Volgens de arts en het cb komt het soms voor dat baby's de bv zo optimaal 'verbruiken' dat ze (vrijwel) geen afvalstoffen uitscheiden. Zolang hij goed groeit, helder en alert is en geen last heeft van krampjes of harde buik kan het geen kwaad als de ontlasting tot 2 weken wegblijft. Ik wist dat ook niet, ik dacht dat baby's altijd minimaal 1x per dag een poepluier hadden, maar hoeft niet perse dus blijkbaar.
Aha nou je dat zegt inderdaad. Sommige baby's gebruiken/verbruiken bv/voeding om te groeien inderdaad. Gisteren had onze baby ook geen poepluier terwijl ze er elke dag wel 3 a 4 heeft.
@roosje ja soms kolf ik 80 a 90cc soms uit 2 borsten. Soms maar 50 cc. Wisselt echt heel erg. Geen last van stuwing etc gehad. Ben opzoek naar een goede en krachtige kolf. Huur er nu een maar dat bedrag loopt natuurlijk gewoon op. Lekker hé naar buiten gaan. Wij doen dat ook. Van te voren kolf ik wat en neem dat mee voor de zekerheid. Verder is ze heel tevreden en lief gelukkig 😉
Oja vraagje; wat gaan jullie qua anticonceptie gebruiken? Heb volgende week een afspraak bij de ha. Heb zelf nog geen idee ook omdat we via iui zwanger zijn geworden. Maar durf niet niks te gebruiken straks 😖 maar heb ook geen zin in hormonen in m'n lichaam. Lastig?!
Ik wil kijken of een implanon (in je arm) wat voor mij is Harlene. Maar wil pas beginnen als ik klaar ben met de BV. Zou idd ook anticonceptiegebruiken ook al ben je via IUI zwanger geworden. Je zal maar net na 10 jaar nog een toevalstreffer hebben. Implanon heeft geen hormoonschommellingen en wordt 1 x per 3 jaar in je arm gezet. 20% kans dat he niet meer ongesteld wordt. Hopelijk behoor ik tot die 20% haha. Je kan het alleen niet meer zo reguleren zoals bij de pil. Die had ik hiervoor. Quote Harlene "Aha nou je dat zegt inderdaad. Sommige baby's gebruiken/verbruiken bv/voeding om te groeien inderdaad." Alle baby's gebruiken voeding om te groeien. Moest wel lachen om je zinnetje. Snap wel wat je bedoelt. Awhh Bengel!! Arm mannetje. Wel inderdaad hilarisch. Wat een timing zeg! Lactatiekundige komt zo weer. Als een baby elk 1,5 uur voor een voeding komt drinkt hij niet goed. Ze neemt een tepelhoedje mee om uit te proberen. Dan kan ik dat als overgang gebruiken tot hij wel goed kan aanhappen. We zijn nu zo in gevecht dat hij te moe is om goed te drinken. Het is niet erg als een baby in de avond of ochtend even bunkert en elke 1,5 uur komt. Maar wel als dit de hele dag door zo is. Mijn tepels zijn overigens niet meer pijnlijk. Kan rustig douchen, omkleden en mijn man knuffelen zonder pijn. Ze zijn nu licht roze ipv donker rood/paarsig. Dacht dat dat normaal was want zo is het al vanaf het begin. Donker rood paarsig klinkt heel erg, maar zag er voor mij normaal uit. Je ziet wel meer tepels die wat aan de donkere kant zijn volgens mij. Dacht juist dat het normaal was, een donkere tepel kunnen ze beter vinden, daarom is je tepelhof donkerder dan je huidskleur. Nu het licht rose en zacht is merk ik pas dat het niet goed was. Er zit dus wel degelijk verbetering in, maar nog niet goed genoeg. Zo raar dat ik bij de eerste dit allemaal niet gehad heb.
Nou meiden, mogelijk is/zijn de oorzaak(en) gevonden. We hebben een heel stappen plan gemaakt. Mogelijk een verborgen te kort tongriempje, doorverwezen naar de KNO arts. Mogelijk toch beginnende spruw, maar erg veel twijfel, dus moet het even aankijken. Hij opent zijn mond nog steeds onvoldoende, dus nu een tepelhoedje waarmee het aanhappen beter gaat. Hij wordt dan echt gedwongen een grote hap te nemen. Omdat hij nu te moe is om zich echt goed te voeden, kolven en direct geven. Nu net gedaan en straks nog een keertje bij de laatste voeding. Morgen ochtend een voorraadje aanleggen voor als hij weer te moe wordt. Heel wat punten dus. Ze zegt ook dat ik er niets aan kan doen en dat ik het goed doe. Ook wel even fijn om te horen. Je gaat zo aan jezelf twijfelen. Hopelijk hebben we vanavond een iets betere nacht. Ben elk geval zo blij dat we hulp geroepen hebben gezocht. Hier zkuden we nooit zelf uitgekomen zijn. Koste nu 50 euro maar dat verdien je zo terug als je het omrekent in kunstvoeding.
Wij gaan voor condooms tegen die tijd. Ook hier zwanger na iui en ik heb risico op vervroegde overgang, dus wij willen niet jaren wachten om voor een tweede te gaan. Voor mij dus niets met hormonen, hoe licht ook, want dat moet dan ook eerst weer mn lichaam uit. Wellicht kan het gewoon probleemloos maar ik wil het risico niet nemen. Goed dat de lactatiekundige jullie goed begeleidt Vrolijklente en dat je minder pijnklachten hebt! Ik ga zelf ook lactatiekundige inschakelen, ik wil graag wat andere houdingen aanleren dan alleen de Madonna. En zo'n paarsige tepel als jij beschrijft heb ik ook wel eens rechts, dus toch maar iets mee doen dan als ik jou zo hoor.
Vandaag afspraak gehad bij de ha voor anticonceptie.. vind het nog steeds lastig maar ga denk ik toch de minipil proberen. Tegen spruw werkt kokosolie super goed! Ik smeer het nu preventief op mn tepel en soms in haar mondje. Bij mn vorige dochter is het heel snel weg gegaan. Bij mn dochtertje heb ik een half jaar lang fulltime gekolft met de madela freestyle. Vond m prettig en zit in een tas dus makkelijk mee te nemen. Maar had m een maand voordat ik weer zwanger raakte verkocht. Ga deze keer echt niet kolven.
Ben nog helemaal niet bezig met de pil etc. Komt wel als ik meer energie krijg haha. Pfff, kleine heeft sinds dinsdag al last van regel dagen. Ik noem het maar zo omdat de symptomen precies overeen komen. Sinds gisteren alleen nog aan het regelen op de middagen, maar nog steeds erg pittig. Aan het einde van de dag geef ik 1x kv bij, om m'n borsten te ontzien. M'n tepels zijn al erg gevoelig, dus het is niet fijn.... Links heb ik een soort snee onder m'n tepel, net alsof ze te hard getrokken heeft, dus weer helemaal bezig met purelan smeren. Hoop niet dat ik weer tepelhoedje moet gaan gebruiken want daardoor gaat madame minder aanpappen omdat het zo groot ding voor haar kleine mond is.... Denk maar net zoals bij een wee. Wat geweest is is geweest en komt niet meer terug hihi.
@vrolijklente haha ja heb nog last van zwangerschap dommigheid 😉 je snapt gelukkig wat ik bedoel. Okee dus een aantal ook al bezig met anticonceptie. Ik dacht aan de prikpil maar als je dan zwanger zou willen raken KAN het een jaar duren en dat wil ik niet aangezien t de 1e keer al 27 maanden duurde. Dus of condooms of de pil. Moet er eigenlijk nog niet aan denken 😲 @chezzy vervelend van die snee. Ik smeer ook die zalf om alles soepel te houden. Soms is ze zo ruw met bv! Word ze helemaal wild. Ik zat even lekker buiten gisteren in t zonnetje. Komt de buurvrouw. Oudere vrouw. Zegt ze; zo jij bent nog aan de maat!!!! Nog niks afgevallen hé. Denk zo nou bedankt. Wil je echt horen 2 weken na je bevalling...
Echt raar die buurvrouw harlene! Mensen zijn echt raar, denken maar dat ze alles kunnen zeggen. Wat wass je reactie? Ik overweeeg toch de prikpil weer te nemen. Heb ik gehad voor ik de spiraal probeerde. Ik vond het ideaal, en mijn cyclus kwam vrij snel weer op gang. Als er hier nog een tweede komt willen we daar sowieso nog een paar jaar mee wachten. Dan kan ik altijd een jaar van te voren alvast stoppen met de prikpil... Maar ik twijfel nog even,
Hoe ging het vannacht vrolijklente, ging het inderdaad beter? Kon je gelijk al een afspraak maken bij de kno arts gisteren of maandag pas? Chezzy, hopelijk helpt de Purelan! Wat een vervelende opmerking van je buurvrouw Harlene, bah. Zit je echt niet op te wachten inderdaad. Maar niets van aantrekken hoor!
Wat een stomme opmerking idd Harlene! Hier dacht opa dat ik weer zwanger was.. sommige mensen snappen niet dat dat even duurt. Krijg gelukkig ook van heel veel te horen dat ze wel vinden dat ik snel afval, zeker in mijn gezicht. Hier ging de nacht heel goed. Eerst 4 uur kunnen slapen en daarna nog 3. Het aanhappen en eenmaal goed aangehapt vast houden blijft rommelen. Zijn al wauw 1,1,5 uur bezig met voeden en dan is hij nog niet voldaan. Heeft niets te maken met mijn productie. Na die 4 uur slapen zaten mijn borsten meteen vol harde plekken. Zit er aan te denken om full-time te kolven, al is het maar tot we bij de KNO arts zijn geweest. Dan kijken we hoe het happen en drinken gaat en gaat het na 15 min niet goed meteen de kolf erbij. De lactatiekundige vond 45 min om goed aan te happen te lang. Hij valt dan tijdens het voeden ook steeds weer in slaap omdat hij te moe wordt van al het gedoe. Heb nu gelukkig een dubbele elektrische kolf te leen. Maar denk dat als het niet beter gaat en deze terug moet, ik ga kijken voor de medela swing. Eerst moeten we maandag de HA bellen voor een verwijsbrief en daarna pas een afspraak maken met de KNO arts.
Hoelang zijn jullie bezig in de nacht met een voeding+luier+krampjes+boeren etc voordat jullie weer verder kunnen slapen? Hoeveel ml in hoeveel tijd drinkt hij/zij weg als jullie een flesje geven? Hij heeft net een record gehaald. 5 uur tussen de voedingen met flesje BV van 120ml!! Waarvan we 4 uur hebben geslapen. Hopelijk kunnen we zo nog 4-5uur slapen en begint het ergens op te lijken zodat we kunnen bijtanken. Mijn borsten zijn door de reset met de kolf lekker soepel. Had 200ml in 15 min mijn borsten helemaal leeg gekolft. Echt zo veel! Nu moet ik kolven hoeveel hij drinkt om weer in balans te komen. Had toch nog flink over productie volgens de lactatiekundige.
Aah wat goed van J. Lekker hoor, binnenkort slapen ze allemaal door ahha. Ik ben maximaal een uur bezig geweest tot nu toe. Hij valt meestal tijdens voeden in slaap en dan leg ik hem gelijk in zijn wieg zonder boeren zelfs, hij slaapt dan gewoon verder maar soms zit een boer dwars en pak ik hem op en na het boeren leg ik hem weer en gaat slapen. Krampjes hebben we gelukkig niet altijd. Dus heel zelden verschoon ik hem niet maar pas de volgende ronde. Hier ben ik al lang wakker omdat hij nat was door plas. Zelfs hoeslaken was nat haha, dus heb hem verschoond en aangekleed etc. Grappige is dat luier niet eens vol was. Ow ja in het begin voedde ik zittend in bed maar nu laatste 2 weken meestal liggend, ben zo vaak in slaap gevallen met hem hihi Ik geef afgekolfde melk meestal als ik buiten ben dus thuis voed ik gewoon live. Snachts laat hij dan tussen 3.5 - 4 uur tussen of soms meer, maar kan ook 2 uurtjes zijn. Het verschilt nogal omdat hij dus vaak of bijna altijd in slaap valt en niet meer actief drinkt Ik geef hem tussen 90 cc en 110 cc gekolfde melk uit fles. Dan gaat alles op, ga voortaan meer geven. Maar dus heb daarom nooit maximaal gekolfd. Altijd 1 voeding gekolfd. Als ik kolf krijg ik ook met 2 borst 200 cc uit ongeveer.
Ooooo hier max 1.5 uur bezig. Dan drinkt ze 100cc gekolfte melk. 1 of 2 borsten en dan is ze voldaan 😲 Als ik geluk heb binnen 45 min. Ze eet zich helemaal vol en gaat dan 4 uur slapen. Van de week 5 uur. Donderdag naar cb. Ben benieuwd of ze niet te veel krijgt. Maar ze vraagt erom. Soms na 2 borsten geef ik 30cc nutrilon. Zag dat ze nutrilon voor hongerige baby's hebben. M'n borsten hebben namelijk nog steeds niet genoeg voeding. Gaat wel steeds beter. @vrolijklente vocht in m'n gezicht is ook zo goed als weg. Gelukkig. Voelde me zo opgeblazen. Kan m'n schoenen etc weer aan. Heerlijk 😉 Is jullie baby soms ook zo wild met bv? Hier gaat ze helemaal met dr hoofd bewegen en die mond open. Moet dan zo lachen. @nobely ik twijfel ook over de prikpil. Lijkt me handig.
Hier is ze haar tijden beetje aan het omgooien, ten nadele van ons. S nachts komt ze eerste keer met tussenpoos van vijf uur. Nu komt ze rond half drie a drie uur, ipv half vier a vier uur eerder. Daarna komt ze om de drie uur. S middags is ze nu ook meer aan het jengelen en wil ze soms elk uur komen en lijkt ze onverzadigd, waar ze eerder ook gewoon om de drie uur bleef komen. S middags soms wel drie x allebei de borsten aanbieden achter elkaar, waarbij ik soms ook nutrilon geef als het aan blijft houden. Voedingsbeurt duurt normaal zo rond 45 minuten. Als ze al slaapt laten wij haar ook vaak niet boeren, omdat het dan weer ff duurt voordat ze slaapt. Meestal heeft ze dan ook nergens last van. Ze begint nu minder ontlasting te krijgen. Echt heel apart omdat ze bijna bij elke verschoning wel gepoept had. Ook lijkt ze langer zonder slaap te willen. Sliep ze eerst braaf na elke voeding, nu wil ze langer op zijn en vecht ze tegen de slaap. Is dit herkenbaar bij jullie?
@chezzy herkenbaar! Hier blijft ze langer wakker na een voeding. Ze huilt niet ofzo maar wil graag bij me zitten. Zit ze me makkelijk 30 min aan te staren. Heb m'n handen niet meer vrij. Denk er over na een draagdoek te kopen dan kan ik zelf bijv eten 😉 schiet er tegenwoordig bij in! Ze worden wat levendiger denk ik!
Hier is ze idd ook wat meer wakker en wil ze het liefst bij je op de arm. Gelukkig heeft ze tot nu toe weinig last van krampjes. Was bij mn zoontje wel anders, hebben we echt weken/maanden rondjes mee door de kamer moeten lopen om hem stil te krijgen. Heel zielig. Blij dat I er (tot nu toe) weinig last van heeft. Snachts voeden en luier duurt hier ong 20min. En kan haar dan zo weer in bed leggen en ze slaapt weer. Meestal krijgt ze de laatste fles tussen 11 en 12 uur en mééstal komt ze dan op haar vroegst om half 5 voor het eerst. Gisteren heb ik haar zelf om half 8 wakker moeten maken!! Wel veel geluk mee hoor. Als ik jullie soms hoor wat veel werk en 'gedoe' jullie hebben met borstvoeding geven ben ik blij dat ik daar toch niet aan begonnen ben. Niet naar bedoeld hoor maar Ik ben daar niet geschikt voor en was allang afgehaakt. Respect voor jullie dat je doorzet!
Dat heb ik ook fas, vond het best jammer geen bostvoeding te geven maar als ik nu hoor hoe vaak die kindjes in de nacht komen. Inderdaad respect voor de dames die bostvoeding geven hoor! E. heeft hetzelfde nachtritme maar heeft ons nog niet tot half 8 laten slapen haha. Hoeveel en hoe vaak krijgt I voeding? E. krijgt nu 6x 110, we maken 120+4 en gieten dan af tot de 110. Gisteren woog hij 4420. Ik gok dat hij volgende week weer omhoog kan.