Hier slaapt ze snachts ook 4 a 5 uur achter elkaar. Is niet super erg want ze meld zich als ze honger krijgt. Als t langer zou duren zou ik haar wel wakker maken. Zijn ze in de ochtend zo slap etc want ze hebben wel die voeding nodig. Zegt de kraamzorg hier tenminste. Had het van de week ook. Sorry maar 5 uur slaap was heerlijk! Zetten jullie je wekker om te voeden? Hoe gaat het met jullie visite? Was t gisteren zo zat even. Schoonmoeder moet elke dag langskomen en huilen om alles. Was even boven gebleven 😲 voel ik me daarna weer schuldig. Maar soms kan ik t niet zo goed hebben. Gebruikt er iemand een elektrische kolf? Ik huur er een en hij is dubbel. Iemand een tip om zo veel mogelijk je handen vrij te hebben?
Er zijn van die speciale bh's te koop, waar de kolf dan in vast zit.. geen idee of het een succes is. Kun je niet eerst de ene borst doen en dan de ander? Ik heb ook een dubbele kolf, maar kan ook apart. Visite hier heel weinig, omdat ik dat niet trek. Ben erg moe, en waardeer de rust momenten ook om even tijd door te brengen met VL.
Je hebt speciale "houders" harlene haha. Een soort korset. Dan heb je helemaal geen handen meer nodig. Wat ik in het ziekenhuis heb geleerd: Eentje in je elleboog/onderarm vasthouden/klemmen tussen het flesje en het slangetje en met je hand van dezelfde arm die andere vast houden. Even wennen maar lukt snel. Wou dat ik een foto voor je had. Ik heb nu geen kolfapparaat meer dus kan helaas ook geen foto voor je maken. Heerlijk meiden 4-5 uur. Als ze hun geboortegewicht zijn gepasseerd hoef je ze niet meer wakker te maken. Hier slaapt hij 2 uur snachts en slaapt hij 3-4 uur overdag. Ook de krampjes die 2-3 uur lang duren zijn snachts. Dus ben erg jaloers op jullie nacht rust. Tot nu toe kon ik in de middag bijslapen terwijl ML de oudste vermaakte, vanaf morgen werkt hij full-time weer. "Het is maar tijdelijk" is mijn mantra de afgelopen en komende tijd. Als we die eerste 6-8 weken maar door komen dan is de ergste piek voorbij. Elke dag!! Wtf.. Mijn schoonmoeder wil elke week komen en dat vind ik al te veel. Ik zeg ook gewoon dat ik rust wil en dat er nog meer visite is. Ik nodig haar uit wanneer het mij uitkomt met in mijn achterhoofd dat er niet te veel tijd tussen moet zitten anders gaat ze zich opdringen. Beetje om de week. Ik weet hoe vervelend overproductie is mich. Lekken doe ik ook als er niet veel inzit. Dat is niet erg. Let op rode en/of harde pijnlijke plekken. Je borst moet 1 keer per dag echt helemaal leeg zijn. Eventueel met de kolf en losmasseren van de harde plek. Maar zolang je die niet hebt zou ik mij niet te druk maken. Na elke voeding even goed je borst doorspitten/masseren op harde plekken. Een kolf stimuleerd ook juist weer. Dus ik gebruik hem liever niet bij overproductie. Maar als nood (ontstekingen) soms wel nodig. Dan moet je met je hand tijdens het voeden/kolven op de harde plek druk geven. Je kunt er echt goed ziek van worden met koorts e.d. heb ik 1 keer een week lang gehad (in de 7 maanden tijd dat ik BV heb gegeven) is echt niet fijn.
Afgelopen donderdag avond is onze mooie dochter Fiene geboren. Gezonde meid van ruim 8 pond. Dankbaar en blij!!
Ahh ik heb t gevonden inderdaad. Ziet er charmant uit zo'n bustier 😉😄 maar lijkt me zo handig. Ben te ongeduldig om er elke keer eerst 1 te doen. Zit nu op 60cc per 4 uur als ik kolf. Gaat de goede kant op. Vanochtend werd ik wakker en was m'n shirt helemaal nat. VK heeft vanochtend 1 hechting verwijderd. Die hadden ze strak gehecht. Kan nu een beetje redelijk zitten. Vandaag best wat visite gehad was er meteen klaar mee haha. Ja gisteren was m'n schoonmoeder er in de ochtend onder t mom van; ochtend sfeertje 😖 toen kwam m'n vriend z'n zus met 3 kids en man ivm vakantie. Komt m'n schoonmoeder weer langs. Was gewoon echt pissed off. Misschien overdreven maar pff ff bakkie koffie erbij etc. Zelfde m'n moeder zegt bel maar als je zelf wilt wil je niet overbelasten. BLEHHHHH. okee genoeg gekeken 😉 Ps kunnen jullie ook alleen reageren en dat je de rest van de berichten niet meer ziet? Wil ik ergens op reageren maar ziek niks meer staan 🤔 @ vrolijklente vind t soort van spannend als m'n vriend straks weer gaat werken. As week is hij vrij. Dan een week werken dan een week vrij. Kraamhulp is morgen voor t laatst. Hebben jullie wat voor haar gekocht? En hoe zit t met jullie eten? Na de bevalling kan ik moeilijk eten. Geen trek etc. Eet veel fruit en beschuit maat thats it.
Ff snelle reactie, ik heb zo'n kolfbh en die is ideaal als je je handen vrij wilt hebben. T ziet er niet uit maar ja... Verder is t niet erg hoor als je kleine na de kraamweek snachts lekker lang slaapt. Als ze maar goed groeien. Dus zeker niet meer wakker maken. Overdag evt wel om het dag/nacht-ritme te stimuleren. Van harte amanda en Essie Nu ga ik lekker slapen. Begin moe te worden. Heb juist de hele dag mega trek haha. Ze zuigt me helemaal leeg😳
http://www.medela.com/BX/dms/global/breastfeeding/good_to_know/pdf/infographic-kent-A3-nl/Infographic%20Kent%20A3%20nl.pdf Interessant over borstvoeding!
Eerste dag alleen thuis.. oudste heeft diarree en ik ben al in slaap gevallen op de bank terwijl ik zat. Heb maar 2-3 uur doorbroken geslapen vannacht. Zzzzzz..
Gefeliciteerd aan alle nieuwe moeders! Vandaag moeten we de leven kolf inleveren (medela symfonie), snik. Was echt een super kolf, maar wat wil je met nieuwprijs 2000 euro... 🙄. Heb zelf een elektrische medela mogen lenen van een familielid, werkt ook erg goed, maar wel minder effectief. Kolf af en toe nog, omdat ik vind dat de kleine wel erg lang over borstvoeding doet, zo 20 a 25 per borst. Of is dit normaal? Hier ook een voorbeeldige kleine die s avonds 4 tot 5 uur doorslaapt. Overdag komt ze meestal om de 3 uur. Toch ben ik nog erg moe. Helaas ben ik altijd slecht geweest in overdag slapen.... Visite valt hier erg mee. We houden twee kraamfeesten over vier weken. Fysiek hebben we onze rust nog hard nodig, gelet op de zwangerschap en bevalling.
Hier hebben we dezelfde kolf. Hij is fijn hé! Kan je hem niet langer huren? Hier doet de baby ook zeker 30 per borst. Vanacht van 03.10 tot 04.20 bezig geweest 😥 om 08.00 kwam ze weer en nu net klaar dus ik ga nog even slapen aangezien t de laatste dag kraamhulp is 😉 maak er even gebruik van! @vrolijklente ach pff zul je net zien hé. Jeetje. Hoop dat je toch nog een beetje rust kan vinden.
Harlene wij hebben onze kraamhulp een bos bloemen en een fles wijn gegeven. denk dat de meeste wel iets geven als ze voor het laatst is? Onze kleine laat overdag ook ong 3 uur tussen de fles en snachts meestal een uur of 4,5/5 1x zelfs 6 uur! Maar vannacht toevallig weer minder. Beetje wisselend nog maar we mogen niet klagen. Hier gaat het steeds beter met mn bekken. Kan weer redelijk goed lopen zonder pijn en merk dat het me steeds minder belemmerd met dingetjes doen in huishouden e.d. Heb nog wel fysio maar das ook wel prettig. Moet eigenlijk nog wel een x of 3 ff rusten per dag maar dat schiet er nog wel eens bij in of ik vergeet het gewoon. Eigenlijk meer aan mezelf denken. Amanda en essie gefeliciteerd!
@harlene. Kan kolf langer huren, maar das niet goed voor m'n bankrekening haha. Huren kost 2,50 euro per dag en nu we kolf van familielid hebben is dat veel goedkoper natuurlijk 😉 . Mag de kolf minimaal zes maanden lenen, dus ideaal voor als ik weer ga werken! Wij hebben kraamhulp kaart + merci gegeven. Eten gaat hier prima, heb zelfs alweer sushi op 😁 . Succes met laatste dag kraamhulp! @vrolijklente, alweer in rustiger vaarwater beland? @fas, fijn dat je weer meer mobiel bent. Merk zelf ook dat dat super is. Doe echt zoveel meer dan vorige week. Pijn is er nauwelijks meer, behalve in nek (kijk naar beneden bij BV geven, wat m'n nek niet leuk vindt, hebben jullie daar ook last van?) en in m'n rug, omdat ik door de pijn van de afgelopen weken een verkeerde houding aannam...
Overdag slapen hier ineens beide kids 2-3 uur. Dus ik heb ook even gelegen. De oudste was vannacht ook twee keer wakker geworden vanwege de jongste. Ze delen straks 1 kamer, dus probeer vast 1 voeding daar te doen zodat hij kan wennen. De kleinste had ook een spuitluier op bed tijdens het verschonen, dus moesten we weer zijn kamer in. ML gaat de deuren zo even olieen. Haha. Maar daardoor is hij ook erg moe en kwam hij naar me toe dat hij naar bed wilde. Jullie hebben echt droomkids 4-5-6 uur slaap achter elkaar. Hier duurt het voeden ook lang nog, maar ook dat gaat straks sneller als ze meer ervaring hebben. Bij de oudste was het uiteindelijk 30 min wakker worden, ene kant, luier, andere kant en terug zijn bed in. Nu lopen we ook door de krampjes uren te hannisen. 2-3 uur midden in de nacht is zo veel slaap wat je mist. ML moest om 6 uur op en naar zijn werk, toen was het hele huis alweer wakker en aan de ontbijttafel. Fijn chezzy en fas dat jullie weer wat mobieler worden. Hier ook. Volgens ML gaat het te langzaam. Kon gister net zo ver lopen buiten als een paar dagen terug. Hem maar even op de feiten gedrukt: ik doe nu ook zelf de luiers en kan opstaan vanuit de bank met de kleine in mijn armen. Vind dat ook vooruitgang. Maar dat is gewoon wat minder meetbaar. Daarbij ik redt me wel met twee kleintjes thuis ondanks de diarree. Heb wel mazzel dat ze beiden lang slaoen, maar toch. Dat was het doel. Zelfredzaamheid. De rest komt wel weer. Je moet ook niet te snel gaan want dan wordt het alleen maar erger.
Wij zijn snachts ook druk met krampjes etc hoor! Meestal maakt ze aan het eind vd avond/begin nacht een wat langere ruk van 4 uur dus ik zorg dat ik dan ook klaar ben om mn nest in te gaan. Deze dame wil alleen niet meer alleen slapen. Ze slaapt dus tussen ons in en nu boven op me. Pas als ze heeeeel ver weg is, kunnen we haar wegleggen. Gelukkig heb ik me er nu op ingesteld dat dit een paar weken zo is. Wordt vanzelf beter. Ik gebruik de draagzak maar wat meer en probeer maar niet zoveel te willen (doen). Toch vind ik het ook lastig. Zie overal troep liggen en dan lukt het niet om het op te ruimen...
Ja die krampjes zijn lastig! Tot nu toe valt het hiermee, af en toe last van. Maar gebruiken jullie daar geen infacol of sab simplex voor? Sap simplex komt uit duitsland en hielp bij onze zoon redelijk goed.
Ik wil eigenlijk niet te snel met infacol beginnen.... Vind het niet zo'n fijn idee. Maar zoveel kramp is ook niets natuurlijk.
Who wat drinken jullie kleintjes dan lang.. mijn dochter is vaak met 10 minuten wel weer klaar. Ze drinkt wel enorm krschtig. We zijn daarna drukker met de krsmpjes..
Gefliciteerd essie en amanda. Ik geef flesvoeding, dus kan niet helemaal meepraten maar hier kunnen we een keer per nacht 6 uur doorslapen. Vandaag een week geleden was ik aan het bevallen. Gek idee! De kraamhulp is net weg, dus nu gaan we het echt met zijn drietjes doen. Daar ben ik best even emotioneel onder 😳. De visite begint hier nu een beetje op gang ge komen, zit er ook niet altijd op te wachten. Zometeen een oom en tante die we normaal nooit zien. Ook zoiets, die willen nu dan vooraan staan. Maargoed, dan hebben we het maar gehad!
Infacol schijnt toch nu ineens niet meer goed te zijn? Heb het nooit gebruikt, ben ook niet van plan om dat nu wel te doen. Het is zielig, we proberen zo goed mogelijk te troosten. Wiegen, boedah houding, fietsen met beentjes en liedjes zingen. We wisselen het samen af. 4 uur krampjes awhh, dan is 2-3 uur nog weinig..!! Wij "liggen" rond die tijd in bed. Kopje hele afgekoelde thee (ivm gevaar voor de kleine), bakje vla, koekje en een boekje erbij wachten tot hij tussen ons in slaapt en dan leggen we hem in zijn licht voorverwarmde bedje. Dan slapen we zelf 1-2 uur en beginnen we weer van voor af aan. We liggen tussen 8-9 uur al in dit met dit ritueel. Bij de eerste ook gedaan de eerste tijd. Je kunt maar beter relaxt proberen te zijn. Bij de eerste keken we nog wel eens tv in de avond en dan ga je je irriteren dat je het niet kan volgen. Schiet helemaal niet op. Dan liever geen tv. Steeds op pauze zetten is ook irritant. Boek is dan makkelijker omdat we het afwisselen en je kunt doorlezen door de herrie heen. Lukt alleen niet als hij echt heel erg overstuur is. Dan zijn we met zijn tweeen aan het troosten.
Vrolijk lente vanaf wanneer wil je ze samen op een kamer doen? Ik wil mn dochters ook graag op een kamer.. mn middelste is een jaar jonger dan jouw oudste zag ik.. dus de twee jongste schelen hier 16 maanden.. lijkt me heel leuk samen te laten slapen maar weet nog niet zo goed vanaf wanneer.. Ik gaf mn andere dochtertje venkelthee tegen de krampjes.. vond dat wel echt helpen.. infacol helpt naar mijn idee niet. Gelukkig bij deze weinig krampen.