Oooh vreselijk hé. Iedereen aan je kind te plukken. Haha nou als ze zo overstuur word van de drukte zeg ik tegen m'n vfiend: alsjeblieft en succes ermee. Dan weet hij ook hoe t is. Zo zielig vind ik het dan. Moest haar echt troosten.
Gefeliciteerd wat een goed nieuws! Weet niet wat je reistijd is maar je kan voor de zekerheid een kolf meenemen? Ik probeer nu elke 2 a 3 uur te kolven. Ze word zo druk aan de borst. Echt wild! Als ze bij me zit probeert ze al de borst te zoeken. Snachts is ze slaperig en gaat t goes. Tis een heel gevecht anders. Dus overdag lekker bv in de fles! Als je een uur reistijd hebt kan je misschien wel even afkolven anders is t misschien niet nodig en kan je net de laatste voeding geven?
Hoe gaan jullie dat doen voor het werk straks? Kolf af en toe na en soms extra. Ze drinkt goed uit flesje. Maar weet niet of ze een hele dag uit het flesje wil drinken.... Kraamfeesten waren een succes. We hadden hulp, dus kon met iedereen praten en is stuk minder vermoeiend dan wekenlang kraamvisite. Vandaag heeft ze trouwens voor het eerst gelachen, echt mooi om te zien! Alleen bij ML wilde ze dat nog niet doen.....
Dank je wel Harlene! 😊 tijden zijn incl. Reistijd. In theorie zou hij dat zonder flesje moeten halen. Maar nu ook weer onverzadigbaar. Ben vandaag alweer elke 1,5-2 uur aan het voeden. Mijn borsten voelen op. Dus had een flesje uit de koelkast gegeven a 40cc. Alle BV voorraad wat ik had en de rest maar gekolft. Die 40cc ging er met een monster snelheid in. Had 60cc uit mijn "lege" borsten weten te persen. Nog best veel dus. Was gaan slapen. ML zijn shift. Hij heeft die 60cc gegeven en met een speentje gerekt. Hij blijft honger houden. Hij heeft weer max 30min in de box gelegen. Onze beer is zo gegroeid ook. Hij past gestrekt al nauwelijks meer in het badje. Volgende week weer CB. Misschien toch het medische traject in als het zo doorgaat en we moeten bijvoeden. 25 een pak gaat heel hard fas. Jeetje. Maar kun je een flesje uit de vriezer makkelijk ontdooien? En per hoeveel ml vries je dan in? Of kolven voor het werk en dat geven of sparen in de koelkast? Werk 2-3 keer per week. Ben zo bang dat hij te kort komt of dat ik veel moet weggooien. (Gisternacht getypt)
Harlene, staat je vriend er niet voor open als je zegt dat je echt moet kolven om de productie op peil te houden? Vrolijklente, gefeliciteerd met je contractverlenging! Qua opwarmen van ingevroren bv: Flesjes bv uit de vriezer moet je een dag van te voren eruit halen en in de koelkast zetten, zodat ze al wat ontdooien. Daarna au bain marie verwarmen in een pannetje of mok oid met heet water, om de zoveel seconden eruit halen, even ronddraaien (niet schudden) en temperatuur voelen. Alternatief is opwarmen in de magnetron, na 10sec eruit halen, draaien en temp voelen en afhankelijk van hoeveelheid melk nog 5sec doen, en evt daarna nog een keer 5sec (niet gelijk nog een keer 10sec dan wordt het te warm en gaan alle goede bouwstoffen verloren). Onze kleine man heeft gemiddeld 110-120ml per keer als ik een flesje geef, dus ik probeer per flesje van 125ml in te vriezen. Maar ik wil diepvrieszakjes gaan kopen speciaal voor bewaren van bv in de vriezer, en dan gewoon elke kolfbeurt apart invriezen. Zal dan zo'n 30-40ml per keer zijn. Voordeel is dan dat ml of mn moeder een aantal ontdooide zakjes in een flesje kan opwarmen en we niet de flesjes zelf kwijt zijn omdat die in de vriezer staan. En heeft de kleine er niet genoeg aan, dan kunnen ze nog een extra zakje opwarmen.
Hebben jullie trouwens ook dat jullie baby 'tijgert'? Als wij onze kleine man instoppen dan wurmt hij zich altijd onder zijn laken/dekentje uit. Hij zet zich dan met zn voeten af en 'tijgert' zo als het ware naar boven net zo lang tot hij boven de dekens ligt. We zijn nu al een paar wakker geworden omdat meneer zn hoofd stoot aan de bovenkant van de wieg (er liggen al geruime tijd opgerolde hydrofyle doeken zodat hij zich iig niet hard kan stoten maar tegen iets zachts aankomt). We zijn m al aan het laten wennen in de ledikant omdat de wieg echt te klein wordt, maar ook daar slaagt hij erin om zich tot bijna bovenin het ledikant te verplaatsen. En we maken echt kort en strak op en leggen hem tm schouders onder laken/dekentje zodat zn voeten bijna het voeteneind raken (maar niet helemaal anders kan hij zich wel heel makkelijk afzetten ). Iemand tips? Hij doet dit trouwens ook als hij op zn buik ligt, dan trekt ie zn knieën onder zich en voor je het weet ligt ie ergens anders dan waar we hem neergelegd hadden. XD
Hee meiden, Al even geleden dat ik gereageerd heb. Ons meisje is de laatste dagen huilerig en enorm winderig. Haast geen poepluiers maar mega stinkscheten. Geen wonder dat ze er last van heeft. Ook weer onrustige nachten helaas, maar kan het nu wel wat beter hebben. Wel groeit ze enorm, lachen en steeds helderder kijken dus dat zal ook meespelen. Wb bv invriezen: ik heb heeeel veel flesjes (er is een goedkope variant te krijgen bij ons bij de bv-winkel, 90 cent per stuk) en ik vries dus een hele voeding per keer in. Idd de avond ervoor uithalen. Ik vond au-bain marie een gedoe altijd dus wij hebben een flessenwarmer gekocht, werkt ook prima. Van bv opwarmen in de magnetron wordt gezegd dat je dat beter niet kan doen ivm verliezen vitamines etc. Harlene ik zou ook duidelijk mijn grenzen aangeven hoor. Je kunt misschien meegaan maar je eigen plan trekken? Desnoods blijf je lekker in t huisje als de rest van de fam naar een druk pretpark gaat. En wb slapen: Die van ons wurmt zichzelf juist onder de deken.../ laken, ligt ze ook helemaal schots en scheef haha. Ik zit toch over inbakeren na te denken, heb nog 2 pacca's liggen. Nu alleen een puckababy. Een hele lange slaapZak gebruikte ik altijd bij mijn zoon, die kroop ook naar boven. Je kunt de onderkant dan onder het matrasje stoppen. Werkte heel goed. Ik heb altijd gehoord/gelezen dat je je kindje beter niet in de box kan laten slapen omdat dit een plek om te spelen is. Slapen in bed, spelen in de box...
@b3ngel ja ik heb t uitgelegd over de bv. Hij snapt t en gaat zorgen dat wij niet "lijden" onder dat weekend. Klinkt zo dramatisch haha. Hier tijgert mevrouw ook omhoog. Heeft ze koude armpjes etc. Zo zielig. Ze ligt nog geen 30 min onder haar dekentje. @marrieb wat een goed idee om die slaapzak in te stoppen! Hier is ze ook super winderig! Hooguit 2x per dag een poep luier ipv 4x!!
Hier ook juist een kleine die helemaal onder de dekens kruipt met het hoofdje, brrr eng. Wij hadden met onze zoon al een safety sleep gekocht dus die gebruiken we nu, kan ze geen kan op.
Gisteren had mevrouw overdag bijna niet geslapen ze wou alleen maar ETEN. Regeldag?! Met t gevolg dat ze van 2300 uur tot 0630 had geslapen! Vriend verliep zich daardoor 😄 En ongesteld geworden! Wauw zo lang geleden 😒
Hier ook heel veel eten eten eten!! Nu eindelijk in slaap. Kan ook de warmte zijn misschien? Lijkt hier wel regelweken ipv regeldagen.
Heerlijk harlene!! Nu wij nog. Vind het wel beter gaan. We hebben vanacht weer 4 uur en 3 uur kunnen slapen. Er zit alleen ruim 2 uur tussen. Als dat sneller kan kunnen we hopelijk gewoon 8 uur lang slapen. Morgen gaan we een muziekje kopen. Dan voegen we dat toe aan ons ritueel.
Zoooo wat een geluk met die langslapers zeg! Die van ons pakt savonds wel een paar uurtjes langer maar snachts zit er toch echt maar 3 uur tussen... Ben wel gisteren begonnen met inbakeren en ik ga werken met het schema van de 3 R-en. Hopelijk brengt dat rust en slaapt ze overdag ook langer.
Haha Harlene, zeg dat nu niet te hard😉 @vrolijklente. ken het gevoel van regelweken (nog steeds moet ik saafs bijvoeden bij laatste voeding, ze blijft ca. 90cc meer vragen) maar kan ook best het weer zijn. Onze meid kan absoluut niet tegen de warmte, wat erg jammer is bij deze dagen en terwijl haar beide ouders juist goed tegen hitte kunnen. Om het uur wil ze drinken, maar dat helpt slechts deels tegen hitte. We hebben haar al naar een koelere kamer verplaatst, maar dan nog ligt ze veel te huilen. Koelen met een vochtig washandje en zo min mogelijk kleertjes aan hebben we al, iemand nog andere tips? Onze kleine slaapt steeds langer door, dus Kijk het even aan hoe het gaat, want wil niet dat ze te lang zonder eten zit. Ben dan bang voor te laag glucose, omdat ze nog maar zo klein is.
@chezzy ik geniet er maar van inderdaad voordat ik straks elke nacht wakker ben 😜 Als ze wel snachts wakker word heeft ze aan 1 borst genoeg en slaapt ze verder. Overdag krijgt ze wel extra voeding. Vanochtend maar wakker gemaakt was ook bang dat ze te lang niet gegeten had. Tegen de hitte. Tja valt nu mee maar die week van 30+graden was t janken hier. Misschien alleen een romper aan trekken? In de huiskamer valt t hier wel mee. Ligt lekker in de box. Als t te warm is trek ik wat uit.
Hitte tip: Probeer zoveel mogelijk huid-op-huid contact te vermijden. Eventueel met een hydrofiel luier op je arm waar je zijn/haar hoofdje legt tijdens het voeden. Als je klaar bent met voeden en de kleine huild verder niet, lekker in de box of naast je neer leggen. @chezzy stom he?! Ik weet zeker dat veel vrouwen het zien als te kort komen. Nou als ik kolf, ook al voelen ze leeg, komt er gewoon nog wat uit. En als ik hem aanleg na het kolven, onhandig maar soms gaat het even niet anders omdat hij soms heel vaak onregelmatig komt, soms meerdere keren na elkaar, dan drinkt hij nog steeds en slikt hij aardig wat weg. Vaak voel ik dan ook het TSR weer komen. Ik heb nu 2 avonden lopen etteren met kokven en te kort hebben voor mijn gevoel. Dan kolf ik en geef ik het meteen. Heel stom, maar hij slaapt er beter/langer door lijkt wel. Heb nu in de ochtend gekolft na een voeding. Mijn borsten stonden nu op knappen en nu drinkt hij het niet helemaal op. Heb 115cc gekolft. Bijna een hele voeding volgens mij. Hij slaapt nu overigens ook overdag beter. Hij clustert nu en dan slaapt hij lekker 3-4 uur en dan weer elk uur drinken tot de avond en dan weer 3-4 uur slapen. Het begint wel een beetje op een soort ritme te lijken. Heb ook gister en vandaag voor het eerst gewoon kunnen lunchen zonder te rennen of te eten tijdens het voeden. Gewoon samen met mijn oudste aan de tafel terwijl hij sliep en de keuken opgeruimd en boekjes gelezen met de oudste. Dat is me in 8 weken tijd nog niet eerder gelukt. Vind het heel fijn dat ik de oudste ook wat meer aandacht kan geven en een beetje kan opruimen. Heb nu zelfs 2 kindjes die op bed liggen. Wauw!! Alleen die kleine maakt nu steeds mormel geluidjes, dus gaan liggen heeft denk ik weinig zin. Hij slaapt nu 2,5 uur al. In de hele vroege ochtend werd ik wel even boos.. Lag net de kleine te slapen, loopt zijn broer te klieren. Vertel een peuter maar wat zachtjes doen is. Hij fluisterd 1 min en dan gaat het volume weer omhoog. Dus na 15 min was de kleinste weer wakker. Grrrr..
Herkenbaar dat laatste. Mijn dochter zit in een gilfase dus als mn zoon haar pest begint ze kei hard te gillen.. en dan precies naast een slapende baby. Maar die is het blijkbaar zo gewend dat ze er nog doorheen slaapt. Hoe lang laten jullie je baby per dag op zn buik oefenen? En maken die van jullie ook nu zulke schattige geluidjes? Zo kan ik steeds meer gaan genieten van mn kleinste.
Probeer het hier minimaal 1 x 15 min te doen. Dat was het advies wat het CB bij de oudste gaf. Maar als hij alleen maar aan het huilen is, doe ik het niet. Hij is gelukkig al heel sterk. Leg hem ook wel eens op zijn buik bij me, dan tilt hij zijn hoofdje ook helemaal omhoog. Zo lief die geluidjes. Hij maakt ze niet vaak helaas. Gister en vandaag of veel slapen of veel huilen. Weinig wakkere gezellige momenten. Vraag me af of er nog iets is waar hij allergisch voor kan zijn. Gister rufte hij heel veel. Wat een stank uit zo een klein ventje. Bizar. Maar misschien zit hij wel gewoon een beetje verstopt.
Ook hier verdenking koemelkallergie vrolijklente. Komt me zo bekend voor wat jij allemaal verteld, het zou mijn dochter kunnen zijn..