@marrieb uhm ja begin hem nu wel te knijpen. Mijn vriend wilt ook alles alleen doen. Van de week heb ik m'n schoonvader ook binnen gelaten om te komen helpen dus uiteindelijk was m'n vriend er blij mee. Baby kamer is gelukkig zo goed als af. Maar inderdaad krijg af en toe de zenuwen van wat er nog moet gebeuren 😨 Wat zijn jullie creatief! Ik heb helaas m'n naaimachine weggedaan van de zomer. Wel ben ik aan 't haken. Wou een mobiel maken. Soms ben ik er de hele dag mee bezig en dan een week niet 🙄 Dus of hij af komt..... 🤔😉
Ook al een mobiel aan het maken Harlene!! (Net als Marrieb) Willen jullie een fotootje sturen als hij af is? Had voor de eerste al een nijntje mobiel gekocht. Weet niet zo goed hoe je dat zelf moet maken. Daar zijn jullie dan weer creatiever in denk ik. Wat zijn er veel die haken en naaien hier dan zeg!! Mijn man vind het altijd zo mutserig en voor oude vrouwen. Maar dan wel eisen stellen aan het ontwerp.. "Die en die kleuren en dat patroon en dan zo groot". Wat vinden jullie mannen ervan?
Er is iemand al bevallen he van onze groep. Maar kan niet zeggen wie, weet niet of het gepast is. De meesten kletsen hier ook niet meer maar wacht wel af totdat ze zelf meld hier
Oh wat leuk Roosje!! Van de FB groep? Staat ze wel in onze lijst nog? Er waren een hoop inactieve gescharpt!! Je maakt ons wel nieuwsgierig zo hoor!! Is ze pas/net bevallen? Anders vertel je het ons over een paar dagen.
Ja via fb weet ik het idd. Ze is vandaag bevallen. Ze staatnog wel op de lijst. Anders pb ik je wel hihi
Heb altijd voorgenomen om met m'n verlof het haken te gaan leren. Heb het in m'n kinderjaren voor t laatst gedaan, dus geen idee meer hoe het moet. Maar moet ook nog de foto albums gaan doen, dus verwacht dat er niet veel van het haken komt haha. En dan kom je ineens tijd tekort ☺️. Morgen hebben we de groeiecho, dus hoop dat ik teruggezet wordt naar VK, al is die kans klein. Fingers crossed!
@vrolijklente als het af is zet ik hier een foto! Hoop dat ik t af krijg 😄 @chezzy succes morgen! Op rtl nieuws was er weer wat mbt babysterfte en verloskundige etc. Maakt mij zo bang!! Wij wonen blijkbaar "te ver weg" voor onze VK dus zij komt niet langs als de bevalling is begonnen. Dus moeten naar het ziekenhuis wat 30 min rijden is. Vind dit zo flauw. Tis de eerste keer en weet niet wat ik moet verwachten. Weet niet waarom wij te ver wonen. Ben bijna in staat te zeggen: dan krijg je van ons 2 tientjes om te tanken...
Hey wat leuk Marrieb, dat ronde kleed heb ik ook zo voor mn schommelstoel liggen! Kwantum? Vrolijk lente: mooi gedaan dat dekentje en die auto! Ik ben ook bezig met een boxkleed haken met allemaal hartjes (bobble stitch). Een bult werk maar hij is zo goed als af! Erg leuk vind ik hem geworden.
Succes morgen Chezzy!! Ik duim voor jullie! 💛 Ik weet niet of dit vanwege het tanken is Harlene. Als ze eerst 30 min moeten rijden naar jullie en er is iets en jullie moeten nog 30 min naar het ziekenhuis rijden kan dat ook misschien veel stress geven. Weten jullie dit al lang? Misschien kun je kiezen voor een beval centrum? Ik zou ook nooit meer thuis willen bevallen. Als er geen complicaties zijn kan het natuurlijk prima, maar als er wel wat is, kunnen er inderdaad risico's aan zitten. Die baby sterfte zal vast niet veel hoger liggen dan in het ziekenhuis. Misschien dat ze in zeldzame gevallen kunnen zeggen dat als een kindje in het ziekenhuis was geweest, het wel had overleeft. Zal vast ook liggen aan hoe ver het rijden is van je huis naar het ziekenhuis. Wtf!! Ik hoor nu op de radio dat VK in Amsterdam staken, dus alle vrouwen die vannacht gaan bevallen moeten naar het ziekenhuis!! Wat idioot!! Dank je Fas!! 😊 Wat leuk een boxkleed!! Heb je een foto? Klinkt als onwijs veel werk! Heb je twee kanten gehaakt? Of is de onderkant van stof? Mijn vriendin is zojuist bevallen!! Zo leuk! Ze zit vast niet in deze groep hoor. Dat zou toevallig zijn. Ze was al 1,5 week over tijd.
Nee het is eigenlijk meer een dekentje die ik bovenop een boxkleed genaaid heb. Scheelde heel veel werk om het zo te doen Dit is een link van zo'n dekentje, ik heb hem alleen grijs met roze gemaakt. angelshandmadewithlove.blogspot.nl/2014/09/bobble-heart-blanket-vertaald-patroon.html
Scheelt idd een hoop werk Fas! Hij is super leuk!! Maar je kunt hem dus ook nog als gewoon dekentje gebruiken? Of heb je hem aan het boxkleed vastgemaakt? Even binnen houden vanavond Roosje!
Hee meiden , Ik heb in het begin ook in deze groep gezeten maar het werd me allemaal te veel met bijhouden ... Ik kwam even spieken hoe het met jullie gaat allemaal hihi nu ik wat meer tijd heb 🙊ik ben officieel 25 juli uitgerekend van onze dochter maar onze dochter wordt met 37 weken gehaald op 4 juli ... Ze heeft helaas best een grote groei achterstand gister nog een groei echo gehad en toen woog ze 1918 gram hopelijk weegt ze over 2 weekjes 2200 gram dan zou ik super blij zijn hihi !! X x
Heb knoopjes aan het boxkleed gemaakt en nu kan ik het dekentje er zo aanknopen als het ware, dus er ook weer afhalen en als dekentje gebruiken.
@vrolijklente ik kreeg 2 weken geleden papieren mee. Die had ik in m'n agenda gedaan en vandaag naar gekeken ivm dat ik morgen naar de VK moet. En daar stond op dat ze dit zouden bespreken maar dat is niet gebeurt. Ook in de kraanwerk komen ze niet op visite en moeten we een andere VK bureau vragen. Beetje omslachtig allemaal. Als ze dit nou bij de intake hadden verteld... Ze zullen mensen in Amsterdam toch nog wel helpen?! Wauw de eerste al bevallen? Die is dan iets te vroeg denk ik. Spannend hoor! Kan niet wachten! Maar vanaf volgende week mag t 😄
Idd Harlene! Raar dat ze dit niet verteld hebben bij de intake. Zit er een VK dichterbij dan? Slim Fas met knoopjes!! Wat spannend Trutje!! Leuk dat je weer even komt spieken. Is er iets met je placenta oid, dat ze het kindje eerder willen halen? Wordt het een Keizersnede? Ze is inderdaad heel klein. Chezzy krijgt vandaag een groeiecho. We duimen voor P10!! Duim voor jullie dat het kindje nog even lekker groeit in je buik tot 4 juli. Vind je het ook zo raar om een datum te weten? Voor jullie komt hij heel dichterbij! Hier 25 juli een geplande keizersnee ivm te grote baby. De vorige paste niet en die was kleiner dan deze uk.
Ohhh al iemand bevallen! Ik ben ook nieuwsgierig! Haha. Who Fas ziet er super mooi uit! Knap hoor als je dat kan!! Trutje, spannend dat jullie ook een datum hebben. Weten ze idd waar het door komt? Hopelijk groeit ze de laatste weken nog even flink!! Wat raar harlene... vooral dat je dat moet lezen ipv dat ze het vertellen.. zou het nog wel aankaarten met ze Chezzy hoe is het gegaan?? Ik ben vandaag jarig! Vier het niet, maar ondanks dat toch wel weer veel bezoek gehad.. Hebben vandaag ook een groeiecho gehad, kindje zit op p95 lijn... over 2 weken willen ze nog een keer meten, als ze er dan boven zit moet ik over naar de gyneacologen.. ik baal op het moment best wel, want ze raden een thuisbevalling af en dat was wat ik graag wilde... Maar goed, alles voor de gezondheid van de kleine en mij! Maar moet t wel ff verwerken. Hopelijk groeit ze niet al te hard meer! Ben dan ook best bang dat het allemaal niet gaat passen, zoals bij jou ook was vrolijklente... We gaan nu weg voor een fotoshoot, wat een drukke dag! Is het bij jullie ook zulk lekker weer?
Ja hier ook heerlijk weer ondanks de slechte voorspellingen. Gefeliciteerd met je verjaardag Mich!! 💜🎉🎂🎁 Bij mij wisten ze bij de eerste dat hij ook een flinkerd zou worden, mocht gewoon thuis bevallen. Alleen wilde ik toch al graag naar het bevalcentrum. Door die gebroken vliezen werd ik na 24 uur medisch. Inderdaad voor je eigen veiligheid en die van de kleine is het ziekenhuis dan heel fijn. Ze hebben bij mij niet direct een keizersnee gedaan. Er zijn heel veel vrouwen die makkelijk 4,5-5 kilo uitpersen. Ligt ook aan de manier van liggen en je bekken. Ze hebben mij dan ook helemaal tot het einde laten doorgaan. Had de pech dat hij vooral een groot hoofd had. (Dat heeft deze uk weer). Kan mij voorstellen dat als je op een thuis bevalling rekend, het een teleurstelling is. Volgens mij is het percentage dat uiteindelijk thuis bevalt ook best klein. 25%(?) Kunnen ze je eventueel inleiden om een groot kindje en een eventuele keizersnee te voorkomen? Ik mag niet meer ingeleid worden omdat ik al een keizersnee heb gehad. Dan is het risico dat het litteken scheurt en je hele ernstige complicaties krijgt heel groot. Ik ben ook erg benieuwd Chezzy!! 😙
Gefeliciteerd mich Vrolijklente, weet jij van je uk how groot de hoodomtrek is? Want op mijn echoblaadje staat volgens mij ook dat hoofd van mijn uk groter dan gemiddeld is denk ik