😱. Ah, en dat midden in de nacht! Jeetje @Harlene, echt niet de dingen waar je op zit te wachten! Toch nog goede nacht gehad?
Nou dames, wij zijn gisteravond om 10.15 weer trotse ouders van een heel mooi meisje! 4060 gr maar liefst! De vk is rons 19.30 gekomen en toen had ik 4/5 cm onsluiting en heeft ze mn vliezen doorgeprikt. Daarna kwamen de weeeen al snel heftiger alleen lag het hoofdje er niet goed voor en moest ik op mn zij op bed liggen. Ond het een hele vervelende houding om de weeen op te vangen maar het hielp wel. Toen had ik al gauw drang om mee te persen en om 10 uur mocht dit ook. Na 9 min persen was ze er opeens! Wat een opluchting was dat zeg! 1 hechting en verder gaat het heel goed met ons. Ook nog ff een beetje kunnen slapen vannacht dus das wel fijn. Nu wachten op de kraamhulp.
Fijn fas van harte gefeliciteerd! Fijn he dat ze er is!!! Vliezen breken heeft bij jou dus ook goed geholpen. Wat zei de vlk uiteindelijk toen je nog thuis was? Lekker genieten!!!
Gefeliciteerd @Fas! Nu genieten van jullie dochter! Fijn dat je niet langer hebt hoeven wachten en mooie timing met de VK! Lig hier ondertussen aan de ctg, mag er al bijna af!
Fas, ik voelde het gewoon dat het ging doorzetten!! Gefeliciteerd, geniet ervan!!! Hier ook ongeduldig aan het wachten niks zet door! Hier gelukkig geen smsjes nog maar wel mensen die me aanspreken van niet lang meer of loop je nog rond of hou je het nog vol in de hitte .... Maar dat valt goed mee! Whatsapp foto is een goeie haha. Ik heb deze op fb staan :
Marrieb: Wat fijn dat het zo heeft doorgezet toen jullie in het ziekenhuis kwamen. En heerlijk weer gauw naar huis konden! Oh ik word echt knetter gek van vrienden/familie. Ik word de hele dag ook bestookt met telefoontjes, maar vooral met appjes; en en en? Alles nog rustig?, ik kan niet meer wachten hoor! Alsof ik ook maar iets zou delen als het niet rustig zal zijn. Allemaal goed bedoeld hoor, maar had zelf ook graag gezien dat ze er al was. Het frustreert best wel, alsof je inderdaad pas na 3 weken zal vertellen dat je kind geboren is, zucht :') Oh jeetje Harlene... Vreselijk, en dat midden in de nacht Gefeliciteerd Fas! Wat fijn dat het heeft doorgezet toen de vliezen eindelijk gebroken waren, geniet er van! Chezzy; succes vandaag! Heb je al iets van ontsluiting? Of moeten ze eerst beginnen met pruimen? Artife; ook wel een goeie! Ik heb mijn privacy instellingen zo staan, dat anderen niets op mijn tijdlijn zien van berichten van anderen en dat als ik getagd wordt ik eerst toestemming moet geven. Naaste familie en vrienden weten wel dat ik niet wil dat ze er iets op zetten voordat wij dat zelf hebben gedaan. En foto's wil ik toch niet online hebben. Mijn afspraak in t ziekenhuis van vandaag is verplaatst naar morgen, grmpf! Heb vooral in de avond, nacht en begin ochtend last van veel harde pijnlijke buiken en met enige regelmaat om de 15 min. Overdag is het dan redelijk rustig met af en toe.. Merk wel dat ze steeds meer pijn doen, dus hoop dat het allemaal wel iets doet.
Hier stil waiting. Beetje veel bevallingen nu hier gaf verpleegkundige aan😊. Zodra het rustiger wordt, ben ik aan de beurt. Maar ik vermaak me best, had dat niet gedacht dus dat is wel lekker. Hè balen @mich! Misschien dat het vandaag doorzet en je alsnog vandaag naar ZK moet? Of was het controle afspraak?
@fas gefeliciteerd! Klinkt als een voorspoedige bevalling 😘 @chezzy nee echt vreselijk geslapen! Achterdeur open gelaten. Hoorde ze elke keer rennen en poepen 😖 beter dan binnen gelukkig. Hoe is t in t ziekenhuis?
Fijn dat je je nog wel wat vermaakt! Hoop ik ook ja. Het was een afspraak om een inleiding te gaan afspreken/plannen etc.
Van harte gefeliciteerd fas! Iemand vroeg naar mijn been, weet niet meer wie sorry. Gisteravond lijkt hij anders te zijn gaan liggen dus de pijn is nu weg/minder. Top! Ah gadver harlene! Wij hadden dat ook een tijdje terug. Ik ging naar beneden om even wat te eten en de hele schuifpui zat onder. T arme beestje had nog wel geprobeerd het zoveel mogelijk buiten te doen dus. Mijn man werd toen wakker van mijn gekokhals tijdens het opruimen en heeft te verder maar gedaan 😂. Hopelijk kun je vandaag een beetje bijkomen/slapen. Ik heb opzicht prima geslapen maar ben weer zo duf als een konijn. Hebben jullie dat ook?
@chezzy spannend! Fijn dat je je vermaakt. Is je vriend ook mee? Bedoel die van mij kan nog geen 10 min stil zitten... @mich ooh irritant die afspraken die verplaatst worden. Had t laatst ook. Alleen of ik 40 min eerder kon. Moest racen 😄 @nobely ja echt te vies!!! Ze hebben t nu allebei 😖 nou ja ze kunnen er niks aan doen. Tis ook best zielig 🙁 Vriend is thuis vandaag dus lig nu even op bed. Maar ben er echt goed klaar mee. Heb t idee dat m'n lichaam niet verder kan oprekken. Uit bed komen en van de bank komen etc is echt een ramp. Ik ben er klaar voor maat er gebeurt gewoon niks. Voel haar nog zo hoog achter m'n ribben dat ik soms iets hoor kraken.soma denk ik dat ze 70cm lang is haha. Nou ja morgen VK om 1600. Zit er best doorheen.
Hoop dat het snel weer over is harlene! Ik heb precies hetzelfde. Hij is hier wel helemaal ingedaald maar voel hem dus alsnog heel hoog. Ook als ik soms voel waar het kontje ligt en dan zijn voeten voel. Volgens mij zijn zijn benen ook 60 cm. op zijn minst. Whaha, ik hoop maar dat t anders is😅. Ik had trouwens net op het toilet het idee een heel klein beetje slijmprop te zien bij te afvegen. Maar ben bang dat het wishfull thinking is..
Hehe, eindelijk ben ik geprimed, vier uur later dan gepland😜. Gelukkig goede bevallingen geweest, dus was het wachten waard hihi. Was wel vervelend onderzoek, maar ook weer overleefd. De VK zei dat ze nog nooit een kindje zo laag ingedaald heeft gevoeld..... 😳. Dus ze verwacht dat de bevalling kort zal zijn. We zullen zien. Bmm lag gelukkig nu wat naar voren en buitenste (?) gedeelte stond al wel open, dus ontsluiting stond op het punt te beginnen. Dus alle ingrediënten zijn aanwezig om het te laten slagen. Erg blij dus nu. M'n man is idd mee, zit hier op de kamer te werken. Wel handig dus, dat nieuwe werken! @nobely, mooi dat die pijn nu weg is! @Harlene, gelukkig mag je morgen naar VK. De andere dagen ben je doorgekomen, dus deze kom je ook door! 😄 Weet je al wat je gaat doen? @Nobely, you never know! Dacht afgelopen maandag ook dat ik deel was verloren, maar het was zo klein. Nu ik er over nadenk ben ik vergeten om te vragen of m'n slijmprop er nog zat haha, omdat m'n bmm toch al naar voren stond. Af en toe wel jammer dat ik een medische leek ben ☺️
@nobely ja hier is mevrouw niet genoeg ingedaald en heb t idee dat ze af en toe om hoog komt. 3 weken geleden lag ze lager dan 2 weken geleden (heb even de VK kaart doorgelezen) m'n vriend heeft super lange benen dus misschien is dat t wel😄 @chezzy spannend succes! Hoop dat het vlot gaat. Ja heb nagedacht. Als ik morgen genoeg ontsluiting heb laat ik me strippen en wil ik ingeleid worden als t strippen geen effect heeft. Heb t idee dat m'n lichaam niet verder en meer kan dan dit. Zie beetje op tegen t primen etc. Wacht jou ervaring ook even af 😉
Fijn dat het beter gaat nobely! Harlene; Blegh zo vies dat de honden aan de diarree zijn, maar het is inderdaad ook hartstikke zielig.. Je kan niks voor ze doen. ik begrijp je gevoel zo goed, ik ben er ook helemaal klaar mee en heb vandaag echt even een dip dagje.. Hopelijk heb je morgen ontsluiting en kan ze je strippen en heeft het ook effect!! Vind het best lastig wat betreft het inleiden, morgen gelijk om 8 uur afspraak in het ziekenhuis. Gyn zal dan ook inwendig onderzoek doen, om te bepalen hoe de inleiding gestart zal worden en verder hoe of wat, want als ik geen ontsluiting heb zullen ze wel eerst moeten beginnen met primen. Stiekem hoop ik op ontsluiting en dat ze mijn vliezen breken(geen idee of dat kan/mogelijk is), ipv eerst proberen weer te strippen. Maar ben bang dat het nog steeds dicht zit... Hopelijk ondernemen ze in ieder geval actie morgen ochtend zodat het allemaal wat meer door gaat zetten. Chezzy; fijn dat ze je nu hebben geholpen. Deed het ook zeer, of was het meer een vervelend gevoel? Hopelijk vordert alles een beetje voorspoedig.
@mich ja ik heb het zelfde "dillema" ik wil me best inleiden maar t liefst als er al ontsluiting is.. dat primen schijnt ook lang te duren. Soms wel 24 uur of langer. Ja lastig... weet t ook nog echt niet. Nou ja morgen met de VK bespreken hoe en wat!
Primen was vervelend omdat bmm erg gevoelig is. Het toucheren en bv baarmoederhalskanker onderzoek vind ik om diezelfde reden vervelend. Door goed te letten op m'n ademhaling was het goed te doen, maar wel vervelend door een heftige pijnscheut van fractie van seconde. Ze had dan ook ader geraakt, dus heb behoorlijk gebloed. Van de ballon voelde en voel ik niets. Beetje druk in de buik maar zeker niet vervelend. Heb vanaf 18.45 weeën om de 7 a 8 minuten gehad, van iets meer dan minuut lang, met paar flinke rugweeen er tussen, waar ik wel beetje moeite mee had om die goed op te vangen. Toen moest ik m'n lichaam helemaal legen tijdens een wee door. Daarna ging wee verder, echt bizar. Daarna korte weeën gehad van ca 45 seconden met langere interval en minder pijnlijke weeën. Weet nog steeds niet of ik dat heel fijn vind of niet. 😜 Nu weer aan de ctg ter controle. Ze gaan overleggen of VK nog langskomt, maar van mij mag ballon nog ff blijven zitten totdat ie er zelf uit vliegt ipv getoucheerd te worden.
Hoi dames hoe gaat het hier? Is dit een stilte voor de storm en ben ik al laatste aan de beurt 😉
Chezzy: hoe gaat het nu? Ik ben net terug uit het ziekenhuis. Ik had nog geen ontsluiting helaas. Ze hebben een ballonkatheter ingebracht om te primen, daarna uur aan CTG gelegen. Ben nu weer thuis. Hopelijk zet t vandaag wat door, dan mag ik nog onder de VK bevallen. Zo niet, moet ik morgen ochtend weer naar t zkh, gaan ze kijken of ik wel ontsluiting heb. Zo ja, gaan ze me inleiden. Zo nee, opnieuw een ballon. Heb sinds vannacht weeën om de 10 min. Na plaatsen ballon, wel vaker.. wachten nu dus maar af.