Mich, bij ons was avent met speen 1 en dr brown fles met speen 1 was heel snel. Dus heb idd ook een prematuurspeen gekocht en gaat prima In het begin wilde hij ook altijd niet zelf slapen maar viel hij meestal tijdens voeden in slaap. Nu probeer ik hem wel eerst te voeden en daarna in wieg leggen, soms met speen of zonder. Ik lees dat het nu door warmte kan komen dat bij je willen zijn.
Oh fijn om te lezen dat jullie kindjes ook minder drinken door de hitte. Hij heeft net 15min rechts gedronken en is nu met links bezig. Tussen de voedingen zat 4uur!! Overdag wel jammer dat ze niet kunnen praten idd. Nu ligt er nog 160cc in de koelkast. Haha. Heb ik onverwachts toch een voorraadje. Ben echt blij dat hij nu gewoon drinkt. Jammer dat je er dan niet achter komt waarom hij zich zo verzet. @chezzy, ik zou het ook afzeggen tot ze een jaartje zijn. Op het kdv krijgen ze ook wel wat en vaak ook van oudere broers of zussen. Maar als je jet weet zou ik het zeker niet opzoeken. Bij een baby is een verkoudheid zo zielig. Ze drinken en slapen slechter. Het is al zo benauwt met dit warme weer. Mogen tot 3 maanden volgens mij ook geen koorts krijgen anders moet je direct naar de HA. @inslaap vallen. Hier valt hij bij ons in slaap en dan leggen we hem na 10 min in zijn bed. Maar dat werkt niet altijd. Dan gaan die ogen ping open als hij zijn matras aanraakt en dan begint het weer opnieuw.
Pfff lekker warm is het he! Dat gefrustreerde van het honger hebben, Maar dan toch afzetten tegen de borst herken ik wel. Die van ons heeft dan kramp en het helpt als ik dan even het speentje geef ivm zuigbehoefte. Mich ze wil idd ook het liefst tegen ons aan in slaap vallen. Maar leggen we haar dan weg, dan wordt ze na een kwartiertje weer wakker. (Behalve snachts, dan lukt dat wel) Ik probeer haar daarom wel wakker weg te leggen. Als ik merk dat ze moe wordt. Ik doe dat al met een ritueeltje, iig 1 keer overdag (smiddags nu): moe? Puckababy aan, liedje aan, evt speentje in en in de wieg. Ze huilt en jengelt dan nog wel wat maar ik kan aan de huiltjes horen dat ze moe is en in slaap aan het vallen is. Ik spreek met mezelf vaak een tijd af, 5 of 10 min. Als ze dan nog huilt ga ik er weer even heen voor troosten of speen. Wel lastig als Ze wat harder huilt maar zo leren ze wel om zichzelf in slaap te brengen. MAar wat ik al zei, ik doe dat nu nog niet de hele dag hoor. En het is echt oefenen!!!
Oh fijn dat je het herkent Marrieb!! Ik twijfelde zo. Volgende keer geef ik een speentje. 😊 Twee voedingen zijn echt heel goed gegaan. Hij slaapt ook langer wat betekend dat hij voldoende binnen krijgt. Warmte zal ook schelen. Hij drinkt dan zo lief en rustig bij me. Ben dan helemaal in de wolken. 💙
Nou als het zo doorgaat 😂😁 binnen 2 weken 814 gram aangekomen. 2 weken geleden was hij 4606 gram en nu weegt hij 5420 gram. Van +1 lijn naar +2 lijn. Omdat het borstvoeding is zeiden ze niks over gewicht. Maar moet wel proberen om 3 uur ertussen te laten, ben benieuwd 🙊 Mijn man zegt geef je hem slagroom ofzo haha
Vrolijklente heb je al eens gedacht aan een bv hulpset ipv de fles.. hierdoor word je productie gestimuleerd.. baby krijgt zn bijvoeding. Geen tepel speen verwarring en de baby drinkt precies zoveel bijvoeding als dat hij nodig heeft. Vergt wel wat oefenwerk maar als je er eenmaal handigheid in hebt werkt t heel goed. Hierdoor raakt de baby ook niet gefrustreerd aan de borst als er niet snel genoeg melk komt..
Wow Roosje!! slagroom. Maar je productie is ook aardig hoog als ik je afgekolfde melk zie. Heb geen idee wat je bedoeld oumi. Bedoel je een hoedje? Die gebruik ik nu elk geval. Heb geen zin in nieuwe kloven. Als het een tijdje goed gaat ga ik het wel weer zonder hoedje proberen. Er komt bij mij overigens te snel melk uit. Heb een sterk toeschiet reflex die ik met massage vooraf moet verminderen voordat ik hem aanleg. Anders stikt hij. Werkt gelukkig ook erg goed.
Dan drinkt de baby doormiddel van een slangetje tegelijk je gekolfde of kv melk door een draadje in de mondhoek en de bv die er si maar dan pas je dat pas toe zodra je minder melk hebt.. werkt t zelfde als kolven alleen dan stimuleert de baby t.
Wauw wat innovatief. Had er nog nooit van gehoord. Ik heb genoeg melk gelukkig. Alleen dan moet hij wel goed aanhappen. Maar gaat nu goed. nu al 4 voedingen achter elkaar dat het goed gaat.
@vrolijklente fijn dat t goed gaat met voeden. Hier was de baby de hele avond van slag. Van 1700 tot 2200 gehuild en gegeten. Wat een honger had ze! Slaapt nu eindelijk een uurtje. Vanochtend cb. Weegt 4250 gram en 53.4 cm.
Vanochtend bij de HA. ML dacht dat mijn wond die weer open is gegaan was gaan ontsteken. Ben weer terug bij af. Van de HA antibioticazalf gehad en ander gaas wat meer vocht opneemt. Het is nog niet echt ontstoken gelukkig. Maar betadine vond hij maar niets omdat de wond met dit nieuwe spul sneller zou genezen. We zullen zien. Kan nauwelijks meer lopen. Ben het echt spuugzat zo. Wil zo graag mezelf weer kunnen zijn ipv zo afhankelijk te zijn van iedereen. Gewoon in bed kunnen omdraaien zonder pijn. Kreeg ook weer te horen dat ik lijk bleek was. Of mijn hb wel goed is? Geen idee. Heb 4 weken lang floradix gedronken. Ijzer genoeg zou je denken. Gelukkig is het bijna weekend. ML moet nu 4x per dag mijn wond verzorgen ipv 1x per dag. En dat waarschijnlijk voor 1 week.
Och vrolijklente wat enorm kut..... hoe kan dat nou steeds weer gebeuren dan? Snap dat je er helemaal klaar mee bent en je je weet wat meer jezelf wil voelen. Net ook bij de ha geweest, Lise heeft spruw...
Awhh Mich!! Zo sneu. Je bent net overgestapt op fles toch? Hebben ze ook bij jouw gekeken? Geen idee. Doe zo rustig aan en eet zo gezond zodat het snel geneest. Zalm, biefstuk, ei, groente, fruit. Maar helpt dus helemaal niets. Maar gezond kan nooit kwaad. Dus morgen avond weer zalm op het menu. Maar het schijnt helaas best vaak voor te komen na een keizersnee. Heel uniek ben ik daar niet in. Als ik op internet ga lezen wordt je soms niet goed. Dan valt dit nog mee, ook al vind ik het bij mij echt al verschrikkelijk. Kleine net enorme kramp. Janken, krijsen. De oudste janken, ik janken. Pfff.. wanneer houd het op?!😭 ik ben zo moe, heb zoveel pijn en zo veel zorgen. Die kleine zat me daarna toch een partij te poepen. Oudste achter de tv gezet. CB zegt dat ik hulp moet inschakelen. Ook dat heb ik gedaan, maar blijf me zo K voelen. Weet dst ik dit bij de eerste ook had en ook dat was goed gekomen. Nog 2 uurtjes en dan is ML thuis.
Pff @ vrolijklente, jou blijft ook niets bespaard. Heel veel sterkte en probeer te "accepteren" dat hulp inschakelen nu het beste voor jouw en je fam is! Knuffel van ons voor jou!
Jeetj vrolijklente het zit je niet mee. Als ik jullie verhalen zo lees heb ik het echt getroffen. Wat balen Mich, heb je er iets tegen gekregen? Veel beterschap allemaal!
Pfffft madam wil vandag elke 2 uur drinken en slaapt tussendoor alleen maar! Regeldagje/sprongetje? En waar ze meestal binnen 10 min klaar is, hangt ze nu al een half uur aan beide borsten (nou ja, 1 tegelijk dan😁 en dat net terwijl ik moet koken en al laat was... Hihi
Jeetje vrolijklente, jij krijgt wel alles tegelijk zeg, wat ontzettend balen! Logisch dat je je K voelt maar goed dat je wel hulp hebt ingeroepen. Sterkte! Mich wat kun je doen aan de spruw? Zit het op jouw borst(en) ook? Heel herkenbaar helaas Marrieb, onze kleine man heeft dat nu een paar dagen. Kan het normaal best handelen als ie zo'n dag heeft maar nu het zo warm is... Hier nog steeds productieproblemen. Lactatiekundige is nog steeds op vakantie, dus vandaag maar even met een brijwilligster van La Leche League gebeld. Advies is nu komend weekend weer iedere 3u voeden overdag (hij zat op 3,5-4) en dan wisselvoeden rechts-links-rechts en ongeveer een uur na het voeden rechts kolven. Als ik dat 2 dagen doe zou maandag de productie rechts al een stuk beter moeten zijn/gelijkwaardig aan links. We gaan het zien. We hebben trouwens gisteren ook de uitslag van het blaasonderzoek gehad: hij heeft urinereflux in de heftigste gradatie. Dus nu half oktober (als hij 3 maanden is) een nieuwe nierecho en dan steeds elke 3 maanden. Voorlopig doorgaan met de preventieve antibiotica omdat de kans op een nierbekkenontsteking bij deze variant erg groot is. Afhankelijk van de echobeelden/ontwikkeling mogelijk op termijn een operatie (want we zitten er ook niet op te wachten om hem een jaar of langer antibiotica te geven, dat kan ook nooit goed voor hem zijn).
vrolijklente sterkte zeg! Jeetje wat een gedoe allemaal. Hoop dat je t alsnog een beetje trekt en hulp krijgt met wat dan ook. Succes! michach wat vervelend. Kan je iets tegen spruw doen? b3ngelgedoe die borstvoeding. Hier loopt t ook nog niet 100% maar beter dan eerst. Leg me er maar bij neer dat het niet optimaal is en als ze nog honger heeft geef ik haar nutrilon. Anders maak ik mezelf gek. Kolf ook veel af. Maar merk dat ze bv ook echt fijn vind en er rustig van word. Wil dat haar ook niet afnemen zeg maar.. Vriend moest gister avond werken. Vanavond is hij er niet en morgen avond heeft hij een beershower. Pfff voel me soort van alleen met die kleine meid.