16 t/m 31 juli 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bintje83, 6 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrolijklente

Vrolijklente Fanatiek lid

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha. Hier ook een spekkie in eind maart. Werd meteen mooi weer. Lekker buiten in een lauw warm badje gedaan in de zomer. Super leuk, speciaal voor babies van nijntje. Die hele kruik hebben we nooit nodig gehad. Verwacht nu weer niet. Maarjah, het staat op het baby-uitzet-lijstje dus koop en bewaar je hem maar. Was wel ontzettend blij met onze earosleep. De kraamverzorger had als tip: leg hem lekker in zijn reiswiegje bij jullie op de slaapkamer. Hij werd veel te heet. Ik vertrouwde er niets van. Zweet ruggetje. Meteen weer op zijn eigen kamertje op de earosleep gelegd. Nu hebben we een wiegje met earosleep matras. Soms moet je maar gewoon naar je moederinstinct luisteren. :p Wat ik trouwens heel bijzonder vind: als je de kleine op je blote borst legt, is de temperatuur, hoe koud of warm het ook is, altijd goed. Als ik het goed heb, werkte dat zelfs koorts verlagend..

2. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    @vrolijklente ja ik heb zoiets ook uitgelegd gekregen met die borstvoeding "cursus". Dat huid op huid contact inderdaad ook de temperatuur regelt etc.

3. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel
    In de maxicosi had ik een fleece. meestal liggen ze daar niet heel lang in en ben je er bij ....

4. Marrieb

Marrieb Actief lid

22 aug 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tis hier rustig! Iedereen aan het puffen (zo niet van de weeën, dan wel van de hitte)???

5. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Haha jaa is best warm, effe ego bericht dan ga ik verder.
    Ben flink aan de schoonmaak hier, hoezo nesteldrang hahaha
    Hoop dat het vanavond begint. Ga van alles proberen. Bitter lemon, ananas en knuffelen met manlief hihi. Ik lach wel maar ben het zo zat nu, vind het zwaar gewoon alles gaat moeilijk, ben nog 38+1 maar van mij mag het beginnen

6. Bintje83

Bintje83 Niet meer actief

Vandaag alles laaaaaangzaam. Lekkere middagdut, paar wasjes gedraait en zometeen kookt m'n mannetje.

Vaak harde buiken, soms gevoelig, wel steken en drukkend gevoel bij harde buiken. Hopelijk levert dit 'voorwerk' iets op...ik vind het soms knap vermoeiend 😌😐

7. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Roosje.. ananas (hart/het midden) werkt omdat het giftig is. Dus niet echt fijn. Het normale vruchtvlees kun je gewoon eten. Niet om het op te wekken, maar omdat het onwijs lekker is met deze hitte.

Hier vandaag ook lekker rustig gedaan. Ben nog niet zo ver als jullie. Wel wat harde buiken, maar gelukkig geen last van de hitte. Lekker buiten in de schaduw een kraamcadeautje voor een vriendin gehaakt. :)

8. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hier ook het huis schoongemaakt en kasten etc uitgezocht samen met vriend.
    En wat was t benauwd. Vandaag had ik voor t eerst in 38 weken; ik ben er klaar mee! M'n voeten zijn enorm. Ik ben enorm. Niks zit lekker en voel me zooooooo dik. Ha ben ik nu ook 😉

Mag deze week wel gebeuren hoor! Ben er klaar voor!

9. B3ngel

B3ngel Actief lid

2 sep 2013
    433
    161
    43
    NULL
    NULL
    Wat was het benauwd vandaag zeg!

Vandaag de hele dag harde buiken en wat krampen. Sinds gisteren voel ik de baby ook lager, rond/onder mijn navel nu ipv erboven. Zou het een voorteken zijn? Ik hoop het!

10. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klinkt heel spannend Bengel!! En en..??

Hoe gaat het met iedereen? Er zijn een hoop bijna uitgerekend. Nog 2 dagen Bintje en dan ben je de eerste die misschien al overtijd gaat! Vandaag is het weer wat koeler. Heerlijk! Hier nog max 2 weken. ;)

11. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hier nog tien dagen!
    Voel de baby nog achter m'n ribben en nog nergens last van. Alleen van de hitte. Bah zeg.
    Morgen VK controle. Misschien dat zij nog wat nuttigs te melden heeft 😉

12. Chezzy

Chezzy Actief lid

3 mrt 2016
    412
    309
    63
    Goedemorgen, iedereen genoten van het mooie weer?

@bengel, dat gevoel heb ik ook. Voel kind beter dan de afgelopen week en voel hem/haar onder m'n navel.

Mensen zeggen ook dat m'n buik nu gaat hangen, waardoor ik (nog) meer waggel. Qua steken en harde buiken kan ik geen patroon ontdekken, soms meer en soms lange tijd afwezig.
    Ben wel echt bezig met inhaalslag: elke week nu kilo erbij en ook 1 cm buikomtrek.

Sinds zaterdag heb ik ineens veel meer energie, wat echt super vreemd is. Heb zaterdag twee uur kunnen wandelen en kan twee trappen oplopen zonder tussendoor te hoeven stoppen... Geniet echt van m'n energie nu en ben al bang dat het vervlogen is tegen tijd dat ik moet bevallen haha.

13. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Haha Chezzy geniet inderdaad van die energie. Die is hier ver te zoeken😆

14. Chezzy

Chezzy Actief lid

3 mrt 2016
    412
    309
    63
    Ben m'n hele zwangerschap extreem vermoeid geweest en tot nu toe maar ca 3 weken minder moe geweest zodat ik ook kon genieten van zwangerschap. Dus is verbazingwekkend, maar geniet nu wel met mate 😉 Je zou bijna zeggen dat m'n lichaam denkt dat ik niet meer zwanger ben haha, maar hou het er zelf op dat het te wijten is aan m'n gewichtstoename die nu eindelijk op gang komt. Beter laat dan helemaal niet 😜

Dus denk niet dat ik je kilo's moet toewensen voor het verkrijgen van energie, Harlene? Haha

15. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    Dankjewel vrolijklente! Het is inderdaad mijn eerste echte 'project' wat ik doe, haha. Moet wel zeggen dat ik wel een makkelijke steek gebruik en die constant herhaal, haha. Maar ben best trots!

Ik vond het wel even lekker dat weer van het weekend! Lekker buiten onder de parasol niks doen, kijken naar VL die bezig is met een overkapping te maken:). Maar vind het ook niet erg dat het weer nu weer bagger is, haha.

Het wordt zo wel spannend hoor, elke x als ik hier kijk, verwacht ik een een geboorteaankondiging, haha ;). Heb hier op en aan krampen in mijn buik, maar zoals andere ook zeggen; soms heel vaak en soms uren niks.. Soms voelt het daar beneden heel gek aan, alsof ze er zo uit kan komen? :'), alsof elk moment iets kan breken, mijn vliezen of zo .. kan het moeilijk omschrijven hoe het voelt, maar herkent iemand dit? :p

Lekker Chezzy wat meer energie, geniet er van! Misschien maakt jou kleine nu even een flinke groeispurt, wat alleen maar een goed teken is!

16. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    Ik voel de bewegingen heel divers, haar kont beweegt sowieso wel veel, en dat is toch echt boven mijn navel.. En afhankelijk van hoe de beentjes liggen, voel ik ze hoog, laag of in mijn zij... Merk wel dat ze groter wordt, want de trappen zitten vaker tegen mijn ribben aan dan net eronder, zucht :'). Time to come out! :D

17. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    @chezzy haha nee dank je voor mij geen kilo's meer. Hoop dat ik ze snel kwijt ben 😄

Ik kijk ook elke dag hier in de hoop dat er iemand bevallen is haha ben zo benieuwd. Hier echt nog geen aanstalten tot... denk ik!

Alleen maar wat voetjes die schoppen en doen 😉 morge even aan de VK vragen. Heb er geen verstand van 😜

18. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn jullie het wachten ook zo zat? Heb echt nergens zin in vandaag. Straks komt er hopelijk wat afleidende visite. Kan alleen maar denken: nog zoveel dagen, nog zoveel nachtjes, nog zo veel uur.. En dan heb ik nog een geplande KS. Of zou het daarom juist erger zijn? Bij de eerste was het voor mij natuurlijk ook dat ik gewoon rustig 2 weken overtijd kon gaan. Heb toen veel minder gewacht voor mijn gevoel. Maar kon toen op het einde ook weer beter lopen, wat ik nu dan niet heb. Zit/lig maar op de bank de dagen door te komen met ZL die nu alweer 1 uur lang aan het huilen is, wat ook veel langer lijkt dan het is. Waarom huilt hij zo veel om niets vandaag? :(

19. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Ik ben het idd ook zat, gisteren weer een potje gejankt omdat ik het er echt klaar mee ben. Alles gaat moeilijk. Me man helpt gewoon bij het opstaan haha. Dochter is bij de opvang en heb het huis schoongemaakt en nu lig ik op de bank.
    Vanochtend had ik menstruatieachtige buikpijn maar nu is het weg. Ach ben benieuwd wanneer meneertje komt. Ik hoop deze week.

20. Bintje83

Bintje83 Niet meer actief

Vandaag erg moe, was ook wel te verwachten. M. had een nachtmerrie en het duurde even voordat hij weer ging slapen.
    Verder enorm last van onderrug, vervelende zeurende pijn. En af en toe harde buiken waarvan sommige gevoelig. Ik hoop zo dat het nu eens door gaat zetten. Al krijg ik daar dan ook weer de zenuwen van 😐
    Ik reken nog steeds op maximaal 41 weken dan heb ik iets om me op te richten

Deel Deze Pagina