16 t/m 31 juli 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bintje83, 6 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ze krijgt ook 6x 120ml met 4 schepjes en dan om de 4 uur alleen laat ze best vaak zo'n 30 ml staan dus dan krijgt ze na 3 uur weer een fles. Dus de ene dag krijgt ze 6 flessen en soms nog 7.

2. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nobely als hij wel 120 op kan zou ik het hem gewoon geven hoor. I weegt nog iets minder en mag ook 120 hebben. Zou het gewoon hemzelf laten bepalen.

3. Nobely

Nobely Actief lid

13 nov 2015
    442
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb hem gister 120 gegeven om te proberen maar dat viel nog niet goed. Veel terug geven en onrustig ondanks vaak boeren, dus wacht nog ff af. Hij laat zelf niet snel wat staan maar drinkt gewoon door, om vervolgens terug te geven of zelf over te geven 😰. Dat hadden we in begin met opbouwen. Heb een babyweegschaal thuis dus blijf gewoon zijn groei in de gaten houden.

CB zei idd ook al gewoon naar het kind te kijken, was ik wel blij mee. Je wilt het toch graag goed doen 😳.

Thanks voor je reactie anyways, fijn om gewoon even te kunnen "vergelijken"

4. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh jullie hebben een kleine die de ogen groter heeft als zn maag haha. Bij die van ons moeten we het laatste restje soms juist een beetje opdringen. Ze drink al vanaf dat de kraamhulp hier nog was 90ml en 3 weken later nog steeds! Af en toe drinkt ze 120 op maar meestal niet. Vind het beetje gek dat ze niet geleidelijk aan wat meer drinkt. Maarja ze groeit wel dus zal wel goed zijn.

5. Vrolijklente

Vrolijklente Fanatiek lid

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Flesvoeding is/lijkt inderdaad makkelijker. Hier is mijn productie toch niet zo hoog als gedacht. De voorraad gaat er sneller doorheen dan ik hem kan aanmaken. Heb dus rond 20:00 lopen powerpumpen zoals de lactatiekundige het noemt. 3x 10 min kolven binnen het uur om het op te krikken. Meneer drinkt vandaag zelfs een paar keer 120ml weg elke 2 uur. Hij zou 810ml mogen hebben en heeft 915 gedronken. Mijn productie blijft steken op 845. Volgens de lactatiekundige heeft hij een regeldag. Heel fijn om mee te beginnen als je nog geen voorraad hebt. Hopelijk kunnen we snel bij de KNO arts terecht. Kolf nu ook in de avond al elke 1,5-2uur. Hopelijk gaat hij nu even een paar uur tukken. Vind het wel pittig/spannend zo of ik het ga redden.

6. Nobely

Nobely Actief lid

13 nov 2015
    442
    1
    18
    NULL
    NULL

Van wie heeft hij het? 🙈

Kindje van ern vriendin scheelt 4 dagen met E. En drinkt "maar" 5x 90. CB zei tegen haar dat zolang ze groeit het idd gewoon goed is!

Wat een gedoevrolijklente lijkt mij heel frustrerend! Hopelijk kun je snel terecht.

7. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Wat een verschillen tussen de baby's. Gisteren had mevrouw hier een fles van 140cc en 120cc op. Verder drinkt ze 6 a 7x minimaal 110cc ze wil meer meer meer.

Bv begint soms vermoeiend te raken maar ik vind t soms ook wel gezellig haha. Ff lekker op bed liggen en beetje op adem komen. Verder probeer ik zo vaak mogelijk te kolven om een voorraad aan te leggen. Maar mevrouw heeft zo vaak honger dat dat niet lukt.

Misschien een domme vraag maar hoe krijgen jullie ritme in de dag met de baby? Ik zou bijv graag de laatste voeding om 2300 uur willen geven omdat ik daarna te moe ben etc. En overdag ook een ritme willen hebben zodat ik alles makkelijker kan indelen. Nu bepaald vooral de baby de dag en heb ik t idee geen kant op te kunnen. Tips?!

8. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    Dag dames...

Hier nu ook volledig over op de FV, wat een verademing. Mijn ene borst doet al niks meer en de ander kolf ik nog 2 x daags zo'n 30 cc, bijna al afgebouwd dus! Had nooit gedacht dat t zo snel zal gaan, maar wat voel ik me er 100000 x beter door, veel minder onzekerheid en heb er veel meer energie door gekregen.

Wat een verschillen inderdaad met de FV.. hier krijgt ze nog 7 x per dag een fles. De hoeveelheden verschillen enorm; van 75 tot 100.. ze krijgt ongeveer per dag 600 binnen. Hebben jullie nog tips qua speen en fles voor gulzige krachtige drinkers? De fles is hier te snel leeg met als gevolg krampjes. Halverwege stoppwn is geen optie, want dan word madam onrustig en begint ze ook te krijsen.

Vrolijklente; wat ben jij een bikkel zeg, met je doorzettingsvermogen voor de bv! Echt respect, ik zou dat niet kunnen.

9. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    Wat betreft ritme; voeding proberen te rekken savonds? Of haar eerder aanleggen? Denk dat je in de eerste periode nog niet zoveel ritme kan brengen, maar echt moet luisteren naar t ritme van je kindje.. maar als iemand wel goede tips heeft: ik lees mee! Haha

10. Oumi86

Oumi86 Bekend lid

13 jul 2014
    610
    445
    63
    Vrouw
    @mich ik heb een dr Brown fles gekocht ivm darmkrsmpjes.. ik geef meer en deels bv maar door verkleining af en toe fles ( die ze steeds vaker weigerd nu) maar dat komt niet door de fles.
    Maar de dr brown fles vind ik zelf echt fijn.. is trouwens ook voor gulzige drinkers. Er zit een speciale filter in.

11. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier na difrax ook een dr brown fles gekocht. Wat een verschil! Difrax had ze binnen 5 min leeg en dr brown doet ze ong 15/20 min over. Ook bijna geen krampjes. Echt aan te raden! Kleine fles tot 120ml kost 9,95. Grotere weet ik niet.

12. Nobely

Nobely Actief lid

13 nov 2015
    442
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik weet niet zo goed hoe je dat met borstvoeding kunt doen harlene. Hier kreeg E eerst om de 3 en toen hij steeds meer kreeg om de 4. Met borstvoeding begin je natuurlijk heel anders.

In principe krijgt E hier de fles om 08:00, 12:00, 16:00, 20:00 en 23:00 uur. In de nacht zetten we geen wekker meer maar wachten we tot hij komt. Mocht hij de nachtfles over gaan slaan dan geef ik weer om de 3 uur om wel aan de 660 te komen. Of ik ga over op 5 flessen en geef dan meer per fles, maar daar was hij tot nu toe nog niet aan toe.

Wij gebruiken de Avent Natural flessen. Bevallen erg goed. Wel een 0 speen bijgekocht omdat hij erg gulzig is. Hij doet nu 10/12 minuten over een voeding van 110 ml. Ik vind tot nu toe de krampjes best meevallen. We gebruiken wel de darmkrampdruppels van kruidvat, maar vraag me af of dat de reden is ;).

13. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook avent naturel. Schijnt ook minder darmkramp te veroorzaken. Alleen vanwege ons gedoe blijven we nog wel wat kramp houden. Niet alleen een borst hapt niet goed, ook de fles gaat met veel lucht en gedoe. Ligt niet aan de fles. De oudste deed het er heel goed op.

In het kort: vanochtend bij de HA geweest. Ook zij zegt een te kort tongriempje. We hebben een verwijsbrief gekregen voor naar het ziekenhuis. Morgen ochtend hebben we de afspraak staan. Het CB is hier net thuis geweest, heeft ook gekeken, ziet ook een te kort tongriempje. Nu dus nog 1 nachtje bikkelen. Mijn voorraad afgekolfte melk is er helemaal doorheen. Krijg het niet meer voor elkaar. Nu elk uur aan het voeden met een tepelhoedje waar hij niet goed aanhapt. Hopelijk krijg ik geen tepelkloven door het hoedje en anders pech dan. Aangezien al 3 proffecionals ernaar gekeken hebben en vinden dat zijn tongriem te kort is, ga ik er vanuit dat we morgen verlost zijn en dat het alleen maar beter zal gaan. Ik kolf ook nog elke 3 uur en ga vanavond weer even powerpompen. 3x10min kolven in 1 uur tijd.

Wat ik onwijs stom vind: schoonmoeders die zeggen "dan ga je toch gewoon KV geven? 1 maandje is toch ook goed". Heb vanochtend enorm lopen janken bij de docter. Vind het zo rot dat hij nu te kort komt. Ik wil absoluut nog niet stoppen. Ik wil hem zo graag die 6-7 maanden BV kunnen geven zoals ik bij de eerste ook heb gedaan. De lactatiekundige adviseerd vanavond 1 flesje KV om de nacht door te komen. ML gaat het elk geval halen en dan zien we wel even of we het gebruiken. Misschien dat de powerpump sessie nog even een boost geeft. Ik ben echt aan het aftellen tot morgen. Hij ligt nu heerlijk tevreden (na de borst) bij mij te slapen. Heb voor het eerst vandaag een beetje rust voor mijn gevoel. Voelde mij zo opgejaagd dat ik voeding te kort kwam. Alsof je dweilt met de kraan open. Dus snap je heel goed Harlene!! Zit met hetzelfde probleem. Je kunt dus gaan powerpumpen misschien?

@ritme: het meest relaxte is als je het ritme van de baby volgt. Ze komen vanzelf in een ritme, als je gaat forceren heb je alleen maar een hoop gehuil, frustratie en duurt het alleen maar langer voordat ze een eigen ritme krijgen. Ze worden er heel moe van als ze niet kunnen slapen wanneer ze dat willen.

14. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Hier heb ik ook gelijk een dr. Brown fles gekocht en avent kwam uit zwangerschapsdoos.

Mich, goed dat je afgebouwd hebt. Opgelucht zeker meid

Vrolijklente, fijn dat jullie verwezen zijn

Nou dan geef ik echt weinig hier met mijn 90-100 cc, wat hij allemaal opdrinkt. Dus ga voortaab meer geven. 120 cc is genoeg denk ik?

Harlene en vrolijklente, super dat jullie doorzetten met bv. Heb dat ook gedaan en doe het nog steeds. Heb ook geen overproductie maar is wel genoeg voor hem. Het verschilt nogal. Soms kolf ik heel weinig eruit en soms best veel. Kijk dit is nu binnen 15 min uit 1 borst

Nou hier allebei moeders willen juist dat ik bv geef en doorzet etc. Wil dat zelf ook

Harlene, ik probeer hem ook altijd om 23:00 - 00:00 te voeden.
    Ik wil hem nu voortaan eigenlijk fles geven dan misschien dat hij later wakker wordt haha ik twijfel

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      16,5 KB
      Weergaven:
      1
  15. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    @vrolijklente wat kunnen aan een tekort tongriempje doen?
    En ken je gevoel hoor. Ik vind dat nutrilon niet fijn voor de baby. Ze krijgt krampen etc.
    De kraamhulp hier had geadviseerd om snachts 1 voeding nutrilon te doen om zelf tot rust te komen. Ik geef haar in de ochtend soms 20cc extra.
    Zit waarschijnlijk tussen m'n oren dat ik me soms slecht voel als t allemaal niet lukt. Vooral als mensen zeggen geef dan kv.

Wil t volhouden tot ik moet werken. Ben benieuwd.

@roosje ik kolf nu na de bv. Dat spaar ik op. Als ze honger heeft na t slapen geef ik eerst dat en dan bv. Na kolven etc etc probeer een deel voor snachts te bewaren.

Gaat prima op die manier. Maar baal wel dat ik niet genoeg heb om haar in een keer te voeden.

Verder hier ook avent flessen met 0 speen. Met een 1 speen stroomt alles langs dr mond.

16. B3ngel

B3ngel Actief lid

2 sep 2013
    433
    161
    43
    NULL
    NULL
    Vrolijklente, wat balen dat hij precies een regeldag had toen je ging beginnen en nog geen voorraad had. Balen ook van het tongriempje maar wel fijn dat je nu in ieder geval een oorzaak weet. Ik hoop dat het na het knippen (zo heet dat toch?) beter gaat met de bv. Mijn ervaring is in ieder geval dat tepelhoedje juist voorkomt dat ik kloven krijg (mits je de goede maat hebt uiteraard, ik had in het een te kleine en dat was echt niet fijn). Succes ermee in ieder geval! Laat je niet gek maken door je schoonmoeder, volg gewoon je eigen gevoel.

Harlene, lastig dat je kindje nog geen ritme heeft. Wat ik zelf deed was steeds de wekker zetten 3-3,5u na de (start van) een voeding. Dat was dan de uiterste termijnwaarop hij eten kreeg. Kwam hij eerder, dan gaf ik hem eerder en zette ik opnieuw een wekker. 's Nachts ging de wekker steeds een half uurtje verzetten. Inmiddels heeft hij zijn laatste avondvoeding tussen half 12 en 12u en dan komt hij 's ochtends om 6u weer. Nu is hij natuurlijk iets ouder dan jouw kleintje, maar houd voor ogen dat het gewoon even kan duren voor jij en je baby op elkaar afgestemd zijn.
    Zorg in ieder geval dat hij 's avonds genoeg te eten krijgt. Ik denk dat je beter eerst bv kan geven en daarna afgekolfde melk ipv andersom. Als je eerst de afgekolfde melk geeft, heeft je baby minder 'behoefte' om de voeding uit je borsten te halen, waardoor de productie beperkt blijft. Ik zou de afgekolfde melk alleen geven als ze na de bv nog honger heeft. Ook voor jou geldt: volg je eigen gevoel.

Roosje: wow dat is een flinke hoeveelheid! Die kolf heb ik trouwens ook, vind het een fijne kolf en gebruik m veel.

Voor de dames die kv geven: fijn dat de beslissing jullie rust geeft. Als het niet gaat is het alleen maar frustrerend voor jou en je kindje. Ook al geeft het geven van kv weer zn eigen moeilijkheden en zoektochten, hoop ik dat jullie nu meer tijd hebben om lekker met en van jullie kleintjes te genieten. :)

Ik heb zelf ook wat problemen met de bv. Links gaat prima, maar rechts heeft hij sinds een paar dagen moeite met aanhappen. Gooit steeds zijn hoofd achterover, draait weg, laat los etc. Gevolg: mijn productie rechts liep terug, dus als hij dan eens goed aanhapte had hij niet genoeg en bleef hij de rest van de dag om eten vragen. Lactatiekundige van het cb is tot einde van de week op vakantie (zul je altijd zien) maar cb gaf als advies steeds rechts beginnen en als hij daar niet meer wil eten, dan links aanleggen en daarna rechts kolven en dat geven, om de productie weer op gang te brengen. Dus dat ben ik nu aan het proberen.

17. Chezzy

Chezzy Actief lid

3 mrt 2016
    412
    309
    63
    WoW @roosje, dat is echt veel! Heb vorige week voor laatst gekolfd, dus ik heb nu geen idee meer hoeveel ik kan kolven. Per dag geven we haar vaak saafs 30ml kv bij, rest is bv. Overmorgen naar cb dus ben benieuwd hoe het gaat. Aan haar kleertjes te zien gaat het de goede kant op 😉.

Wat wel jammer is. Qua gewicht kan ze nog prima maatje 44 hebben, maar qua lengte wordt het nu echt aan kortere kant. En dat terwijl ik maatje 50 nog echt te ruim vind zitten....

18. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    @vrolijklente hoe is de nacht gegaan? Kv kunnen geven? Soms wel fijn hoor om zelf ff op adem te komen.

@chezzy ah maat 44! Hoe doet ze t verder qua groei? Hier maat 56. 50 word te kort.

Hoe houden jullie de baby "bezig"? Na t eten is ze soms 2 a 3 uur wakker en wil ze t liefst op je arm t huis door. Maar ja moet ook stofzuigen etc. Ze kan natuurlijk nog niet spelen 😄

19. Chezzy

Chezzy Actief lid

3 mrt 2016
    412
    309
    63
    @harlene. Groei is op eigen lijn, dus dat is prima. Ze wordt nu al echt een grote meid haha.

Pfff moeilijke dag vandaag. Gisteren en vannacht had ze zes uur achter elkaar geslapen. Merk dat ze overdag dan jengeliger is, waarschijnlijk omdat er te lang heeft tussen gezeten met BV geven... Net bleef ze huilen, dus heb haar "uit wanhoop" 60 ML kV gegeven. Dat ging super snel weg, na tig x de borst te hebben gegeven. M'n borsten voelen nu ook erg leeg aan. Normaal krijgt ze 30 ML kV op een dag. Ze bleef daarna nog steeds krijsen, maar viel na 10 minuten toch in slaap....

Hoe weten jullie of jullie kleine hap bewegingen maakt vanwege honger of iets anders? Speen wilde ze niet, maar kan soms bezig blijven met voeden. Lijkt of er maar twee opties zijn: na eten voeden of blijven krijsen totdat ze KV krijgt....

@vrolijklente. Hoe gaat precies dat powerpumpen zoals je omschreef? 3 x 10 minuten per borst kolven? Ik heb alleen s middags of begin van de avond (1x per dag) dat ik de vraag niet aan kan. Wil eigenlijk af van de KV als bijvoeding

20. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ chezzy ik heb nu een elektrische kolf te leen waarbij je kunt pompen met 2 borsten tegelijk. Dan is het 10 min kolven, 10 min rust, 10 min kolven en 10 min rust en 10 min kolven. In het geval van een enkele kolf zal dat waarschijnlijk 3 x 10 min per borst zijn
    Dus 10 min links, 10 min rechts, 10 min links, 10 min rechts, 10min links en 10 min rechts. Je bent dan echt een vol uur intensief aan het kolven. Moest op een rustig moment van de dag. Hier lekker voor de TV als ML de kleine even bij zich heeft. Je creeerd hiermee een soort regeldag. Maar heb het idee dat het vooral werkt als ik af en toe de kleine aanleg. Dan merk ik dat ik de kolfsessie erna meer voeding heb.

Hier is de knip gezet. Inmiddels al 3 keer aangelegd. Weet nog niet zo goed of het beter gaat. Hij lijkt minder pijnlijk en krachtiger te drinken, maar nog steeds vrij kort. Hoewel hij nu echt losliet ipv afzwakte. Ze voelen ook extreem leeg, dus misschien is er ook niet veel voeding. Had net 1,5 uur ervoor beiden borsten gekolft voor de voeding voor onderweg en in het ziekenhuis. Oudste zoon is onwijs dwars. Ben veel met de jongste bezig. Trek het echt zo slecht. Hij moet eigenlijk gaan slapen maar hij blijft maar janken in bed. Sinds gister middag/avond ook enorm veel pijn aan mijn KS. Zal wel iets verkeerds gedaan hebben. Vandaag ook veel pijn. Lijkt wel alsof ik weer in week 2-3zit. Pffff.. Wat een stres en pijn en elende af en toe. Zou wel eens even willen verdwijnen. *Poof* KV klinkt dan zo aantrekkelijk. Maar dat lost het probleem met krampjes ook niet op. Zou gewoon fijn zijn als die kleine goed gaat drinken en er meer tijd tussen komt. Hier is de kleine nooit vrolijk wakker. Als hij wakker is, is het altijd honger, huilen, kramp. Dus nog helemaal niet met spelen, vermaken of schoonmaken bezig. Ben al blij als ik de oudste wat meer aandacht kan geven. Heb echt de puf even niet. Blijf maar denken: "het is een fase!!"

Deel Deze Pagina