16 t/m 31 juli 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bintje83, 6 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oumi86

Oumi86 Bekend lid

13 jul 2014
    610
    445
    63
    Vrouw
    Ach vrolijklente het is te begrijpen. Vind het nog super knap dat je kan typen tussen alle krampen en drukte door. En klopt geen idee of hij ( is mn zoon) meer zou hebben als ik geen bv gegeven had. Ach ja als moeder zijnde doe je je best en probeer je alles te doen binnen je vermogen voor je kleintje.

Vooral in het begin zijn ze zo kwetsbaar. Ik vind zelf een huilende baby heel moeilijk raak er echt gestresst door.

Ik hoop voor jullie dat de krampen snel afnemen!

2. B3ngel

B3ngel Actief lid

2 sep 2013
    433
    161
    43
    NULL
    NULL
    Onze kleine man heeft van de week voor het eerst 'echt' krampjes gehad als in dat het zeker wel een uur duurde. Vond het zo ontzettend zielig. Wat moet het naar zijn voor jullie en je kindjes dat die dit elke dag, meerdere keren, meerdere uren achter elkaar hebben! Snap heel goed dat je daar flink wanhopig van kan worden. En als ze een (koemelk of andere)allergie hebben lijkt me helemaal zielig. Groeien ze wel gewoon goed? Kan me namelijk indenken dat als ze zoveel krampjes hebben, dit hen ook veel energie kost en ze dus meer verbranden/minder snel aankomen? Of is dat niet zo?

3. Chezzy

Chezzy Actief lid

3 mrt 2016
    412
    309
    63
    Hi meiden, heb veel gemist na een dagje niet gekeken te hebben. Jeetje, heb echt het gevoel dat ik een model baby heb. Na twee weken sliep ze minimaal al vijf uur door, ze komt netjes om de drie a vier uur overdag, spuugt alleen als ze gulzig is en geen last van krampen. Misschien ter compensatie van geen voorbeeldige zwangerschap en bevalling? 😜

@vrolijklente. Heb zelf een lactose intolerantie, maar wist niet dat je door het gebruik van soja producten ook BV zonder lactose kan doorgeven. Of heb ik dit verkeerd begrepen? StrAks is m'n dochter ook lactose intolerant zonder dat ik dat weet haha. Nee grapje, saafs voor laatste voeding moeten we nog altijd bijvoeden omdat BV nog steeds niet voldoende dan is.

Ook met warm weer loopt BV achter. Dan huilt ze veel meer en vraagt ze vaker dan drie uur om BV, wat ik dus niet kan opvangen. Dus ook dan vaker een flesje. Ook wel logisch dat ze meer wil drinken dan, doen wij ook. Zelf kan ik gelukkig weer goed tegen de hitte, terwijl die fijne eigenschap dat tijdens zwangerschap was weggevallen.

Zit erover te denken om weer meer te gaan kolven, om de regeldagen al beetje voor te zijn. Vorige x heeft het week geduurd voordat BV op peil was. Iemand hier ervaring mee?

Vannacht heeft ze voor het eerst acht uur achter elkaar doorgeslapen ipv zes uur. Vind het wel beetje eng, omdat ze amper boven drie kilo uitkomt. Maar ze is nu niet sloom oid, dus we zullen zien hoe de dag gaat. Was ook gelijk helemaal uitgerust wakker, toch raar dat die twee uurtjes zo verschil kunnen maken.

Heeft jullie kleine ook last van berg? Sinds deze week beginnen er schilfertjes te komen. De haren aan de zijkant en achterkant zijn erg gegroeid. Voorkant nog nauwelijks, dus ze heeft echt zo n oude mannen kapsel met inhammen 😜

4. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Heel iets anders; heb onwijs lieve schoonouders. Maar...😖

Op donderdag past m'n schoonmoeder op 2 nichtjes (dochter van vriend z'n zus en dochter van vriend z'n broer. Ze zijn bijna 3 jaar. Schelen 4 maanden)

M'n schoonvader loopt langs; kom zo even langs vinden die meiden leuk etc. Koffie drinken etc.

Okee. Die twee meiden vinden mijn baby niet leuk. Ze doen jaloers en gaan janken. En ik ben zo'n doos die dan geen nee kan zeggen maar heb ook geen ja gezegd 😒

Schoonvader zegt; ik zeg wel dat je langs komt. Wel voor 1300 uur want dan gaan de meiden slapen. Denk verdomme daar heb ik geen zin in!!!!
    Gelukkig slaapt de baby nog. Word zo wakker.

5. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Heeft iemand trouwens een idee wat t betekent als de baby "wild doet" met t hoofd als t wilt aanhappen?
    Is dat om je tsr te activeren?

6. Oumi86

Oumi86 Bekend lid

13 jul 2014
    610
    445
    63
    Vrouw
    Zo ver ik weet kan het verschillende dingen betekenen. Ik weet dat t bij mjn baby betekend: mama ik wil slapen.

7. Vrolijklente

Vrolijklente Fanatiek lid

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ bengel, nu nog niet aan de orde hoop ik. De laatste keer was hij flink gegroeit. Nu zijn de klachten alleen veel erger geworden. De darmen nemen minder op en hij spuugt veel en is inderdaad erg druk met kramp e.d. Hoop dat we er op tijd bij zijn. Hij drinkt elk geval nog wel goed. Als ze veel last van reflux hebben, tast dat de slokdarm aan, waardoor het steeds meer gaat branden. Dan schijnen ze ook nog eens niet te willen drinken omdat het zoveel pijn doet.

@ chezzy je mag soya producten eten bij melk intorelantie. Soya is plantaardig en niet van de koe.

Voor berg bestaan speciale zalfjes. Geen idee of het werkt alleen. Mijn oudste zoon had berg tot hij twee was. Toen hij er net vanaf was, zag ik het ergens bij een drogist. Haha.

Ik denk niet dat je door kolven een regeldag voor kunt zijn. Mijn LK zei dat een regeldag vooral bedoeld is om de samenstelling van de BV te veranderen (hoeveelheid vet) en niet om je productie te verhogen.

@ harlene: nee schudden met de mond open =.hier "WAAR IS DIE TEPEL!! Ik ben zo druk en hongerig dat ik geen geduld meer heb en hem door mijn drukke gedoe niet meer kan vinden"

Hier een hel van een nacht gehad. Overdag sliep hij heerlijk. Dacht nog wauw.nu al effect? Alle krampen zijn in de nacht geweest. Uren achter elkaar krijsen van de pijn. ML werd heel boos erom. Die kon het niet zo goed hebben. Uiteindelijk hadden we hem om 5 uur in zijn bed. Zo moe nu..

8. Oumi86

Oumi86 Bekend lid

13 jul 2014
    610
    445
    63
    Vrouw
    Ik zou zelf niet zo snel meer voor soya kiezen. Wilde mn zoon ivm allerlei allergieën en astma van koemelk producten af hebben dus dacht ik aan soya maar daar schijnt een vrouwelijk hormoon in te zitten. Dus wordt er ook gezegd daar mee op te passen.

Vrolijklente zonder slaap en een gillende baby is ook slopend. Hoe doe je dat met je andere zoon? Die heeft toch ook mama tijd nodig.

9. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat is inderdaad heel moeilijk oumi. Hij krijgt niet genoeg aandacht. Ik vraag oma wat vaker en hij gaat naar de psz. Papa is vanmiddag thuis en doet elke avond wat leuks met hem voordat hij naar bed gaat. Elke minuut dat ik even niet met de baby bezig ben, gaat naar aandacht voor hem. Het huis is een bende. Gelukkig hebben we een schoonmaker.

Ik wist dat niet oumi!! Zal het beperken. Had ook alle kramp veroorzakende voedingsmiddelen verwijderd uit mijn eet patroon en at minder suiker om weer een beetje op gewicht te komen. Net boodschappen gedaan.. alleen lactose vrij is al een hele uitdaging. De rest moet ik dan maar even voor lief nemen. Anders kan ik alleen maar droog brood en water drinken straks. Zal het niet helemaal opzoeken. Aardbeien kan ik best laten staan. Maar zelfs de bakker had geen lactose vrij gebak. Dus bij de AH zuivelvrije chocolade muffins gevonden (kleine had honger dus ook niet de tijd om alle etiketten te lezen) chocola veroorzaakt mogelijk ook kramp, dan moet dat maar voor een keertje. Anders kan ik helemaal niets eten terwijl iedereen aan het gebak zit op mijn eigen feestje. Maar zal vast makkelijker worden als je wat meer kennis krijgt van verschillende producten en merken.

10. Chezzy

Chezzy Actief lid

3 mrt 2016
    412
    309
    63
    @vrolijklente. Toen lactose intolerantie bij mij werd geconstateerd, heb ik een naslagwerk met lactosevrije producten gekocht. Volgens mij was het via het voedingscentrum. Wellicht dat dat je kan helpen? Daarnaast bestaan er ook lactase pillen, zoals Kerutabs (best prijzig) en tegenwoordig schijnen drogisterijen ook pillen hiervoor te hebben (zelf geen ervaring met dit laatste).

Tegenwoordig ben ik iets minder strikt geworden en eet dus wel producten waar melk in verwerkt kan zijn, maar drink geen melkproducten of zuivel producten van melk. Alles is dan van alpro soja of minusL. Ben er intussen helemaal aangewend!

11. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb het opgezocht chezzy!! Super handig. Ik ga dat maar eens bestellen als we zeker weten dat het lactose intorelantie is. Hopelijk snel, het eczeem op zijn wangen wordt erger. Kramp viel vandaag weer mee, hopelijk is de nacht niet zo erg als gisternacht. Gek genoeg wen je ook aan die gebroken slapeloze nachten. Ben nu helemaal niet moe. Maar als het straks 22:00 uur is val ik om van de slaap. Hebben jullie dat ook?

12. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hier ook op 2200 uur moe hoor. Pff.
    Vandaa was m'n moeder hier. Ze komt 1x in de week koken en helpt in t huishouden. Super fijn.

Okee something awkward... ik vloei nu 4 weken. Gebruik nu katoenen inlegkruisjes. Maar ik ruik raar down under. Vind ik tenminste 😖 ben bang dat er iets is achter gebleven ofzo?!

13. Oumi86

Oumi86 Bekend lid

13 jul 2014
    610
    445
    63
    Vrouw
    Fijn dat jullie hulp hebben in het huishouden.

Mijn andere dochter vind het ook lastig. Ze komt meteen naar me toe om te knuffelen zodra de baby even ligt of bij mn man is.

Ik vind de geur op het einde van het vloeien ok niet prettig. Maar nu vloei ik niet meer en dus ook geen geur meer gelukkig.

Een lactose vrij dieet lijkt me ook lastg maar denk wel dat je er aan gaat wennen. En het is voor een goed doel!

Ik ben net voor het eerst 2 uur zonder baby geweest. Was wel even fijn. Soms een momentje voor jezelf pakken is fijn om op te laden.

14. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ik ben daar ook zo bang voor harlene. Vandaag 7 weken en ik heb nog steeds afscheiding. Wordt wel steeds witter ipv bruin/rose. Heb ook heel lang gevloeid. Leek geen einde aan te komen, nu nog steeds niet weg dus. Wat is normaal en wanneer moet je naar de docter?

Lekker oumi 2 uur zonder baby. Lijkt mjj ook heel gek weer. Lactose vrij is zeker voor een goed doel wij kunnen ons gelukkig makkelijk aanpassen. Hij heeft al 3 uur geslapen. Hopelijk slaapt hij zo weer.

15. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Heb t opgezocht op internet en schijnt normaal te zijn dat t gaat ruiken. Noemen t lochia volgens mij en t ruikt als ongesteldheid. Zo ruikt t ook inderdaad. Maar zo lang. Bah.
    Heb verder nergens last van dus zal wel geen infectie zijn denk ik... Anders bel ik de vk maandag even dat mag tot 6 weken na je bevalling. Wil niet dat anderen t ruiken 😒

16. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lees ook wel op internet dat sommigen het hebben tot 10-12 weken. Pfff.. ik wil zo langzamerhand wel weer eens ondergoed aan zonder verband. :p

Zo stom van me! We aten lekkere broodjes uit de oven en doe daar altijd kaas tussen zodat het lekker smelt. Nu dus ook. Ben zo moe. Kwam er pas na 3 happen achter. Voel me zo stom. Zou hij daar meteen veel last van hebben? Als ik zie waarin allemaal melk zit, heb ik al behoorlijk drastisch geminderd. Moet er echt aan wennen.

17. B3ngel

B3ngel Actief lid

2 sep 2013
    433
    161
    43
    NULL
    NULL
    Alle begin is moeilijk denk ik, je moet er echt nog een ritme en routine in zien te vinden. Succes!

Lijkt me lastig inderdaad voor oudere kindjes als het met mama en/of baby niet zo goed gaat. Logisch dat ze dan extra komen knuffelen (maar soms ook wel 'vervelend' voor mama).

Hier gaat het inmiddels beter met de bv, lactatiekundige heeft geholpen. Meneer heeft wel vannacht slecht geslapen, hij ging pas om 2u slapen na zijn voeding van half 12 en om 5u kwam hij weer voor de volgende ronde. :(

18. Chezzy

Chezzy Actief lid

3 mrt 2016
    412
    309
    63
    @vrolijklente. Nederlandse kazen zijn "harde" kazen en zit daardoor weinig lactose in. Dat is iets wat ik altijd heb gegeten, dus wellicht merkt de kleine er weinig van.

Had het idee dat ik met vier weken ongesteld was geworden. Zag er precies hetzelfde uit als normaal, alleen wel grote propjes erbij.... Nu is daarover gelukkig. Wat ik wel heb is dat nu voor tweede x deel van de hechting open is geraakt. Eerste x was vanwege losgeraakte hechting, nu dacht ML een haar dat was ingegroeid. Dus nu weer aan het spoelen. Moet as vrijdag voor controle en uitslag placenta naar de gyna, dus dan even navragen.

Gisteren het eerste Kraamfeest gehouden en vandaag de laatste. Gisteren was erg gezellig en kleine meid deed het prima. Wel ren uurtje beneden geweest bij de visite en de rest in haar eigen wieg. Wel balen van het weer vandaag, dat wordt alleen binnen zitten....

19. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat de BV beter gaat Bengel. Balen die gebroken nachten. Hier ook maar weer iets van 4-5 uur totaal geslapen. Het komt vanzelf goed. Wel een beetje jaloers op de meiden waarbij de kleine al 5-6 uur of nog langer doorslaapt.

De krampen zijn veel minder hevig en pijnlijk voor hem. Denk idd koemelk allergie. Gisteravond was zijn uitslag bijna weg. Nu in de ochtend weer nieuwe vlekjes. Toch van de kaas? Gister soya pannekoeken gegeten zonder pakje koopmans. ML en ZL deden gezellig soya vrij mee. We vinden allemaal deze pannekoeken nog lekkerder ook en het is goedkoper ipv een pakje. Haha voortaan maken we altijd zo pannekoeken. :p

20. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    @chezzy wat vervelend dat het bij jouw ook niet dicht gaat. Ben je al een keertje langsgeweest om hetvte laten zien? Moeten jullie het behandelen of gewoon vanzelf laten herstellen?

Had op internet opgezocht hoeveel er in zat. Was helaas jonge kaas dat maar 4 weken gerijpt was. Daar zit schijnbaar meer in dan oude kaas. Een plak van 20 gram is gelijk aan een glas melk van 150ml. Heb ongeveer 4-5 gram kaas gegeten denk ik. Dus een paar slokjes melk. Het zal vast niet zo erg terug keren als toen ik op 1 dag een volle plak kaas at, yoghurt en al die kleine verborgen beetjes in koek e.d. maar baal er wel van.

Deel Deze Pagina