Trouwens sinds 2 dagen slaapt James door. Is dat erg zo met 4 weken? Ze slaapt van 2200 tot 0500 dan maak ik haar wakker.
Heerlijk Harlene! Lekker laten slapen, kan geen kwaad hoor. Ik wou eerst na het weekend beginnen met lactatie vrij eten en drinken. Ben nu per direct begonnen. Hij krijst het uit. Vind het zo zielig. Het bouwt echt op. Alle symptomen (behalve niet willen eten) komen overeen. Krijg het CB niet te pakken. Geef alles wat we aan melk e.d. hebben wel aan de buren. Hij heeft nu al 2 dagen dat hij 4 uur per dag kramp heeft met een hoop spugen. Vandaag ziet het er niet veel beter uit en de uitslag op zijn gezicht en armen is erger geworden. Echt geen warmte uitslag of hormoon pukkeltjes meer.We zouden a.s. zaterdag pannekoeken eten, ik maak de mijne wel met soya of rijste melk idd harlene. We hebben een klein feestje dit weekend, ik eet wel geen slagroom/taart met melk.
Jeetje wat irritant dat je t cb niet te pakken krijgt! Zou helemaal wanhopig worden! Zou inderdaad andere dingen dan melk proberen zoals soja en rijstemelk etc. Wie weet helpt t. Misschien niet direct maar toch.. super zielig als de baby zo reageert. Hoop dat t beter gaat op andere voedingsstoffen! Mag je hiervoor niet de huisarts bellen ofzo..?
Het CB had bij de laatste controle melk intorelantie in gedachte. Had toen al klachten, maar we dachten allemaal dat die opgelost zouden worden zodra het tongriempje geknipt was. Hij drinkt nu veel beter, heb geen kloven meer en hij laat langer tussen de voedingen zitten. Maar die andere klachten blijven/worden erger. Op internet lees ik veel verhalen over dat ze op medisch gebied maar wat aankloten. Probeer maar zus en zo. Het is moeilijk vast te stellen. Er zitten dagen/voedingen tussen waarbij hij geen last heeft. Soms worden babies zelfs zonder resultaat ter observatie in het ziekenhuis opgenomen. Daar zitten we echt niet op te wachten. Heb net wel nutricia gebeld. Die zeiden niet veel anders. Als ik op dieet ga nemen de maag/darm klachten pas na 2 weken af en de uitslag pas na 4 weken. Gewoon uitproberen dus. Hij heeft er vandaag al 2 kramp uren op zitten. Ik ben vorige week al 2 keer bij de HA geweest. Die zal ook wel denken..
Nee hoor maakt niks uit. Onze kleine slaapt vaak van ong 23.00-07.00 (ook weleens korter hoor) maar op het cb zeiden ze dat er snachts echt wel 8-10 uur tussen de voeding mag zitten. Meestal als je ze wakker moet maken dan drinken ze juist niet zoveel. Wij hebbel met een paar dagen oud al geen wekker meer gezet. Vrolijk lente; wat vervelend weer! Zou het ook probereb koemelk vrij. Mijn zoontje had toen koemelkallergie en had ook heel veel krampen en echt veel huilen/krijsen. Heb toen dagen gehad dat hij van smorgens 7 uur tot aan het einde van de middag aan 1 stuk door heel gehuild! Zo zielig! Had ook pukketjes op zn wangen en toen zei de huisarts dat we andere voeding moesten proberen. Binnen een week werd hij rustiger en 1,5 week later was het een totaal ander kind! Nog weleens last van krampjes maar veel minder heftig. Hij is er trouwens helemaal overheen gegroeid want toen hij een half jaar oud was moesten we de oude voeding weer proberen en dat ging goed. Kan nu alles eten en drinken.
Wat super zielig als je kleine baby zo moet huilen. Ik ging soms gewoon mee huilen. Lijkt me heel frustrerend als je baby zo lang huilt vooral omdat je zo machteloos bent. Petje af voor je geduld! Wat heerlijk dat jullie kleintjes door slapen.. WAT DOEN JULLIE? Ik zou ook wel eens een baby willen die doorslaapt haha. Geen van mijn babys hebben ooit doorgeslapen. Ik geef volle voedingen enz enz. Maar doorslapen? Ho maar. Hier thuis waterpokken.. tot nu toe heeft de baby t niet gekregen dus ben benieuwd. Meeste zeggen dat ze t niet krijgt omdat ze bv krijgt en nog zo klein is.
Ik sta trouwens altijd op voordat de kinderen wakker zijn en dan loop ik t hele huis door en douche ik. Zo probeer ik elke dag iets te doen. Koken vind ik ook een uitdaging. Probeer meestal te koken tijdens het middagdutje.
Dit geeft mij echt hoop!! 💜 klinkt echt precies zoals bij ons!! Fijn dat hij er overheen gegroeit is ook!! Dank je wel 😊
Koken overdag is een goed idee. Soms zitten we net aan tafel als mevrouw honger heeft 🤔 Overdag doe ik t huis als ze slaapt. Heeft de baby waterpokken? Ik had t zelf toen ik 6 weken was... onwijs charmante foto's van 😲
Harlene heb jij t daarna nog eens gekregen? En de baby heeft het niet alleen mn andere dochter. Weet niet of ze het nu nog kan krijgen.
Hier vandaag een baby die tot nu toe alleen wakker is geworden voor een fles en daarna weer in slaap viel! 😳 Wel heel makkelijk zo haha. Tja dat doorslapen moet je denk ik puur geluk mee hebben. I sliep na een week al een uur of 5 achter elkaar dus wel super fijn!
Namen bij jullie de klachten ook geleidelijk aan toe? Ik zit nu op 3 uur huilen sinds vanochtend en de nacht moet dan nog komen.. Het zit bij ons overigens ook in de familie. Alleen heb ik zo goed als geen contact meer met mijn moeder. Als ze uberhaupt nog kan herrineren hoe ze er bij mijn broertje achterkwam. Die had echt alles. Hooikoorts, astma, allergien: stof, huismijt, melk, pinda's, dieren. Hopelijk valt het bij onze man mee. Is ook echt de reden dat ik beiden kinderen minimaal 6 maanden BV wil geven. Hopen dat daardoor minder kans is op allergie. Mijn moeder heeft 'maar' 6 weken BV gegeven.
Ik heb hier een zwaar astmatisch kind met allerlei allergieën die toch echt 10 volle maanden bv heeft gekregen en het eerste half jaar niks anders. Het sluit t niet uit maar wel een goede motivatie. Koemelk allergie gelukkig geen ervaring mee
Vrolijklente.... Ik herkens het heel erg van de krampjes. Hier al van af 4 uur vanmiddag bezig. Halverwege weer honger en het begint weer van voor af aan. Als ze slecht slaapt tussen voedingen word t alleen maar erger........ Zit er best ff doorheen, al dat gehuil en overstuur zijn vreet energie.
Toen hij een week of 2 was werd het steeds erger maar iedereen zei: tja een baby huilt nou eenmaal. 🙄 En bij de eerste weet je het dan ook niet. Maar toen hij 6 weken oud was heb ik de huisarts gebeld.ik dacht dit kan niet normaal zijn en dat bleek ook wel. Was zooo blij dat hij er ook gelijk iets mee deed! Je word er zo onzeker van als je niet weet wat er is. Maar zo zie je maar weer dat je je eigen gevoel moet volgen want dat klopt vaak toch wel.
Herkenbaar hoor mich, hier ook de hele ochtend gehuild. Op een gegeven moment zou ik zelf ook t liefst een potje gaan janken.... Ene dag kun je het beter hebben dan de andere dag! Vind het nu, bij de 2e, wel beter te overzien. Ik weet dat er een einde aan komt. Maar tis idd anders als er vanalles aan de hand is.
Hier blijft hij huilen. Nu op 4-5 uur. Pfff.. heb me moeder gesproken. Ik moest het weten voor mijn kleine man. Even belangrijker dan familie gedoe. Precies dezelfde symptomen als bij mijn broertje. Ook precies in dezelfde weken gekomen, zelfde volgorde. Overduidelijk nu voor ons. Had gelukkig toevallig nog alpro soya yoghurt in de koelkast staan. Mmm.. gratis meegekregen van de AH om te proberen. Haha. Kan nu de huilbuien beternhandelen nu ik weet wat het is, dat ik er iets aan kan doen zodat het hopelijk snel minder wordt.
@ oumi! Balen zeg. Je hebt er elk geval alles aan gedaan. Misschien zou ze wel meer allergien hebben gehad als je het anders had gedaan. Maar dat zul je nooit weten. Uit onderzoek blijkt elk geval dst BV soms een hoop kan schelen. Erg he Mich!! Langer dan 3 uur per dag is een huil baby heb ik gehoord en is het handig om medisch even te laten checken of de kleine gezond is. Kan gewoon via het CB. Wij hebben het toen aangegeven toen we daar voor het eerst waren. Mijn schoonmoeder snapt het ook niet Fas. De LK vond het ook wat over dreven. Maar als moeder zijnde voelt het op een gegeven moment niet goed. Je weet dat een baby huilt, maar dit is niet meer normaal, zeker niet in combinatie met die andere symptomen. Sorry dat mijn berichten een beetje vaag lopen. Soms doe ik er 3-4 uur over om een bericht te typen. En dan mis ik de nieuwe berichtjes. Haha.