16 t/m 31 juli 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bintje83, 6 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Ik weet het ook niet zeker maar waarschijnlijk is het niet goed dat hij niet verder groeit in je buik. Heb dit gevonden op internet

Als je baby te klein is voor de duur van je zwangerschap, is rusten belangrijk. Het verbetert namelijk de werking van de placenta. Als je baby veel te klein is, word je opgenomen in het ziekenhuis. Je krijgt bedrust, een infuus met een middel waardoor de placentafunctie verbetert en je baby wordt regelmatig gecontroleerd. Als je minder dan 34 weken zwanger bent en vermoedelijk snel gaat bevallen, krijg je injecties die de longrijping bij je baby versnellen (medicatie bij dreigende vroeggeboorte ).
    Het kan nodig zijn je baby geboren te laten worden om te voorkomen dat hij overlijdt in je buik (intra-uteriene vruchtdood ). Je baby wordt dan meestal geboren met een keizersnede, omdat hij een natuurlijke bevalling niet meer aankan.
    Te kleine baby’s worden opgenomen in het ziekenhuis. Door de groeiachterstand en de vroeggeboorte is intensieve zorg nodig.

2. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel
    Ik denk dat de baby meer risico loopt als ie langer blijft zitten als hij/zij al een groeiachterstand heeft. Buiten de baarmoeder kunnen ze de baby beter in de gaten houden en ingrijpen als het nodig is , dat is wat ik denk tenminste :)

Ik wil zowizo ook niet vroeger bevallen dan 37 weken en liefst vanaf 38 weken pas. Maar het wordt echt zwaar met mijn dochter, ben thuismoeder dus zit dag in dag uit met een dochter van bijna twee die enorm veel van me vraagt en ik kan het niet altijd meer geven. Dus ze is echt bezig met 'acting-out'.
    Ik vrees dat deze baby ook wel tot 40 weken blijft zitten hoor, al voelt het allemaal anders en heb ik het gevoel dat hij al verder is ingedaald dan mijn dochter...
    Ben 9 dagen overtijd gegaan bij haar, dusja .... zie vroeger bevallen niet meteen gebeuren hehe. Overtijd gaan is niet leuk, maar achteraf is het dan ook weer niks haha, alleen op het moment zelf wil je gewoon echt bevallen en iedereen zit maar te checken of je nog niet bent bevallen ...... Ik ben toen ook ingeleid omdat ik er klaar mee was op 41 weken! Wat ook al geen lachtertje was :( Dus wil nu gewoon iets vroeger en spontaan!
    Wat klagen dat ik doe haha :D
    Maar weinig mensen begrijpen dit denk ik.

Ik had voor mijn bevalling een pyjama mee voor mezelf voor na de bevalling, gewoon lekker comfortabel en nog een extra shirt voor tijdens de bevalling, en dan gewoon nog comfortabele kledij om in naar huis te gaan. Had voor mijn vriend geloof ik ook verse kledij mee maar denk niet dat hij daar van gebruik heeft gemaakt haha hij was helemaal onder de indruk!
    Ik moest langer blijven omdat baby in vruchtwater had gepoept :D Maar vond ik ook wel lekker, ik was nog half verdoofd van ruggeprik de hele dag ( sochtends bevallen ) enorm slap door bloedverlies enzo dus heb wel genoten van de extra uurtjes daar. Lag helemaal alleen op een kamer, ben daaar bevallen en moest eigelijk naar kraambed/kamer maar was niet druk dus mocht lekker blijven liggen. en er werd goed voor me gezorgd. Mijn vriend mocht de hele tijd bij mij blijven, wat stom dat dat bij jou niet mocht :O Snap dat je daar niet terug wil bevallen!

3. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel
    Ik voel me ook dik, en mijn vriend vind dat ook .... Hij is niet bepaald meer tot me aangetrokken, heeft wel voor verdriet gezorgd al hier ! Behalve dan mijn borsten want die zijn dikker haha ...
    Is allemaal maar tijdelijk , maar toch pfff ...

Mijn zus heeft geboortekaartje voor ons getekend en ik bewerk het dan zelf met tekst, dat is helemaal in orde.
    Ik heb hoge behoefte aan mijn huis helemaal schoonmaken tot in de puntjes, alles in orde maken voor de baby. nestdrang is veel groter dan bij mijn dochter, probleem is dat ik het niet meer alleen kan! Mijn vriend is niet echt de schoonmaker haha. Maar mijn (stief)schoonmoeder komt binnekort helpen.
    De box staat sinds dit weekend <3

4. B3ngel

B3ngel Actief lid

2 sep 2013
    433
    161
    43
    NULL
    NULL
    Harlene, jouw man lijkt een beetje op die van mij zo te horen haha. Hij vind het ook allemaal prachtig en zegt zo'n beetje elke dag hoe mooi hij me wel niet vindt met mijn zwangere buik. Dan smelt ik toch wel een beetje hoor. :) Hij is bijna nog nieuwsgieriger naar de baby dan ik en als je hem zn kans geeft op de babykleertjesafdeling... Hihihi.

Ik ben nu ook bezig met de vluchttas, vanaf morgen kan hij/zij in principe veilig komen want dan zit ik op 37 weken (bovendien ligt de baby qua groei iets voor op schema). Nu vind ik 37 weken wel wat vroeg maar 38,5-39 zou ik geen enkel probleem mee hebben.

Qua geboortekaartje zijn wij er inmiddels bijna uit. We hebben veel verschillende proefdrukken aangevraagd bij diverse websites en ben blij ook, want kaartjes die we op de site erg leuk vonden vielen in het echt tegen en kaartjes waar we een beetje over twijfelden bleken in het echt juist hartstikke leuk. We hebben er nu nog een stuk of 3 'over' waar tussen we moeten kiezen.

Oh vervelend zeg Artife! Ik kom er ook niet toe, maar bij mij komt dat door bekkenklachten. Zou niet weten hoe ik het zou moeten doen als ik ook nog een kleine rond zou hebben lopen. Mijn man probeert zoveel mogelijk te helpen, maar hij heeft natuurlijk ook gewoon zijn werk nog. Gelukkig komen maandag mijn moeder en zus 'grote schoonmaak' doen. :)

5. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Ik was om 00:07 bevallen toen en mijn dochter had dus ook gepoept in vruchtwater dus mocht die nacht blijven en om te kijken naar mijn hb. Maar hij mocht gewoon niet blijven pff. Als ik echt paar dagen moet blijven en dichtbij huis ben kan manlief toch dingen halen en terugkomen. Als hij mag blijven dat hij misschien blijft en me ouders komen voor dochter, dan blijven ze met haar. Ik ben 23 juli uitgerekend en zij gaan wel 31 juli op vakantie dus ben benieuwd

6. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Trouwens heb ook een dochter die steeds om aandacht vraagt. Zij is wel 3.5 jaar maar toch wil ze alles met mij doen pff
    Ze gaat 2 dagen naar de opvang en heb gewoon lekker rust joh. Ze is nu 2 dagen thuis en ik word gek van haar, mag niet eens even liggen van haar.

7. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel
    Ik wou dat mijn vriend ook zo vol bewondering naar mij keek haha :D
    Hij kijkt zeker wel uit naar de geboorte hoor, een zoon is speciaal voor een man he.

Roosje hopelijk mag hij gewoon blijven deze keer!!!! Dat zou niet eens mogen verboden worden...

Dames, wil even iets minder leuk delen. Spookt zo door mijn hoofd.
    Afgelopen jaar zijn beide schoonouders gestorven aan kanker.
    Hele zwangerschap loop ik al te denken, bevallen en niet met hun kunnen delen .. hoe erg. Mijn vriend kan zijn ouders niet opbellen...
    De laatste week wordt dit alleen maar erger. Had met schoonmoeder een hele goeie band, mis haar enorm. Hoe moeten we dat nu doen, geen blije gezichten van twee dierbare zien binnenkomen na de bevalling ....
    Bij mijn dochter waren ze er nog dus je weet wat je mist en het doet zoveel pijn :'(
    Die hormonen doen er niet veel goeds aan, ben er zo verdrietig om :(

8. Vrolijklente

Vrolijklente Fanatiek lid

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat gezellig!! Hou jullie niet bij. Haha. Heb even geslapen. Het maakt een heel verschil of een kindje uit zichzelf komt of je hem gaat halen. Vanaf 39 weken gaan ze een kindje pas halen bij een normale grote of een grotere baby. De omstandigheden in de buik zijn dan beter dan erbuiten. De longen zijn soms nog niet goed ontwikkeld en dat heeft niets met de grote van de baby te maken. Hier grote knul verwacht van 9-10 pond. Loop liever een paar dagen langer door dan dat hij de conveuse in moet. Vind het wel elke week zwaarder worden. Mijn bekken doen veel pijn en een peuter de hele week om je heen is pittig. Maar alles voor een gezonde knul over. Artsen houden gewoon goed in de gaten bij een klein kindje of het buiten de baarmoeder veiliger is dan erbinnen. Heeft volgens mij niets met controle te maken, maar met de aanvoer van voedingsstoffen en zuurstof. En afvoer uiteraard. Als de placenta werking minder wordt, is het buiten de baarmoeder veiliger voor een baby.

9. B3ngel

B3ngel Actief lid

2 sep 2013
    433
    161
    43
    NULL
    NULL
    Wat naar zeg Artife. :( Lijkt me heel moeilijk voor jullie beiden om het niet te kunnen delen en te weten dat jullie kindje nooit zijn opa en oma zal kennen. Kan me voorstellen dat je daar emotioneel van wordt. Veel sterkte ermee allebei.

10. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel
    Ik zou hem ook nooit voor 38 weken laten halen hoor, dat doen ze inderdaad ook niet zomaar. Liefst wil ik dat het spontaan gebeurt want ik vond de inleiding bij mijn dochter niet fijn!
    Bij mijn dochter zeiden ze op 41 dat ik nog niet ingeleid hoefde te worden maar dat het wel al mocht. Snap dat ze het liever spontaan laten komen, maar als je het niet meer aankan houden ze daar toch wel rekening mee.
    Dat met de longen snap ik ja , maar komt toch vaker voor als je voor 37 weken bevalt of kindje niet goed gegroeid is (was bij mijn andere zus zo).

11. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat naar Artife!! &#128139; Kan mij voorstellen dat het erg moeilijk is voor jullie.

12. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Ik snap je gevoel artife, nu vooral met je hormonen. Wel zielig voor je man. Je kan hem steunen alsjullie baby geboren is. Dat ze over jullie baby bewaken etc.

Vrolijklente, heb naar mijn echo papier gekeken en daar staat bij opmerkingen AC P89. AC is volgens mij hoofdomtrek maar snap die P niet, weet jij het toevallig?
    Trouwens heb gekeken naar papier met 20 weken en 34 weken
    Bij 20 weken had ik nog normaal vruchtwater, bij 34 weken is hij naar royaal gegaan dus veel vruchtwater. Volgens mij zelfs polyhdramnion ofzo

13. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    P staat voor procentueel. Dus je kindje heeft een groter hoofd dan de gemiddelde baby (P50) Ik heb geen idee van die afkortingen verder. Heb het niet op papier mee. Dus weet de P niet. Alles lag buiten de curve. Ze konden alleen vertellen dat hij onwijs groot zou worden en groter dan de vorige zou zijn. Hij was al 9 pond. Dus deze is 9-10 pond met vooral een groot hoofdje. Groter dan P100 kan het in theorie niet zijn, maar volgens mij ga ik erover. :p Dus weer een van de grootste babies van Nederland met mijn termijn. De navelstreng was zo dik als een tuinslang zeiden ze.

14. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Hihihi ik snap ook niet van al dat termen, hij is nu beetje boven gemiddelde maar niet heel groot denk ik, we weten natuurlijk niet of hij verder veel groeit of langzaam, heb geen echo meer dus.

15. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook geen echo's meer. Worden alleen maar onbetrouwbaarder omdat ze indalen en weinig ruimte hebben.

16. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Wat vervelend Artife! Is inderdaad moeilijk om mooie momenten niet met dierbaren te kunnen delen. Gelukkig hebben jullie elkaar en straks de baby!

Haha mijn vriend vind 't allemaal maar mooi en prachtig! Hoor het ook dagelijks en dan voel ik me schuldig dat ik nergens "zin" in heb. Want ik weet als ik aan hem ga zitten dat hij gelijk "alles" wilt &#128518; en daar heb ik geen behoefte aan.

Hier ander probleem op familie gebied. Mijn ouders zijn al 16 jaar gescheiden maar mijn moeder komt daar echt niet over heen. Mijn "stiefmoeder" (rotwoord) is onwijs aardig. Vroeger vond ik t een trut maar wat wil je als je 12 bent... Maar zij en mijn vader helpen ons met alles en bij alles.
    Als de baby er is eis ik ook echt dat mijn moeder normaal doet tegen het want ik heb geen zin in dat de een via de achterdeur weg moet etc. Vind t wel een gedoe... Mijn moeder is er nooit over heen gekomen en "zeurt" er al zo lang over. Je vader dit je vader dat... Ben benieuwd straks in t ziekenhuis &#129300;&#128580;

17. Chezzy

Chezzy Actief lid

3 mrt 2016
    412
    309
    63
    Wauw, veel onderwerpen om te reageren! Dus doe het in alinea's.

Idd moeilijke periode @Artife. Mijn schoonvader is drie jaar geleden overleden rond deze tijd, veel te vroeg, dus vind het ook jammer dat de kleine niet zijn opa leert kennen. Ikzelf heb ook maar 1 oma gekend, vond dat ook jammer toen. Sterkte in ieder geval.

Bij groeiachterstand: Buiten de buik kunnen ze het kindje beter in deu gaten houden en evt. Extra bijvoeden. Vandaar dat ze het dan eerder willen halen om het beter te kunnen monitoren. Ook omdat navelstreng mogelijk minder werkt (vorige x was daar onduidelijkheid over en moesten ze meerdere keren meten) We horen vrijdag meer. Buikje en gewicht zitten nu net rond p3. Dus gelukkig geen opname is ZK nodig. Gewicht van kleine is nog wel aan het groeien gelukkig. Wel veel rusten idd, al voel ik me wel beetje schuldig dat ML het huishouden nu vooral doet.

Over ZK: Bij ons in ZK heb je aparte kamers voor moeders en kind, soort geboortehuis dus. Erg fijn idee. Ook kan je van de bank een slaapbank maken, dus ML zou kunnen overnachten mocht dit nodig zijn. Heb speciale nachthemden gekocht. Een donkere voor de bevalling zelf ivm bloed etc en bij beide nachthemden kan je makkelijk bv geven.

Over geboortekaartje: de geboortekaartjes en kaartje voor kraambezoek staan digitaal klaar. Zodra de kleine geboren is laten we proefdruk maken voor meisje of jongen. Adressenlijst etc is ook klaar.

Super leuk dat zoveel nu de magische 37 weken gaan passeren!

18. Chezzy

Chezzy Actief lid

3 mrt 2016
    412
    309
    63
    @roosje. P89 kan je zo zien (zo is het mij uitgelegd tenminste): 11 kinderen van de 100 zouden groter zijn dan jouw kindje en 88 kinderen dus kleiner. Maar volgens mij zijn de vastgelegde percentages al aantal jaren oud en worden ze niet geïndiceerd.

19. V2015

V2015 Actief lid

19 mrt 2016
    278
    0
    0
    NULL
    NULL
    Chezzy je hebt pb :)

20. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed uitgelegd Chezzy!! Volgens mij zijn ze ook best verouderd. Je hoort zoveel 10 ponders tegenwoordig. Heel abnormaal is dat niet meer. Die zouden anders P105 zijn ook al zijn ze twee weken overtijd, maar dat bestaat niet. Vraag mij ook echt af waardoor dat komt.. groeihormonen in vlees? Nou zit het wel bij mijn man in de familie, grote beebs. Ik heb geen suiker en ben ook niet groot en dik. Toch zijn ze zelfs nog net even groter dan bij mijn schoonmoeder.

Ben wel jaloers op de meiden die mannen hebben die zeggen dat ze mooi zijn. Mijn man zegt elke avond: Jeetje wat ben je groot. :( Ik voel mij verder juist best slank vergeleken met mijn buik. Aan de achterkant zie je niet eens dat ik zwanger ben volgens mij. Alleen mjjn buik is groot.

Deel Deze Pagina