Bijzonder hoor dat kolven vooraf. Ik had geen moeite met de aanmaak van bv gelukkig, dus ga dat niet doen, maar handig dat het kan. Las wel dat je niet voor de 37 weken moet beginnen ivm opwekken weeen Jammer dat je niet kunt bevallen zoals je graag zou willen mich, maar alles voor een gezond kindje. Hier is gister de ondersteek en douchekruk afgeleverd, moet altijd wel lachen om die po haha. Net als alles wat er in het kraampakket zit. Vrolijklente zal een foto plaatsen van de boxmobile als hij klaar is. Vanochtend ook nog een bolletje wol gekocht voor een mutsje. Die hoop ik nog wel af te maken. Heb het vloerkleed idd van Kwantum, weet niet meer wie dat vroeg? Vind hem zo gaaf!!! Morgen hebben we een buik-fotoshoot. Ben heel benieuwd!
Vind het ook best veel. Moet er 30 a 40 minuten voor rijden. In de spits dan. Ik had dat vorige weekend in m'n onderrug en onderbuik. Dacht dat t indalen was 🤔 maar bij mij is de baby nog niet ingedaald. Hoop dat t binnenkort gebeurt!
Hoe ging het vandaag met Kolven Bintje? Is het meer dan gister? Ik ben bij 2 apotheken geweest en de etos. Etos was het druk en gaf te veel belasting op mijn bekken, dus heb ik niet uitgebreid kunnen kijken. Ze hadden niets.. Dus maar online gaan zoeken. Maarja hoeveel potjes/buisjes heb je nodig? Heb uitgerekend: na 37 weken heb ik nog 17 dagen om te kolven (wel handig met die uitgerekende datum haha). De vorige keer duurde het 4 dagen voordat mijn productie op gang kwam. Ben een beetje bang voor over productie als ik te vroeg begin. Moeilijk!! Haha. Maar kan misschien ook na 1 min stoppen als ik te veel produceer. Of misschien dat ik een weekje voor de keizersnee begin. Als het maar opgang komt. Had uitgerekend hoeveel het totaal per dag is wat de kleine nodig heeft volgens het ziekenhuis. Dat is best veel bij dag 4. Toen ik thuis kwam gooide de kraamzorg alle kolf zooi de deur uit haha. Ze vond dat ik genoeg produceerde. Hoe is het bij jouw eerste kindje verlopen? Had je toen ook opstart problemen dat je nu eerder begint? Leuk Marrieb! Ben erg benieuwd.
Donderdag heb ik maar 2 keer gekolfd omdat ik heel veel (regelmatige) harde buiken had. Met een totale opbrengst van 2,5ml. Donderdag 2 keer gekolfd met minder opbrengst dan woensdag ik denk zo 1,5 tot 2ml. Best teleurstellend, maar maakt me gemotiveerder om door te zetten 💪🏻. Vandaag ga ik 3 keer 10 minuten per borst kolven en hopelijk kom ik dan boven m'n opbrengst van donderdag uit. Overweeg nu wel al om een kolf te gaan huren, maar geef mezelf tot week 38 om te zien of het met de handkolf ook lukt. Moet dan toch voor controle dus kan ik hem eventueel meteen meenemen. Ik heb nog alle kolfspullen van de vorige keer. Dus heb meer dan enige potjes, spuitjes had ik er maar 2 gekocht, daar ga ik er vandaag meer van halen. Kruidvat heeft ze sowieso, en die zou je ook kunnen bestellen en laten bezorgen of af halen. Als je snel op productie zat zou ik inderdaad ook niet vroeg beginnen en ook niet te snel te veel op willen krikken. Heb een lactatiekundige in jouw praktijk? Dan zou ik daar even mee sparren om een fijn plan te maken. M'n productie kwam vorige keer lastig op gang. Schijnt na een vacuumverlossing vaker voor te komen. En heb helaas toen m'n stuit ontwricht (tijdens het persen) waardoor ik niet kon zitten. Heb tot m'n zoontje z'n eerste verjaardag met hele heftige pijnklachten gelopen en niet kunnen zitten. Je kan je voorstellen als je niet kan zitten en een hongerige baby hebt met een flink geboortegewicht dat het bijna gegarandeerd drama is. Heb de eerste 4 weken bijna altijd staand gekolfd...dat was heeel erg zwaar gezien de pijn die ik dan ook had. Toen duidelijker werd dat dit een langdurige probleem zou worden ben ik met tegenzin overgegaan op kunstvoeding. Het juiste besluit voor ons beide, maar kan er nog verdrietig van worden. Want op de momenten dat het ok ging qua pijnniveau had ik super mooie productie en deed hij het er super op. Vandaar dus ook de motivatie om er nu voor te gaan om herhaling te voorkomen ☺️
Ben eruit!! Ga 1 week voor de KS beginnen. Heb gewoon de kleinste maat flesjes voor de kolf gekocht die ik al had. Al met al weer een dure hobby. Na inspectie moest ik ook nog 1 onderdeel vervangen en hebben we toch alle drink flesjes weg gedaan. Die waren helemaal rood geworden van de vaatwasser. Die speentjes moeten elke 3 maanden (?) Sowieso vervangen worden. Dus al die tijd bewaard voor niets. Hebben we ook met sommige kleertjes. Al het witte is geel en pluizig geworden. Vind het helemaal niet erg om leuke nieuwe kleertjes te kopen ML is nu druk met de wieg, commode en ledikant. Lekker bezig dus. Nog precies een maand nu. Zo spannend!!
Wat heftig Bintje!! Heeft een lactatiekundige het nooit gehad over liggend voeden (op je zij) ? Even wennen (ook erg fijn als je man even kan helpen met draaien) maar erg relaxt ook. Hopelijk gaat nu de bevalling zonder complicaties en komt het gewoon goed op gang. Mijn ervaring handkolf vs elektrische kolf is dat elektrische kolven veel effectiever zijn in het begin. Als je meer productie krijgt komt het er sneller uit en is de handkolf meer dan voldoende. Een elektrische kolf heeft precies de juiste snelheid, tempo en kracht voor een optimale stroom. Maar las ook dat een elektrische kolf wordt afgeraden bij het kolven voor de bevalling. Misschien omdat het juist de perfecte stroom creeerd en weeen opwekt? Heb ook gelezen dat een vrijpartij meer kans op vroege weeen geeft dan kolven. . Het is lastig te zeggen of de voorweeen die je hebt komen door het kolven. Volgens mij hebben de meeste hier met regelmaat harde buiken/voorweeen en die kolven ook niet. Heb me inmiddels aardig ingelezen. Haha. Als je bevallen bent en het kindje gaat drinken is dat overigens de beste manier om je productie op de hogen. Daar kan geen kolf apparaat tegen op.
Aanleggen, aanleggen, aanleggen dat is zeker de bedoeling straks. Ik heb alle mogelijk voorbereidingen genomen om herhaling qua stuit ge voorkomen. Helaas is het nu een zwakke plek en is er kans op herhaling. Zeker als hij weer een flink is...maar is gewoon afwachten. Liggen voeden ging helaas ook niet...heb niet een hele grote cup, en de houdingen die dan moest aannemen op m'n zij hield ik niet lang genoeg vol voor een voeding. En het mannetje met honger en een pittig karakter wilde ook niet gemakkelijk en goed aanhappen. Heb nu meer gekeken naar natuurlijke voeden etc. Ga me nog even goed inlezen met het oog op de bevalling, dan zit het meeste weer vers in m'n hoofd. Als ik maandag niet op 10ml zit dan ga ik woensdag gewoon die kolf huren. Anders investeer ik maar haal ik er te weinig uit ben ik bang. De voorweeen wijdt ik nu aan woensdag, kleine man had een flinke allergische reactie op zonnebrand 😑 Eerst huisarts toen hap en laat op bed met nodige spanning daarvan. Slecht geslapen ook dus is logischere verklaring dan het kolven ☺️ gelukkig maar. Zag m'n hele plannetje al in de soep lopen 😂
Jammer dat het de eerste keer zo verlopen is. Maar je hebt alles gegeven en geprobeerd!! Handig dat je die dingen kan huren idd. Wij mochten eerst gebruik maken van het ziekenhuis apparaat en daarna inderdaad eentje gehuurd. Moet je nog wel veel onderdelen uit hygiene oogpunt aanschaffen hoor. Loopt ook flink op. Maar als je elke week kunstvoeding moet kopen, kost dat ook geld denk ik dan maar. Hebben ze groei echo's gemaakt? Of weet je het liever niet van te voren? Vervelend van de zonnebrand. Had je een ander merk dan normaal? Weer helemaal opgeknapt je mannetje? Kan mij voorstellen dat dat spanningen geeft.
Ik heb er toen ook goed verdriet van gehad, maar gelukkig ook weer kunne verwerken. Ik heb de onderdelen die ik toen heb gekocht bewaard. Allemaal nog bruikbaar en netjes. Dus de kosten vallen nu mee. Maar het is me het gemak als het straks loopt meer dan waard. We hadden afgesproken 3 groeiecho's te doen, maar na de eerste wilde ik niet meer. Ik had voor de echo enorm hoofdpijn en spanning. En bleek allemaal voor niks met 28 weken zat hij netjes op de middellijn. Toen besloten dat ik de andere liever niet meer wilde. Vk heeft dat gerespecteerd en ben er nog steeds blij mee. Het verandert voor mij niks aan de keuze van bevalling, ik ga nog steeds voor thuis en natuurlijk, mits alles goed blijft gaan natuurlijk. Kleine man is nog wel gammel maar knapt op. De roodheid, jeuk en zwelling zijn zo goed als weg. Zo zielig, krabben als een malle en een heel dik voorhoofd van het vocht. Ze hebben hem op de psz ingesmeerd met AH eigen merk. We wisten wel dat hij gevoelig was, maar dat dit een reactie kon zijn. Ws ook via een wondje op z'n hoofd in m'n lijf gekomen.
Bij ons op de PSZ moeten we onze kids voordat we ze brengen zelf insmeren. Juist om zoiets te voorkomen. Fijn dat het beter met hem gaat en dat jullie weten wat het is. Soms is het nog wel eens lastig te achterhalen. Fijn dat ze jullie keuze respecteren en dat je gewoon thuis mag bevallen! Als de eerste echo op de middenlijn zit zou ik mij ook niet zo druk maken. Met 28 weken zou je anders vast al wel voor moeten lopen. Elk kindje is weer anders. Als de eerste groot is betekend dat niet automatisch dat de tweede ook groot is. Bij ons liep hij bij de 20 weken al voor en was ik juist onwijs blij met 3 extra echo's. Maar vond het ook spannend hoor.
Hier echt een rot dag zeg! Moet even zeuren. Wij naar ikea omdat we frontje misten van de keuken en een lade was kapot. Dacht nou dan is de keuken dit weekend af. Is er een pin storing. Stonden al een uur in de rij. Iedereen natuurlijk de opmerking; niet gaan bevallen hé. Ja ha ha. Toen ging m'n vriend cash halen. Nee word het hele pand geëvacueerd! Whaaaaa weer een dag naar de maan! Hoop dat alles of komt binnen 3 weken... vraag t me af!
Hier ook en had hem ook ingesmeerd en z'n eigen creme meegegeven. Maar blijkbaar niet onthouden door de dame in kwestie 😑 En in zijn dossier staat niets over een allergie en daarom iedereen met dezelfde gesmeed. D'r gaat dit weekend dus een mail met m'n zoontje z'n 'gebruiksaanwijzing' hèhè
Wat ontzettend frustrerend...ik kan daar ook zo ontzettend chagerijnig van worden 😝 Vandaag ook bijna iemand gevloerd bij het kruidvat haha. Wat een onsympathieke en irritante mensen zijn er buiten tegenwoordig. Of ligt het aan mij en zijn het de hormonen 😂🙈
IKEA service is echt waardwloos Harlene!! Wij hadden ook van alles met de keuken en moesten 2-3 keer terug komen in idd een uur wachten. Snap niet dat zo een efficient bedrijf, zo inefficient de klachten en retouren afhandeld. Maar jullie hadden helemaal pech zeg!! Dan mag je best wel even zeuren!! Ik zou het inderdaad zeker even melden Bintje.. Dan weten ze ook wat ze je zoon hebben 'aangedaan'. Hier moeten we ook onze eigen luiers en doekjes meenemen, maar ze gebruiken altijd andere. Gelukkig heeft ZL geen allergieen. Maar zonnebrand doe ik ook liever zelf. Dan weet ik ook dat het goed gedaan is ipv een beetje 'flats flats' en klaar.
Haha Harlene!! NOS nieuws: IKEA weer open na ontruiming wegens pinstoring - IKEA weer open na ontruiming wegens pinstoring | NOS Je woont vast in de buurt van Delft.
Waren vandaag ook in de Ikea, maar konden gelukkig gewoon pinnen. Handige opbergmandjes/dividers voor de baby kledingkast aangeschaft en uiteraard een afwasborstel . Yeah, vandaag eindelijk de kinderwagen en de box in elkaar gezet en bij de prenatal nog wat beddengoed gekocht. Dus weer druk bezig geweest voor de kleine. @Bintje, hoop dat je zoontje weer snel is opgeknapt!
Hier vandaag het bed omhoog gezet. Zal wel raar liggen de eerste nacht zo hoog haha. Box staat ook, het begint nu aardig op te schieten met mn klussenlijst.
Hey dames, even een paar dagen niet online geweest en er is gelijk een hoop bij te lezen haha. Goed dat jullie bezig zijn met kolven voor de bevalling, ik moet zeggen dat ik daar nog nooit van gehoord had, maar het klinkt als een mooie oplossing als je verwacht dat het niet zo natuurlijk op gang gaat komen. Succes ermee in ieder geval voor degenen die er al mee bezig zijn of het gaan proberen binnenkort. Harlene wat balen zeg! Dat is wel echt even een stukje Murphy's law zo. Fas, mijn bed gaat morgen omhoog, ben benieuwd want wij hebben zelf al een redelijk hoog bed. Ga een krukje nodig hebben om erin te komen ben ik bang. Onze klussenlijst schiet ook al op inmiddels. We hebben vandaag de schommelstoel en het wiegje op onze kamer gezet en morgen eordt het ledikantje op de babykamer in elkaar gezet door ml en schoonvader. Van de week de wasjes draaien en kasten inrichten. En nog wat laatstse dingetjes kopen, we willen oa nog tummytub, babyfoon en hydrofiele washandjes.
Meiden bij kruidvat heb je aanstaande week spullen van bambino in de aanbieding. Sokken, hydrofiel doeken, rompers, deken etc. En spullen van Lief!