Oh wat balen mich!! Ook huid uitslag? Vind dat het belangrijkste kenmerk merk ik. Kramp en reflux hebben alle babies wel een beetje. Ik vraag me soms af of er niet nog iets is waar hij allergisch voor is. Dan heeft hij weer veel last van kramp en lijkt zijn uitslag weer even terug te komen. Maar dat is dan wel veel korter. Misschien dat het wat roder wordt omdat hij dan zoveel huilt. We gaan maandag avond naar het CB voor controle. Denk dat we uit gaan lopen. Heb zoveel vragen. Zijn huidje is wel veel mooier nu ik gestopt ben met melk producten. Ben even kwijt of je nou bv of fv geeft. bij fv schijnen de klachten erger te zijn en langer aan te houden als je overstapt op hypoallergene voeding. Dan krijgen ze namelijk veel meer koemelk binnen. Via het ziekenhuis traject krijg je die voeding vergoed. Loop je op leeg anders. Lise is nu ook bijna 6 weken. Dan pas wordt alles echt duidelijker. Had toen ook al een paar dagen verdenking en die uitslag erbij maakte het plaatje rond. En dan nog zijn er mensen die je tegen spreken. LK vond het geen "koemelk allergie uitslag". Nou dat is het dus wel. Ook de poep gaat meer stinken en is dunner. Maar ze kunnen ook juist last krijgen van constipatie. Hopelijk kunnen jullie snel beginnen met een dieet en wordt het snel minder.
Hebben jullie een fijn weekend gehad? Wat gaat de tijd snel hier zeg. Weer een weekend voorbij. Heb dit weekend 3 km gelopen achter elkaar!! Jeej!! 😄 Morgen zelf lopend de oudste van de psz ophalen. Goed voor mijn conditie, die is best slecht. Maar die keizersnee merk ik op een wat gevoelige droge huid boven mijn litteken helemaal niets meer van. (Durf alleen nog niet te smeren, straks is het weer open). Ook mijn bekkenklachten zijn helemaal weg. Bizar hoesnel dat ineens gaat. Hoe gaat dat bij de anderen die bekkenklachten hebben/hadden? Ook beter elke week?
Wat een goed nieuws vrolijklente! Ik merk wel verbetering maar ben er nog lang niet. Ik kan nu een half uurtje wandelen met de kinderwagen maar alleen als ik halverwege een pauze neem (als in: echt even gaan zitten, wat drinken oid). Ik ben wel vorige weekend alleen thuis geweest toen mijn man dagdiensten had, en dit weekend voor het eerst alleen terwijl hij nachtdiensten had. Dus we gaan zeker wel vooruit! Ik verbruik toch best behoorlijk energie. Ondanks dat ik pas vanaf week 4-5 af en toe 5-10min per dag ben gaan wandelen, en dat daarna langzaam ben gaan uitbreiden naar nu dan dus half uur met pauze ertussen, ben ik inmiddels al mijn zwangerschapskilo's al kwijt! :O Wordt nog wat als ik straks echt stukken ga wandelen en weer ga werken. Nou was ik voor mijn zwangerschap ook al te zwaar en kan ik het dus prima hebben als ik wat extra kilo's zou verliezen, maar vind het best bizar dat ik na 8 weken al weer op gewicht zit van voor de zwangerschap. Mich wat vervelend zeg! Heb je het al aangekaart bij het cb? Harlene lekker dat ze al 2 nachten doorslaapt! Marrieb, wat vervelend dat jullie kleine nog zo vaak komt, ook 's nachts. Hopelijk helpt het inbakeren. Onze kleine man gaat ook steeds meer geluidjes maken, zo leuk! Soms heeft ie echt al hele 'verhalen'. En hij is echt een lachebekje. Hij zit de hele tijd de kraamvisite te charmeren door ze een hele brede lach te geven :-D. En zn tong uitsteken, dat vindt hij ook geweldig. Waarschijnlijk omdat wij daar steeds om moeten lachen. Hij is inmiddels al bijna toe aan maatje 62, gaat echt zo hard! Wij leggen hem nu voor elke voeding in ieder geval 5min op zn buik op het aankleedkussn op advies van cb, dit omdat hij met zn hoofd op zn armpjes ging liggen ipv zn hoofd proberen omhoog te houden. Als hij het leuk vindt, dan proberen we steeds wat langer. Het lijkt al goed effect te hebben, hij kan zn hoodje al wat beter omhoog houden. En het teigeren is daarmee nu echt opgestart. Dus benen onder zich trekken en afzetten, met een klein beetje hulp van zn armpjes (vorige week was het eigenlijk nog meer buikschuiven). Als hij zn hoofdje volledig gaat optillen ipv een beetje en zn armspieren sterker zijn, dan denk ik dat hij een vlotte kruiper zal gaat worden. Doen jullie spelletjes met de kleine? Zo ja, wat voor spelletjes doen jullie dan?
Met mijn bekkenklachten gaat het ook een heel stuk beter! Ga nog wel elke week naar de bekkenfysio maar heb er bijna geen last meer van alleen als ik een tijdje wat zwaarder werk heb gedaan zoals dweilen of buiten vegen dan voel ik het weer ff. Ook lang zitten geeft soms nog een vervelend gevoel bij mn schaambot. Maar kan alles weer en dat is top! Hier een dametje dat ons echt verwend wbt nachtrust. Ze word nu al een week lang pas rond half 8 sochtends wakker! En de laatste fles geven we rond half 11/11 uur. Echt super fijn!
Wat fijn Fas dat je zo goed als geen last meer hebt!! En jij bent ook al een aardig eind op weg Bengel! Elke dag een stapje meer. Kan ineens heel hard gaan. Neem je ook mee dat je misschien thuis ook meer doet dan eerst. Ik durf stofzuigen en autorijden nog niet helemaal aan. Ook vanwege de keizersnede. Merk dat draaiende bewegingen ervoor zorgen dat het litteken trekt. Gaat wel elke dag beter. Je moet ook juist weer bewegen om het litteken soepel te houden. Maar met mate nog even. Denk dat ik komend weekend ga fietsen. De kleinste kan mee op de bakfiets met een speciale standaard voor de maxi cosi, zo gaaf. Heerlijk die doorslapers!! Hier gaat het wel beter dan een week terug. Maar 4 uur en 15 min is echt de max. @spelletje: aanmoedingen in de box op de buik en als hij naast me ligt op zijn rug ga ik met een speeltje geluidjes maken heen en weer, in achtjes op en neer. Dan volgt hij het speeltje. Gaat nog heel traag met schokkende bewegingen en heel kort. Maar wel erg leuk om te zien hoe hij met zijn oogjes rolt. Zijn boxmobiel vind hij ook geweldig. Hier ook maatje 62. Soms al 68 broekjes haha. We komen kleding te kort. Zit een beetje ruim, maar is niet hinderlijk. Hij is echt al groot. Vanavond naar het CB. Ik ben benieuwd.
Hier slaapt ze niet langer dan 3 uur achter elkaar. Maar ged daar ben ik al blij mee. Mijn dochter van 18 maanden slaapt nu sinds een paar weken pas door. Dus ben de gebroken nachten wel gewend. Ik leg haar een of twee keer per dag op haar buik en daarnaast oefen ik met haar dat ze beide kanten op kijkt en in het midden omhoog. Ze heeft namelijk een sterke voorkeurshouding. Dus let er wel veel op en probeer dat ook een aantal keer per dag te herhalen. Vsndaag weer een warme dag. Net lekker zonder luier laten liggen.. dat vind ze echt heerlijk. Hier draagt ze jurkjes 62 maa beoekjes en rompers kunnen gewoon nog 50 a 56. Ook al is ze wel een flinke.
Zelf heb ik totaal geen last meer van m'n bekken/rug. Gelukkig. Kan alles weer doen. Hou op over kg"s!😂 gisteren dacht ik bij m'n schoonouders; ik ga de weegschaal op. Nou spijt van! Volgens de weegschaal ben ik misschien 5kg kwijt. D7s nog 18kg te gaan 😑 terwijl maat 40 te groot is en 38 nog net aan. Weet niet waar het in zit?! 😖 Hier vind ze dr box mobiel helemaal geweldig! Dan is t feest. Andere dingen is ze nog te klein voor. Maat 56 is net aan. Ze heeft lange benen dus broekjes zijn snel te kort. Alleen is 62 nog te wijd. Hier ligt ze in haar romper in de box. Veel te warm anders. Ze slaapt eindelijk. Ze bijna de hele dag wakker. Snachts slaapt ze goed. Vannacht van 10.00 tot 0530.
Super dat het beter lijkt te gaan met de meesten! Nog ff genieten van het zonnetje dan! Daar kom ik aan met maatje 50. Sinds vorige week op deze maat overgegaan, maar nog wel rompertjes maat 44 aan, want 50 vind ik vrij los zitten. Maar snap niets van die maten, omdat ze toch groot genoeg voor 50 zou zijn en maat 44 niet meer zou aan moeten kunnen... Pas sinds weekend ook eindelijk weer een paar oude broeken aan, echt fijn! Vanaf hoeveel weken maakte de kleine reageer geluidjes? Ze lacht hier nog heel weinig en heeft nog geen geluidjes gemaakt....
CB: precies 6,000 kg en 58cm. Eerste prikje gehad. Veel meer huilen dan ons eerste kindje, beentjes doen ook nog steeds pijn. Hij is blijkbaar veel gevoeliger. Hij heeft (waarschijnlijk door het prikje) heerlijk geslapen van 10:15- 3:45 = 5,5 uur record!! En van 5:00-7:30. Voel me lekker uitgeslapen. 8 uur kunnen slapen. 😄 Ik heb volgens mij nog niemand over prikjes gehoord, zijn wij de eerste hier?
Lekkere bink dus al! En fijn dat jullie zo lekker geslapen hebben. Hier volgende week de 2de afspraak bij het cb. Maar ik stel t vaccineren iig uit tot minimaal 2 jaar. Dus geen prikjes voorlopig. Tenminste volgende maand krijgt ze wel gaatjes in haar oren.
@chezzy volgens mij is elk merk anders met maten. 50 is echt te klein. Ene merk zit 56 goed ander merk is 56 te klein. Hier lacht ze wel. Maar niet altijd. Als ze dr box mobiel hoort bijv maar geen reactie op ons. Misschien per ongeluk 😜 @vrolijklente hier de 28e voor een prik!
Hoi hoi, wij hebben offerfeest dus was druk. Afgelopen donderdag heeft H. ook prikjes gekregen, heeft helemaal geen last van gehad toen gelukkig, een beetje sufjes en ook lang slapen Hier nog niet echt doorslapen, soms 4 uurtjes max Hier ook afgelopen donderdag 6135 gram en 58 cm Hier wil hij echt aandacht, dat we met hem praten, kan echt aandachtig kijken en luisteren. Hij heeft deze week nu ook maat 62 aan maar nog klein beetje te groot maar valt wel mee
Ja, huiduitslag, onrustig met name overdag, veel slijm bij de ontlasting en zelfs bloed af en toe. Poep is niet mooi 1 geheel, veel witte brokjes er in, alsof het lichaam het niet kan verteren. Verder poept ze 6-8 per dag, en word ze er altijd wakker van, lijkt me net normaal bij kv? Ik heb het idee dat ze hierdoor ook niet super hard groeit. En krampjes heeft ze ook. Nouja, ben nog niet helemaal overtuigd dat het kma is, hebben gelijk andere voeding gehaald vrijdag, ze is nu alleen maar onrustiger, ze zal wel moeten wennen. morgen weer de ha bellen. Vind het maar lastig. Baby groeit hier niet zo hard als jullie kindjes. Ze is nu 4800 gram, laagste gewicht wss wel 3500, dus opzich doet ze t wel goed. Ze is altijd enorm vrolijk als ze wakker wordt en maakt geluidjes, zo lief. Ze reageert ook al goed op ons, volgt ons helemaal met de ogen. En met speeltjes, bijvoorbeeld een rammelaar kijkt ze er aandachtig naar en volgt deze dan. Ze kan haar hoofdje al goed omhoog houden en is heeeel sterk, laatst was ze opgerold van rug naar buik, schrok me rot. Was vast toeval 1 x haha. Verder ziet ze volgens mij spoken, want op het verschoningskussen lacht ze altijd naar de plank. Die er boven hangt, hahahaha. 😂. Elke x weer. Slapen is hier wel een dingetje overdag. Ze wil alleen maar bij mij liggen, pfoe. Iemand ervaring met een schommelstoel? Prikjes krijgt ze over 3 weken!
Wisselend he, die kleertjes Hier ook maar 56 maar soms ook 62, maar die zijn dan net zo groot als sommige dingen maat 56... Ik zou over 2 weken naar het cb moeten voor de vaccinaties maar we gaan dan een midweek weg, dus ik doe het de week erna. Straks heeft ze er wel last van en zitten wij ermee tijdens onze vakantie. Mich ik herken dat van dat slapen! Ik ben sinds vorige week weer aan het inbakeren en hou het schema aan van de 3 r-en (volgens methode van ria blom). Ofwel: wakker? Voeden, even knuffelen en spelen, zelf laten spelen in box en bij de 2e gaap: hup naar bed. Ze huilt dna vaak heel even maar ik kan nu steeds beter verschil horen tussen de -ik ben moe en wil slapen-huil- en een -er is iets anders-huil. Ze valt steeds vaker zonder morren in slaap, t kan alleen nog wat langer soms maar daar werken we aan😉 Vind dat zelf wel fijn, een methode waar je je aan vast kunt houden. Tis even investeren maar ze moeten gewoon leren om zelf in slaap te vallen ipv bij jou!
Kan ik dat ergens vinden marrieb? Wij doen het ook zo, maar ik mis denk ik ook al snel de gaapjes, waardoor ik denk ik ook vaak te laat ben. Ga je dan regelmatig terug als ze wel lang huilt?
De Bakermat. Ria Blom: Regelmaat en Inbakeren Of even googelen op haar naam. Ria Blom Heb zelf zo'n brochure gekregen toen van het cb... Maar bij onze bieb hebb
Sorry hoor... Nog een berichtje. Ik luister vaak eerst naar het huiltje en spreek met mezelf een tijd af. Zo lang mag het duren en anders erheen. Als het heel hysterisch wordt en er geen pauzes tussen zitten troost ik haar zowiezo. Maar vaak, bij vermoeidheid, huilt ze wel heel hard maar is ze ook telkens een paar seconden stil. En dan ineens helemaal en slaapt ze. Ik ga dan wel even iets anders doen. Anders is het heel Moeilijk vol te houden
@mich 4800 is prima denk ik. Drie weken geleden was mevrouw hier 4250 volgens mij en van de week rond de 4700 en ze schelen maar een paar dagen. Misschien groeien jongetjes sneller ofzo? Hier volgt ze de box mobiel de rest vind ze geen pest aan 😂. Vind wel dat ze weinig "eet" sinds gisteren. Vanochtend om 0500 bv Om 0830 130cc gekolfte bv 1200 30cc nutrilon. Tis bijna 1400 uur nu. Nou ja misschien drinkt ze straks goed. Ze heeft wel plasluiers. Gisteren sliep ze van 2200 tot 0500 vanochtend. Misschien door t warme weer..?
Wij zijn vorige week naar cb geweest voor de inentingen. Tijdens het zetten heeft hij wel wat gehuild, maar daarna niet meer. Hij is wel wat hangeriger geweest. Oumi, uit nieuwsgierigheid: wat is de reden dat je tot 2 jaar niet laat inenten? Chezzy, bij ons begon het lachen met iets meer dan 4 weken en het echte herkennen, volgen en reageergeluidjes na 6-6,5 week. Wel maakt hij ook al geluidjes als hij zelf in de wieg/ledikant/box ligt af en toe geluidjes alsof hij aan het 'kletsen' is tegen een speeltje ofzo. Hij vindt het geweldig als we liedjes voor hem zingen, sinds kort ook met bewegingen. Hoofd, schouders, knie en teen is favoriet. Hij krijgt een grijns op zn gezicht als we met zijn handjes alles 'aanwijzen' an het liedje. Ook hebben we een speelboog. In het begin vond hij vooral de kleurtjes interessant maar nu slaat hij ook tegen de speeltjes aan. En we hebben gisteren een speelkleed gekocht, dat lijkt hem ook prima te bevallen. Harlene, hier eet hij ook vandaag ook minder. En heerlijk he dat lange slapen! Gisteren en eergisteren kwam hij ineens weer elke 3 uur maar vannacht heeft hij van 1 tot kwart voor 9 geslapen! Wist niet wat ik meemaakte. Zal er ook maar niet teveel aan wennen maar ik had een nacht doorslapen ook echt wel nodig dus vond het erg fijn.