :p Zelfs met een geplande keizersnee houd ik nog een beetje rekening met dat het wel eens anders kan lopen. Daarom wil ik het kleed ook optijd af hebben.

Ik begin altijd super enthousiast aan een project. Dan verplicht ik mezelf een beetje door de midden fase heen. En dan heb ik vaak iets anders gezien wat ik ook wil maken. Maar heb ook de gouden regel: "eerst afmaken voor ik aan iets nieuws begin". En dan wil ik dus snel het project afmaken. Wel met plezier hoor. Maar zeker bij lange of ingewikkelde dingen wil ik het nog wel eens links laten liggen en dan komt er zo weinig van. Die klipjes ken ik wel idd. Ik vind draadjes heel fijn. Die trek je dan steeds een stukje hoger. Met die auto's wil ik nog wel eens vooruit tellen 64 vaste moet ik anders steeds opnieuw tellen en dan stop ik er een cocktail prikker in. Maar zo fijn haakt dat ook niet. Zit vaak in de weg.

Deel Deze Pagina