16 t/m 31 juli 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bintje83, 6 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oumi86

Oumi86 Bekend lid

13 jul 2014
    610
    445
    63
    Vrouw
    Mijn kraamverzorgster maakte voor mij pannenkoeken met water meel en eieren. Gewoon lekker!

Hier ook moe maar dat was mn eigen schuld. Laat gaan slapen.
    Zijn jullie baby's ook zo lang wakker overdag? Hier vanmorgen bijv. Van 9 uur tot ong half 2 voordat ze echt weer sliep. Gelukkig heeft ze wel echt een dag en nacht ritme.

2. Vrolijklente

Vrolijklente Fanatiek lid

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe was jullie weekend meiden? Hier lekker vrolijk. ML en ik hebben om te beurt beneden gezeten met de kleine. Ik ben tussen de voeding van half 8-11uur gewoon vast boven gaan slapen. Daarna had ik de wacht. Lekker op de bank met de tv aan een voeding gegeven. Weggedommeld en toen de kleine in de box laten slapen. Gister overdag en de avond hele erge krampen en uitslag weer. Dat is nu weer verdwenen. Denk toch het plakje kaas. Ik heb het verschil geleerd tussen lactose intorerantie (heeft met enzym lactase te maken) en melk allergie (immuunsysteem). Dacht dat het hetzelfde was. Zag een pak in de supermarkt "lactose vrij" met als hoofdbestanddeel melk. Ik dacht echt "wtf!!" Toen het verschil gevonden. Kindjes hebben vaak te maken met melk allergie. Dus mag er ook echt geen melk inzitten. Heb nu na veel gedoe toch een gevarieerd weekschema kunnen maken zonder melk. ML houd niet zo van soep, dat moet hij dan maar voor lief nemen. Keuze is al beperkt genoeg. Kwam er achter dat ik ook geen bakboter mag, nu dus speciale bakboter zonder melk besteld. En mag mijn favoriete oma's gehaktbal niet meer eten. Die stond nog voor vanavond op het menu. Heb ook een lijst gevonden van de AH waar producten op staan zonder melk. Wordt er al steeds handiger in. :)

3. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hier was t weekend okee! Mevrouw slaapt lekker door. Is overdag veel wakker en wilt vermaakt worden 😉
    Zaterdag naar de kapper geweest. Bestelling h&m binnen gekomen. Eindelijk wat nieuwe shirts. Had 2 weken geleden op werk nieuwe broeken gekocht. Zijn alweer te ruim 😒
    Gisteren boodschappen gedaan. Bij schoonouders geweest. Schoonzus kwam met alle kinderen. Iedereen wou de baby vast houden met als gevolg een huilende baby thuis de rest van de avond. Is t misschien te druk voor haar?

Over 4 weken gaan we met de schoonfamilie naar Limburg. 14 man in een huisje. Echt GEEN zin in. Haat zulke dingen en vooral nu. Ze willen naar toverland etc. Handig met een baby en kolven etc. Loopt gelijk je bv productie terug als je een dag niet goed kolft.

Verder prima weekend gehad 😃

4. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nieuwe broeken kopen heeft nu weinig zin Harlene!! Fijn toch dat je lekker afvalt. Ik gebruik mijn zwangerschapskleding nog even. Val 0,5-1kilo per week af momenteel en met dit melk dieet (waarbij ik geen koek meer kan eten) zal dat nog wel harder gaan.

Kindjes kunnen idd erg reageren als het te druk is. Gewoon tegen mensen zeggen hoor. Ik verzin meestal gewoon wat (iets wat deels waar is). "Hij is moe, heeft last van reflux, heeft veel last van kramp en wil lekker bij mama liggen of hij slaapt net eindelijk en wordt altijd wakker als we hem verplaatsen". Gelukkig accepteren mensen dat. En anders hebben ze pech.

Lijkt mij ook heel druk een familieweekend met 14 man!! Wij hebben ook altijd familieweekendjes. (Totaal 9 en 2 hele grote enthousiaste honden en de andere familie totaal 12). We hebben gewoon dit jaar "nee we gaan niet mee" gezegd. Veel te veel gedoe met twee hele kleine kindjes. Veel te druk. We hebben het met de oudste 1 keer gedaan, was er al helemaal klaar mee. Idd die dagjes uit die helemaal niet leuk zijn voor kleine kinderen: de hele dag winkelen of de hele dag in het zwembad. Kleine kindjes moeten tussendoor slapen en staan op en ontbijten om 8 uur in de ochtend en kunnen bijv. Niet wachten tot de rest om 10 uur hun bed uit komen uitkruipen. Kun je niet afspreken dat jullie een dagje niet mee gaan en je eigen gang gaan? We gaan over een paar jaar wel weer mee. Dan hebben hopelijk meer kleine kindjes. Tot nu toe waren we de enige met kleine kinderen en dan heb je heel veel onbegrip. Misschien kunnen we dan met zijn allen het peuter kleuter badje in. Hebben we elk geval geen slapeloze nachten meer en hoeven we van 1 elk geval geen luiers meer te sjouwen. Familieweekenden zijn echt K als je de enige bent met kleintjes. Kom voor jullie zelf op en durf je grensen te stellen. Jullie hebben er niets aan als jullie de week er op met de ellende zitten : moeie ouders met een overgeprikkelde baby.

5. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    M'n vriend zei over de drukte dat de baby moest wennen. Dacht ja dag ze is echt even overprikkeld! Ben zelf ook zo met druktes. Leuk en aardig maar ik zit met een krijsend kind 😖

Ja echt erg. Wil geen spelbreker zijn etc. Maar dat weekendje weg lijkt me geen zak aan. Wil ook nog niet zwemmen bijv. Heb geen bikini die past en heb m'n lichaam nog niet helemaal geaccepteerd hoe t nu is met alle tijgerstrepen etc.
    Als iedereen naar een pretpark gaat blijf ik/we in t huisje. Wij hebben 2 honden. 2 staffords waar iedereen (ongegronde redenen) bang voor zijn. Ook irritant. Dus die gaan niet mee maar naar de opvang. Allemaal extra kosten. Ook dagjes uit etc. Kost een vermogen. Word zo opgedrongen.

Ja echt dom van die nieuwe broeken maar ja was echt toe aan niet zwangerschapskleding 😉

Genoeg gezeken 😄

Baby doet t goed. Eet goed en slaapt goed. Dat is t belangrijkste.

6. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Prikkels doen echt een hoop met kleine kindjes hoor. Naarmate ze ouder worden, wordt dat minder erg. Ik merk dat onze jongste nu ook erg veel prikkels krijgt van alle drukte van zijn broer. Maar dan kan ik niet zoveel aan veranderen.

En even niet zwangerschapskleding snap ik heel goed. Voel me zo 200% mama in die zwangerschapskleding. Bleh, beetje 'to much'. Mijn zwangerschapsbroeken zijn van stretch spijkerstof, dus met een wijd vallend normaal truitje die je kan open knopen of rekbaar genoeg is om omlaag te trekken voor de BV voelt het al iets meer als mezelf. Had nog veel kleding van toen. Pas een voor een steeds meer. Maar echt truitjes kopen.. ik heb er eigenlijk niet eens tijd voor. Zwemmen hetzelfde: ik had een zwangerschapsbakpak. Die had ik aan tot ik weer in mijn bekini durfde, dat duurde 1 jaar!! Heb ook nog een behoorlijk stuk vel hangen wat nu helemaal aan het vervellen is. Ik heb gelukkig geen nieuwe striea, dat is wel fijn. Alleen de witte strepen nog. Werd soms echt gek van de vrouwen in het zwembad met een baby die meteen weer mooi slank waren en geen strepen hadden. Voel me alweer best slank hoor. Alleen dat stuk vel ga je wel heel erg zien. Maar over 4 weken zeg je.. je kleine mag pas zwemmen met 4 maanden toch?

7. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ja klopt met 4 maanden. Maar dacht stel dat iedereen gaat zwemmen ga ik er niet bij zitten in m'n kleding 🙁 maar ook niet in zwemkleding. Ga niks aanschaffen nu.

Ik koop alles online. Kan waar ik werk ook online kopen weet precies hoe alles valt.
    Heb alle zwangerschapskleding naar zolder gedaan.

Voel me ook slank haha tot dat ik in de spiegel kijk. Mijn vriend vind me helemaal mooi en vraagt wanneer we seks kunnen hebben. Moet er niet aan denken zo mooi voel ik me niet.
    Heb wel striae maar dat vind ik t minst erg. M'n buik is zo slapen en m'n borsten ook. Dat ving ik erger denk ik...

Er leuk uitzien met een baby is lastig 😖

8. B3ngel

B3ngel Actief lid

2 sep 2013
    433
    161
    43
    NULL
    NULL
    Goed je grenzen aangeven hoor Harlene. Als jij het familieweekend niet ziet zitten moet je dat gewoon zeggen. Lijkt me ook superdruk voor je baby! Als je nou per gezin of met een paar in een huisje zou zitten is het wat anders, maar met zn 14en in 1 huisje, met een baby, is vragen om problemen. Zeker wat je zegt met uitjes rnzo, het is natuurljjk niet de bedoeling dat kij straks met de problemen zit tijdens/na het weekend.

9. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn wond zit weer dicht!! Dansje. :) ML zei dat het dit keer langzamer en anders dicht ging dan eerst, dus hopelijk zit het nu echt stevig dicht. Gister heb ik 1,2 km gelopen zonder pijn. Maar wacht even met litteken creme smeren. Die maakt het week volgens mij met kans dat het weer open gaat denk ik.

De kleine gedraagd zich nu "als een normale baby" geen uren gekrijs meer, maar 1-2 uurtjes kramp per dag is volgens mij heel normaal. Hij wil alleen niet zijn bed in. Onze oudste had geen reflux en konden we laten huilen zonder dat iemand er last van had. Elke 10 min kijken en dan sliep hij na 3 keer. Hoe doen jullie dat? Heb gister nacht met hem op de bank gezeten zodat ML kon slapen. We doen het maar in shiften zodat we beiden een paar blokken ongestoord kunnen slapen. Nu slaapt hij overigens wel in de box.. waarom nu wel en s'nachts niet?

10. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    Erg knap vrolijklente dat je je eetgewoontes etc zo goed om kan zetten. Ook fijn dat je weet waar het aan ligt met de krampjes etc. ik zou inderdaad even wachten nog met smeren, voordat het weer open is.

Harlene ik zou dat ook erg druk vinden hoor, een familieweekend. Ik merk nu al dat lise wat overstuur raakt als we bezoek hebben en ze moe is en eigenlijk moet slapen, maar wat dan niet lukt. Met 14 mensen in een huisje waar t nooit echt stil is, nee dat zou nu niks voor mij zijn.

Hier ontdekt dat de kleine graag op haar buik slaapt. Nu sinds gister al 3 x zelf in slaap gevallen, ipv bij ons op de arm al wiegend/zingen, of in de draagdoek. Trots trots trots!! Hopelijk blijft ze dit volhouden. Zo heb ik mijn handen ook s vrij overdag. Laten huilen vind ik moeilijk, en kan ik ook niet langer dan 5 min.

11. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vrolijklente fijn dat het beter gaat! Wat slapen betreft, ze kunnen nu nog geen verschil weten tussen bed of box dus zal wel toeval zijn.

Ivm reflux zn bed schuinzetten? I heeft geen reflux maar hebben toch het hoofdeinde omhoog gezet omdat de melk dan niet zo makkelijk omhoog kan. Lijkt me gewoon fijner voor haar.

Misschien heeft hij zn dag en nachtritme nog niet helemaal goed? Onze dochter is savonds vaak wel de hele avond wakker en ook wat huileriger maar gelukkig valt ze na de laatste fles in diepe slaap.

12. Oumi86

Oumi86 Bekend lid

13 jul 2014
    610
    445
    63
    Vrouw
    Ik persoonlijk laat mn babys nooit met opzet huilen. Vooral niet om in slaap te vallen.
    Uit onderzoek is gebleken dat dit voor stress zorgt en babys langere tijd verdrietig blijven.

Daarnaast kan ik het niet over mn hart verkrijgen.

13. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh fijn Mich dat ze lekker op haar buik kan slapen. Het bedje staat al schuin, maar je merkt dat hij als hij zich druk gaat maken hij toch nog (verborgen) reflux heeft. Heb wel het idee dat dat ook minder wordt nu ik melk vrij eet. Wat overigens erg makkelijk is als daarmee de kleine minder pijn heeft. Ik denk dat elke moeder hetzelfde zou doen als je ziet hoeveel pijn je kindje heeft. Hij krijst het uit anders. Hypoallergene fles voeding kan overigens ook. Schijnt vergoed te worden als een ziekenhuis arts melk allergie vaststeld via een of ander protocol. Ben eigenlijk wel blij dat we dat traject niet inhoeven.

Ja Fas denk dan misschien het dag en nacht ritme. We leggen hem nu snachts ook wel eens in de box en dan slaap ik op de bank of ML. Dan kan de ander even echt slapen. Heel ongezellig, maar wordt straks vanzelf makkelijker. Wist niet dat ze geen verschil zien tussen box en bed. Wat grappig. Bij ons staat alleen het bed wel schuin en de box niet. Dat zou hij wel moeten merken met die reflux denk ik. Hij wil gewoon alleen maar bij ons zijn. Lekker dat je dochter in diepe slaap is na de laatste fles zeg.

14. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoera mijn contract is verlengt!! Wat spannend zo in mijn verlof met een nieuwe leidinggevende die ik nog niet eens ontmoet heb. Nu de uitdaging: kolven op het werk.. Dacht eerst neem 6 maanden vrij en geef 6 maanden volledig BV. Maarja.. mis mijn werk, wil eigenlijk eerder beginnen en met die melk allergie wil ik eigenlijk wel tot 9 maanden voeden. In de avonden ben ik van 17:45-21:30 weg van huis. Zal kolven dan wel nodog zijn op het werk?

15. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Heb ook echt geen zin in dat weekend. Voel me soort van egoïstisch daar over maar ja, zie er erg tegen op. Vriend snapt t niet. Misschien als hij zelf met de baby is die hysterisch gaat huilen van de drukte.
    Daarnaast is t 2 uur rijden. Moet ik kolf en etc. Nou ja ik zie wel hoe t loopt. Moet echt ff zin maken.

Ik laat de baby eigenlijk niet huilen en moet ik eerlijk zeggen dat ze alleen huilt als ze honger heeft... volgens mij hebben we daar geluk mee!

16. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal niet egoïstisch hoor Harlene. Juist niet, je denkt namelijk ook aan je kindje. Mannen snappen het soms gewoon niet. Voelt soms een beetje als verraad vind ik. Alsof hij de kant van 'hun' kiest ipv zijn vrouw te steunen. Gaat hier gelukkig nu iets beter. Ik kan het laten huilen nu ook nog niet. Volgens mij deden we dat rond de 6-7 maanden pas bij de eerste. Dan wordt het ook echt aandacht vragen. Zou het eigenlijk in mijn dagboek even moeten opzoeken.

17. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ja soms vind ik t moeilijk. Vriend is echt een moederskindje namelijk. Zij zeggen ook bijv; dan geven wij sochtends een flesje. Geef elke ochtend bv lekker in bed. Denk daar gaat t niet om. Ik wil elke 3 uur kolven anders loopt binnen 24 uur m'n productie terug naar t vriespunt. Wil dat ze zoveel mogelijk bv binnen krijgt. Dat is voor mijn gevoel goed zeg maar. En nutrilon ter aanvulling. Dan denk ik inderdaad dan over m'n vriend; zeg er wat van!
    Ja als ze ouder zijn gaan.ze aandacht vragen. Deden en doen m'n nichtjes ook. Janken.zodat je naar boven komt 😄 na 2x oppassen trapte ik daar niet meer in!

18. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar Harlene. Familie bemoeienis. Ze bedoelen het goed, maar ik denk dan ook: mijn kind, ik doe het zoals ik het wil. Maar die discussies zijn niet leuk. Vind het heerlijk dat ik bv geef en zo goed als niet kolf. Dan kunnen ze ook geen flesje geven. :p Ze vinden het gewoon leuk om te doen. Maar als mama wil je je kindje gewoon zelf bij je houden en verzorgen.

19. Oumi86

Oumi86 Bekend lid

13 jul 2014
    610
    445
    63
    Vrouw
    Herkenbaar. Ik vind het vooral vervelend
    Als mn baby van hand naar hand gaat. Maar mn schoonfam is bij mijn kinderen wat terughoudend wat betreft pakken enz. Omdat ze weten dat ik dat niet prettig vind.

Een mama kijkt echt naar de behoefte van haar kind. Bij een man is dat stukke minder. Totdat ze ervaren wat je bedoelde met een overstuur kind.

20. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    #3880 Fas30, 6 sep 2016
    Laatst bewerkt: 6 sep 2016
    Voeding; Klopt hebben wij toen ook gehad. Wij hadden mazzel onze huisarts gaf ons zo die voeding mee zonder testen in het zh en werd gelukkig volledig vergoed. Kost iets van 25,- per pak anders!!!

En bed of box, Nou ja dat weet ik ook niet zeker maar als ze zo klein zijn lijkt me niet dat ze al het benul hebben wat een bed of een box is haha.

Deel Deze Pagina