Jeej gefeliciteerd Roosje! Wat fijn dat t zo snel is gegaan! Jammer dat je man er net niet bij kon zijn maar de navelstreng heeft geknipt. Geniet er van!!! 💕
Roosje gefeliciteerd! wat leuk zeg en zo snel!!!! Geniet ervan !!! Mooi babytje!! Bengel spannend dat jouw kleintje er dit weekend zeker is ! Spannend!
Heb al hele ochtend zeurende menstruatiepijn en rugpijn, maar is niet van komen en gaan dus zal wel weer iets van indalen zijn of weet ik wat! Verder ook grieperig dus voel me echt lam !
Kan een beetje grieperig ook geen voorteken zijn artife? Spannend hoor! Volgens mij is iedereen nu de 37 weken grens gepasseerd! Ik ben heel blij met veel visite vandaag. Lekker wat afleiding. lijkt mij alleen wel maf als mijn water breekt. ML is vandaag voor de laatste keer wat verder weg voor zijn werk. Daarna kan hij gelukkig altijd met 10 min hier zijn.
Lekker idee is dat Vrolijklente. Mijn man zou eigenlijk vrijdag t/m maandag nachtdienst hebben, maar hij heeft nu wat kunnen ruilen met collega dus nu moest hij ineens vannacht en komende nacht werken, dan is hij in ieder geval de vrijdag en zaterdag vrij. De zondag en maandag gaat hij waarschijnlijk vrij nemen (afhankelijk van hoe het gaat met mij en de kleine) en dan heeft hij daarna zijn eerste dienst pas weer op 25 juli. Heerlijk, dan is hij er de eerste 10 dagen (vrijwel) volledig bij. Hoe gaan jullie trouwens om met kraambezoek? Mijn ouders en zusjes wilden het leifst op de dag van de bevalling al langskomen, maar heb gezegd dat ik de eerste dag gewoon alleen met mn man wil zijn. Is onze eerste dus we willen wel even kunnen wennen aan het papa en mama zijn. Ik heb aangegeven dat ik wel bel als de baby er is, niet eerder. Heb dus ook niet verteld van de inleiding, want ik weet dat ze dan de hele tijd in spanning gaan zitten haha. Verder heb ik ook al wat familie/vrienden gehoord die er min of meer vanuit lijken te gaan dat ze in de kraamweek al langs kunnen komen. Zie op internet ook voortdurend als tip voorbij komen: laat de kraamverzorgster zich zoveel mogelijk om het bezoek bekommeren. Maar wij willen de kraamweek alleen voor de naaste familie houden, en heel misschien als ik me goed voel aan het einde van die week onze beste vrienden. Zijn wij dan zo gek/afwijkend dat we in de kraamweek nauwelijks bezoek willen?
Klinkt heerlijk, kraamweek is zo'n bijzondere en heftige tijd. Je lichaam moet herstellen, jullie beide geestelijk wennen aan dat het kindje er echt is. Veel informatie van de kraamzorg en gebroken nachten...persoonlijk lijkt het me logisch dat je dan niet iedere dag visite wilt. Wij kiezen ook voor geen visite in de kraamweek, muv ouders, opa en oma en zussen. Dus al met al genoeg mensen op de stoep 😌 Alle verdere familie/vrienden zal moeten wachten of ze het leuk vinden of niet 😁 Ik verstuur de kaartjes ook pas laat in de week, dat scheelt ook weer met de tijd waarop ze willen komen. Ik laat het ook afhangen van hoe ik me voel en de rest van gezin functioneert. Als de dag doorkomen al een hele taak is heb ik geen zin in m'n kostbare tijd te steken in visite 😄
Eerste en misschien wel ook de tweede week alleen broers, zussen, opa en oma's. Daar ben je al druk zat mee. Je weet niet hoe de bevalling loopt. Ik lag de eerste 5 dagen in het ziekenhuis. En oma maar zeuren dat ze nog geen kaartje had ontvangen. We wilde graag een foto van de kleine thuis op het kaartje. Pech voor hun. Heb tegen familie die in het ziekenhuis kwam ook gezegd: maar 15 min en dan wegwezen. Was doodop. De rest heeft ML allemaal afgewimpeld. Uiteindelijk goed verspreid. Je vooraf druk er om maken heeft weinig zin. Je weet niet hoe het loopt en wanneer mensen kunnen komen. Als jij je maar goed voelt dat is het belangrijkste. Al komen ze een maand later pas. Jij moet er aan toe zijn. Wij hebben sommige 6 weken laten wachten. Met die KS kon ik zo weinig. Wilde ook graag opknappen en daar heb je dan echt je rust voor nodig. Uiteindelijk begrijpen mensen het wel als ze het bevallingsverhaal horen. (Behalve oma die 7 kinderen eruit poepte als of het niets was).
Wat wel zo was. Wij bevielen om 22:10 en moest toen nog dichtgemaakt worden etc. We waren zo trots dat we alle ouders hebben laten komen. Om 01:00 ergens nog. Wilde dat van te voren eigenlijk ook niet. Maar na een uurtje met de kleine wilde we ons geluk graag delen. Maar van te voren zeiden we beiden: we willen niet dat iedereen meteen komt. Kijk gewoon hoe het op dat moment gaat. Dat kun je ook zeggen tegen mensen: dat je wil kijken hoe de bevalling gaat en je geen afspraken wil en kunt maken. Dat je wil zien hoe het loopt. Het is je eerste kindje, dus het is allemaal nieuw voor jullie.
M'n schoonouders komen no matter wat naar t ziekenhuis. Hoelaat t ook mag zijn. Moet eerlijk zeggen dat ik geen zin heb in en uit loop in huis. Ouders en schoon broer/zus etc mogen best komen maar wel eerst even laten weten. We geven een kraamfeest voor de rest van de familie. Vandaag VK geweest; baby is nog steeds niet ingedaald.. maak me toch best zorgen daarover 🙁
Wij bellen de fam als ik bevallen ben en we ons uurtje met elkaar hebben gehad. Ligt eraan of ik in ZK moet blijven, maar zowel ouders als schoonfamilie wil gelijk komen. In de kraamweek willen we zo min mogelijk visite. We kiezen ook voor twee kraamfeesten ipv los bezoek.
@harlene. Kan het me voorstellen, maar is toch ook niet iets abnormaals dat je je er zorgen over hoeft te maken? Wat zei de VK ervan?
Haha denk het niet , mijn dochter is ook verkouden. En ik had bij mijn dochter ook keelontsteking naar het einde toe, toch nog 9 dagen overtijd gegaan Was het maar een voorteken... Zit wel echt er op te hopen, ik wil het zo graag, morgen 38 weken. Ben heletijd aan het nadenken over wat er nog allemaal moet gebeuren in huis enzo, echt voorbereiden maar ja dat wil ook niks zeggen
Je moet doen wat jij het fijnst vindt voor en na de bevalling! Niemand heeft daar iets in te zeggen behalve jij en je man. Ik heb ook niks van mijn bevalling laten weten (ofja mijn inleiding) ik wou het ff lekker tussen ons houden en paar uur na de bevalling heb ik gebeld en gezegd vanaf dat uur mag je komen kijken. Korte bezoekjes van enkel ouders, broers en zussen, meer niet. Is niet gek hoor, je wil gewoon genieten zonder te moeten denken oh er komt weer bezoek! Ik vind bezoek altijd leuk en mensen weten ook dat ze geen uren moeten blijven, ofja hier toch. En dat vind ik oke, korte bezoekjes van familie en beste vrienden. Maar inderdaad de kraamzorg bekommerde haar wel om het meeste als bezoek er was. Verder zoals vrolijklente zegt, je bent zo trots dat je het echt wil delen. Je moet gwoon aankijken als het er is, en zeker zeggen wat jullie willen. Wat een ander wil maakt op dat moment echt niks uit !
Ik had iemand die ik nog niet kende. Ze zei dat de baby vorige week lager lag. Toen zei ze: hebben ze niet verteld dat als je water breekt dat je moet liggen. En toen later zei ze dat het niet hoefde 🤔 Was een beetje raar allemaal...
Bij veel vrouwen dalen de kleintjes pas bij de bevalling echt in Harlene!! Helemaal niet abnormaal. Wel is het belangrijk dat het hoofdje naar beneden ligt. Vage VK heb je..
Maak je geen zorgen harlene, veel baby's dalen inderdaad pas in tijdens de bevalling. Het zegt niks. Wel gek dat ze zo raar deed. Op dit moment denk ik wat betreft kraambezoek echt van: niet teveel en te snel tegelijk. Ik wil eerst met zijn 3en kunnen genieten en de bevalling willen verwerken. Ouders en broers en zussen prima. Maar als je die al bij elkaar optelt zit je al over de 20 mensen. Dus blegh, ik echt wel af hoe het voelt na de bevalling, misschien vind ik t dan juist fijn als ze even komen! Hoe denken jullie eigenlijk over het vasthouden van jouw kindje aan bezoek? Op dit moment wil ik daar echt niet aan denken, ze zit nu nog veilig bij mij en moet er niet aan denken dat een ander (naast vl) haar vast heeft.... misschien is dat straks ook wel anders 🙈🙈. Wauw ik klink wel lekker bezitterig, maar zo ben ik niet hoor haha.
Wij hebben de vorige keer wel elke dag bezoek gehad (naast ouders/zus etc) en dat terwijl ik die eerste dagen niet sliep. Wil het nu toch iets rustiger aan doen. We hebben toen een dag niemand op bezoek gehad en mijn vader snapte daar niets van.... Was er zelfs boos over dat we hem afkapten... Terwijl hij hier ging zitten en koffie verwachtte en na tijd de boel niet opruimde.... Niets.... Dus heb me wel voorgenomen om daar nu assertiever in te zijn. Wil je komen? Prima, maar neem een pan eten mee... Of zoiets haha. Verder denk ik dat je het nu wel kunt bedenken maar het kan op dat moment zo anders voelen. Iig geen rekening houden met anderen maar doen wat jij zelf fijn vindt! En je bezoek beneden ontvangen (als dat je lukt) en zelf lekker boven blijven, scheelt ook! Net als je kindje vast houden... Misschien denk je vooraf dat het allemaal prima is en waak je over een week wel als een leeuwin over je kleine haha. Harlene indalen tijdens de bevalling is idd niet gek. Maar als je zo'n vaag antwoord kreeg, zou ik gewoon nog eens bellen! Je hier druk over maken, is zonde van je energie
Wij waren juist zo trots en enthousiast dat we bezoek juist leuk vonden! Lekker showen haha maar wel de eerste dagen alleen naaste familie en goede vrienden. En de kraamhulp kan dan mooi helpen, anders moet je alles zelf doen én in die eerste tijd heb je mooi de smoes dat je even wilt rusten/liggen als je geen zin meer hebt in bezoek en na een paar weken doe je dat niet meer denk ik. Maar pas wel op want ik zat dezelfde dag alweer beneden omdat ik me heel goed voelde maar dat bleek later toch geen goed idee. Na 3 dagen (en nachten met een huilbaby met bijna geen slaap) begonnen bij mij de kraamtranen en dat heeft gewoon 3 weken geduurt! Ik hou me normaal altijd groot maar toen heb ik zoveel gejankt, kon gewoon bijna niet meer stoppen. Was ws door alle veranderingen, huilbaby, hormonen enz. Nu heb ik me dus wel voorgenomen om het iets rustiger aan te doen en ook echt in de krammweek wat meer op bed te gaan liggen, wil dit niet weer!