Gefeliciteerd Rae! Ook ik ben gisteren bevallen van een zoon, hij heet Joachim. Het was een zware en heftige bevalling. Na het vliezen breken gebeurde er eigenlijk weinig dus aan de weeënopwekkers. Steeds hogere dosis want er gebeurde weinig. Om half 2 zat ik op 4 cm en vanaf half 4 (5cm) hevige weeën (buik, rug én been) en heb gesmeekt om pijnstilling. Maar ze konden hartslag baby niet goed monitoren en toen dat om kwart voor 5 lukte bleek ik inmiddels op 9 cm te zitten en mocht ik geen pijnstilling meer. Gyn kwam met spoed want het ging veel te snel. Uiteindelijk bleek ik te weinig perskracht te hebben, kleine zakte steeds terug. Dus ingeknipt en vacuümpomp en rond half 6 was hij er. Met hem gaat het goed nu, maar ik had bijna 3l bloed verloren doordat er 5 bloedvaatjes spoten (6 artsen/vk's/verpleegkundigen konden daarna een ander uniform aan gaan doen...) dus met mij gaat het wat minder. Gisteren 1 zak bloedtransfusie gehad en hang nu weer aan een zak. Vanmiddag gaan ze kijken of ik kan staan en lopen en afhankelijk daarvan mag ik of eind van middag of morgen naar huis. Gelukkig gaat het met Joachim heel goed, op wat misselijkheid van de vacüumpomp na. Hij drinkt hij heel goed en ik heb ook voldoende productie. Daar ben ik heel blij mee want ze hadden gezegd dat het door het bloedverlies wel even kon duren voor de productie op gang. zou komen.
Heftig verhaal b3ngel Ik hoop dat je snel mag herstellen en naar huis mag. Gefeliciteerd met jullie wonder! Mooie naam!!
Bengel gefeliciteerd! Poe klinkt idd heftig! Lekker rustig aandoen en zoveel mogelijk rust pakken, beterschap meid!
Wauw Bengel jeetje wat heftig! Gefeliciteerd met jullie zoon en wat een mooie naam. Hoop dat je goed opknapt en snel naar huis mag! 😚
Gefeliciteerd bengel! Klinkt erg heftig, hopelijk herstel je snel, neem iig je tijd! Geniet van jullie kleine man!
Gefeliciteerd Bengel!! Heftige bevalling. Rust goed en neem je tijd. Lekker genieten als jullie weer thuis zijn. Fijn dat de BV goed opgang is gekomen.
Hier intussen al 4 keer gekloft. Was wel weer even wennen de eerste keer. Het gaat van een halve druppel , naar 1 druppel, naar 2 druppels. Lijkt in eerste instantie niet zo op te schieten. Maar kom er nu achter dat ik wel begonnen ben met lekken. Haha. Had gelukkig al pads ingedaan. Maar het is heel droog spul wat eruit komt. Kleverig/poederig en hard. Dus een tepel zat vast geplakt als een soort lijm Ook heb ik af en toe een beetje menstratie achtige pijn met harde buiken. Maar dat is normaal met dit termijn toch? Heb echt geen idee hoe natuurlijke weeen voelen. Maar denk wel dat dit oefenweeen zijn (?). Ik heb wel het idee dat het kolven helpt ook al kan ik er niets van invriezen om te geven aan de kleine straks. Wil er eigenlijk niet mee stoppen als de krampen daar vandaan komen. Moet de hele ochtend elke 5-10 min plassen en mijn darmen zijn ook onrustig. Mijn bekken doen ook meer pijn. Maar dat alles zal vast komen vanwege die harde buiken. Die ballon duwt alles aan de kant en vooral naar beneden mijn pijnlijke bekken in.
Wauw, heftig verhaal @Bengel! Ik hoop dat je snel hersteld van de zware bevalling. Super knap dat je al zo snel reactie plaatst op het forum. Wat fijn dat Joachim het goed doet en dat je BV kan geven. Dat zijn toch de mooie momenten die het waard maken! Heel veel geluk met jullie gezinnetje. Ga duimen dat jullie snel naar huis mogen! @vrolijklente. Heb dezelfde klachten, met een komen en gaan. Dus ik leg me er nu bij neer dat wanneer er een wee komt, dit heel anders moet voelen. Het vele plassen begint ook hier vervelend te worden. Was gisteren bij controle VK gecontroleerd op blaasontsteking en moet vandaag toch het opnieuw monster inleveren, omdat ze het op kweek willen zet. Het was schoon maar er zaten toch leukocyten in.... Vreemde combinatie, maar ik kijk qua zwangerschapskwaaltjes nergens meer van op haha
@vrolijklente goed dat je begonnen bent met kolven! Hoop dat t beter en beter gaat. Hier ook al een week last van m'n darmen. Meest gekke momenten moet ik naar de wc. Plassen doe ik ook vaak. Sinds drie dagen "spierpijn" in m'n liezen. Hoop dat t van het indalen is. Nou ze mag wel komen van mij!
Hier ineens lichtroze afscheiding. Die krampen blijven aanhouden. Wel heel onregelmatig maar echt wel pijnlijk. De vorige keer verloor ik met 38+3 de slijmprop. Lees op internet dat licht rose afscheiding ook de slijmprop kan zijn. De vorige keer was hij niet lichtrose maar gewoon wit. Had de vorige keer ook geen innestelbloeding en dit keer wel. Weet dat elke zwangerschap anders is. Ik zei al tegen mijn man toen hij vandaag wegging: ben zo bang dat net voor de KS mijn vliezen oid breken en we dan alsnog misschien een spoedKS nodig hebben. Pfff juist vanavond is hij niet thuis..
Leukocyten zijn vaak toch een teken van een blaasontsteking Chezzy. Op kweek kunnen ze dan de bacterien vaak beter opsporen. Misschien een hele lichte blaasontsteking. Zijn dat niet je banden Harlene? Je buik wordt ook steeds zwaarder dus er kom veel spanning op te staan. Een goede buikbank dragen kan helpen en niet te veel tillen en draaiende bewegingen maken. Ik had er meer last van als ik een jurkje droeg zonder band. Nu heb ik speciaal ondergoed wat steun geeft. Steekt alleen nog als ik op een bepaalde manier mjjn bed instap.
Oh geen twijfel meer over mogelijk. Die slijmprop ben ik kwijt.. pfff die krampen. Het kolven zou het toch niet in gang hebben gezet? Ze vertelde wel dat het vaak geadviseerd wordt als een zwangere overtijd gaat. "Ga maar kolven misschien zet het wat in gang".
Haha owjeej, Vrolijklente ben je er blij mee of niet? Hoeveel cc heb je tot nu toe gekolfd? En hoe vaak kolf je per dag? Ik denk dat ik hem gezien jouw ervaring meteen uit de kast haal hahaha 40+2 ondertussen 🙄😄
Oeh vrolijklente wat een spanning! Hier zei toch ook iemand dat kolven voor de tijd de bevalling op gang kon brengen? Misschien dan toch stoppen??
@vrolijklente ja denk je dat t m'n banden zijn? Haha hoopte het indalen omdat ze dat nog steeds niet doet! Ik verlies stukjes slijmprop volgende mij. Lijken net stukjes gum. Yak! 😨 straks beval je toch eerder dan je geplande ks! Hou de baby nog even binnen!
Ik weet eigenlijk niet of ik het erg vind. Vind het sowieso erg spannend. Als het nu natuurlijk zou beginnen, is de kleine wel 400 gram kleiner dan over twee weken. Dus denk dat ik het dan wel natuurlijk wil proberen te bevallen. Als ik maar niet in zo een twijfelzone kom. Dus of nu, of de KS. Niet dat vage gedoe. Maar als ik straks gebroken vliezen zou krijgen, zonder echte weeen of ontsluiting wordt het een spoed KS. Dat wil ik liever niet. Mag niet aan de weeeen opwekkers en wachten op de geplande KS is nu nog te ver weg. Over 3 dagen mogen mijn vliezen dan pas breken volgens mij. Als ze breken moet de kleine er binnen 72 uur uit ivm infectiegevaar. Weet ik of ik dan nog een gentle sectio kan krijgen. Lijkt mij zo mooi. Geeft indalen niet ook druk op je banden Harlene? Drukt de boel ook aardig naar beneden. Ja kolven kan een bevalling in gang zetten. Als je gaat kolven maak je oxytosine aan. Een hormoon wat je ook bij vrijen aanmaakt, maar dan iets meer. Dat is hetzelfde hormoon dat aangeeft: gas er op, de bevalling is begonnen. Daarom mag je pas vanaf 37 weken kolven en niet eerder. Maar is niet in alle gevallen zo. Je lichaam moet er volgens mij wel een beetje aan toe zijn. Maar het wordt wel degelijk geadviseerd om te doen. Ik zou het zeker doen Bintje!! Je kreeg toch ook krampen toen je ging kolven? Misschien zetten ze nu wel door.
(Voor) weeen getimed. Zit op elke 15 min al 1,5uur lang. Wat denken jullie? ML bellen? Hij zit op 30-45min rijden afstand. Wil hem ook niet voor niets bellen..
Je maakt het wel spannend vrolijklente! Ik zou idd ook even de verloskundige bellen Als het menens is is je man er zo.
@vrolijklente ik zou ook de VK bellen zij kan t misschien goed inschatten en kent jou. Ik heb geen idee hoe pijn aan banden voelt. Heb buiten m'n rug/bekken nergens last van gehad eigenlijk... Net boodschappen gedaan kan zowat niet lopen.