16 t/m 31 juli 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bintje83, 6 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marrieb

Marrieb Actief lid

22 aug 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat goed oumi, fijn dat het zo snel al resultaat heeft he!!
    Het 'laten' huilen is idd moeilijk in het begin.
    Maar ik kan nu zo goed verschil horen tussen: ik ben moe of er is iets anders! Als ze heel hysterisch huilt, ga ik er alsnog heen,
    Maar ik haal haar veeeeel minder snel uit haar bed.
    Hadden deze week wel nog wat kraambeZoek en dat vind ik Soms wel lastig. dan is ze net 'wakker' en begint ze alweer te gapen. Aan de andere kant: jammer dan. Als mensen Zelf al kkn hebben snappen ze het gelukkig wel meestalZ
    En anders pech haha.

Onze dochter is alles bij elkaar ook nog geen uur wakker zoals in het boek beschreven staat. Begint vaak na 3 kwartier al weer te gapen.

2. Vrolijklente

Vrolijklente Fanatiek lid

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vervelend harlene! Kan idd door de pil komen, maar ook door een sprong als je live uit de borst voed. Dan drinken ze meer/vaker en dan lijken ze op. Hoeveel weken is ze nu gerekend vanaf de uitgerekende datum?

Hier van 11 tot half 6 geslapen. Is dat doorslapen? Vind het zo fijn!! Waarschijnlijk als hij klaar is met drinken/luier wordt de ander wakker en kunnen we er meteen uit. Ik had vandaag een paar keer dat hij huilde en ik druk was met opruimen, tandenpoetsen en de oudste en toen ik na 5 min de kleine wilde pakken sliep die. Ook pakt hij nu echt zijn speentje. Heel fijn toen we onderweg waren in de wandelwagen. Loop soms 20 min met een huilend kind zonder een bankje tegen te komen om te voeden. Probeer altijd te voeden voordat ik weg ga. Dus vaak alleen de terug weg huilen. Kan ook niet snel lopen met nog een met kleine beentjes. Heb wel een step waar hij op kan. Maar als hij daar te lang opstaat krijht hij pijn in zijn benen en durft hij niet meer te bewegen/lopen. Zo zielig.

3. Oumi86

Oumi86 Bekend lid

13 jul 2014
    610
    445
    63
    Vrouw
    Ja ben er echt blij me. Bedankt voor de tip. Vannscht ging heel goed. Ze kwam om de 3 uur ongeveer. En viel telkens zelf in slaap. Vanaf vanmorgen wel met wat protest. Maar hoort er bij dus moet gewoon doorzetten.

We komen niet aan spelen toe want eigenlijk zodra ik haar pak begint ze met huilen en valt ze aan de borst in slaap. Dus leg haar na de voeding weer in bed.

Vrolijklente. Is misschien een plankje een idee voor je oudste? Ik heb nu een duo wagen maar wil over een tijdje wel een enkele wagen met een plankje.

4. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    @vrolijklente ze was de 21e juli uitgerekend maar 01 augustus geboren. Ze is nu 7 weken en 2 dagen denk ik.

Ben benieuwd naar die boeken van ria blom!

5. Oumi86

Oumi86 Bekend lid

13 jul 2014
    610
    445
    63
    Vrouw
    Ik heb het boek via marktplaats gekocht (regelmaat en inbakeren). Vind het handig en leuk soms weer wat te lezen.

Ze slaapt nu na een kwartier huilen nu al 2 en half uur! Heb eindelijk weer tijd voor mn man en andere kinderen.
    Rustig ontbijten zonder t idee dat ik moet haasten omdat ze misschien kan gaan huilen.

6. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je zou nu/bijna de donderwolk uitkomen harlene. Dan zou het komende week beter moeten gaan. Anders idd een productie probleem. Zou het als ik jouw was nog een paar dagen aankijken. Echt voeden op verzoek. Misschien verhoogd het zichzelf weer als hij van die regeldagen af is.

Die bedoel ik oumi. Plankje/step. Zo een ding achter de wagen. Die doet pijn na een tijdje. Denk door het opvangen van trillingen en bobbels in zijn knieen.

7. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    Wauw oumi! Wij beginnen morgen, hopelijk ook hier snel resultaat. Gister was ze zoooo overstuur door t slechte begin van de dag.

Vrolijklente; dat zou ik wel doorslapen noemen!! Lekker zeg. Maar ik ben dik 2 weken geleden bij de huisarts geweest, die vond symptomen voldoende. Mocht gelijk beginnen met de pepti en na een week weer terug komen. Het had alleen vrijwel niks gedaan, dus kreeg gelijk een verwijzing voor de kinderarts waar ik na een week terecht kon. Ook die deed niet moeilijk en vond de symptomen overduidelijk genoeg en kreeg gelijk andere voeding weer mee. Dus ging best wel makkelijk. Geen testen of wat.

8. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh dat is fijn Mich!! Dus eigenlijk meteen voeding zonder gedoe. Jammer dat de pepti niet goed genoeg is voor haar. Wel fijn dat er nog een alternatief is. Vind het wel een fijn idee dat als ik wil stoppen, hij snel een alternatief heeft. Vind de bv soms best pittig. Maar weet ook nog wel dat toen ik bij mijn eerste over stapte op de fles, ik het niet in eens heel veel makkelijker vond gaan met de voedingen. Was alleen wat vrijer met een avondje weg. Maar midden in de nacht vond ik het gedoe. Huilend kind en dan moest je op het flesje wachten. Borst geef je gewoon, tempratuur altijd goed. Heb nu alleen ondanks het tepelhoedje weer kloven op dezelfde plekken zitten als eerst en na een paar dagen kolven weer last van overproductie. Blijft ook maar schommelen. Te veel, te weinig.. Maar de tijd gaat ook snel. Nu al over de 2 maanden.

9. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    EINDELIJK!!!! Deze dame heeft eindelijk normale poep!! Geen bloed, slijm, stukjes, maar gewone poep! Deze voeding is dus goed, 😆

10. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn Mich!! Hier is de poep nog steeds een beetje maf. Heel weinig, stinkend en vloeibaar. Maar kan even duren heb ik begrepen na het stoppen van de melk producten. Ben al blij dat zijn wangen weer mooi egaal zijn en de krampen over zijn.

11. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    Pff. Ze gaat hier echt niet slapen volgens die methode hoor... ze is al vanaf 9 uur wakker en slapen ho maar. Ze is t er echt niet mee eens dat ze daar alleen is. Was dat bij jullie ook zo de eerste keer marrieb en oumi? Hoelang lieten jullie je kind toen huilen en pruttelen?
    Vrolijklwmte; fijn hé dat ze dan geen krampjes meer hebben, pff wat heeft zij een last gehad zeg vergeleken met nu. Poep zal langzaam wel beter worden.. de fles geeft denk ik net zo veel gedoe etc als bv met zulke momenten.

12. Marrieb

Marrieb Actief lid

22 aug 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey mich wat gek. Ik heb haar echt wel eens een hele tijd laten huilen maar wel binnen bepaalde 'grenzen'. Als het te hysterisch word, ga ik er wel heen. Soms haal ik haar er even uit, zonder iets te zeggen tot ze weer rustig is en geef ik een speentje.
    Maar meestal ga ik er naast zitten, buiten haar zicht en leg ik een hand op haar borst. En aai ik over haar neusbrug. Dan valt ze ook in slaap.
    Ze moet natuurlijk ook niet zo overstuur raken dat ze daardoor ook niet in slaap valt.
    Maar het is wel heel normaal dat ze een tijdje aanrommelen met huilen, staat ook in dat boek.
    Vanochtend heeft ze hier 2,5 uur geslapen maar tussendoor af en toe ook een huiltje. Zo gek dan. Maar zonder hulp viel ze steeds weer in slaap....
    Misschien dan in de remslaap?

13. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    Hm, ja weet het ook niet. Hebben er inderdaad ook naast gezeten uit beeld, dan is ze even rustig en viel toen 2 x in slaap door over het neusje te wrijven. Echter was ze na 10 min weer wakker en pakte t dan wel weer op door haar ogen weer dicht te doen, maar schrikt dan toch weer wakker. Wanneer ze erg rustig ligt kan zo een halfuur zijn, is het gewoon wachten op dat ze gaat trappelen met de beentjes, met vervolgens huilen en krijsen. Ik kan haar best even laten huilen maar als ze helemaal overstuur is, ga ik er wel heen. Pff. Ze heeft van 9 tot 6 boven gelegen met tussendoor voeding en Troosten. Ze heeft dus maar 20 min "geslapen". Ben het nu zat, het is nu genoeg. Heb haar opgepakt en bij mij neergelegd, ze sliep heel snel. Wel gek eigenlijk, want nj help ik haar ook niet met het in slaap komen. Wil haar nu ook niet weer gelijk wegleggen. Snachts slaapt ze vaak goed, dus leggen haar dan daar ipv naast ons in de wieg, misschien als ze een keer uitgerust wakker word op haar kamer dat ze het dan sneller oppakt? We zullen iig zien. Het is in ieder geval een pittige Tante.

Wat fijn dat je dochter het wel steeds weer zelf oppakte! Dan heeft ze toch mooi weer 2.5 uur geslapen.

14. Marrieb

Marrieb Actief lid

22 aug 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als t voor jou goed werkt zo mich is t ook goed toch?
    Benieuwd of je nog doorgezet hebt.

Wie had er hier zo'n ding gekocht voor in bed zodat je kindje niet kan gaan 'verschuiven'?

Deze dame ligt telkens onder in de wieg, en dus ook onder het dekentje... Eng...

15. Oumi86

Oumi86 Bekend lid

13 jul 2014
    610
    445
    63
    Vrouw
    Mich de eerste dag liet ik haar 10 min huilen.. ik in de woonkamer tranen hihi. Vond dat erg moeilijk. Maar tegelijk uit het boek lezen hielp erg. Ik wilde er doorheen. Ik moest dit van mezelf doorbreken. In tegenstelling tot jouw dochter heeft ze meteen de eerste keer uren geslapen. Maar eergisteren overdag was het lastig. Ze raakte heeel snel overstuur daardoor had ik bedacht ik ga het net iets anders doen dan het boek. Maar wel de routine eri houden. Dus heb er voor gekozen haar max 5 min te laten huilen en dan naar haar toe te gaan. De borst te geven als troots en na 5 min als ze wat slaperig is terug te leggen. Dat werkte hier goed. Ze kijkt me dan wel aan.. geeft een zielig huiltje en valt in slaap. Maaaaar toen werd ze dus, hoe jij omschrijft elke keer na een paar min gillend wakker. Maar dan herhaalde ik het riedeltje gewoon weer.. voeden spelen slapen.

Dit deze dagen volgehouden... met als reslutaat dat ze giseravond, zonder te huilen zelf in haar eigen bedje in slaap viel. Was zo trots en blij. Het huilen was dus niks voor niks. ook de nachten gaan gemakkelijker. Mn man zei meteen ow wat heb ik heerlijk geslapen.

Ik denk dat je het boek niet letterlijk hoeft te volgen, maar wat marieb zei, wat vooe jullie werkt is prima. Maar de regelmaat in handelen daar ben ik een voorstander van. Doe dit ook alrijd met mn andere kinderen waardoor naar bed gaan echt gelukkig nooit een strijd is.

16. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Iemand ervaring met dit probleem? Ben ongesteld en m'n borsten zijn leeg. Wat nu? Elke ochtend krijgt ze bv en dat is de enige keer dat t goed gaat op een dag. Nu was.ze binnen 5 min klaar aan beide kanten. Moest een fles geven en dat snapte ze niet. Vond t zo zielig. Heb haar maar bij me laten slapen vanaf 0600 tot 0800.

17. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vaker aanleggen harlene! Als je ongesteld wordt, loopt het iets terug. Ook de smaak kan anders zijn heb ik gehoord. Misschien vind ze het niet lekker en drinkt ze alleen tot ze geen honger meer heeft. Veel wisselen van borst dan zal ze veel vette melk binnen krijgen. Het is maar een paar dagen. Even doorbijten. Sterkte. Vind het lege borsten probleem ook super frustrerend. Wisselt hier elke dag af. Dan weer leeg, volgende dag harde plekken. Af en toe denk ik nog steeds: hoe lang houd ik dit nog vol. Die onzekerheid over productie. Maar kv kan altijd nog. Voor je het weet is het alweer voorbij. Hoofddoel hier was 6 maanden volledig, daarna afbouwen tot 7 maanden. Maar nu weet ik het niet meer. Sons wil ik door tot 9 maanden ivm allergie en de volgende dag vind ik 3 maanden wel ok. Misschien dus toch maar die 6 maanden volhouden net als bij de eerste. Haha. Die kreeg met 7,5 maanden tanden. Was blij dat ik toen net gestopt was. :p Eigenlijk moeten we het gewoon maar even zien.

18. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Net heeft ze 10 minuten goed gedronken.

Trouwens de baby slaapt hier overdag echt niet! Ze vecht tegen haar slaap of ik leg haar in de box en speelt ze op d'r gemakje. Om 2100 laatste fles en gaat ze naar bed. Dan komt ze rond 0500 uur.
    Denk dat ik t maar zo laat. Enkele keer valt ze over dag in slaap maar dat is zeldzaam.

19. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet elk kindje is hetzelfde harlene. Sommige kindjes zijn veel langer wakker. Als ze niet de hele dag aan het huilen is van vermoeidheid maakt het echt niet uit hoeveel ze slapen. Hier is meneer soms ook uren achter elkaar wakker. Ook in de wandelwagen. Als ze moe zijn slapen ze daar altijd wel in. Maar hij zit gewoon lekker om zich heen te kijken. Voornamelijk omhoog naar de lucht en bomen. Gelukkig slaapt hij in de nacht nu meer dan overdag. Vind dat veel belangrijker.

20. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Haha hier zijn bomen ook favoriet!

Ja snachts slaapt ze perfect!

Rond 1600 uur is t wel jammeren hoor. Dan vecht ze tegen haar slaap.

Deel Deze Pagina