Ik lees altijd: hoe groter de baby wordt, hoe minder je hem/haar voelt. Die van ons is precies tegenovergesteld, die trekt zich er niets van aan dat er minder ruimte is. Sinds ik met verlof ben, voel ik hem/haar vrijwel de hele dag en ik krijg regelmatig een flinke trap in mn zij, dat ik ook echt aan de buitenkant het voetje kan voelen zeg maar. Dat en ik kan ook regelmatig mijn buik zien 'golven' als die kleine zich weer eens omdraait. Wel zit de beweging (en harde buiken) voor mijn gevoel nog steeds erg hoog (boven mn navel) ondanks dat de baby al een beetje ingedaald is, dus daarvan heb ik wel zoiets van hmm volgens mij de baby nu meer 'onderin' moeten zitten... Weet iemand of dat klopt of dat het normaal is dat er zo hoog nog zoveel actie is bij 37 weken?
B3ngel ik ben nu 38+2 en voel alles bovenin. Net onder maar vnl tegen m'n ribben 😂 Ik kan zo onderscheid maken tussen z'n benen, billen en voeten. Onderin in het vnl zacht gefladder of duwen, ongeveer boven m'n schaambeen. Of harde druk op de uitgang 😝 Het was bij de eerste net zo..dus hier heel normaal ☺️
Ja ik heb ook gehoord dat het bevalling zou kunnen opwekken, maar dat helpt alleen als er al wat aan het rommelen is geloof ik ....
Mijn baby voel ik ook nog net onder mijn maag hor, zijn kontje. en tegen mijn ribben ook vaak. Hoofdje zit dan deels ingedaald. mijn dochter zat zo half half tot de geboort dus kan zeker Hier ook nog wel veel beweging te merken en golven en ik kan ook voetjes voelen, leuk he Maar de bewegingen worden wel iets anders vind ik.
Mijn verloskundige vertelde dat ik de baby echt niet minder mocht gaan voelen, maar de kracht erachter kan wel veranderen. Doordat de baby inderdaad groter wordt zijn de bewegingen vaak anders, maar mocht haar niet minder gaan voelen, dan moest ik bellen. Bewegingen voel ik met name net onder navel zowel rechts als links. Rechts de beentjes en voetjes en links het ruggetje. De billen voel ik ook wel glijden of een dikke bult, maar dat is wel boven mijn navel.
1x per dag lijkt mij wel zeer weinig. Deze dame is ook constant actief al is het idd vooral geschuif maar dan wel heel groot. Onderin gefladder van de handjes, rechts een voet die ik echt kan wegduwen en die dan ook weer terugkomt en het kontje drukt soms lekker terug. Maar wel constant. Indalen kan nog tot de bevalling hoor! Voel zelf dat hoofd wel echt tussen mjn benen hahah. Vanochtend alles netjes in de kast gelegd en laatste lakentjes gestreken. Lekker 😊
Hier voel ik de bewegingen van m'n ribbenkast en zijkant tot helemaal onderin. Vind het echt super fijn haar zo vaak te voelen 😆 gezellig! Af en toe golft mijn buik ook haha. Of steekt er een voetje of knietje uit. Moet zeggen dat de bewegingen sterker zijn ondanks dat ze minder ruimte heeft. Trekt zich hier ook niks van aan 😉 Hier op m'n donder gekregen van m'n vriend dat ik te veel doe. Doe eigenlijk alles behalve de honden uitlaten. Vind heerlijk even boodschappen doen etc. Laat zware dingen in de auto die vriendlief uit werk eruit kan halen. Hij zegt dat ik minder moet doen omdat t nu lijkt alsof hij niks doet 😅
Heerlijk Harlene!! Bij ons sjouwde de buurvrouw ook tot 40 weken 2 zware boodschappen tassen naar binnen. Als je je goed voelt en nergens last van hebt alleen maar fijn toch? Maar kan mij ook voorstellen dat je vriend zich een beetje nutteloos voelt. Bang dat mensen zo gaan denken over hem. Onze buurman is namelijk wel een beetje lui.. ssst. Ken ook iemand die tot 40 weken nog elke week 5 km ging hardlopen.
Pff niet! Nee hardlopen moet ik sowieso niet aan denken 😆 Doe in de middag wel even een dutje hoor van een uurtje. Heerlijk! Vandaag maxicosi binnen en de bank! Dinsdag rondleiding kdv ben benieuwd! Vind wel spannend hoor. Moet er niet aan denken ons kleine meisje straks 1 of 2 dagen weg te brengen 😨
Lijkt mij ook heel moeilijk Harlene. Ben 1 jaar thuis geweest en ben daarna gaan werken als ML thuis was. Geen opvang voor ons. Inmiddels gaat de oudste nu wel naar de peuterspeelzaal. Als deze kleine er is ben ik een half jaartje vrij en ga daarna weer werken als ML thuis is. Vind het wel spannender dat ik nu eerder aan het werk ga dan bij de eerste. Toen ging ik pas werken toen ik er al een paar maanden aan toe was. Nu wil ik graag mijn baan houden. Dus kan niet te lang vrij nemen. Een half jaar is al heel royaal. heb bij de eerste BV gegeven tot 7 maanden. Wil dat eigenlijk weer. Dus ga met 6 maanden minderen zodat ik hopelijk niet hoef te kolven op het werk. Lijkt mij helemaal niets in een hokje. Maar als het moet (stuwing/ontsteking) dan moet het maar even.
Goed nieuws! Kindje groeit op z'n eigen lijn nu (nou ja, 1e x dat we dit zien), dus hopen dat het zo blijft. Navelstreng en vruchtwater zijn goed en in iets meer dan een week weer 200 gr erbij! Nu dus ca 2100 gram, dus ben helemaal happy. Eindelijk een x positief bericht 😀. Blijf wel onder controle bij gyna, maar vind dat niet erg. Volgens klinisch VK is baby al zo goed als volledig ingedaald, dus als de bevalling net zo makkelijk gaat.... 😉 Daardoor voel ik hem ook minder, omdat ik schoppen gewend ben. Als ik ongerust ben over minder leven moet ik gewoon bellen en ze gaf idd het advies om rustig te liggen om zo contact te maken. Ook bevalplan besproken. Helaas heeft ZK geen lachgas en als ik ctg moet kan ik niet onder de douche. Dus nu maar hopen dat ik zo lang mogelijk thuis mag blijven tijdens ontsluiting!
Grappig, ik voel het precies zo! Ik zet vaak de ipad op mn buik en dan opeens gaat dat ding heel hard op en neer, zo grappig! Chezzy: fijn nieuws! Hier vandaag erg last van mn rug, heb ik soms met vlagen, niet fijn. Zit nu met het voedingskussen achter mn rug, das best fijn Wat gaan jullie de visite eigenlijk geven als de kleine geboren is? Gewoon beschuit met muisjes of hebben jullie andere leuke traktaties? Wij doen mini tompouces en de zijkanten bestrooid met roze muisjes. Zag ik op pinterest voorbij komen, vond het wel leuk. Een keer wat anders.
@vrolijklente ik ben ook benieuwd met bv. Wij hebben op werk een "kantine" serieus denk een meter breed een dan 10 meter lang. Geen stromend water. Geen eens eigen toilet... Alleen een tafel en een koelkast en een bankje. Anders een magazijn maar daar hangen camera's 😯 @chezzy wat een goed nieuws zeg!!!! @fas30 oooh ik heb er nog geen eens over nagedacht. Omdat wij een kraamfeest geven maar er zullen vast wat mensen willen kijken... Heb zelf een keer voor een vriendin een kwarktaart gemaakt en dan een heeeel dun laagje siroop en dan muisjes er over. Zag er leuk uit. Anders lange vingers in witte chocopasta dopen en dan muisjes..?
Wij gaan voor slagroomsoesjes (net als de vorige keer). Je zet een pak boter klaar en een schaaltje rose of blauwe muisjes en slagroom soesjes optijd ontdooit uit de vriezer (ongeveer 2 p.p.) die scoop je door de boter en dip je in de muisjes. Makkelijk, lekker en veel minder kruimels dan met beschuit. De ruimte moet afsluitbaar zijn volgens mij Harlene. Maar hier precies hetzelfde: onafsluitbare kantine en een telhok met camera's. Maar die is is wel afsluitbaar. Ze zijn verplicht een speciale ruimte in te richten die afsluitbaar is volgens mij. Bij grote bedrijven hebben ze dat meestal wel. Maar kleine bedrijfjes niet. Moet er al helemaal niet aan denken om in de wc oid te gaan kolven (kunnen ze dat maken?). Hoop gewoon dat het niet nodig is. Wat een onwijs goed nieuws Chezzy! Ben zo blij voor jullie! 💟 Dat is altijd wel een beetje het jammere van in het ziekenhuis moeten bevallen. In die beval centra heb je vaak wel een douche en bad zitten. Maar ziekenhuis aan de CTG niet. Moest zelfs met de CTG en infuus naar de WC. Haha. Dat was een beetje maf. Ze meten daarmee ook je buikspanning dacht ik. Moest zelfs een grote boodschap. Schaamde me kapot. Maar het zat in de weg. Ook nog zwaar high (petedine) op een po moeten plassen terwijl 3 man me vast hield omdat ik anders om zou vallen. Later op de dag kreeg ik een ruggenprik met blaascatether. Dan kom je helemaal niet meer je bed uit. Wilde graag een baarkruk. Maar op dat moment denk je daar niet meer aan. Als de kleine er maar gezond uitkomt dat is het belangrijkste. Ook bij een thuisbevalling gaan dingen wel eens anders dan gedacht. Als ik natuurlijk zou bevallen, zou ik denk ik een warme kruik op mijn onderrug leggen. Weet niet of dat mag. Maar als alternatief voor een warme douche lijkt mij dat onwijs fijn. Misschien kun je het eens vragen.
Ik zit ook thuis met mijn dochter , vind het een heel raar idee dat als ik straks ga werken ik onze zoon moet wegbrengen ja ... Dochter zal ook naar peuterspeelzaal gaan maar de andere momenten nog geen idee wat te doen eigenlijk.... Zou mooi zijn als je natuurlijk kan minderen met bv en niet op je werk moet afkolven ja ! Ik heb 10 maanden bv gegeven, benieuuwd hoe hetnu gaat verlopen als ik eventueel werk vind ...
Dat is fijn om te horen, rusten doet echt wonderen hoor ! Mijn zus haar kindje groeide ook niet goed en heeft de laatste weken ook plat moeten liggen waardoor hij weer iets beter gegroeid was! Denk dat hij hier ook iets dieper is gaan liggen ... al voel ik zijn kont nog wel hoog het duwt vanonder allemaal veel harder en ik kon zijn hoofdje altijd boven mijn schaambeen voelen met mijn vingers en nu niet meer. Beweging nog steeds goed maar voelt zwaarder aan en meer geschuif Dinsdag controle dus dan zullen we het weten of hij al dieper ligt. Hoop het want dat helpt weer bij het persen enzo
Chezzy, wat een goed nieuws! Ben blij voor jullie, hopelijk zet de kleine dit nog voort de laatste weken!!! Zal vast voor opluchting hebben gezorgd dit nieuws! Hier gaan we heel origineel beschuit met muisjes trakteren. Maar die kruimels, arghhh! Ik moet er ook nog niet aan denken om de kleine weg te brengen straks en aan t werk te moeten. Maar anderzijds ik hou enorm van mijn werk en zou daar ook niet zonder kunnen. Wel een slechte zaak als er geen goede ruimte is om te kolven, bij ons is dit wel goed geregeld. En volgens de wet moet de werkgever dat in orde hebben....
Heb tegen mijn vriend gezegd: de eerste keer dat we haar wegbrengen naar t kdv ga je mee want ik ga huilen haha. Ja ik heb een Spaanse werkgever. Geloof me die hebben lak aan alles. Wij zitten in een nieuwe shoppingmall en als de openbare wc binnen zoveel meter zit, hoeven zij geen wc aan te leggen. Echt, te vies gewoon. Misschien kan ik ergens achter in t magazijn kolven waar geen camera hangt. Moet het er even over hebben. Okee dames ik heb iets awkwards/vervelends: heb t idee dat m'n schaamlippen echt enorm zijn geworden! Ze zijn echt rood en dik. Doet gewoon pijn af en toe.. iemand hier ook last van?!
Hahahah oh harlene ik dacht dat ik de enige was. Ze zijn inderdaad veel dikker geworden en mijn venusheuvel(dat daarboven, heet dat zo?) Is ook dikker... 😱 het is alleen niet rood...
Wow serieus!! Ik heb wel gehoord dat het beter doorbloed is waardoor sommige vrouwen juist onwijs veel zin in seks krijgen. Misschien dat het daardoor komt. Het is mij elk geval niet opgevallen. Kan het toch niet meer zien en heb er gelukkig geen last van.