16 t/m 31 juli 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bintje83, 6 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chezzy

Chezzy Actief lid

3 mrt 2016
    412
    309
    63
    @vrolijklente. Mijn man zegt ook niet dat hij me mooi vindt oid. Hij heeft me liever slank. Maar hij zegt ook geen negatieve dingen en doet wel veel voor me, zonder te vragen. Ook is hij bezorgd om mij en de kleine. Hecht daar veel meer waarde aan.

@Harlene, lijkt me moeilijk zo'n "wrijving" tussen de meest belangrijke mensen van je leven. Hoop dat ze jouw geluk op de eerste plaats zetten!

2. B3ngel

B3ngel Actief lid

2 sep 2013
    433
    161
    43
    NULL
    NULL
    Meiden, ik heb even een vraag. In het kraampakket van mn verzekeraar zit oa een matrasbeschermer, onder je laken te leggen in de weken voor de bevalling (voor geval je vliezen zouden breken 's nachts). Ik wilde dat ding gisteren onder mijn onderlaken gaan leggen, maar hij is 80x180cm en op de verpakking staat dat ik m overdwars in bed moet leggen zodat ik alleen met mn billen oplig. Maar als ik dat doe, dan ligt mijn man er dus ook op en dat lijkt me zo onlogisch. Weet iemand of dat zo 'hoort' / inderdaad de bedoeling is? Of moet ik m toch in de lengte leggen zodat ik er zelf helemaal op lig?

3. Vrolijklente

Vrolijklente Fanatiek lid

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt hem misschien afknippen/omslaan. Het ventileerd niet echt lekker. Dus als je er helemaal opligt zweet je de tent uit. Ook ligt hij niet zo lekker volgens mij (2 jaar geleden, weet het niet meer zo goed) ik gebruikte kleine matjes alleen onder mijn kont. Moest ze vaak verschonen vanwege die 3 dagen gebroken vliezen. Bleef maar doorlekken. Maandverband alleen was soms niet goed genoeg haha. Gelukkig maar 3 nachten geweest.Deed ze overigens op het hoeslaken anders had ik die ook elke keer moeten verschonen. In het ziekenhuis heb ik na de KS er ook op gelegen.

4. Marrieb

Marrieb Actief lid

22 aug 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou er idd een stuk afknippen, en overdwars leggen onder je kont. maar je hebt bij action ook molton matrasbeschermers waar ik destijds de randen van af heb geknipt. Die legde ik ook onder mezelf neer.

5. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hier zijn dr kraamhulp met intake om over de matrasbeschermer/zeiltje een handdoek te leggen. Misschien kun je hem dubbel vouwen? Ik heb hem er nog niet op... lijkt me echt vreselijk liggen. Zweet me nu al suf! Zag bij action en ikea van die "waterdichte" matrashoezen. Weet nooit hoe je dat noemt 😉 hoeslaken? Is dat niet wat?! Denk dat ik geen oog dicht doe... zou bijna nog liever een nieuw matras kopen 😆

6. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Oja heb ook een vraag; hebben jullie ook last van "steken" downunder?! Heb t vanaf zondag en man soms doet dat pijn! Liep gisteren met m'n vriend en moest hem echt even knijpen zo pijn deed het. VK zegt dat het van het indalen is waarschijnlijk.

7. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je zult iets specifieker moeten zijn met "down under". Menstruatie achtige steken kunnen indalingsweeen zijn. Maar je schaambot kan bekkenpijn zijn. Dat heb ik ook. Doet nu zo veel pijn!! Volgens de fysio moeilijk te behandelen. Door de druk van de baby word het alleen maar erger. Heb het bij de eerste niet bij mijn schaambot gehad maar alleen in het SI gewricht. Is het als je veel loopt? Of juist als je lang gezeten hebt? Veel vrouwen hebben er op dit termijn last van en het is vaak direct weg na de bevalling. Van de fysio moet ik het nu maar uitzitten.. nog max 3,5 weken.

8. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb een hoeslaken om mn matras waar de onderkant van plastic is. Bovenkant gewoon stof.

Net voor controle geweest en de kleine is nu volledig ingedaald!

Volgende week krijg ik een extra echo omdat mn buikomtrek minder werd ipv meer. Kan zijn dat mn placenta een soort van 'op' begint te raken en dat ze daar niet genoeg voedingsstoffen uit kan halen.

Toen ze mn buik voelde zei ze dat ze geen problemen verwachtte omdat het wel groot genoeg voelde maar toch voor de zekerheid even een echo.

9. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat spannend Fas! Fijn dat de kleine volledig is ingedaald. Volgende week ben je alweer 39 weken. :$ Misschien komt die kleine intussen al. ;)

10. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    Artife, kan mij voorstellen dat het nu extra moeilijk is voor jullie! Zulke momenten wil je graag delen met je dierbaren.
    Oh jeetje Harlene, dat familieprobleem ken ik maar al te goed. Hier ook aan beide kanten ouders gescheiden, en loopt ook niet geweldig tussen ze. Ik wil me er niet druk om maken, maar onbewust denk je er toch aan.. Stel dat ze inderdaad met z'n allen in de ziekenhuis kamer staan. Hopelijk kunnen ze zich dan normaal gedragen, ik ga er in ieder geval geen rekening mee houden met die komt zo laat en dus moet jij maar daarna of daarvoor komen.
    Herken de steken wel die jij beschrijft, kwam toen inderdaad van het indalen. Heb nu gedurende de dag regelmatig last van krampen onder in mijn buik, zakt wel gauw weer af. Voelt een beetje als menstruatiekrampen.

Pfoe vrolijklente, nog eventjes inderdaad, maar kan me voorstellen dat het erg pijnlijk is!
    Fas: goed dat ze het in de gaten houden, maar kan het ook niet gewoon een meetfout zijn?

Wij hebben een vochtabsorberend molton hoeslaken over de topper van onze boxspring.. Ik heb geen zin in zo'n zweetding onder mijn kont..

11. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    💖 Bevallingslijst 10 t/m 31 juli 2016 💖

13 juli
    ♡ Bintje83 - 32 jaar - 2de kindje - jongen

15 juli
    ♡ Fas30 - 34 jaar - 2de kindje - meisje
    ♡ lachebekje87 - 28 jaar - 1ste kindje - jongen

16 juli
    ♡ DIYMommy - 28 jaar - 3de kindje - jongen
    ♡ Nathalie83 - 32 jaar - 1e kindje - meisje

18 juli
    ♡ Twigs - 40 jaar - 1e kindje - jongen

19 juli
    ♡ Twinkle78 - 37 jaar - 2de kindje - meisje

20 juli
    ♡♡ Annacatharina - 35 jaar - 1ste 2 kindjes - jongens
    ♡ Mich92- 24 jaar - 1ste kindje - meisje

21 juli
    ♡ B3ngel - 31 jaar - 1ste kindje verrassing
    ♡ Harlene2014 - ? jaar - 1ste kindje - meisje

22 juli
    ♡ Mrsindustry - 29 jaar - 1ste kindje - meisje

23 juli
    ♡ Roosje24 - 28 jaar - 2de kindje - jongen
    ♡ CiDa84 - 31 jaar - 2de kindje
    ♡ Nobely - 24 jaar - 1ste kindje -jongen

25 juli
    ♡ Amanda28 - 30jaar - 1ste kindje - meisje
    ♡ Marrieb - 30 jaar - 2de kindje - meisje

26 juli
    ♡ Adinka - 28 jaar - 1ste kindje - meisje

27 juli
    ♡ Bo87 - 28 jaar - 3de kindje - meisje

29 juli
    ♡ Martina79 - 36 jaar - 2de kindje - verrassing
    ♡ Manutje - 30 jaar - 1ste kindje - meisje
    ♡ Vrolijklente - 28 jaar - 2de kindje jongen

30 juli
    ♡ Chezzy - 30 jaar - 1ste kindje verrassing

31 juli
    ♡ Emma79 - 36 jaar - 2de kindje - meisje
    ♡ Tabbey - 32 jaar - 1ste kindje jongen
    ♡ Yakout - 33jaar - 5e kindje - meisje

Totaal: 26 zwanger

13 meisjes
    9 jongens
    2 verrassing

📅 Afspraken juli
    5 juli | Mich92 | controle gynaecoloog
    7 juli | Mich92 | controle verloskundige
    25 juli | Vrolijklente | De grote dag: geplande keizersnee 💙

⭐️ Sterretjes ⭐️
    ElisabethD ~ weer zwanger
    Mawaikee ~ weer zwanger
    Bugs bunny ~ weer zwanger
    Destiiny ~ weer zwanger
    Talvi
    Manutje: 1⭐️

Bevallingslijst 💕
    NicoleAM: Aimee Nina is stil geboren op 2 maart 2016
    Sam01: Pip en Noor zijn geboren op 8 maart 2016, maar 1 uur geleefd

12. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    @vrolijklente het voelt als of er iemand met een vork in je baarmoeder/vagina prikt zeg maar. Tis vooral met lopen. Ik denk dat t de baarmoeder is.. nou vraag t maandag weer een keer 😄

Heb trouwens ook het idee dat m'n buik de afgelopen weken niet meer gegroeid is!

Vanaf vandaag mag de kleine komen 😆

@mich92 pfff zo vermoeiend af en toe... ik ga ook echt niet regelen wie eerst etc etc. Ze gedragen zich maar even normaal en daarna kijken ze maar verder. Ga straks ook niet verjaardagen 3x vieren.
    Heb het met m'n eigen verjaardag al.. komt je moeder? Komt je vader? Hoelaat? Ze bellen samen maar 😆

13. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier zien je ongeveer waar je schaambot zit. Behoorlijk laag. Als je bij jezelf gaat voelen, voelt het op die plek hard. Als het je baarmoeder is, zit het hoger. Meer in je onderbuik. Maar kan mij voorstellen dat als een kindje indaald, je dat ook wel tijdelijk kan voelen als druk op je schaambeen. Pijn in je onderbuik kun je ook wel krijgen van lopen. Als ik veel harde buiken heb, heb ik die ook vaak als ik sta of om draai in bed. Dat maakt het een beetje lastig om te beoordelen wat het precies is. Bij mij voelt het bij mijn schaambot als messteken. Alleen als ik stil zit of lig voel ik het niet. Anders voel ik het de hele dag door. Als het je onderbuik is, menstruatie achtig kun je lekker met een kruik in je rug op de bank zitten. Dan ontspant je baarmoeder. ;)

Familie issue's zijn vervelend meiden. Ik vind het gewoon te druk om iedereen tegelijk te laten komen. Ze kunnen wel goed met elkaar overweg nog gelukkig mijn gescheiden ouders. Maar elke avond iemand (met aanhang) en dan klaar. Maar dat is ook een beetje omdat het de vorige keer na de spoed KS best heftig was. Was zo moe, kon die drukte niet aan. Een dagje wachten moet lukken. Ik kan zelf niet zo goed tegen mijn eigen moeder, dus die komt op het moment dat de kraamzorg er is (dus na 4-5 dagen als ik uit het ziekenhuis ben) die kan helpen met eruit bonjouren. Lang verhaal. Had er bij de eerste heel veel stress van. Nu kunnen we weer door een deur gelukkig. Had de hele zwangerschap het contact verbroken toen. Nu zien we haar alleen nog met familie verjaardagen en "verplichte" kerst brunches. Prima. Ze wil graag een band en ik niet. Maar vond wel dat ze het recht had om haar eerste klein kind te zien.

Bijgevoegde bestanden:

14. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    @zeilIk heb die zeil ook nog niet liggen maar heb wel een matrasbeschermer waterdicht ook van ikea. Ik zie wel wat ik doe.

Steken down under harlene, toevallig had ik dat ook vandaag, man wat doet het idd pijn haha. Moest echt schelden in mezelf. Maar dacht zelf ook aan indalingspijn. Ik weet dat hij nog niet vastzit in mijn bekken dus het kan wel kloppen.

15. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    #2815 Mich92, 30 jun 2016
    Laatst bewerkt: 30 jun 2016
    Pfoe! Heftige situatie net hier in de straat. Buren ook zwanger, 32 weken. Ik zag de verloskundige komen, 10 min later een ambulance en nog eens 10 min later nog een ambulance met couveuse. Kindje al geboren.... Verder zal ik niet teveel vertellen, want geen idee of zij hier ook op zit, haha. Maar ik voelde de spanning in ieder geval enorm, laat staan voor hun.

Maar Harlene inderdaad, erg vermoeiend... Ze zoeken het samen maar uit hoor. Lastige situatie met je moeder Vrolijklente.. Snap ook dat je niet zit te wachten op veel bezoek, vooral als het de vorige keer na een KS heftig was. Lekker genieten met je eigen gezin is het belangrijkste, bezoek etc. komt later wel!

16. Marrieb

Marrieb Actief lid

22 aug 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    artife kan me voorstellen dat het moeilijk is. Misschien kunnen jullie een ritueel 'bedenken' die je samen kunt uitvoeren als de kleine er is? Wensballon of... Weet nog dat mijn vriend die eerste dagen savonds ook ineens moest huilen omdat hij onze zoon zo graag had willen showen aan zijn oma/tante. Verdrietig maar ook een mooi moment samen.

Al die familieperikelen.... Mijn ouders zijn ook gescheiden en hebben jaren strijd gehad. Maar nu kunnen ze weer samen bij ons op de verjaardag zitten en kwamen mijn moeder en vader zelfs samen als eerst binnen om de baby te bewonderen. Dat heb ik heel erg gewaardeerd maar is natuurlijk ook wel bijzonder. Misschien kun je er vooraf al iets over zeggen. Dat jij je daar niet druk over wilt maken, en ze het samen maar moeten regelen. Willen ze niet samen in 1 ruimte zijn? Prima, dan regelen ze samen maar, buiten de kraamkamer, hoe of wat!!!!
    Het blijft lastig, je kunt nooit iedereen tevreden houden. Mijn vader wilde toen het liefst elke dag komen. Maar verwachtte dan ook koffie en was echt op visite. Dat hebben we afgeketst, vond hij niet leuk maar ja. Als ze een pan eten meenemen zijn ze welkom ;)

Voel me vandaag ook lamlendig. Bekken voelde ok maar nu begint de andere kant ineens te 'zeuren' en heb al weken een soort spier verrekt op mijn schaambot. En buikpijnerig.... Maar dat heb ik ook al een paar weken dus zal wel niets betekenen....
    Pffft laatste loodjes!

17. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    @vrolijklente ahaa ja ten hoogte van t schaambeen. Baby is hier nog niet volledig ingedaald.

Ik kan ook niet goed met mijn eigen moeder. Al denkt zij van wel. Laat haar maar in die waan. Ze bedoelt t allemaal goed maar ik kan haar nooit goed om me heen hebben. Te vermoeiend.

@roosje nog enig idee hoe die matrasbeschermer heet vd ikea of hebben ze 1 soort?

@mich92 wow heftig!! 32 weken...hoop dat alles okee is!!

18. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel

Ik ken je jaloers gevoel ... Ik hoor ook vaak al lachend dat ik dik ben. Dan vooral over mijn buik. Want ik ben ook nog redeleijk slank verder vind ik :D Nooit dat ik er mooi uitzie.
    Soms komt er nog wel eens een complimentje uit maar dat gebeurt niet vaak.
    Heb soms echt het gevoel dat hij geen interesse heeft (alleen als hij nood heeft) , Is dat stom?

19. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel
    Je hoeft je echt niet schuldig te voelen, jij MOET rusten voor JULLIE kleintje ! Ik denk ook niet dat hij daar moeite mee zou hebben.. Toch? Als hij zich zo een zorgen maakt...
    Ik herken het wel, ik voel me ook vaak schuldig als ik even geen fut meer heb en hem liefst alles wil laten doen hoor...

20. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel
    Hier heb ik bij mijn dochter die beschermer niet gebruikt, ik heb een matrasbeschermer op ons bed liggen. Heb het denk ik wel eens na de bevalling gebruikt.

Ooh Fas, spannend, helemaal ingedaald !!! Jij bent al bijna 38 weken :D Fijnnn ik wil 3 weken verder zijn al :D

Die steken onderin heb ik ook wel eens, bij plotse bewegingen ofzo, inderdaad indalen of gewoon je banden nog, groeit allemaal nog steeds en denk dat de banden nu onder veel druk staan, ivm groter worden van baby en indalen!
    Schaambot had ik bij mijn dochter ook last van naar het einde toe, nu heb ik het al veel vroeger gekregen, soms doet het gewoon pijn als ik niks doe , baby ligt er ook lekker tegen de leunen!

Mijn schoonzus is voor september uitgerekend en loopt al een tijd met pijn in haar lies. 1 kant. ze beweert dat het een geknelde zenuw is, ofja dat zei de gyn, dat of bekkeninstabiliteit.
    Ze wil er niks aan doen en kan haast niet lopen, dom gewoon... Wie weet is het bekkeninstabiliteit , als het zo erg is moet je daar toch iets aan laten doen ???? :O

Bedankt voor de steunende woorden iedereen.
    Wordt voor mijn vriend denkik buitengewoon moeilijk, hij is er zich nog niet helemaal van bewust. Denkt er wel aan maar dat moment gaat heel moeilijk worden .... Ik probeer hem te steunen maar is moeilijk bij hem plus, ik heb zelf ook veel verdriet ervan!

Deel Deze Pagina