Beweegt bij jullie de baby ook minder of minder sterke bewegingen? Ik voel hem wel nog, vooral wat schuiven maar echt minder sterk en actief dan vorige week. Had vorige week 1 dag dat hij nog enorm actief was en sindsdien is hij veel rustiger. heb gelezen dat het normaal is aan het einde van de zwangerschap...
Heel verschillend artife... wel meer geschuif inderdaad, maar krijg ook nog steeds flinke trappen.. voel haar gehele dag eigenlijk wel bewegen, maar ook veel gefriemel(??) Zeg maar, haha.
Gisteren voelde ik de kleine vaker dan normaal, vandaag weer minder. Gisteren ook meer last gehad van krampen en uren een harde buik gehad. Dus lijkt of we weer terug gaan in de tijd haha. Moeheid komt ook weer terug. Buik voelt wel veel meer gespannen aan dan vorige week. Net geen harde buik gevoel zeg maar. Pfaff, zou fijner gevoel zijn als we wisten op welke dag onze baby's geboren zullen worden ☺️
ja ik krijg nog wel stampjes enzo maar duidelijk minder. hier al hele dag gezeur onderin. pff ja hadden we maar niks van misschien wel kwaaltjes tot het echte werk begint en je weet dat het eraan komt haha
Hier was ze gisteren super druk ook de hele nacht. Begint soms echt pijn te doen dat getrapt 😄
Hier lijkt de kleine om zijn as gedraaid. Voel ineens schopjes aan de andere kant. Rechts ipv links. Hij heeft toch heel lang anders gelegen. Raar dat dat ineens veranderd. Lekker druk hier elke avond. Soms als hij zijn benen langdurig strekt kan dat gewoon pijn doen. Kan soms ook bepaalde bewegingen niet maken omdat hij dan in de weg ligt of zo. Hebben jullie dat ook? Zou er morgen ochtend weer geboortenieuws zijn? Slaap lekker allemaal 💛
Amen! Marrieb morgen 40 weken en net even de druk van de ketel gelaten door een flinke huilbui...ben het even helemaal zat. Ik had door al het gerommel gedacht dat hij er nu wel zou zijn..maar blijkbaar is m'n buik nog lekker veilig en warm. Helaas krijg ik nu wel steeds meer angst voor overtijd gaan en het gewicht van de beeb en de gevolgen voor m'n stuit...zucht. Donderdag controle bij de vk en dan maar even bespreken. Al voelt het ingrijpen dmv strippen of inleiden ook niet goed. Maw ik zit mezelf goed in de weg haha handigggg #hormonsters
@vrolijklente hier een mevrouw die ook om haar as draait. Soms moet ik een lichaamsdeel wegduwen anders kan ik de vaatwasser niet leeg ruimen 😆 Ooh ben ook zo benieuwd wie de volgende is. @bintje ik ben t sinds drie dagen zat. Kleinste dingen kan ik al janken haha. Vreselijk. Zit me zelf ook goed in de weg maar zo voel ik me ook 🙁
Blegh dames ik snap jullie helemaal! Ben het ook zat. Heb nu alweer zulke rommelende onrustige darmen, volgens mij kan je het aan de aan de andere kant van de straat horen, maar is alleen maar lucht. Baby reageert er super heftig op met bewegen, waardoor ik klaar wakker lig. Afgelopen nacht ook al, 😱😪
Ik vind het zo fijn om samen met jullie af te tellen. Vervelend voor degene die zo veel huil buien hebben. Nog even meiden. Dit zijn echt de laatste loodjes. Als de kleine er is komen er nog wat kraamtranen en daarna verdwijnen langzaam aan de hormonsters weer uit ons lichaam. Haha Harlene!! Ik durf niet zo goed te duwen. Meestal probeer ik een andere houding of ik wrijf even over mijn buik. Meestal reageerd hij daar wel op. Maar komt steeds vaker voor. Hij wordt echt groot. Deze ochtend gaan we de gyn ontmoeten die de KS gaat uitvoeren. We moeten maar liefst 45 min rijden. (Bij ons zijn er meerdere ziekenhuizen samen gevoegd naar 1 organisatie en die artsen worden onderling uitgewisseld). Lekker in de spits. gelukkig maar 1 keertje. Ik kan zelf niet meer auto rijden. Mijn buik zit tegen het stuur aan en vind het onverantwoord om de weg op te gaan omdat ik niet meer goed over mijn schouder kan kijken. Dus ML is taxi chauffeur.
En is er nog baby nieuws?😂 Gisteren heb ik een nieuw record gevestigd door enkele uren elk kwartier naar het toilet te moeten. Kleine was overactief en hield z'n moeder nu al aardig bezig..... Dus weer goed geslapen ahum. Inderdaad vervelend @vrolijklente! Dat is ver rijden, iemand van de pufclub moest ook altijd zo eind rijden... Maar fijn dat je kennismaking hebt vandaag. @Marrieb. Is een toepasselijke tekst ja, haha. @bintje. Vandaag de 40 weken! Hoop voor je dat het einde snel in zicht is! Het positieve: je krijgt extra verlof vanaf nu 😉
Fijn om jullie reacties te lezen meiden, en te weten dat het dus niet heel gek is dat we in de kraamweek lekker rustig aan willen doen qua visite. Vervelend al die kwaaltjes! Vooral dat vele plassen en dat voortdurende gedraai en geschop... Maar het zijn nu echt de laatste loodjes, dus we hoeven niet zo lang meer. Nog even volhouden! Vrolijklente: spannend zeg! Maar inderdaad wel een flink stuk rijden. Fijn dat jullei met zn tweeën kunnen. Bintje: 40 weken nu! Hoop dat de kleine zich snel aandient. Hier nog altijd geen 'natuurlijk' begin muv harde buiken. Het is dat ik weet dat ik al ontsluiting heb anders zou ik echt denken dat ik nog 2 weken moest ofzo. Morgen d-day, ben heel benieuwd hoe het zal gaan! Gyn heeft gelukkig al wel eea uitgelegd, ik hoef bijv niet de hele tijd aan het ctg maar steeds periodes, en tussendoor mag ik gewoon lopen/douchen etc. Bij het persen moet ik wel aan het ctg, maar ook dan hoeft dat niet perse persé liggend, ik mag ook op de baarstoel. Misschien dat ik dat als het echt zover is niet eens meer wil, maar voor nu vind ik het heel fijn om te weten dat het kan. Is een flinke baby, dus als de zwaartekracht een beetje mee kan helpen dan graag.
Wat fijn Bengel dat je nog mag rondlopen en op de baarkruk e.d. mag. Vandaag lekker uitrusten. Komende tijd zal het een achtbaan zijn, je kunt je rust nu goed gebruiken. We waren zelfs met zijn drieeen. ZL gaat ook gewoon overal mee naar toe. Hij vond het wel een beetje raar: mama in een rolstoel, ander ziekenhuis en nieuwe mensen. Maar hij krijgt altijd wel praatjes als we er eenmaal zijn. Hele aardige arts. Ze zei dat ik royaal vruchtwater heb. Normaal gesproken is de baarmoeder nu een en al baby en bij mij heeft hij nog veel ruimte. Ze kon hem alle kanten opduwen. Bij de eerste had ik er een echo voor gehad. Had toen geschat 2 liter ipv 1-1,5 liter wat een vrouw normaal gesproken heeft. Zal nu vast weer zo zijn. Ze zag ook dat mijn litteken niet zo mooi geheelt was de vorige keer. Die wilde toen niet dicht. Ben benieuwd hoe dat dit keer gaat. Andere arts, dus misschien dat dat ook beter gaat. We hoeven niet meer op controle. Nog 12 dagen en dan is het zo ver.
Ik wil nog zoveel dingen doen. Naar de stad of ergens wat eten. Maar be zo bang dat m'n water ergens breekt 😆 moet er niet aandenken dat t op straat gebeurd of in een winkel....
Gewoon gaan! Je vliezen breken maar in 10%vd gevallen en dan nog meestal niet zomaar op straat. Vaak juist als je ontspannen en in je eigen omgeving bent
OMG ik ben totaal in shock!! Het ziekenhuis belde op.. Ze hebben me op een andere dag geplaned!! Mocht kiezen uit 3 opties: eerder, later of ander ziekenhuis. Maar gekozen voor eerder. Dat andere ziekenhuis is K. Later ben ik bang dat mijn vliezen al breken en kan echt niet nog langer wachten.. dus ipv nog maar 12 dagen, zijn het er nu nog maar 8.. ML wilde nog werken volgende week. Zweet me de tandjes. Oppas gebelt (die altijd bereikbaar zou zijn, neemt niet op) Afspraken voor volgende week afgezegd. Die zullen ook wel denken.. "die gaat bevallen". Pffff wat een stress krijg ik hiervan. We hebben nog steeds geen hoeslakens. Wt ^#&@*!
Ik hoorde net dat ruggetje links de goede houding van de baby is om te bevallen .... mss daarom ? Wow vrolijklente ineens 4 dagen dichterbij!!!! Spannend!!!!! Ja echt de laatste loodjes, we voelen het allemaal. en maar klagen haha maar is inderdaad leuk om het samen te delen hier!!!!