Hoi allemaal! Ik heb helemaal in het begin hier meegepraat maar ben daarna niet echt meer op ZP geweest. Had even hele andere dingen aan mn hoofd en heb het niet meer opgepakt. Nu zitten we in onze laatste weekjes dus vond het wel weer fijn om over de laatste loodjes mee te babbelen met jullie als jullie dat oke vinden... Ik las zo snel iets over de netbroekjes, ik vond die super fijn na de bevalling van mijn dochter !!!
Ja maakt me echt bang allemaal. Niet eens de bevalling zelf. Bedoel gaat pijn doen. Klaar. Maar daarna! Hechtingen. Super maandverbanden. Zigzag watten haha. Vreselijk. Hoop dat t meevalt soort van. Soms hoor je mensen die 5 weken vloeien. Dan denk ik echt ojeeeee 😨😨😨 nou ja kan er maar beter rekening mee houden 😉 Ja ik ben zo benieuwd hoe ik op de baby reageer en mijn vriend ook. En hoe ze eruit ziet! Meest spannende! Ik heb bruin haar bruine ogen. Vriend is blond en groene ogen. Ben benieuwd wat er uit gaat komen 😆 Ja tuurlijk is gewoon spannend nog met beetje hormonen. Vooral als je weet dat het een ks gaat worden. Logisch is niet niks allemaal!
Welkom artife! Oh jongens, hou op, die kraamverbanden zijn gigantisch :O, en dan zeggen ze ook nog dat je er twee tegelijk inhebt? Wat een bloedbende dan zeg, haha. Heb het er allemaal voor over, maar kan me er niks bij voorstellen, haha. Ik ben nooit vreselijk erg ongesteld. Dan heb je wel een oma onderbroek nodig inderdaad! hahahaha. Ohhhhh en als ik inderdaad denk aan het moment dat ze er is, begin ik al bijna te janken, sowieso dat ik dat nu wel meer heb.. Lijkt mij ook wel raar om gewoon te weten wanneer je kleintje komt, vrolijklente! En hoe het dit keer zal gaan en zal zijn inderdaad. En ohhhhh hoe zal ze er uitzien! Ik ben zo benieuwd!
Ohjah inderdaad duurt 4-5-6 weken dat vloeien. Was het alweer vergeten. Haha. Je vergeet de meeste elende ook gewoon weer. 5 weken vloeien valt ook best mee hoor. Je mag geen sex hebben in die tijd. Maar de eerste week verlies je het meeste Daarna een weekje zoals je normaal ongesteld bent en daarna af en toe nog wat druppeltjes bloed en afscheiding. Zal misschien bij iedereen anders zijn, maar je draagt echt niet 5 weken lang dat kraamverband. Ook een tip die ik van heel veel vrouwen gehoord heb: als je geknipt bent en moet plassen.. moet je tijdens het plassen water erlangs laten lopen. Dit kan je doen door de douchen, maar een schone bidon naast de wc zetten schijnt fijner te zijn. Dan hoef je je niet steeds om te kleden. Weet zelf niet hoe dat is in de praktijk, maar heb het zoveel gehoord, wil dat even delen met degene die er nog nooit van gehoord hebben. Welkom terug Artife. Herken je naam nog wel!! Gezellig dat je nog even mee komt kletsen. Die laatste weken zijn erg spannend. (Vond de eerste overigens ook heel spannend).
Die kraamverbanden zijn idd om te gillen. Tip: als je bij moet kopen: koop gewoon het meest goedkope maandverband wat er is bij de Drogist, voldoet prima. Ik heb maar een week of 2 gevloeid hoor. En de eerste dagen plassen onder de douche, daarna idd met een maatkan of bidon ernaast. Bij mij is t hele kraampakket er wel doorheen gegaan, maar ik had dan ook een thuisbevalling! Die netbroekjes vond ik vreselijk, vandaar dus die boxershorts!
Welkom (terug) Artife! Ik hoop dat alles goed gaat. Wat grappig dat jullie je allemaal zo druk maken om de was. Manlief doet dat hier gewoon, en als ik me goed genoeg voel draai ik er zelf ook een. Wij sorteren op 5 stapels (40 licht/donker/kleur en 60 licht/kleur (donker hebben we niet)) en soms als we veel hebben splitsen we de 40 kleur in blauw- en roodtinten. Qua zwangerschapskleding: ik heb zelf 3 broeken gekocht, maar 2 daarvan kan ik echt niet meer aan. Verder heb ik 2 leggings. Ik heb 3 shirts, 1 vestje en 1 jurkje. Verder gebruik ik gewoon wikkeljurkjes die ik al had en lange (stretch)shirts die ik al had. Ik ga ook niets meer kopen, alleen nog voedingskleding: heb nu 2 voedingsshirts en gisteren een voedingsjurk en 2 voedingsnachthemden gekocht. Dat laatste ook met oog op bevalling in het ziekenhuis, ik slaap normaal namelijk altijd in (oude) t-shirts maar in het ziekenhuis moet je wel een nachthemd of pyjama aan. @Vrolijklente: ik zou me niet zoveel aantrekken van of het gepast/gekleed is, als het maar lekker zit toch? Zeker met litteken ks lijkt me dat je allang blij bent dat er nog iets is wat je normaal aan kan. Mocht iemand van jullie trouwens nog voedingskleding willen kopen: ik zou even online kijken op de 'grote' merken als Mama Licious, Noppies, Queen Mum, Love2Wait etc. of gewoon Googlen op voedingskleding, er is echt wel genoeg keus, ook tegen betaalbare prijzen! Ik heb zelf nu online besteld bij Bellyfashion, trek het ook niet meer om naar de winkel te gaan ook al zit het dichtbij. Die onderbroeken... Moet eerlijk zeggen dat ik daar nog helemaal niet aan gedacht had. XD Goed dat jullie het zeggen, wellicht slim als ik die ook maar eens ga aanschaffen... Wij hebben vandaag weer controle gehad en alles in orde. Vooralsnog nog geen reden om onze baby eerder te halen / in te leiden, dus dat is een goed teken. Volgende week weer controle, dan zijn we in ieder geval over de 37 weken heen dus dan kan hij/zij veilig komen. Wel nog een echo volgende week ivm het niertje. Dus hopen dat dat ook goed is.
Haha ja die verbanden dat is me wat! ;D maar is me niet echt bijgebleven hoe lang ik toen vloeide dus zo zie je maar weer dat je het achteraf allemaal weer vergeet. Weet nog wel dat ik de eerste dagen schrok van de stolsels die je verliest met plassen, was wel shocking vond ik toen! Idd dat kraampakket word de helft niet van gebruikt dus dat valt mee. Trouwens tijdens de kraamweek word je iedere dag gecontroleerd door de kraamverzorgster. Je temperatuur word gemeten of je geen koorts hebt, ze voelt aan je buik of je baarmoeder elke dag kleiner word, borsten controleerd ze maar wat ik genant vond was dat ze dus ook down under moest checken, de hechtingen enz. Maar dan niet als je net fris gedoucht bent maar gewoon incl. Bloederige lappen in je onderbroek terwijl je jezelf juist heel vies voelt! Was op zich zo gebeurd maar was steeds blij dat het achter de rug was.
Ja als ik me goed herinner droeg ik in het begin ook twee kraamverbanden. Ik heb het nooit echt als last ervaren maar ik zat ook met een pijnlijke nasleep van de hechtingen dus op dat momenten konden de verbanden me niks schelen. Plus je geniet zoooo hard van je kleine babytje dat die ongemakken je koud laten. Behalve als je echt pijn hebt en amper kan lopen en zitten twee weken lang (zoals ikzelf) maar dan nog ... Wil jullie niet bang maken hoor, ik had een ontsteking opgelopen aan de hechtingen. Heel veel vrouwen worden niet eens gehecht of hebben er geen last van Ben gewoon een uitzondering. Ik hoop dat het nu wel iets makkelijker verloopt allemaal !!! Ze kijken inderdaad ook daar beneden, maar ja kan je ook niks aan doen aan al dat bloed enzo en dat ze vroeg op de ochtend vaak al komen nakijken terwijl jij nog lekker in bed ligt te genieten met je kindje Omdat het bij mij zo slecht eruit zag had ik verder geen problemen dat ik goed werd nagekeken Ik dacht ook steeds hoort er allemaal bij, het jezelf gewoon wat gemakkelijk maken doet veel! MAar ieder heeft natuurlijk zn persoonlijke barriere. Wasjes heb ik hier allemaal zelf gedaan, vind ik zo leuk om te doen
Ooh wat vreselijk als ze "daar" gaan kijken. Nou ja na al die iui's ben ik wel wat gewend maar toch. Ja spannend allemaal! Hier een babyshower gehad / high tea van m'n schoonfamilie. Echt heel lief en leuke dingen gehad. Ik ben ook aan 't rond kijken voor voedingskleding. Op asos hebben ze ook leuke tops en jurken. Bij wehkamp zag ik de bekendere merken inderdaad. Eerst maar naar bellyfashion een bh passen. Ben er wel aan toe om er straks "leuk" uit te zien. Dat mis ik soms wel hoor!
Koop niet te veel voedingskleding vooraf meiden. Je hebt allemaal verschillende manieren (omhoog trekken, opzij, omlaag) en het is zonde als je iets koopt wat niet prettig voor je werkt. Ik voelde mij niet echt mezelf in al die saaie kleding. De eerste paar maanden vond ik het prima. Tot ik mijn eigen figuur weer een beetje terug kreeg en vooral leuke kleding wilde kopen. Als je dan een sjaaltje koopt en een rekbaar spaghetti truitje die je ver genoeg naar beneden kunt trekken en eventueel een vestje, kun je prima voeden zonder al je kleding uit te hoeven trekken. Iets met knoopjes aan de voorkant is ook ideaal. Wat natuurlijk altijd kan, maar dat was mij te bloot, ook al was ik alleen met de kleine op een kamer. Ik gebruikte de echte voedingsshirts toen alleen nog maar s'nachts als nachthemd. Ook je figuur veranderd heel veel nog. Wat nu prima past voelt straks misschien als een tent. De eerste weken heb je echt nog een buik alsof de baby er nog in zit. Je baarmoeder moet dan nog krimpen. Maar daarna. Oh wat was ik blij met normale kleding!! Kijk er nu al naar uit!! Dit is voor ons de laatste, dus als ik mijn figuur en conditie terug heb, blijft dat hopelijk zo. We wilden altijd al 2 kindjes, dus na de eerste ben je niet zo fanatiek met afvallen en sporten, je weet dat je het toch allemaal weer terug krijgt. Paste gelukkig al mijn oude kleding wel weer. Dat was voor mij genoeg.
Zo ik ben de laatste controle en echo gehad. Beide kindjes doen het nog steeds erg goed. Inmiddels weten ook wij wanneer ze gaan komen, datum voor de inleiding staat gepland. Kindjes liggen allebei met hoofdje naar beneden en de onderste is al helemaal mooi ingedaald. Nu is het echte grote wachten begonnen. Ik ben benieuwd hoe vaal ik mn ziekenhuiskoffer opnieuw ga inpakken. Wat raar trouwens dat jullie netbroekjes mee moeten nemen, staan bij mij niet op het lijstje en ik ga er gewoon vanuit dat ze die dingen in het ziekenhuis hebben. Heb ze wel hIer in mn kraampakket zitten, maar die laat ik lekker nog even dicht. Zo nu nog even naar de kruidvat proberen te komen om extra xl hydrofiel doeken te halen. Ik hen geen nesteldrang, maar wel vreselijke hamsterdrang blijf spullen kopen!
Die xl hydrofiel doeken zijn ook gewoon super handig !!!!!! Ik gebruik ze bij mijn dochter nog steeds na het bad!
Als je de bevalling hebt gehad, moet het kijken naar de evt hechtingen wel meevallen toch? Hopelijk ben ik dan al een groot deel van mijn schaamte voorbij, haha. Maar blijft wel vies, als je je nog niet gewassen hebt inderdaad. Spannend Annacatharina! Fijn dat ze het allebei nog goed doen! En nog maar ongeveer een weekje voor jou/jullie!! Haha hamsterdrang, . Heel veel succes alvast. Vanmiddag weer controle bij de verloskundige, ben benieuwd of ze heeft overlegd met de gynaecoloog over het nog wel of niet doen van een echo, die volgende week nog gepland staat..
Ik vond het niet erg dat ze daar elke dag keek, ja leuk is anders, maar hoort er nu eenmaal bij .... En ben je ook zo weer vergeten Maar ik snap wel dat niet iedereen er zo in kan staan, is heel persoonlijk natuurlijk!
Ik vind het sowieso maar een vaag beroep: gyn en VK. Ze doen de hele dag niets anders. Maar tegelijk ook wel weer met de mooiste beloning: een baby op de wereld helpen zetten. Ik vraag mij ook altijd af wat er door hun hoofd heen gaat: oh wat een bush of stoppels of bloed of schade. Wat dacht je van de poep die er uit kan komen bij het persen. Maar ze hebben al zo veel gezien. Kan mij niet voorstellen dat het bij mij heel veel anders is dan bij andere vrouwen. Gewoon over je heen laten komen.
Ja is ook zo. Ik ben zelf verpleegkundige en zie ook heel veel en denk er eigenlijk nooit echt over na. Of nouja ik denk geen gekke dingen of in dergelijKe. Zo zal dat bij hun ook wel gaan, haha. Helaas nog geen antwoord, ze belt deze week met de gyn.
Haha nu denk ik ook; ziet alles er netjes uit beneden etc etc. Op t moment zelf denk je waarschijnlijk; boeiend! 😆 heb t 3 weken geleden laten waxen dus hoop dat t straks nog netjes is 😉
Ik vind het nu ook lastig. Zit weer met dat KS litteken. Ik scheer het altijd, maar sinds ik niet meer kan zien en het litteken bobbelt durf ik niet meer te scheren. Bang dat ik mezelf snij of de helft mis. Dus sinds een paar maanden onthaar ik met ontharing creme. Maar dat mag eigenlijk al niet op een litteken gebruikt worden. Je mag daarna niet zonnen of deo of creme oid erop doen voor 24 uur lang of zo en je mag het niet 2 keer binnen 48 uur ontharen. Heb voordat ik een KS had overigens bezig geweest met laseren maar omdat ik dat met een thuis apparaat doe is dat niet definitief. Dus nu weer normale groei. Of te wijl: zal ik 48 uur voor de KS ontharen en hopen dat het niet zo snel terugnkomt. Voor de operatie moet het wel kaal/geschoren zijn. Anders scheren zij het volgens mij. Het litteken zit precies op de haargrens.
Scheren is een hele uitdaging ja met zo een dikke buik, ik doe het altijd op gevoel nu haha.... Lastig van dat litteken ja Vrolijklente. Voor de inwendige onderzoeken die dadelijk komen scheer ik me liefst toch ook hoor .... Denk ook altijd oh wat zal ze wel niet denken als het niet geschoren is :O maar ik neem aan dat er veel vrouwen ongeschoren over de vloer komen ...
Ik scheer ook op gevoel. Het voelt redelijk glad en voor mn gevoel is het dan iig weer netjes. Als er dan toch nog ergens iets zit dan is dat maar jammer, hem mn best iig gedaan. en er zullen altijd ergere 'gevallen' zijn denk ik dan maar haha