16 t/m 31 juli 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bintje83, 6 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    @chezzy hier stopt ze dr vuist in haar mondje en gaat smakken of ze zit bij je en zoekt je tepel. Deed ze bij m'n moeder vandaag 😄

Hoe doen jullie kleintjes t met de hitte? Vind zo zielig. Kind zweet zich suf! Ze heeft alleen een romper aan.

2. Vrolijklente

Vrolijklente Fanatiek lid

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier was het vandaag nog vrij koel vond ik. Ik ben zelf onwijs koud. Misschien van de moeheid? De kleine was wat warmer maar was goed te doen gelukkig. Heb weinig puf gehad me met de warmte bezig te zijn. ML is uiteindelijk naar huis gekomen. Ik trok het echt niet meer. We gaan nu half kolven en half live voeden. Vind het zo sneu voor mijn oudste. Ben alleen maar druk met de kleine die vandaag zijn dag niet heeft. Misschien van de knip. Ik kan ook nog nauwelijks lopen door de keizersnee. Echt zo een stap terug ineens. Weet ook echt niet wat ik heb gedaan. Nu paracetamol genomen en rustig aan doen. Hopelijk trekt de pijn snel weer weg. Dit verwacht je gewoon niet nu het al 2-3 weken goed gaat zonder pijnstilling. Week 6 zouden alle klachten zo goed als weg moeten zijn.

@ harlene: de nacht ging goed gelukkig. 2 x 3 uur plus nog 1 uurtje kunnen slapen. We hebben inderdaad 1 zakje KV gegeven van 100ml. Zo weer powerpumpen. Heb nog 50cc voorraad. Had net 150 dacht echt jeej!! Maar meneer heeft het alweer op. Hoe gaat jouw productie nu?

3. Marrieb

Marrieb Actief lid

22 aug 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee meiden,
    Ik heb een heleboel gemist, kreeg ineens geen mailtjes meer met de reacties.
    Harlene misschien is een draagdoek een idee voor je. Ik heb haar er regelmatig in, vooral als ik mijn handen vrij wil hebben. Heerlijk hoor, zo'n klein frummeltje op schoot maar niet de hele dag. Zo zit ze heerlijk tegen me aan en valt snel in slaap.
    Maar idd respect dat je doorzet met de bv. Ik hoop dat het zich over een tijdje dubbel en dwars uitbetaalt!

Vrolijklente wat balen dat het weer ff minder gaat. Hopelijk een fase idd. Ik duim voor je mee!!!

Hier zijn de krampjes echt minder geworden door het liggend voeden en gister op het cb bleek ook dat ze super
    Gegroeid is. Maakte me niet echt zorgen maar toch fijn om te weten. En ook om te horen dat het niet erg is als ze vrij kort drinkt... Ze doet het er goed op.

vandaag is ze alweer een maand oud! Wat gaat het hard he!

4. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vrolijklente; ik vind het eerlijk gezegd niet normaal dat je er zelf bijna aan onderdoor gaat met het voeden zo... Is het niet mogelijk om half kv en half bv te geven zodat jij wat meer rust hebt? Dit hou je zo niet vol lijkt mij. Dat je zelfs geen tijd voor de oudste hebt omdat je de hele dag zo in de weer bent met voeden en krampjes is toch geen doen? Wat ik eerder al zei: respect voor je doorzettingsvermogen maar je moet ook op jezelf letten. Als je niet goed in je vel zit hebben de kids dat ook echt wel in de gaten.

5. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    @vrolijklente zou echt aan mezelf denken hoor. Gewoon kv tussen door geven. Vandaag 2 verjaardagen gehad en kv gegeven. Je moet er inderdaad niet aan onder door gaan!!

Productie is beter maar vandaag door die verjaardagen een beetje op de achtergrond... nou ja morgen weer verder.

@ marrieb ja ik wil heel graag een draagdoek. Ben me aan 't inlezen welke 😄

6. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier net 2 x 15 min live gevoed. Zo fijn!! Hij moest nog wel vaak aanhappen, maar drinkt echt effectief. Het is niet alleen het voeden wat zoveel tijd kost, maar ook de krampjes, het hikken (waar hij heel boos om wordt in de box) de reflux etc. Nu weer heel hard huilen en kramp. 6 weken is het hoogte punt van kramp. Bij mijn eerste had ik ook dit soort dagen achter elkaar. Het gaat wel weer over. KV kost ook tijd en heb je ook kramp e.d. morgen is de oudste naar de peuterapeelzaal en in de middag aan het slapen. Donderdag heb ik hulptroepen ingeroepen en vrijdag komt de schoonmaker. Elke dag is weer een dag verder.

Weer extra pech; niet alleen mijn buik doet pijn, de wond is WEER opengescheurd. Echt hoor, Hoe dan?!

7. B3ngel

B3ngel Actief lid

2 sep 2013
    433
    161
    43
    NULL
    NULL
    Wat fijn vrolijklente, hoop dat het met een paar dagen echt beter gaat. Wat de andere meiden ook al zeiden: wel goed op jezelf letten he? Eenmalig kv bijgeven 's avonds laat zodat je een beetje bij kunt slapen doet m echt geen kwaad, en heeft ook niet superveel invloed op je productie. Al snap ik ook wel dat je het zo lang mogelijk op bv wilt doen, zonder kv. Wat waardeloos trouwens van je ks! Ga je er morgen mee langs bij de huisarts of gyn? Misschien wel slim dat zij er even naar kijken als het ineens weer open gegaan is.

Harlene: heel herkenbaar dat constante zoeken! En hopelijk biedt een draagdoek wat uitkomst qua haar 'knuffeldrang'. Ik zou een draagdoek ook wel willen gebruiken maar met mn huidige bekkenklachten mag ik al blij zijn als ik m 5 min kan dragen dus dat gaat m voor mij helaas (nog) niet worden.

Marrieb: wat fijn dat de krampjes minder zijn en het liggend voeden goed lijkt aan te slaan!

8. B3ngel

B3ngel Actief lid

2 sep 2013
    433
    161
    43
    NULL
    NULL
    Hier overigens toch een groter bv probleem dan ik dacht en gisteren postte. Ik had al het idee dat mn productie rechts terug liep, maar omdat ik eerst overproductie had rechts vond ik dat niet zo'n probleem.
    Nu dus afgelopen week meer problemen met aanlegen etc laatste dagen ook het idee dat hij te weinig binnen kreeg. Mijn moeder zei dat rechts zichtbaar minder melk had maar ik dacht dat ze wat overdreef.
    Advies van cb gevolgd vandaag: iedere voeding met rechts beginnen, daarna links, daarna rechts afkolven. Het resultaat van de eerste keer kolven-na-voeding: 20ml. Ik dacht nog heel optimistisch dat hij dan misschien toch wel genoeg kreeg. 2e keer kolven leverde echter nog geen 10ml op... Dus besloten de keer daarna links 'live" te geven en rechts volledig te kolven. Dat leverde krap aan 40ml na 20 min. Meneer had uiteraard niet genoeg aan alleen links, dus de vers gekolfde melk gegeven, samen met de 20ml van eerder vandaag.
    Moet eerlijk zeggen dat ik best wel van de lage hoeveelheden geschrokken was, aangezien ik eerder al 20ml kolfde als ik 1,5min voor de voeding kolfde, en ruim 60-70ml als ik een borst niet 'live' gegeven had. Vanavond met douchen voor de spiegel gestaan: het scheelt dus serieus ongeveer een cupmaat! En dat was vlak ik moest gaan voeden. Rechts voelt ook leeg aan in vergelijking met links maar het lijkt bijna wel alsof de productie rechts exht tot een halt aan het komen is. Dus heb voor de zekerheid toch maar een flesje ingevroren melk uit de vriezer gehaald voor morgen. Ik blijf beleid van live en dan kolven wel nog even volhouden, maar mocht hij daar echt niet gemoeg aan hebben dan heb ik evt in ieder geval nog iets achter de hand.

Moet wel zeggen dat deze 'ervaring' me nog meer respect geeft voor Harlene en Vrolijklente. Wat zal het zwaar zijn om zulk getob al een week / weken te hebben!

9. Marrieb

Marrieb Actief lid

22 aug 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff b3ngel wat een gedoe ook zeg!!
    Weet wel dat dat wat ie kolft niet hetzelfde is als wanneer je baby zelf drinkt.
    Dan zal hij er ook meer uit Kunnen halen!!!
    Heb je al een lac. Kundige gebeld?

10. Marrieb

Marrieb Actief lid

22 aug 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb de kleine trouwens om 23.15 wakker gemaakt voor de laatste voeding.
    In de hoop dat ze dan ook 4,5 uur door zou trekken.
    Niet dus. 3,5 uur.... Helpt dus ook niet?

11. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel meiden! Kleine begint duidelijk beter aan te happen. Laat wel nog steeds veel los, maar als hij in 30sec opnieuw goed aanhapt ipv weer 10min geetter is het veel beter te doen. Nu duurt een voeding 15min. Hij is zichtbaar erg moe. Mijn productie schiet omhoog nu hij weer live drinkt. Alweer harde plekken. Hier is mijn rechter borst duidelijk kleiner, maar heeft wel een hogere productie. Als ik kolf soms 40/80. Scheelt gewoon de helft. Volgens de LK normaal, daarom kolf je een totale hoeveelheid. Dacht eerst dat ik moest afkappen met rechts en dan langer links moest kolven voor de juiste hoeveelheid maar dat hoefde niet.

@marrieb. Als je ze wakker maakt zijn ze moeier, drinken ze minder en komen ze juist sneller is mijn ervaring. Maak je niet te druk om een ritme, dat komt echt vanzelf. In de nacht niet een felle lamp aan doen en niet te veel praten. Sober houden en overdag gezelliger doen en bij het slaapje het niet te donker maken.

12. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Overigens denk ik dat we met een sprongetje te maken hebben. Hij is zijn box of bed niet in te krijgen vandaag. Hij heeft net bij ons geslapen. Echt bizar. Ben daar altijd zo op tegen. Maar er zat veel ruimte tussen ons in. Gelukkig hebben we een groot bed en met deze hitte geen deken. Hij zou een sprong moeten hebben in week 5 bij ons dus 6+6 ivm vroeggeboorte. Het kon altijd een paar dagen afwijken. Omdat hij nu al een paar dagen niet te handelen is en ontzettend veel kramp heeft hopen we dat het nog max een weekje duurt en we daarna een tevreden baby hebben.

13. B3ngel

B3ngel Actief lid

2 sep 2013
    433
    161
    43
    NULL
    NULL
    Nog even volhouden dus vrolijklente, succes!

@marrieb: lactatiekundige is op vakantie tot eind deze week. Dus ik volg nu de tips van cb. Als ik vrijdag geen verbetering zie, ga ik een van de vrijwilligsters van La Leche League bellen of zij nog aanvullende tips hebben. Maandag kan ik dan weer de lactatiekundige bellen.
    Ritme komt wel. Misschien kun je volgende keer proberen haar iets later wakker te maken/wachten tot ze zelf wakker wordt? Als ze dan actiever drinkt, is de kans ook groter dat ze wat langer doorslaapt. Zoals vrolijklente al zei helpt het om het ' nachts zo donker mogelijk te houden (uiteraard wel iets van lampje anders zie je niets) en zo min mogelijk te praten etc. Overdag juist licht houden, dus geen gordijnen dicht, en gezellig tegen je kleine aankletsen.

14. Marrieb

Marrieb Actief lid

22 aug 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jep ik weet t hoor.
    Maar was gewoon benieuwd wat ze dan zou doen.
    Leggen haar nu tegen een uur of 7 boven in eigen wieg en dan maakt ze een lange ruk. Dus ik hoopte dat een beetje te kunnen verschuiven.

Slikken jullie ook voedingssuplementen voor bij de bv? Heb veel hoofdpijn. En nog niet altijd evenveel energie! (Slaapgebrek is hier ook de oorzaak van natuurlijk!)

Balen dat je moet wachten op je lac.kundige b3ngel

15. Chezzy

Chezzy Actief lid

3 mrt 2016
    412
    309
    63
    @marrieb. Slik vitamine voor zwangere/borstvoeding gevende moeders (gewoon vrij verkrijgbaar in drogist), extra vitamine D, floradix 2x pd en m'n staaltabletten ivm fluxus 2x pd. Maar moet zeggen dat ik wel gevoel hebt dat het werkt.

Als ik alles zo lees dan lijkt mijn gedoemde de kleine slechts een gedoetje alleen overdag is ze veel aan het huilen omdat ze tekort komt, rest van de voeding is prima. Vandaag naar cb, dus ga dan ook maar advies BV vragen. Vannacht was mijn borst ook beduidend minder vol @bengel. Ben ook bang dat BV gaat dalen. Gisteren na live voeding te hebben gegeven, na een uur gekolfd. Slechts 8 ML uit beide borsten! Rechts gaf 7 en links dus echt maar paar druppels. Had al gevoel dat ze borsten zo goed als leeg drinkt. Overdag meer productie is het doel. Overigens nog wel genoeg volle plasluiers, dus over groei maak ik me geen zorgen. Vind mezelf tekort doen, dat ik m'n dochter niet alles kan geven wat ze wil...

16. Chezzy

Chezzy Actief lid

3 mrt 2016
    412
    309
    63
    Ik ben ook erg benieuwd naar draaglzakken/doeken. Omdat ze -hoop ik-vandaag zo 3 kilo weegt, is het vrij lastig om alleen Draagzak te kopen. En wil geen draagmoeders en een maand later een Draagzak. Goede verhalen gehoord over de tricot slen (draagdoek) en tula (draagzak)

17. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    @vrolijklente ken dat gevoel van "te kort" doen. Slaat nergens op maar heb daar ook last van. Maar ja ik ga t mezelf niet meer moeilijk maken. Gaat t niet dan niet en zo wel is dat mooi mee genomen.

@chezzy ja ik ben aan 't rond kijken voor een draag doek. Een zak wil ik niet maar wil ook niet zo'n kleurrijk "hippie ding" (sorry voor de gene die t wel heeft).

Maar vind €90 voor zo'n bykay ding best duur 🤔 maar misschien is t het wel waard.

18. Marrieb

Marrieb Actief lid

22 aug 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ern tricot slen, tis even wennen met knopen maar nu gaat het heel goed.
    Ik heb hem zelf 2e hands gekocht en MP staat er vol mee.
    Met mn zoontje niet zoveel gebruikt . Had ik veel eerder moeten doen denk ik, had mezelf veel spanning bespaart.
    Of missch kun je hem lenen van iemand?

Toen mijn zoon wat ouder was heb ik een babylonia draagzak gekocht, vond ik makkelijker en minder zwaar!

Thanks chezzy das een hele lijst haha

19. B3ngel

B3ngel Actief lid

2 sep 2013
    433
    161
    43
    NULL
    NULL
    @Harlene: je vroeg nog wat wij doen tegen de hitte. Hier houden we alle gordijnen boven dicht. Op onze eigen slaapkamer hebben we verduisteringsgordijnen, op de kamer van de kleine man lamellen. Verder doen wij voor we gaan slapen het zonnescherm bij de woonkamer uit, ondat anders de zon recht op het raam staat 's ochtends en het dan wel 28-29 graden kan worden binnen! (Met zonnescherm is het 25...). Proberen het huis zo koel mogelijk te houden dus. Overdag alleen een rompertje aan met korte mouwen of zonder mouwen, slapen onder een lakentje ipv dekentje etc. Je kan nooit helemaal voorkomen dat ze last krijgen van de hitte, niet met zulke temperaturen in ieder geval.

@Marrieb: ik gebruik MamaFit van Davitamon. Deze is speciaal voor na de bevalling om je weer wat energie en weerstand terug te geven en is ook geschikt als je bv geeft.
    Als je slaaptijd wat wilt verschuiven kun je proberen om het de rest van de dag wat aan te passen/op te schuiven. Ik begrijp dat ze dus vanaf 7u slaapt tot jullie haar rond kwart over 11 wakker maken?
    Hier is het (normaal gesproken) 's avonds tussen 5 en 6, dan tussen 8 en 9, dan tussen 11 en 12. 's Nachts komt hij dan tussen half 6 en 6u. De volgende voeding is dan rond half 10. En dan tussen 1 en 2 en dan begint het weer van voor af aan. Verschuiven in kleine stapjes van iedere dag een kwartiertje/halfuurtje doen, niet meer, tot je (ongeveer) op een prettige tijd zit. Zodra we dit gingen uitproberen duurde het in totaal ongeveer een week voor hij zijn langste slaap 's nachts deed. Daarvoor gaf ik volledig op verzoek, nu 'op verzoek met wat sturing' (oftewel: hij bepaalt zelf wanneer hij eten wil, maar we laten nooit meer dan 4u tussen de voedingen overdag en niet meer dan 3u tussen de voedingen 's avonds). Dit heeft ons erg geholpen om het doorslapen van 's avonds naar 's nachts te verschuiven, hopelijk heb jij er ook wat aan.

@Chezzy: Oei, kan me voorstellen dat je je dan zorgen maakt over de productie. Spannend dus, succes straks bij het cb, ik hoop dat ze inderdaad goed gegroeid is!

20. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een BV gedoe he meiden! Lees bij ons allemaal ongveer hetzelfde. Productie problemen, kolven. Het kan best marrieb dat de kleine alles heeft opgedronken en er niets meer uitkomt. In de avond is je productie sowieso lager dan in de ochtend. Hier is de productie weer op volle gang. Dacht eerst hoe het 50/50 kolven en live voeden. Maar heb nu al 18 uur lang niet meer gekolft. Blijkbaar stimuleerd de kolf veel minder dan de kleine. Heb meteen harde volle plekken en lek ik weer. Hij is nu wel erg voldaan na elke voeding. Aanhappen gaat goed, maar vast blijven houden niet. Volgens de LK vanwege het te sterke toeschietreflex. Vroeg of het waar was dat de BV na 7-8 weken automatisch beter gaat.. haar antwoord: JA!! Dus echt nog even 1-2-3 weken bikkelen. Hoop dat dat jullie ook moed geeft.

Deel Deze Pagina