16 t/m 31 juli 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bintje83, 6 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Heb van mijn werk niet eens IETS gehoord 😲 heb wel een kaartje gestuurd.
    Aah irritant zeg had dat 2 maanden. Kreeg ik 2x een half salaris.

Dus nee ik vraag niemand van werk op kraamvisite . Als ze me zelf zouden bellen etc dan zijn ze welkom .

Weet niet of iemand er ervaring mee heeft. Maar ik ben down under flink gehecht. 2e graad ruptuur. Vooral dat stukje tussen je vagina en billen. Er zijn wat hechtingen verwijderd maar t trekt zo erg. Alsof t te strak zit . Word dit soepel of blijft t stug? Kan je er wat aan doen? Crèmes of olie?

2. Vrolijklente

Vrolijklente Fanatiek lid

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij vaseline of littekenzalf Harlene. Kom net bij de gyn vandaan. Nacontrole was goed dus we hoeven niet meer naar het ziekenhuis. Ze vertelde dat ik mocht gaan smeren. Bij mij is het erg droog onderin, waarschijnlijk door de BV. Vloei alleen nog een beetje en vind het maar een eng idee. Bang voor infecties. Maar het kan wel. Hoefde niet echt de hechting te smeren want die was enorm klein zei ze. Ook mag ik littekenzalf gaan smeren op het KS litteken. 2/3 openingen zijn nu dicht. Incl degene die met dat flapje. Ineens is het flapje verdwenen. Volgens de gyn zag het litteken er net zo uit als bij iemand waarbij de wond niet was open gegaan. Erg goed geheeld dus gelukkig. Het laatste stukje is nog maar 2-3 mm groot en diep. Heb ook het hele stuk in het ziekenhuis gewoon kunnen lopen zonder klachten. Voel mij echt langzaamaan elke dag weer een beetje mezelf. Zo fijn. :)

Echt stom zeg dat ze helemaal niets hebben laten horen. Zou ze dan ook niet uitnodigen. Hier hebben ze gemaild en gebeld. Denk dat ik ze over 2 weken uitnodig. Hopelijk kunnen ze dan ook. Ze hebben elk geval aangegeven dat ze het leuk vinden om langs te komen.

3. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Thnx voor je reactie lees. Tis pas 1.5 week geleden maar t trekt zo erg! Onder de douche wel gevoeld, zit volgens mij gewoon goed aan elkaar haha. Bel de vk na t weekend wel even wat ik kan doen. Ja ik was ook super bang voor enge daar beneden. Hou t goed schoon en droog. Vloei ook minimaal. Ben ik blij om.

Proe wat een gedoe had je net je ks wond zeg. Jeetje. Gelukkig gaat t nu goed.

Ja echt dom hoor van werk. Bah. Niet eens een appje.

4. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat dapper van je dat je durft te voelen harlene!! De gyn vertelde mij vandaag dat het opgezette trekkerige gevoel wat ik had niet van de hechting kon zijn. Daar was de hechting te klein voor. Was gewoon beursheid van het persen. De hechting kwam bij mij na 2-3 weken (Zou het nu al moeten terug lezen) eruit en het voelde toen wel al veel beter, maar helemaal weg was het nog niet. Inmiddels is het wel bijna weg. Voor alle ongemakken staat 6 weken. Dus ook ik mag nog wat ongemakken hebben, die heb ik nog wel, maar al veeeel minder. Ben er nu wel van overtuigt dat het goed komt. Komt het bij jouw zeker weten ook.

5. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ja ik was benieuwd of t nou opgezet was of niet. Maar de zwelling is aardig weg.
    Tis waarschijnlijk goed beurs. Was de bevalling zo zat dat ik vol gas geperst heb haha. De artsen zaten ook te kijken van zo zo.

Vorige week hadden ze 2 hechtingen er uitgehaald. De rest lost denk ik van zelf op. Maar inderdaad staat 4 tot 6 weken voor. Als de pijn maar weg trekt ben ik al blij!

6. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij 3 weken is het hier ongeveer weggegaan. Voel het alleen nog als ik hard moet persen. 😶 Of als mijn overvolle blaas helemaal leeg wordt in de ochtend. Maar denk dat dat idd wel weg is als we 6 weken ver zijn. Tijd gaat zo hard. Alweer bijna 4 weken. Bizar. Maar ook wel lekker dan worden hopelijk de krampjes daarna minder heftig. Dit weekend gaan we "winkelen" dat heb ik zo lang niet meer gedaan!! 😄 Week 30 in de zwangerschap was de laatste keer. Dus al 3 maanden terug. Wil 2 winkels in. Dat is denk ik voor nu even genoeg. Zo blij dat het elke dag beter gaat. 😊

7. B3ngel

B3ngel Actief lid

2 sep 2013
    433
    161
    43
    NULL
    NULL
    Dat is vast een lastige beslissing geweest Mich. maar als het alleen maar stress oplevert en zoveel energie kost dan is het niet goed voor jou maar ook niet voor je baby. Hopelijk brengt fv jullie wat rust terug.

Harlene, heb je al contact gehad met de lactatiekundige? Wat stom zeg trouwens dat ze van je werk niets hebben laten horen nog. Bij ons kwam het ook pas wat later op gang van collega's dus wellicht komt het nog. Ik had wel mijn teamleidster zelf gebeld paar dagen na de bevalling (ruim voordat we de kaartjes verstuurd hebben), ze heeft het hele traject zo meegeleefd dat ik dit ook met haar wilde delen.

Vrolijklente wat stom zeg dat ze van je werk vergeten zijn je verlofuitkering aan te vragen! Krijg je het nu met terugwerkende kracht alsnog? Fijn dat de ks wond goed geheeld is en ook 'down under' alles in orde lijkt!

8. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou hier ons onze kleine vannacht geslapen van 12 tot 7.30!! Schrok ervan! :) maar was wel erg lekker. ;)

9. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    @bengel gaat nu beter. Heb 80cc gekolft. Jeej. Iemand van werk heeft eindelijk geappt. Wanneer ik kom werken en welke maat voor m'n nieuwe uniform 😒

@fas vanacht hier van 00.00 tot 05.15 was ook verbaasd.

Vandaag voor t eerst buiten geweest. Heerlijk. Wel moet nu 😉

10. Amanda28

Amanda28 Lid

19 apr 2014
    60
    1
    8
    Hier komen 3 collegaatjes aankomende donderdag. 😊 Maar wij hebben ook een hecht team. Wordt ook regelmatig geapped voor mijn bevalling en nu hoe het gaan ☺️. Ik Heb zo'n 9-10 dagen last van mijn hechtingen gehad. Wat bij mij heeft geholpen om te verminderen was tijdens het spoelen met een hydrofiel washandje (lauw water) even tegen Druk geven. Zo werd de zwelling/vocht snel minder. 😃

11. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    #3671 Vrolijklente, 13 aug 2016
    Laatst bewerkt: 13 aug 2016
    Zaterdag de 13e van Augustus 2016
    7:29 kleinste smurf wordt wakker en wil voeding
    7:48 papa laat de kleinste smurf een boertje doen en de kleine smurf spettert en knettert zijn hele luier en de rest tot aan zijn nek vol.
    7:49 grote broer wordt wakker en heeft ook in zijn luier gepoept. Papa is intussen de kleinste smurf aan het verschonen, aankleedkussen, kleertjes en papa zelf zitten onder de poep. Mama to-the-resque..
    7:52 papa zet het badje klaar, mama pakt de spullen, grote broer is in zijn NEE-bui
    7:54 mama maakt de kleinste schoon met een washandje , papa de grote broer. Papa doet de kleinste in bad en mama ruimt alle overige poep op.
    8:04 mama ondekt dat de poes de woonkamer heeft ondergescheten.
    8:06 mama droogt de kleinste af en trek schone kleren aan. Papa verwijdert alle poezenpoep in de woonkamer.
    8:09 papa gaat naar boven, gordijnen open doen, opruimen, kleding pakken.
    8:10 Mama is net klaar met de kleinste aankleden, begint de poes te kokhalzen. Snel de kleine over de schouder en de deur open doen, poes naar buiten "schoppen". Ineens hoort mama de emmer van het badje wat leegloopt overlopen in de keuken. PAPA!!
    8:11 papa raced naar beneden en pakt elke handoek die er nog te pakken valt, maar het water is al onder de plint door gelopen. Vloer schoongemaakt. Proberen te drogen: plint stuk.
    8:32 mama is nog een keer aan het voeden en de mannen zitten al aan de ontbijt tafel. Allemaal wakker. :D

12. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    En een hele fijne dag 😉

Vreselijk haha moest stiekem onwijs lachen. Sorry 😉

13. Marrieb

Marrieb Actief lid

22 aug 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    OMG

Lekkere bak koffie nemen nu en daar heeeeeeeel mindfull van genieten

14. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    #3674 Vrolijklente, 13 aug 2016
    Ging jullie ochtend beter?

Heb er ook om gelachen Harlene. Haha. Letterlijk shit-zooi. Je zou bijna denken dat ik het verzonnen heb. Maar zo is het echt gegaan.

Wezen winkelen. Om efficient te zijn opgesplitst. Waren we elkaar kwijt had ML zijn telefoon niet mee. Haha. Ging ook al lekker. Maar wel lekker veel winkels gehad voordat ik last van mijn bekken kreeg. Niet eens echt last. Maar begon het te voelen en weet dan dat het genoeg is, anders heb ik vooral morgen last.

Ook wordt mjjn hangbuik minder. Hebben jullie die ook? Schijnt na een KS erger te zijn vanwege het litteken of zo. Dan valt het wat meer in een plooi. Na de bevalling denk je dan echt: wow, moet dit ooit nog goedkomen? Begin nu zonder dat ik iets moet optillen, staant in de spiegel de zijkant van mijn litteken te zien. Kleine is nog maar 4 weken, maar het herstel gaat echt snel vind ik. Over 2 weken mag en kan ik weer steeds meer. Nog even en pas weer normale kleding dat wat ruimer zit. 😄

15. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    #3675 harlene2014, 13 aug 2016
    Haha ik geloof je hoor. Soms heb je van die dagen....

Mevrouw was vanacht om de 2 uur wakker. Maar dan vrolijk. Zo van hoi!!! Lekker eten!!! Was wel moe na elke 2 uur voeden.

Dus de ochtend was redelijk 😉

Schoonmoeder was jarig dus op visite geweest. Leuk wit pakje aan die we van schoonmoeder hadden gekregen. Nou een dikke bami broek er in. Tot aan dr nek. Natuurlijk geen extra kleding bij ons. Gelukkig wonen ze 3 straten van ons vandaan dus vriend snel naar huis om nieuwe kleren te halen. Echt leuk witte kleertjes 😖

Ondanks dat ik 20kg+ ben aangekomen (ben bij 20kg gestopt met bijhouden) pas ik m'n oude kleding weer. Ja m'n buik is net een tijgerbolletje 😄 maar ja dat hoort erbij..! Beetje slap etc. Dacht ook eerst hoe gaat dit in vredesnaam goed komen.
    M'n vriend vind t allemaal prachtig. Die vraagt elke keer: hoeveel weken nog?! Die heeft er zin in pfff haha.

Wil wel super graag winkelen! Daar heb ik zin in 😉

Vervelend van je bekken. Als t teveel is gewoon stoppen. Moet zeggen dat ik er geen last meer van heb.
    Ben benieuwd als ik weer ga werken. Werk van 10 tot 1930 dus ben benieuwd hoe m'n rug en bekken gaan reageren.

Wat ik wil heb sinds 3 dagen is ontzettend pijn met plassen. Had tijdens de bevalling wel een katheter. Misschien dat t daarvan is? Anders maar naar de fysiotherapeut...

16. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Awh zonde inderdaad die witte pakjes! Je moet inderdaad altijd kleding mee hebben voor het geval dat je een spuitluier hebt, was ik gister overigens ook vergeten nu ik er aan denk.

Wel fijn dat ze elk geval vrolijk wakker was. Hier ook weer een pittige nacht gehad, maar dan met krampjes. Nu vanaf 18:00-0:30 ongeveer. Zo zielig. ML denkt steeds dat er iets aan de hand is. Dacht hij bij de eerste ook. Maar je hoort zijn buikje helemaal doorspoelen. Dus echt krampjes. 103DB hebben we gister gehaald. Rond 3 uur snacht ook weer 2 uur lang wakker geweest. Daarna tot 8 uur kunnen doorslapen. We zijn allebei ook zo moe.

Fijn dat je bekken beter gaan. Ik ben zelf ook al heel tevreden. Zo blij dat ik weer gewinkeld heb. Gaat nu net zo snel vooruit als bij mijn eerste zoon. Dus straks weer lekker lange afstanden wandelen. Kijk er naar uit om naar het bos te gaan.

Ik zou even bij de HA laten testen op een blaasontsteking. Een katheter is toch een opening waar soms bacteriën de blaas in komen.

Met hoeveel weken ga je weer werken? Heb je extra vrijgenomen? Wat lekker zeg dat je je eigen kleding weer aan kan!! Hoeveel kilo moet je nu nog afvallen? Ik was bij de eerste ook 21 kilo aangekomen maar de eerste 10 kilo was ik bij thuiskomst al kwijt. Nu hoef ik nog maar 8 kilo, maar had nog wat over van toen ik een miskraam had gehad, was dat nog niet kwijt, dus eigenlijk wil ik nog 10 kilo afvallen. Ben stiekem al een beetje begonnen met "dieeten". Niet heel streng hoor. Maar wel zo veel mogelijk suiker vrij op het avond eten na. Als ik met de BV stop wil ik wat strenger gaan dieëten en sporten. Maar dat duurt nog even. Ben blij met elke halve kilo per week. Afgelopen week al niets afgevallen haha. Maarja: als je over volle borsten en darmen hebt is dat volgens mij rustig een pond bij elkaar. Toch? :p

17. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ja ik heb nu ook een extra pakje etc in dr tas gedaan. Trap ik mooi niet meer in 😉

Vanacht ging t hier goed. Ze had 4.5 uur geslapen. Jeej. Buikkrampen vallen hier nog mee. Moet ik even afkloppen haha. Tis meer dat ze als ze moeten poepen even huilt.

Ik heb echt geen idee hoeveel ik weeg. Was van 67 nog 87 gegaan. Misschien meer. Ik durfde niet meer te kijken. Denk dat ik zeker 8 a 10 kg kwijt ben. Kan sowieso niet zo goed eten en word opgegeten door de bv 😥 alleen m'n buik is nog een beetje pudding. En al die striae 😲 volgend jaar maar een hoog bikini broekje 😉

Ga ook op m'n eten letten straks. Lekker veel lopen etc.

Ja ik dacht ook aan blaasontsteking. Maar t voelt anders. Nou ja ik bel de vk of huisarts wel even. Tis alleen als je bijna klaar bent met plassen dat t super pijn doet!

Ik ga begin november weer werken. Ben 1.5 later bevallen en neem 3 a 4 weken vakantie hier achter. Heb nog 8 weken open staan maar mag maar 3 of 4 weken opnemen. Maar moet wel voor t einde van t jaar alles opgemaakt hebben 🤔 misschien nog een weekje tussen door.
    Word wel pittig die lange werkdagen.

Bv gaat hier trouwens een druk beter. Sochtends loopt het eruit haha. Nog steeds niet genoeg. Zit op zo'n 60 a 70 cc dus hoef maar 40 a 30 cc bij te voeden.

18. B3ngel

B3ngel Actief lid

2 sep 2013
    433
    161
    43
    NULL
    NULL
    #3678 B3ngel, 14 aug 2016
    Laatst bewerkt: 14 aug 2016
    Omg wat een ochtend Vrolijklente. (Ik moest stiekem toch wel lachen hoor toen ik het las) Wel lekker dat je bent wezen winkelen.

Harlene, zonde van het pakje inderdaad, zul je altijd zien! Wel even urine laten testen bij de ha hoor, juist pijn bij het 'uitplassen' is indicatie van blaasontsteking en als je kathether gehad hebt heb je verhoogd risico op blaasontsteking. Ik had het ook in de week na de bevalling, heb toen Augmentin gekregen, was volgens onze ha een van de weinige antibiotica die je ook mocht als je bv geeft.

Onze kleine man zit ondertussen vandaag alweer op dag 10 zonder poepbroek, dus moeten we morgen weer de ha bellen. Ik hoop dat hij niet weer een klysma moet. :( Hij doet het verder wel goed, drinkt goed en heeft veel plasluiers, en volgens zkhs is dat het belangrijkst.

Ik heb wel heel veel melk maar meneer drinkt nu steeds maar aan een kant dus moet ik de andere kant wat afkolven. Vanochtend 'leeg' gekolfd, had ruim 100cc! Dinsdag op het cb maar even vragen of/hoe ik wat kan afbouwen, want heb soms harde plekken in mijn borsten rn zit niet te wachten op borstontsteking.

Meneer heeft vannacht na de voeding van 1u tot 6u30 geslapen. Heerlijk! Alleen was mijn lichaam nog ingesteld op kortere tijd tussen de voeding dus uiteraard was ik gewoon om 5u wakker en kon daarna niet meer slapen. Hopelijk kan ik vannacht ook wat langer slapen.

Het verbaast me hoe snel de zwangerschapskilo's er weer af gaan. Ik was 16-17kg aangekomen en toen ik 2 weken geleden in het zkhs op de weegschaal stond, zat ik nog maar 3kg boven het gewicht dat ik voor mijn zwangerschap had. En dat was dus 2 weken na de bevalling, vind het best bizar. Kan bijna al mijn kleding weer aan (al heb ik wel nog een 'tijgerbolletjesbuik').

19. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    En we gaan nog niet naar bed..
    Nog lange niet, nog lange niet

De oudste is zojuist ook nog eens bang in het donker geworden. Het hele huis is aan het spoken en ik val voedend in slaap. 😩

Hoe gaat het bij jullie?

20. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Haha leuk hè 😄 ben al vanaf 07.30 bezig met voeden. Heb een vreetzak hier.
    Morgen gaat vriend weer werken. Moet naar t consultatiebureau. Benieuwd hoe en wat qua tijd en planning met mevrouw.

Verder past maat 1 van pampers niet meer en 2 is iets te groot. Gevolg overal poep en plassen en 3x per dag omkleden 😖

Verder lekker elke dag een stuk wandelen.

Deel Deze Pagina