Nee vrolijklente dat bedoel ik niet hoor. Bedoel dat als je maar 40 cc kolft, dat niet betekent dat als je op dat moment live zou voeden, je kleine er ook maar 40 cc uit haalt. Dat kan veel meer zijn omdat je baby, in de meeste gevallen, effectiever drinkt dan een kolf. B3ngel ik zal de voedtijden eens onder de loep nemen , hield je hem dan ook wel eens een kwartiertje 'zoet' als hij eigenlijk honger heeft? Wil idd graag op verzoek voeden maar ook mijn eigen nachten een beetje veilig stellen. Heb tijdens de vorige x ook wel vitamines geslikt maar vraag me altijd af of het wel echt werkt. Naja kwaad kan het nooit. Nu de boel klaar zetten voor kraamvisite. Mn dochter is zo goed als stil dus snel douchen haha
@vrolijklente: dat heb ik ook gehoord, hopen dat het inderdaad zo gaat zijn dus! @marrieb: ja soms wel. We verschonen hem voor het eten, dus soms dan deden we dat wat langzamer, knuffelden nog extra met hem, of gaven hem zijn vitamines of antibiotica (afhankelijk van tijdstip van de dag). Maar we rekken het nooit langer dan een kwartier.
Nou hier wad meneer gisteren ook niet te genieten. Was bij schoonouders en heeft niet veel geslapen. Thuis hebben we hem in bad gedaan en heb die gekolfde melk aan hem gegeven om 23:00, hoopte dat hij later kwam en ja hoor pas om 04:00 hihi maar borsten waren op knappen en hij heeft niet veel gedronken wat ik raar vond. Vanochten borsten bijna ontploffen, ik ga nu kolven want hij slaapt nu alweeer en heeft weerniwt veel gedronken Meiden hopelijk komt alles goed met bv langzamerhand. 8 september moeten we weer naar cb en eerste prikjes Heb dus wel een draagzak gekocht en hij vind het super valt gelijk in slaap. Heb een bykay scc deluxe
Nou uit alleen linkerborst weer een voeding gekolfd want stond op knappen. Ik wilde niet meer verder gaan want tepel werd gevoelig en had geen zin meer. Ga wel nu rechter borst proberen. Wil ook powerkolvwn ofzo
Pff ga volgens mij nooit voordat hij drinkt kolven maar nadat hij gedronken heeft want tepels waren gevoelig tijdens voeden, heb 125 cc uit andere borst gehaald dus 275 cc ongeveer uit 2 borsten Dit omdat ik gisteravond niet gevoed heb en snachts/vanochtend weinig gevoed
Wauw wat kolf jij veel! Ben nu aan 't kolven en zit met 2e borst net over de 50cc..... Mooie draagdoek is dat trouwens. Ga ook kijken. Denk dat t een uitkomst is.
Ben ook verbaasd weer want eerste week leek het of ik niet genoeg melk had. Soepele borsten, geen lekkende borsten. Als je zo leest denk je geen overproductie. Heb nog altijd soepele en geen lekkende borsten en geen overproductie maar grappige is dat ik wel veel eruit kolf. Maar zoals ik zei had ik echt harde borsten vanochtend dus moest de druk eruit kolven. Normaal kolf ik niet, alleen als ik lang weg ben buiten dan kolf ik avond ervoor. En productie te verhogen. Vries ook geen voeding in maar misschien wel handig. En ik kolf met een handkolf van avent Vrolijklente, heb jij powerkolven al gedaan? Heb ik eeoverheen gelezen? Harlene, ik heb mijn draagzak voor 86 euro gekocht, aanbieding gevonden. Normaal kost hij 115 euro ofzo wel boven de 100 Ik zou ook niet zoveel uitgeven maar had het echt een goeie nodig vanaf geboorte. Ik breng grote zus naar opvang dus is handig
Met de hand nog wel Roosje!! Ik heb al 2 avonden gepowerpumpt. Kreeg er meer uit dan bij een normale sessie. Dus fijn extra voorraad voor de nacht. Weet niet of mij productie er ook hoger door werd, had het idee dat het kolven zelf ervoor zorgde dat mijn productie daalde omdat ik de kleine niet meer aanlegde om te stimuleren. Heb dus niet echt vergelijkingsmateriaal. Net ging het drinken zoooooo goed!! 2 x 15 min zonder loslaten of pijn. Zou hem bijna zijn BV diploma geven. Borsten waren ook helemaal leeg en soepel. Wordt er helemaal blij van. Zo blij dat ik doorgezet heb.
Aah fijn dat het betee gaat, 15 min wordt steeds meer. In het begin kon Hamza ook niet goed aanhappen maar nu pakt hij zelf mijn tepel haha. Mijn moeder zei dat kolven productie verminderde maar lees juist dat het productie verhoogd. Ja soms vind ik het wel vermoeiend om met een handkolf te kolven maar heb toch geen electrische gekocht. Trouwens ik let ook niet op volgorde kolven daarna live voeden wee kolven ofzo Pff wat is het warm zeg. 31 graden hier Hij slaapt nu en heeft alleen een romper aan heb een hydrofiel eroverheen gedaan omdat mijn slaapkamer wel fris is
Fijn vrolijklente! @Roosje: als ik zie hoeveel jij nu al kolft zou ik niet gaan powerpompen, echt niet nodig. Ik zou ook echt alleen kolven nadat hij gedronken heeft, tenzij je vooraf 1-2min doet om de druk eraf te halen zodat hij beter aan kan happen.
Hier ook super heet. Kleine heeft warmte uitslag en wil wel drinken maar niet aan de borst. Te warm misschien? Krijg het er zelf ook benauwd van nu. Is de hele dag goed gegaan. In onze slaapkamer is het super heet. Zitten zelfs te denken om geen romper of geen laken te doen. Maar ben bang dat het bij een windvlaagje meteen te fris is. Ramen staan open en de klamboe hangt weer. Heb elk geval 1 kant maar afgekolft met de handkolf dit keer. Die andere had hij wel leeggedronken. Volgens mij is het de combinatie waardoor de productie verhoogd wordt. Alleen kolven verminderd het, maar live en daarna nog kolven verhoogd het juist. Misschien ook weer bij iedereen verschillend. Volgens mij ligt het er ook aan hoelang je al BV geeft. Het is stabieler als je al een paar maanden geeft. In het begin moet je veel geven om het op peil te houden. Mijn buurvrouw voed alleen nog in de nacht haar 1 jarige dochter en niet eens elke nacht, maar blijft prima op peil. Denk dat wij dat nog niet hoeven te proberen. Je zou maar lactatiekundige zijn, volgens mij zijn er zo veel verschillen tussen kindjes en moeders.
@b3ngel dat is een leuke prijs voor een draagdoek! Ga ook even kijken. Manman wat is t warm! Morgen word t nog warmer?! Vandaag bij de huisarts geweest voor de pil. Morgen naar het cb. Ben benieuwd. Iemand ervaring met nutrilon voor hongerige baby's? Ben m'n vriend echt ff zat deze week 😖 ben vanaf sochtends vroeg tot savonds laat en snachts bezig met de baby. En hij heeft spierpijn, is moe, valt in slaap op de bank (snachts slaapt hij door), z'n kleren zijn stom, ik zeur: al met al hij is heel zielig 😒 ..... aansteller.....
Mooi filmpje over aanhappen ( bv) QuickScan Borstvoeding - Nultien Borstvoeding-Advies voor vrouwen die borstvoeding willen geven even helemaal naar onder scrollen.
Goedemorgen meiden! Hebben jullie een goede nacht gehad? Wij zijn ons kapot geschrokken. Om 3 uur s'nacht ineens oorverdovend gekrijs. Wij zitten meteen rechtop in bed. ML springt over het bed heen en ik sta te gillen. Zijn been zat klem tussen de speilen. 😨 Daarna wilde hij niet drinken, viel direct als een blok weer inslaap. Wilde eigenlijk voeden omdat we 3 uur verder waren. Niet kunnen slapen en toen wou hij toch nog drinken na een half uur. Daarna weer kramp. Totaal geslapen: 5uur. Hij weigert de borst ineens. Overstrekken en met zijn handen weg duwen. Hij had heel kort wat gedronken. Borsten nog helemaal vol. Rechtop gehouden.. niets. Na 15 min geetter kolf erop. 100 links en 60 rechts. Rechts geeft vaak meer productie, daar had hij ook uit gedronken. ML had een flesje gemaakt, drinkt hij ook niet uit de fles. Na 30min ineens weer honger (geen boer niets) drinkt hij het flesje op 50cc. Snappen jullie dit? Toen hij de borst weigerde door te duwen schreeuwde hij en had hij honger signalen. Kramp? Of toch geen zin in drinken? Je wordt soms zo gefrustreerd en onzeker..
Ah vrolijklente, je krijgt het wel voor je kiezen zeg! Echt jammer dat ze niet al kunnen praten, zou zoveel makkelijker zijn! Was hij niet te moe, dat hij de fles wilde. Dat kost natuurlijk minder energie als BV. Hier heb ik het niet eerder meegemaakt, dus ik gok ook maar wat. Vandaag zou een vriendin met haar zoontje van een half jaar langskomen. We hebben de afspraak afgezegd, omdat de kleine snotterig is en ook moet hoesten. Per welke leeftijd hebben onze kleinen wat meer weerstand opgebouwd? Als ze naar Kdv gaan, zullen ze vast ook snel iets oplopen... Lastig dit.
Zo balen zeg vrolijklente. Misschien komt het door de warmte. Hier wilde hij snachts ook niet veel drinken. Vanochtend ook niet gelijk kunnen geven omdat we weg moesten naar opvang dus hij gelijk in slaap gevallen in draagzak maar had wel flesje meegenomen. Ben bij schoonouders en daar fles gegeven omdat hij uit koelkast was en nu heb ik lekkende borsten ja hoor geen compresjes ingedaan haha maar gelukkig alleen bh nat en volle borsten. Heb net weer live gevoed en hij wilde niet veel drinken. Heb mijn kolf thuis dus hoop niet dat ik al te volle borsten ga krijgen pff Hoe gaat het nu vandaag vanochtend, drinkt hij nu wel? Harlene, pff mannen he. Ik begrijp je hoor. Soms wordt het echt veelste veel voor ons Chezzy, ah jammer dat ze niet komen maar uiteindelijk gaan ze ooit ziek worden maar ze zijn nu klein aahh
Hier wil ze ook niet altijd even veel drinken.. of juist ineens niks, ook al geeft ze honger signalen af. Soms is ze enorm gefrustreerd omdat het dan te lang duurde en dan wil ze eerst ook niet hebben maar na 10 min wel. Erg lastig. Hier zit ze duidelijk in een sprong.. ze wil niet alleen zijn alleen maar bij 1 van ons. Ze heeft haar eerste lachjes laten zien, zo mooi!! Hoe vallen jullie kleintjes in slaap? Leggen jullie ze wakker in bedje ja voeding of? Lise wil eigenlijk vanaf de geboorte al alleen bij ons in slaap vallen.... soms best lastig en duurt soms ook lang.. ze kan zo druk zijn met haar armen. Hebben een puck a baby... maar ook daar weet ze zich uit te wurmen met een handje:') Bedankt voor de tip over dr brown fles; nu na 20 min fles leeg met prematuur speen.