16 t/m 31 juli 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bintje83, 6 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marrieb

Marrieb Actief lid

22 aug 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben een boek aan t lezen over regelmaat en inbakeren.
    Daar staat het belang van 'stevig' instoppen vaak in beschreven.
    Ofwel, hoe belangrijk het is je baby strak in te stoppen, tot de kin, zodat ze veel minder woelen en onrustig zijn.
    Misschien heb je daar iets aan Harlene?

2. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Kan t proberen!

Hoelang laten jullie de baby in de box "spelen"?

3. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    Tot ze aangeeft of laat zien dat ze moe is. Slapen, verschonen, eten, boeren, samen spelen, alleen spelen. Is ze moe; gelijk slapen. Ze laat alleen heel moeilijk zien dat ze moe is. Het is echt van 't ene moment op t andere moment vaak krijsen. En dan ben ik dus al te laat.. slapen is hier nog steeds een dingetje, blegh. Vanaf vrijdag is vl 2 weken vrij en gaan we alleen maar 24/7 investeren in het zelfstandig slapen in haar eigen bed. Nu slaapt ze namelijk overdag alleen maar in de draagdoek, en zelfs daarin wordt ze steeds onrustiger. We moeten vrijdag naar de kinderarts in het zkh, omdat de huisarts toch niet denkt aan kma, klachten blijven en haar poep is nog steeds niet normaal.

4. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    Klinkt echt ideaal bengel! Doe mij zo'n kind haha.

5. Elsbeth82

Elsbeth82 Actief lid

1 dec 2013
    116
    3
    18
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    Ik breek even in hoor. Toevallig kwam ik jullie groepje tegen. Ik ben zelf 23 juli bevallen van een dochter.
    Ik zie dat vele van jullie aan het zoeken zijn naar ritme, wanneer naar bed en hoe lang opblijven. Zelf heb ik veel baad bij inbakeren.nl gehad. Of je nou wel of niet inbakert dat maakt niet uit, er staat goeie tips op over wanneer naar bed en wakker blijf tijden bij de verschillende leeftijden. Vind het nog steeds een fijne website ook bij mijn 2e kindje.
    Ook lees ik dat sommige van jullie nog steeds productie problemen e.d. hebben bij bv. Ik zou echt het advies willen geven om (nogmaals) contact op te nemen met een lactatiekundige. Ip zou je prod nu goed op peil moeten zijn. 'Vechten' aan de borst of honger blijven houden zijn zaken waar de lk je ook goed advies over kan geven.
    Op die website staan ook goede tips bv een goed gevoed kind kan na korte tijd toch weer op de knuistjes gaan sabbelen> dit is dan een vermoeiedheidssignaal en kind moet naar bed!
    Hier laat ik mijn dochter ook altijd even jammeren in bed, hierdoor slaapt ze over het algemeen goed in! Buikslapen is hier ook een succes!

Sorry voor het inbreken maar ik hoop dat jullie er iets aan hebben ;)

6. Vrolijklente

Vrolijklente Fanatiek lid

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waar vinden jullie die tijd? Hier helemaal geen tijd om te spelen en op signalen te letten. Soms heel kort 5-10 min lachen en op de buik in de box. Andere zoon vraagt ook veel aandacht. Hij slaapt overdag wanneer hij toevallig in slaap valt. De oudste maakt hem vaak ook weer wakker met zijn herrie. Het hoort er ook een beetje bij denk ik met een tweede. Bij de eerste pas je je ritme aan de baby aan en ee tweede moet de baby zich aan het al bestaande gezin aanpassen. Moet de oudste ook van de psz e.d. ophalen.

Zo zielig!! Heb gisteravond in zijn duim geknipt met nageltjes knippen. Heb zo vaak geprobeerd te veilen, dat lukt niet goed. Het is allemaal zo klein. Hij moest zo hard huilen. Bijna helemaal erdoorheen. :(:$ het is echt millimeter werk dat wondje. Veel bloed dus kon ook niet heel goed zien. Nu zie ik het beter. Hopelijk geneest het goed.

Hier gaat de productie goed. Kolf nu al een paar ochtenden. Gister avond konden we weer 30cc weggooien omdat meneer in slaap was gevallen tijdens het maken van het flesje. We hebben hem laten slapen en hij sliep meteen 4 uur door. Ook lekker. We zijn zelf ook meteen gaan slapen. Totaal weer 7 uur vannacht. Alleen werd ik steeds wakker met het idee dat mijn striea openscheurde. Rare droom dacht ik. Tot ik wakker werd met veel pijn in mijn litteken. Alsof iemand zout op een wondje strooit. ML ziet gelukkig niets, alleen dat het korstje er langzaamaan vanaf gaat en er een mooi litteken voor in de plaats komt. Maar geen bloed of open litteken. Het is niet eens rood/geirriteerd.

7. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    @vrolijklente oooh mijn vriend knipte ook in J haar duimpje! Gillen! Was echt minimaal gelukkig en na 10 minuten was het weer klaar. Schrok me dood.

@elsbeth thnx voor je tips. Ik ga inderdaad een lactatie deskundige bellen. Heb gisteren een goed adresje gekregen!

8. Marrieb

Marrieb Actief lid

22 aug 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die website gaat idd uit van het principe van regelmaat van Ria Blom.
    Vooral het 'hoe te slapen leggen' geeft mij houvast.
    Ik merk dat ze nu steeds beter zelf in slaap kan vallen, wel even huilen maar daarna slaapt ze vaak.
    Wel wordt ze dan tussendoor nog wakker en heeft ze wel wat hulp nodig met in slaap vallen.

Vrolijklente onze dochter ligt soms maar 5 minuutjes in de box hoor, langer lukt echt nog niet.
    Ik probeer, op de dagen dat mijn zoon er is, hem bij het spelen te betrekken. Tijdens het voeden speelt hij alleen of als dat niet lukt, kijkt hij een filmpje. Daarna spelen we samen met de baby (en speelt hij soms ook gewoon alleen) en dan leg ik haar nog even in de box.
    Misschien de kleine toch boven te slapen leggen ipv in de kamer waar je oudste speelt?
    Ik heb haar het liefst ook in de kinderwagen in de woonkamer overdag maar merkte vandaag ook weer dat ze dan snel wakker schrikt. En vind dat mijn zoontje ook gewoon moet kunnen spelen en niet extreem zachtjes moet hoeven doen.
    Dus ik leg haar de volgende x toch ook maar weer boven neer....

Blift lastig he, hier je weg in vinden!

9. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    Marrieb; ik heb me er ook in verdiept, en ik denk dat het bij Lise ook wel voor wat meer rust kan zorgen. Wil er zaterdag mee gaan beginnen, vriend en ik zijn dan beide 2 weken thuis. Heb jij ook een boek van haar, zo ja welke? Ik zie namelijk meerdere staan.

10. Marrieb

Marrieb Actief lid

22 aug 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    mich ik ben benieuwd hoe het bij jou gaat!
    Ik heb destijds bij mijn zoon de volgende brochure meegekregen van het cb: De Bakermat (inbakeren brengt rust) en ben eerst gaan inbakeren met hydrofiel luiers maar al snel met de pacca-doeken!
    In deze brochure staat de methode van regelmaat met inbakeren wel beschreven maar het draait vooral on het inbakeren. Had ik toen op zich genoeg aan.

Nu heb ik het boek: 'regelmaat en inbakeren' bij de bieb geleend.
    Hier staat veel meer info in over onrust en overprikkeling bij baby's en info over baby's die snachts wel doorslapen maar overdag amper etc.
    Als je meer info wilt, stuur me dan even een pb'tje?

11. Oumi86

Oumi86 Bekend lid

13 jul 2014
    610
    445
    63
    Vrouw
    Jullie hebben me wel gemotiveerd om ook de rust erin te brengen. Ik heb een pacco inbakerdoek. Die gebruikte ik al weer bijna 9 jaar geleden ook voor mn zoontje. Mn andere dochter wilde er niks van weten maar merk dat deze er wel baad bij heeft. Dus ga nu ook voor de drinken spelen slapen.

Gelukkig wordt mijn baby niet wakker door het gegil en geschreeuw van de andere kinderen.

Vandaag bij t cb geweest. Dochters groeien goed langer dan gemiddeld en netjes op gewicht.

Ik bijt trouwens haar nagels altijd. Dit werd bij mn zoontje toen geadviseerd maar goed dat is dus 9 jaar geleden dat was ook de tijd van het op de zij slapen dus misschien mag nagelbijten ook niet meer. Maar voor mij werkt het goed! Geen gedoe met inknippen en vijlen lukt me echt niet.

12. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    #4012 harlene2014, 22 sep 2016
    Laatst bewerkt: 22 sep 2016
    Ik ga ook even kijken. Vind t wel interessant.
    Vandaag is het de "ik huil de hele dag" dag.
    48 uur geen poep luier nouuuuu wat er net uit kwam!!! Lekker in bad geweest en schone kleertjes en een uur later.... wauw. Tis er uit gelukkig.

Via mp een boxmobiel gekocht van tinylove want €80 in de winkel vind ik belachelijk.. nou ze vind hem geweldig.

okee ik heb net op de site de bakermat gekeken en wat een herkenning!!! Dat over die zogenoemde hazenslaapjes en het gemaai van de armpjes. Aan de borst in slaap vallen en 12x per dag willen eten. Steeds kleine beetjes. Heb m'n stiefmoeder gelijk geappt voor die bibliotheek boeken

13. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    Thnx marrieb! Ik ga kijken of ze hem hier in de bieb hebben!

14. Marrieb

Marrieb Actief lid

22 aug 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi ja herkenbaar he!
    Nou hopen dat de tips helpen van haar!
    Hier werkt het écht!!!

15. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    Net bij kinderarts geweest. Eerst een kut co assistent, die wel 10 x hetzelfde vroeg en zo dom als achtereind van een koe. Eet ze naast de flesvoeding ook wat anders? Sjunge kom op zeg ze is nog geen 2 maanden 😑. Naja op een gegeven moment hartstikke over de zeik. Kinderarts erbij... heel vriendelijk. Ze denkt toch aan een koemelkeiwitallergie, maar in de voeding die ze nu krijgt zijn de eiwitten verknipt, zodat het lichaam t niet herkent. Maar kan best zijn dat ze daar nog hinder van heeft, dus heeft ze nu voeding wat op basis van aminozuren wordt gemaakt.. de bouwstenen van de eiwit zeg maar. In de hoop dat ze daar wel goed op reageert. Daarnaast moest er bloed worden afgenomen, omdat ze misschien wel tekort heeft aan bloedplaatjes waardoor ze snel bloed bij de ontlasting heeft. Maar ik zei al tegen die vrouw dat haar voet koud was, nee hoor kon wel. Met als resultaat dat t niet wou, dus weer helemaal overstuur. Ik zei het toch... nouja ging ze toch maar wat halen zodat voetje warm zou worden 😑. Nu dus afwachten wat deze voeding doet. Word gelukkig volledig vergoed, want kost 40 euro per pot, waar ze 3a4 dagen mee doet :')

16. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    Ze is trouwens al 59.5 cm. 2.5 weken terug was ze nog 55. Verklaart wel waarom alle broeken te kort zijn 😂

17. Oumi86

Oumi86 Bekend lid

13 jul 2014
    610
    445
    63
    Vrouw
    Is er hier iemand die interesse heeft in koemelk vrije babyvoeding? Wel pas vanaf 6 maanden. Een vriendin van mij wil het graag weggeven. Het zijn 5 pakken. Op te halen in omgeving rotterdam.

18. Vrolijklente

Vrolijklente Fanatiek lid

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeejtje Mich!! Duur kindje. Gelukkig krijgen jullie alles vergoed. ;) Ik hoop zo lang mogelijk bv te kunnen geven en dan zien we wel weer verder. Hoelang heeft bij jullie dat ziekenhuis traject geduurd? Moesten jullie van alles uitproberen? Heeft ze onderzoeken gehad om de kma aan te tonen? Of symptomen omschrijven voldoende? Voor ons is het overduidelijk kma. Maar mochten we overstapoen op fles, hoop ik dat het niet eeuwen duurt en dat hij geen allergie gedoe krijgt op het moment dat we over stappen.

Wat lief oumi! Ik woon erg ver weg en denk dat het daardoor niet erg rendabel is qua reistijd/kosten. Ik hoop ook gewoon dat ik de bv lang genoeg volhou.

19. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hier de hele dag een verdrietig meisje gehad. Wat een gehuil. Gisteren ging zo goed.
    Probeer er iets van ritme in te krijgen. Gelukkig was m'n moeder er. Die komt elke week een middag.

Bv loopt helemaal terug. Kolf naast bv en de fles. Zou t door de pil komen?

20. Oumi86

Oumi86 Bekend lid

13 jul 2014
    610
    445
    63
    Vrouw
    Harlene vervelend en ja ik las in de bijsluiter dat dit door de pil kan komen. Heb zelf weer een heftige allergische reactie op die minipil dus al weer gestopt.

Ik ben begonnen met het boek te lezen van ria blom wat een herkenning. Heb hier ook echt een oververmoeid meisje. Vond het heel zwaar haar de eerste keren te laten huilen. Maar merk dat het rust biedt voor het hele gezin. Nu slaapt ze al uren lekker ingebakerd in haar eigen bedje. Lees wel dat er een dip aan zit te komen.. maar moet voet bij stuk houden!

Deel Deze Pagina