Ze drinkt ook gekolfte melk uit een fles. Kook t ook uit. Heb zelf (nog) geen symptomen... bel morgen de ha.
Hier ervaring met spruw gehad. Mn andere dochter heeft t gehad. Vind dat spul van de apotheek helemaal niks. Was bij haar al heel snel overgestapt naar pure kokosolie. En als er een dikke laag spruw zit weghalen met een houtenstokje. En dan kokosolie smeren op tong en tepel. Bij een klein vermoeden van spruw begin ik nu ook meteen met kokosolie. Werkt echt perfect.
Grote verschil met spruw en melk is dat je melk kan weg schrapen en spruw niet Harlene. Maar naar de HA gaan als je twijfelt is altijd goed. Spruw hoeft niet altijd op de tong te zitten. Begint in de wangzakken of op tandvlees. Daar broeit het lekker, maar zie je het vaak niet. Gisternacht elke twee uur voeding. Vannacht van 10-3 en van 4-6:30 kunnen slapen. Wat een verschil. Had gister middag wat afgekolft omdat ik een harde pijnlijke plek had. Dat hebben we bij de laatste voeding gegeven. Hij slaapt altijd beter als we hem nog een extratje geven in de avond. Nu in de ochtend afgekolft. Maar liefst 140cc, vet veel voor mijn doen. Hij had uurtje ervoor nog gedronken ook. Hopelijk slaapt hij vannacht weer zo lekker.
Thnx voor de tips. Ik probeer t weg te vegen maar is bijna onmogelijk met deze bewegelijk en dame! Op het tandvlees en gehemelte zit het niet. Hier heeft ze weken doorgeslapen en sinds 2 nachten en 2 dagen wil ze super veel eten. Gister middag haf ze 220cc op! Vanochtend 140cc. Vreetzakje 😉
Woww harlene zoveeel.. Met spruw uitkijken meis kan heftig zijn.. Hoop dat het niet spruw is. Had ze 220 cc bv op?
Wow harlene wat een vreetzakje! Laat ze dan wel veel tijd tussen de voedingen? Dat is meestal wel lekker. Hier vanochtend afgekolft. Staan al weer op springen. Haha. Wel fijn dan krijgt hij elk geval genoeg. Geloof niet meer dat ik net als bij de eerste veel last van overproductie krijg. En anders kolf ik lekker mijn vriezer vol. Vind dit veel fijner dan elke 1-2 uur voeden en het idee te hebben dat ik te kort kom. Wil over 3 weken een avondje weg. Dan moet ik wel voorraad hebben.
Nee geen 220 cc bv! Was t maar zo! 120cc bv de rest nutrilon. Produceer soms niet genoeg voor mevrouw! Ja als ze zoveel op heeft slaapt ze wel een uurtje a ander half uur. Ik wil ook een voorraadje met dat lukt me niet. Heb de tijd niet om te kolven want mevrouw slaapt hooguit 30 a 40 min en in die tijd wil ik t huishouden doen. Probeer 2x per dag te kolven. In de middag en voor t slapen. Kolf dan 120cc a 150cc. Die van voor t slapen krijgt ze sochtends en die ander meestal overdag. Dus kom et wat te kort om een voorraad te maken 😒
Hier slaapt de kleine overdag soms 3-4 uurtjes achter elkaar, dan heb ik wel lekker rust (met grote zus erbij haha) Ik wil eigenlijk ook een voorraad hebben, als mijn borsten vol zijn vooral linker borst, dan kan ik uit 1 borst 200 cc eruit kolven maar moet wel zin hebben, het is uiteindelijk een handkolf dus pff soms geen zin Gisteren is meneertje gaan draaien van buik naar rug Vandaag 10 weken.
Zo veel is mijn voorraad niet hoor. 90cc in de vriezer en 140cc in de koelkast. Ik kolf met de handkolf 1 keer in de 2-3 dagen. Soms meer soms minder. Wil nu een voorraadje voor 1 avondje. Beetje reserve is fijn. Zou graag 3 flesjes in de vriezer willen hebben. Op het moment zelf hoop ik voordat ik de deur uitga te kunnen kolven of voeden. Dat kolven kost zeker veel tijd. Zeker al het uitkoken elke keer. Wat knap Roosje. Hier ook een keertje van buik naar rug. Dacht een toevalstreffer omdat hij boos was. Was eergister volgens mij. Ik geef het gekolfde gewoon niet. Maar dat kun je niet bij elke voeding doen. Ik kolf binnen 30-60min na de voeding zodat ik weer genoeg heb als hij komt. Of ik kolf het niet helemaal leeg. Doe maar wat en tot nu toe gaat het goed. Heb het gevoel dat mijn borsten snel weer aanvullen in de ochtend. Avond is moeilijker.
Ik heb nu ook 2 hele voedingen in de vriezer als voorraad. Zaterdag as ook een avondje weg, daar kan ik echt zin in hebben zeg!! Ik kook de boel echt niet elke keer uit hoor, ik spoel het goed af en zet het na een dag gewoon in de vaatwasser. Kost anders idd wel veel extra tijd
Wauw 3-4uur! roosje ben jaloers haha. Overdag geen slaap hier. Misschien een uur totaal. Lekker marrieb even er tussen uit! Wil ik ook wel! Mevrouw is bijna 7 weken hier.
Vermoeiend harlene! Ben je dan constant in de weer met haar? Is ze dan ook vervelend wakker of gewoon wakker? Dame hier drinkt 110-150 cc per keer. Ene dag 5 x, andere 6. Ze krijgt wel minder als ze mag, maar groeit prima, dus ga haar er niet wakker voor maken. Ze wil alleen maar bij mij zijn... zo vermoeiend. Vanmiddag bij een gastouder geweest, gek hoor! Komt wel dichtbij zo, maar heb echt zin om even weer aan t werk te gaan! Vrijdag ga ook ik een avondje weg, heb er zin in!!
mich geef jij fles of bv? En opgezette tijden? Hoe heb je dat ritme erin gekregen? Hier is alles klaar voor t kdv. Volgende week intake en eerste wen dag plannen. Ik begin trouwens 12 november met werken heb ik vandaag gehoord. Ben benieuwd! Nee ze is zeker niet vervelend. Speelt rustig en wil bij je zitten. M'n moeder had als tip nog laat een voeding te geven. Wij mevrouw wakker maken met als gevolg... klaar wakker en willen spelen... 😲 lig net eindelijk op bed!
Hier slaapt hij soms vanaf half 8 of ietsje later tot ongeveer 00:00 en dan voed ik hem gaat hij gelijk weer slapen. Hij waa net 23:45 wakker en heb ik hem 130 cc bv uit fles gegeven en op bed gelegd, hij valt bijna in slaap. Ik ook! Moe moe moe
Van half 11 tot 4 uur. Jeej!! Alweer een fijne nacht. Hij heeft wel onwijs veel last van reflux. Had het extra flesje van 65cc niet helemaal op. Maar de helft, dus de rest weg kunnen gooien. Maar zo heerlijk dat slapen. Echt ineens. Eergister nog elke 2 uur wakker. Nu 5,5uur.
Fles, maar wel op verzoek. Tijden zijn wel steeds beetje hetzelfde. Rond 6, 10, 13, 17, 20 en 23. Soms wil ze de laatste niet en dan zit er overdag ook meer tijd tussen. Ritme heeft ze dus meer zelf geregeld, hah. Lekker dat wat langer slapen! Hier ook vannacht van half 12 tot half 7.
Okee ja ik doe t ook op verzoek. Fles ook. Geef alleen de eerste voeding borst hoef ik niet naar beneden en ze is sochtends heel lief haha. Hier komt ze tussen 5 en 6. Dan rond 8 uur. 12 uur. 15 uur. 18 uur en 21 laatste dan gaat ze voor t echt slapen haha. Maar wel rond "haar" tijden dus. Vanochtend tot 6 uur. Heerlijk zeg! Goed zo vrolijklente die extra uurtjes geslapen! Fijn dat hij gelijk slaapt roosje. Hier ging mevrouw nog spelen onder haar babygym. En wij maar moe zijn haha.
Wat goed van jullie kleintjes zeg Harlene hier slaapt hij overdag goed maar s'nachts slaapt soms echt niet lang, heb hem gisteren fles gegeven 23:45 ongeveer maar alsnig weer wakker om 02: 30 en daarna 17:00 ofzo. En weer vroeg in de ochtend, weet de tijden niet eens meeer pf, je verwacht dat hij langer slaapt met fles. Ik ga proberen volgnde keer meer te geven
Blijft een gedoe he meiden, die voedingen. Hier gelukkig een baby die meestal doorslaapt, van de voeding van 20:30 / 21u tot de volgende voeding om 05u of 6u. Zalig! En daarna gaat hij ook weer slapen tot 8u of 9u, dan gaan we opstaan en ook echt pyjama uit en gewone aan enz. Overdag is ie in de ochtend, middag en avond steeds zo'n 1,5u wakker. Dan gaat hij spelen in de box, op zn speelkleed of in zn wipstoeltje, of hij zit gezellig bij ons of bij de visite en dan gaat hij een beetje 'kletsen' en lachen. Hij kan zichzelf prima vermaken. Ik probeer ook een voorraadje op te bouwen voor wanneer ik weer ga werken. Maar omdat we hem ook willen laten wennen aan de fles, krijgt hij nu 1x per dag een flesje afgekolfde melk ipv 'vers'. Ik kolf dan wel, maar dan is het 1 flesje in de vriezer, 1 er uit voor de volgende dag, dus schiet nog niet zo op.
roosjevermoeiend soms he. Van de week kwam ze om 0330 maar 99% komt ze rond 0500. Dat is nog te doen. Wauw bengel klinkt voorbeeldig 😃 Ik doe t nu ook zo met pyjama uit en kleertjes aan etc. Wel na de voeding anders zit alles onder 😜 Ja dat voorraad aanleggen lukt echt niet hier. Misschien toch eerder afbouwen. Vind t jammer vind t zo lief dat ze moedermelk lekker vind. Dan likt ze dr vingertjes af. Met nutrilon gaat ze huilen 🙁. Dromen jullie baby's ook zo erg? Zover t dromen is... Hier begint t ze soms keihard te huilen in dr slaap. Of lacht ze etc. Ze is zeer bewegelijk in bed. Eigenlijk altijd 😉