16 t/m 31 juli 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bintje83, 6 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amanda28

Amanda28 Lid

19 apr 2014
    60
    1
    8
    💖 Bevallingslijst 15 t/m 31 juli 2016 💖

15 juli
    ♡ Fas30 - 34 jaar - 2de kindje - meisje
    ♡ lachebekje87 - 28 jaar - 1ste kindje - jongen

16 juli
    ♡ DIYMommy - 28 jaar - 3de kindje - jongen
    ♡ Nathalie83 - 32 jaar - 1e kindje - meisje

18 juli
    ♡ Twigs - 40 jaar - 1e kindje - jongen

19 juli
    ♡ Twinkle78 - 37 jaar - 2de kindje - meisje

20 juli
    ♡ Mich92- 24 jaar - 1ste kindje - meisje

21 juli
    ♡ Harlene2014 - ? jaar - 1ste kindje - meisje

22 juli
    ♡ Mrsindustry - 29 jaar - 1ste kindje - meisje

23 juli
    Nobely - 24 jaar - 1ste kindje -jongen

25 juli
    ♡ Amanda28 - 30jaar - 1ste kindje - meisje
    ♡ Marrieb - 30 jaar - 2de kindje - meisje

26 juli
    ♡ Adinka - 28 jaar - 1ste kindje - meisje

27 juli
    ♡ Bo87 - 28 jaar - 3de kindje - meisje
    ♡ Artife - 26 jaar - 2de kindje jongen

29 juli
    ♡ Martina79 - 36 jaar - 2de kindje - verrassing
    ♡ Manutje - 30 jaar - 1ste kindje - meisje

30 juli
    ♡ Chezzy - 30 jaar - 1ste kindje verrassing

31 juli
    ♡ Emma79 - 36 jaar - 2de kindje - meisje
    ♡ Tabbey - 32 jaar - 1ste kindje jongen
    ♡ Yakout - 33jaar - 5e kindje - meisje

Totaal: 22 zwanger

13 meisjes
    6 jongens
    2 verrassing

📅 Afspraken juli

Afspraken augustus

⭐️ Sterretjes ⭐️
    ElisabethD ~ weer zwanger
    Mawaikee ~ weer zwanger
    Bugs bunny ~ weer zwanger
    Destiiny ~ weer zwanger
    Talvi
    Manutje: 1⭐️

Bevallingslijst 💕
    NicoleAM: Aimee Nina is stil geboren op 2 maart 2016
    Sam01: Pip en Noor zijn geboren op 8 maart 2016, maar 1 uur geleefd

Annacatharina: Geboren op 4 juli Guus en 5 juli Daan
    Roosje24: Geboren op 12 juli Hamza Eymen
    Rae: Geboren op 14 juli zoon
    B3ngel: Geboren op 14 juli, Joachim
    Bintje83: Geboren op 16 juli Ruben
    Vrolijklente: Geboren op 16 juli James
    Nathalie83: Geboren op 20 juli Zoë
    Marrieb: Geboren op 23 juli Linne
    Oumi86: Geboren op 23 juli dochter
    Fas30: Geboren op 24 juli dochter
    Chezzy: Geboren op 26 juli dochter
    Amanda28: Geboren op 27 juli Kira
    Mich92: Geboren op 28 juli Lise Sophie
    Harlene2014: Geboren op 1 augustus James Maria
    Nobely: Geboren op 1 augustus Emmett
    Artife: Geboren op 2 augustus Lars

2. Vrolijklente

Vrolijklente Fanatiek lid

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    ML wil vanaf 3 maanden, als de krampjes over zijn. Ik vanaf het moment dat hij iets meer gaat doorslapen tot max 6 maanden of als hij niet meer in de wieg past. Hier vanuit pure noodzaak op 1 kamer. Meer kamers hebben we niet in dit kleine huisje. Kon wel twee aparte mjni kamers na wat verbouwen, maar hoop dat het zo lukt. Heb gehoord dat ze ook wel wakker worden als er een dun muurtje tussen staat. Sommige kindjes schijnen juist beter te slapen bij hun broer of zus op de kamer. Spannend is het zeker. Hier een leeftijdsverschil van 2 jaar en 4 maanden.

3. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Nog meer meiden hier die nog steeds niet zijn bevallen?

4. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Martina moet ook nog? De rest is volgens mij al bevallen. Nog even volhouden Tabbey. Geniet nog even van je nachtrust zoals je misschien al gelezen hebt. ;)

Hier gisteravond 6 uur lang krampjes gehad. Zat een tussenpoze van 30 min in. We hebben het geluid gemeten. 80db. Haha. Klinkt echt hartverscheurend. Veel harder dan bij de oudste volgens mij. Of ik kan het mij niet meer herrineren. Toen na 1 uur slapen weer wakker. Pff.. zagen het niet meer zitten. En toen sliep hij gelukkig 3 uur en daarna 4 uur achter elkaar. Dus we hebben kunnen uitslapen tot 8 uur. Maar wordt wel regelmatig wakker van het gegorgel. Bij wie slaapt de kleine nog meer op de kamer bij jullie? Hebben jullie daar ook last van? Of dat je wakker schrikt: "waar is de baby? Hebben we hem wel weer terug gelegd?" Vind het zo stom. Kun je eindelijk slapen, wordt je zelf wakker.

5. Oumi86

Oumi86 Bekend lid

13 jul 2014
    610
    445
    63
    Vrouw
    Vrolijklentr ben benieuwd hoe het gaat bij jou.. wij hebben nog wel een slaapkamer over maar t lijkt me gwn leuk mn twee mesjes samen te laten slapen. Ook omdat ze zo weinig schelen.

Wat hier helpt tegen krampjes is een hydrofielluier warm maken me een strijkijzer en op t buikje leggen. Of in de tummytub hielp ook echt voor verzachtig.

6. B3ngel

B3ngel Actief lid

2 sep 2013
    433
    161
    43
    NULL
    NULL
    Oei, als ik jullie verhalen lees dan lijkt Joachim een perfecte baby daarnaast... Hij krijgt overdag elke 3u bv (wordt wel eens 3,5 of 4u) en 's nachts komt hij tussen 11 en 12 en dan tussen 4 en 5 weer. Wij doen het verschonen tegenwoordig voor de bv, en hij drinkt 15-20 min per borst. Dus steeds max 3 kwartier ermee bezig. Al heeft hij als mijn borsten erg vol zitten wel moeite om aan te happen, dan kan het zomaar een half uur duren voor hij goed 'pakt'. Krampjes valt ook erg mee en spuitluiers doet meneer niet aan. XD Laatste poepbroek is inmiddels al weer van 6 dagen geleden...

Wij hebben hem in de wieg bij ons op de kamer, hij staat naast het bed zodat we hem makkrlijk kunnen troosten 's nachts. Vaak volstaat een hand op zijn buikje of tegen hem praten, maar soms krijst hij zo hard dat we als enige oplossing zien hem oppakken en knuffelen, en dan wordt hij vaak wel weer rustig. Maar ze heb en natuurlijk ook huilen nodig om de indrukken van de dag te verwerken, dus ik vind het nog steeds erg lastig wanneer je hem nu het beste kan oppakken en wanneer je hem het beste even uit kan laten huilen. Iedereen zegt dat je vanzelf de verschillende soorten huilen van je kind leert herkennen, maar ik kan dat echt (nog) niet. Hoe is dat bij jullie? Herkennen jullie al verschillende soorten huiltjes of doen jullie het net als ik nog voornamelijk 'op hoop van zegen'?

7. Marrieb

Marrieb Actief lid

22 aug 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dat klinkt idd als ideaal b3ngel. Ik ben al blij als er snachts 3,5 uur tussen zit.
    Laten huilen doe ik nog niet. Helemaal niet omdat je ze nu nog niet kunt verwennen wb te veel oppakken etc.
    Je kunt op google zoeken naar baby language, geloof van Patrycia Dunstan. Zij legt verschillende babyhuiltjes uit. Maar zo makkelijk als zij het doet, is mij nooit gelukt...

Ik word snachts wel wakker van alle kreuntjes en steuntjes. Vannacht heeft onze dame wel een paar uur liggen kreunen, maar heeft dan nog geen honger (denk ik). Eigenlijk wil ze gewoon vraag 24/7 boven op me liggen.... Vandaag de draagdoek maar wat meer inzetten.

8. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hydrofiel luier tip uitgeprobeerd Oumi. Werkt helaas niet. Maar wel bedankt voor de tip! Toch fijn om weer iets nieuws uit te proberen.

Vanacht ging het hier beter. Tot 12 uur krampjes daarna 3 uur geslapen en daarna weer bijna 4. Hij was overdag wat meer wakker. We gingen eruit omdat ML zijn wekker ging. Maar dan wil de kleine ook graag meteen eten. Hij wordt er wel wakker van. Maar ben nu tevreden met 7 uur slapen. Dan is het overdag ook wat beter te doen. ML is vanmiddag lekker vrij. :)

Hier ook niet laten huilen. Heeft pas zin vanaf 6-7 maanden. Je merkt dan overduidelijk wanneer het huilen om aandacht is. Dan doen ze nu niet. Ik dacht bij de eerste ook: ik ben zo een slechte moeder, ik herken de huiltjes niet. Maar ze zijn nu allemaal hetzelfde die huiltje. Er komt vanzelf meer varriatie in als ze ouder zijn. De ene baby is de andere niet. Die boeken klinken soms fantastisch, maar kan mij niet voorstellen dat het bij de schrijver allemaal perfect ging. Verkoopt wel beter natuurlijk als alles perfect is. Ik had bij de eerste een boek over babygebaren. Nou heb geoefent en geoefent, uiteindelijk ging hij gewoon praten. Haha.

Het kreunen en steunen hier lijkt wel alsof hij moet poepen of een boertje dwars zit. Meestal een boertje, maar we krijgen hem er beiden soms niet uit na 10-20 min zachtjes kloppen en rondlopen. Na al dat kreun en gesteun pakken we hem wel eens op en dan boert hij direct. Maar hij lijkt dan soms wel te slapen, dus laten we hem liggen. Hij kan ook snurken. :D

9. Marrieb

Marrieb Actief lid

22 aug 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha ja dat laatste; heeeel herkenbaar!
    Mijn zoon had haar laatst even op schoot en liet haar van schrik los toen ze helemaal leegliep van onder. Hij was in shock. Baby lag helemaal onderuitgezakt haha.
    Nu vraagt hij elke keer: ze gaat toch niet weer poepen he?

10. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het huilen hebben ze soms ook nodig om in slaap te komen he? Soms is I ook wel een beetje aan het jengelen/huilen en als we jaar dan zo 5 min laten liggen valt ze weleens vanzelf in slaap. Eventjes laten huilen is echt niet erg, dat besef hebben ze ook nog niet. Maar dan heb ik het natuurlijk niet over keihard huilen, dan pakken we haar gelijk op.

11. Chezzy

Chezzy Actief lid

3 mrt 2016
    412
    309
    63
    Hi allemaal. Onze kleine meid heeft sinds eergisteren weer een nieuwe "handleiding". Ze komt nu om de vier uur, wat ik veel te weinig vind, omdat ze dan slechts op 6 voedingen per dag zit. Voor zo n kleintje onder de 3kg is dat niet goed lijkt me. Als we haar eerder wakker maken wil ze weer slapen, ook na verschonen etc. Soms hamstert ze ook overdag en komt ze binnen 45 minuten weer. Ze lijkt alleen maar zwaarder te worden, dus misschien kan het toch geen kwaad....

Gisteravond heeft ze twee uur gehuild, wat voor ons totaal nieuw was. Bij mij of bij ML liggen hielp niet. Ik gok dat het buikkrampen waren, maar ook buik warm wrijven etc hielp niet. Uiteindelijk toch weer twee slokjes BV gegeven en toen ging ze slapen... We worden er vast bekwaamden in om uit te vinden wat ze nodig heeft 😉

12. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    Die krampjes zijn echt te zielig, je voelt je soms zo machteloos!!! Het is fijn dat je met zijn 2en bent en elkaar kunt aflossen.

Ik ga stoppen met de bv, het breekt me op. Ik lek echt enorm, ik heb het idee dat ze alleen maar voormelk binnen krijgt, mijn borsten raken nooit echt leeg en nu begint 1 borst ook al zeer te doen. Ze doet soms zo wild aan de borst, omdat de tsr zo enorm sterk is wordt ze onrustig. En ik heb daar het geduld soms echt niet voor, ook al doe ik t wek, het breekt enorm. Het zou voor mij enorm veel schelen als we voedingen kunnen wisselen en ik niet constant degene ben die voed. Blegh, zit er met vlagen echt doorheen en dat komt met name denk ik doordat ik geen energie heb.

Maar ff een vraag, 1 borst doet aan de zijkant pijn, voelt iets verhard aan.. aanleggen straks en zachtjes masseren tijdens de voeding? En daarna afkolven ofzo? Ik wil echt geen borstontseking krijgen 😣

13. Marrieb

Marrieb Actief lid

22 aug 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jammer Mich, dat het je zoveel kost. Doen wat goed voelt, je moet er zelf ook gelukkig van worden tenslotte.
    Wel is het zo dat mijn borsten ook nooit leeg zijn.... Over een tijdje wordt het vraag-aanbod beter op elkaar afgestemd en zal het niet meer zo vol voelen.
    Wb je tsr: je zou eerst even kunnen aanleggen, dan 'afpluggen', de druk er af kolven met de hand (doe ik in spuugdoek met pink in de mond van beeb) en dan als de fontein er af is ;) weer aanleggen. Ook dat wordt beter na verloop van tijd, maar kan best even duren. Maar snap ook hoe pittig het is, het vreet gewoob energie!

Mijn kraamverzorgster had watten nat gemaakt in een boterhamzakje in diepvries, en die heb ik als koude compres gebruikt. Misschien kun je dat tussen het voeden door op je pijnlijke plek leggen?

14. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hoi dames wat een verschil bij iedereen mbt borstvoeding!

Mijn borstvoeding komt slecht opgang. Ik zat eergisteren op 50 cc met kolven van twee borsten. Nu nog maar op 20cc/30cc en ze mag vandaag 100cc. Ik wil iets stoppen met borstvoeding want van nutrilon krijgt ze buikkrampen.
    Iemand tips voor juist meer bv? Leg haar elke 3 uur aan..

15. Marrieb

Marrieb Actief lid

22 aug 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je haar aanlegt harlene drinkt ze dan wel
    Een tijd en is ze dan voldaan?
    Want kolven is niet hetzelfde als zelfvoeden. Dat wat je kolft kan veel
    Minder zijn.
    Wacht iig niet te lang met inschakelen lactatiekundige, bij ons kan dat de eerste zoveel tijd gratis via de kraamzorg!

16. Oumi86

Oumi86 Bekend lid

13 jul 2014
    610
    445
    63
    Vrouw
    Mich.. als je een harde plek hebt kun je beter wat harder dan zacht mee masseren.. je kan t t beste voor t voeden warm maken doormiddel van een douche of kruik en dan is het het makkelijkst als iemand anders mee masseert je man bv. En dan gewoon duwen richting je tepel. En dat met elke voeding tot de plek weg is want nee een onsteking wl je echt niet!

Harlene ik heb t idee dat mijn meisje ook last krijgt van buikkrampen door nutrilon.. ik ben nu begonnen met bv thee van weleda. Want alleen daarin zit fenegriek in en dat is t enige wat de bv echt goed op gang zou brengen..

17. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    @marrieb nee ze is vaak niet voldaan. Ik geef 2 borsten. Nakolfen en dat met de fles geven. Ze heeft zo'n honger constant! Ze was 11% afgevallen misschien wilt ze alles inhalen...

@oumie
    Nutrilon is als water ofzo. Alsof t haar niet voedt. Ze krijgt er onwijs buikkrampen van! Van Weleda? Ken t niet zal t eens opzoeken!

18. Marrieb

Marrieb Actief lid

22 aug 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL

Gewoon ff bellen dan met lactatiekundige ipv blijven aanmodderen. Zo zonde! Succes!!!

19. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier vanacht 4 uur en 1 kwartier gehaald. Record!! Maar 2 uur krampjes gehad en in de avond nog 3 uur geslapen. Top avond! :D Ook begint hij weer beter aan te happen, meer en sneller te drinken. De nachtvoeding in het midden duurde maar 30 min (incl. Luier). En toen kwamen de krampjes. Ze zeggen idd dat BV minder krampjes geeft dan FV. Kan mij niet voorstellen dat het soms erger kan. Vraag mij af hoe onze tweeling mama het doet. Zouden ze krampjes in koor hebben? Of om-en-om? Maar volgens mij is ze niet zo actief meer?

Hoe was jullie nacht? Beter ook?

Had al een paar dagen pijn bij het aanhappen. Zag ik gister pas dat mijn tepel een scheurtje heeft. Je ziet het nauwelijks. Even smeren en nu al minder pijnlijk gelukkig. Dacht steeds: wat doe ik fout met alleen de rechterkant?

Vind het altijd zo zonde als mama's stoppen in de eerste maand. Het wordt echt makkelijker. Vaker aanleggen is beter voor de productie dan kolven. Kolven is echt extra. Bij twijfel bel de lactatiekundige. Word vaak vergoed de eerste tijd. Snap wel dat het een stap is, maar die weten echt goed advies te geven. Soms telefonisch. Maar respecteer ieder zijn keus. Voor iedereen is het moment om te stoppen anders.

20. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh nog een vraagje: komt jullie werk ook op kraamvisite (2-3 personen)? Welke week nodigen jullie ze ongeveer uit? Moet mijn contract voor september tekenen. :D;) Ook zijn ze mijn verlof vergeten uit te betalen/aanvragen. :( Heb ze daarover al gemaild. Verdien niet veel en we missen het niet gelukkig, maar is wel een halve vakantie bij elkaar. :)

Deel Deze Pagina