16 t/m 31 juli 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bintje83, 6 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Wat ik me af vraag: wie van jullie baby's heeft veel haar? En valt het uit? Of is dat later pas? Als ze wat "ouder" zijn?

2. Vrolijklente

Vrolijklente Fanatiek lid

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan zou ik haar in de middag proberen te laten slapen. Als ze echt signalen gaat geven in de wieg/box leggen en even laten jammeren, maar wel de ruimte geven om in slaap te vallen.

Hier al veel haartjes sinds de geboorte. Wordt alleen kaal op de plekken waar hij op ligt. Achterhoofd en zijkanten. Had de eerste ook. Ziet er beetje maf uit. Maar komt goed als ze naar de kapper gaan. Had de eerste keer alleen de onderkant bij laten knippen vanwege diw kale plekken.

3. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ze heeft vanmiddag lekker op m'n arm geslapen maar thats it 😂 daarna lekker buiten geweest nu nog steeds wakker. Nou ja om 2100 slaapt ze wel.

Okee hier heeft ze erg veel haar. Iedereen zegt elke keer: wow wat een kop met haar. Ach valt nog uit!

Tis wel een stuk lichter dan bij dr geboorte. Ik ben donker en vriend is blond. Dus ben benieuwd.
    Kleur ogen is nog niet duidelijk. Maar dat kan best lang duren toch?

4. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoezo valt het uit? Hier bij beiden niet uitgevallen, beiden een mooie bos. De oudste ging ook van donker naar blond. Nu weer donker begonnen, ben ook wel benieuwd. Oog kleur neemt pas na 9 maanden zijn definitieve kleur aan. Maar je kunt nu al wel zien of het donker of licht wordt denk ik. Bij de eerste kleurden ze sneller groen/bruin en zijn nu donker bruin. Deze man heeft juist hele lichte blauwe ogen. Verwacht niet dat die ook nog zo donker bruin worden. Denk dat ze blauw blijven. Is hij de enige in huis met blauwe ogen. Wel leuk die verschillen.

Fijn dat ze lekker geslapen heeft. Hier is de kleine alweer een poosje wakker. Valt ook alleen in je armen in slaap. Ik weet wel dat hij het kan in zijn wieg en box. Maar vandaag heeft hij er geen zin in.

5. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Nee t valt juist helemaal niet uit! Gelukkig 😂 hoop dat t zo blijft.
    Ik heb bruine ogen en vriend groene. J heeft geen bruine ogen maar ook geen lichte kleur. Zit er tussen in!

Donderdag eerste prikje. Hebben jullie baby er erg last van gehad?

6. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan nog alle kanten op dus die ogen! Leuk he?! Vind het erg leuk om te zien hoe hij veranderd. Kan niet wachten tot hij wat ouder is. Ben zo nieuwsgierig. Net voor het eerst dat hij wakker werd zonder huilen. Hoop gesmakt. Veel fijner. De eerste werd ook altijd meteen brullend wakker. Werd geadviseerd om de kleine in de kamer te hebben om het eerder te horen. Maar bij deze man, die wel op de kamer ligt, tot nu toe ook alleen maar direct huilen geweest.

Prikje valt heel erg mee hoor. Even kort huilen en daarna lekker veel slapen. Vind die dagen altijd wel relaxt. :D

7. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ja en zo benieuwd hoe ze er straks uit ziet! Eerst leek ze sprekend op mij en dat word steeds minder en zie meer m'n vriend in haar.

Hier wordt ze gelukkig niet huilend wakker. Vorige week 1x. Schok me suf 😲😂

Dit weekend gaan we weg met schoonfamilie. Echt geen zin in 😑....

8. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    Thnx dames! We houden hier nog steeds vol.
    Gister ging al beter dan zondag. En vandaag gaat alweer beter dan gister! (Lees; ze ligt nu al ruim 1.5 uur te pitten!, en daarvoor lag ze ook al een uur in bed, maar was onrustig in slaap en snel weer wakker, dus ben er toen even naast gaan zitten met een hand op haar). We gaan wel langs een osteopaat want ik heb het idee dat er veel onrust in haar lichaampje zit.

9. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    Hier wel lang haar, maar alleen achter en bovenop. Aan de zijkanten zit niks, haha. Daarnaast lijk het alsof ze bijna geen haar heeft, want het is zoo ontzettend blond. Haar ogen zijn blauw! Ben ook erg nieuwsgierig hoe ze er straks uitziet inderdaad. Hier nooit gelijk huilen als ze wakker is, meer wat mopperen/jengelen.

10. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry voor mijn ego berichtje.. zit er even doorheen (gebeurd niet vaak meer gelukkig) na een hele hoop gejank van de oudste en daarna de jongste ben ik het zoooo zat!! Pffff.. houd het ooit nog eens op? Voel mij totaal geen leuke moeder op dit soort momenten. Kom als een robot/politieagent de dag door. "Niet dit, niet dat, nee, nee, nee.. hou op met dat gejank". En mijn familie maar appen in de familie app over het weekendje weg, waar wij niet mee gaan omdat we het te veel gedoe vinden met twee kleine kinderen.. welke spelletjes zullen we meenemen, wat zullen we allemaal voor leuks gaan doen en eten? Waar gaan we winkelen? Maakt het allemaal nog erger. Ik wil er zo graag even uit!! ML draait veel over uren op zijn werk. Voel me er zo alleen voor staan dan. Ben echt kapot. Zeker naar de oudste toe. "Waarom slaap je niet? Hup nu je bed in! Als je niet gaat slapen, gaan we ook niet meer naar buiten". *baby huilend op de achter grond*. Ik wil helemaal niet zo zijn. Maar het geduld kunnen hebben om te vragen waarom hij niet gaat slapen. Nu lag hij een uur lang te huilen in zijn bed terwijl ik de jongste aan het voeden was. Uiteindelijk slaapt hij wel. Maar voel mij echt een heks. En dat dan uren achter elkaar. Wat het voor hem niet makkelijker maakt. Voor hem is een broertje ook nieuw. Hij zegt meer "Nee" en huilt meer dan eerst. Juist nu heeft hij ook aandacht nodig en ik ben te moe en druk om dat te kunnen geven. :( Ik wil dan echt komend jaar even skippen. Naar het moment dat ik weer "back in shape" ben, door kan slapen, lekker veel energie heb en gelukkig kan zijn. Ik hoef niet eens zo zeer tijd voor mezelf, maar gewoon een dagje zonder gejank zou al zo fijn zijn. Als nu de een niet jankt, jankt de ander wel. Ik kan zelf niet eens janken. Ben gewoon opgebrand.

11. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bui is alweer over gewaait. Even 1 uurtje geen janken was al genoeg blijkbaar. :) Toen de oudste wakker werd een dikke knuffel gegeven. Hij knuffelt gelukkig nog graag terug. :) Nu nog even lekker buiten. Hij heeft ten slotte goed geslapen uiteindelijk. Hebben jullie ook deze idiote mood-swings? Volgens mij is vandaag mij ei gesprongen. Ben benieuwd of ik idd over 2 weken weer ongesteld ben. De eerste "ongesteldheid" was toch gewoon een hoop bloed van de zwangerschap. Anders zou ik nu inmiddels zwaar overtijd zijn. :D

12. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hopelijk hebben jullie net zo een goede nacht gehad als ik. Sorry van mijn negativiteit gister. Het is meteen stil op hier.

Waarschijnlijk was gister voor hun net zo vermoeiend. Geslapen van half 11 tot kwart over 6!! :D Dat konden we wel even gebruiken. Ik heb gister twee babyslaapzakjes binnen gekregen. Zijn handjes zijn vaak erg koud omdat hij zijn armen boven de deken heeft. Ze waren vanochtend wel lekker warm omdat het truitje iets te groot is wat hij aan had. Dan zijn zijn handjes ook bedekt. Met zo een slaapzakje zijn zijn armpjes lekker warm en zijn handjes dus ook. Zag dit handige schema op het kaartje. Weet alleen niet hoe ik hem moet draaiden op mijn telefoon.

Bijgevoegde bestanden:

13. Marrieb

Marrieb Actief lid

22 aug 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je mag je toch ff zo voelen vrolijklente, tis ook pittig en zeker 2 kids!
    Fijn dat je ff bij hebt kunnen tanken.

14. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    @vrolijklente herkenbaar hoor sommige dingen.
    Wij gaan vrijdag tot en met maandag weg met schoonfamilie. Heb echt geen zin! Van die domme activiteiten doen. Jaloerse 3jarigen 😂 boottocht etc. Leuk met een baby van 8 weken. Hoe moet ze dan eten?! Tis ook nog ruim 2 uur rijden. Honden moeten naar t pension a 128€ toen de inentingen a 170€ en dan we er niet eens. Wil lekker in m'n eigen huis zijn. Maar ja het moet. Want m'n schoonouders zijn 45 jaar getrouwd. Lekker schijnheilig want ze zijn niet gelukkig en doen dit allemaal voor de kinderen en kleinkinderen kinderen... zucht.... dat was mijn gezeik 😜😜

Baby heeft al 4 dagen niet gepoept..... zo zielig!

15. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel Marrieb en Harlene! Idd lekker bijgetankt. Net zonder de oudste even het dorp in geweest, lekker gewandeld en hem daarna weer opgehaald van de psz. Heb vanochtend na de eerste voeding nog 130cc gekolft en in de vriezer gestopt. Jeej!! Mijn voorraadje is genoeg. 90+90+130cc in de vriezer nu en nog 60 in de koelkast. Mijn borsten zijn de hele dag weer hard van de overproductie. Bizar! Je zou denken dat na 130ml extra kolven ze wel leeg zouden zijn.

Idd heel lastig een familie weekje. Snap precies wat je bedoeld. Mijn ouders gaven ook een feest toen ze 25 jaar getrouwd waren. Ik was ceremoniemeester. We zijn zelfs op vakantie geweest met de hele familie. 21 dagen lang heel ver weg. Ze waren nooit heel gelukkig samen en op dat moment leek het even helemaal op te bloeien. 2 jaar later gingen ze scheiden. Haha. :p Was wel een hele vette reis. Konden we ook geen nee tegen zeggen. Hadden we gelukkig nog geen kinderen. A.s. weekendje is iets wat we elk jaar doen. Dus kunnen best een jaartje overslaan. Geef gewoon je grenzen aan. Als die kleine gaat huilen van de honger, eventueel krijsen snappen ze hopelijk echt wel dat je haar eten gaat geven. Maar weet uit ervaring dat je daar wel commentaar kan krijgen. Heb dat ook gehad met kerst. Ik moest meeeten en de baby maar laten huilen. Pech voor hun. Ik ben naar mijn kleine man gegaan en ben hem gaan voeden. Dan eten ze maar zonder mij. Ik kan moeilijk 3-4 uur gaan tafelen en hem laten barsten. Dat weet je als je iemand met een baby uitnodigd. Als ze een schone luier nodig heeft moeten ze daar ook rekening mee houden. Je kan haar moeilijk er in laten zitten. Kom voor jezelf en de kleine op en negeer de rest.

16. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ja mensen en vooral familie, weten het allemaal beter. Echt te irritant. Aantal weken terug had ik geen spuugdoek bij me. Was bij schoonmoeder. En daar lag er een van het dochtertje van m'n vriend z'n zus. Komt ze langs helemaal over de zeik want DAT is S haar lievelings doekje. For real????????

Iemand begin over ongesteld. Nou hier voor t eerst en ik loop leeg. Nog met stolsels bah!

17. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh jah.. laat het dan niet bij opa en oma liggen.. en een doekje kan gewoon de was in. :D Ik probeer me niet meer druk te maken over dat soort dingen. Kerst dit jaar, we zien het wel. Maar vind het best moeilijk om los te laten soms. Ben best een planner/control freak. Probeer dit jaar echt te kijken naar eerst ons gezin en dan de rest. Kan niet met 2 kleine kinderen 3 families af. (Gescheiden ouders) probeer maar te accepteren dat er een kans bestaat dat we het dit jaar niet met iedereen vieren.

18. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ooh ja vrolijklente ik dat met kerst. Hier ook gescheiden ouders en ik ben 24/12 jarig. Probeer om t jaar m'n verjaardag toch te vieren en andere jaar kerstavond bij schoonfamilie. Vind het persoonlijk niet leuk kerstavond te vieren op m'n eigen verjaardag dan word dat toch soort van vergeten. Inderdaad 3 families afgaan. Mijn moeder snapt t gelukkig. Schoonfamilie houd zo erg vast aan dingen en zijn goed in dingen opleggen.

Vandaag prikjes gehad. Zo hard huilen die kleine. Was echt zielig! Ze weegt 5165 en is 57cm.

19. Vrolijklente

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Snap ik Harlene! Er zijn ook mensen met kerst of oud en nieuw jarig. Weinig aan te doen. Vier je je verjaardag dan nog op een ander moment?

Gelukkig is het nog even weg, kerst. Nog 3,5 maand. Dan zijn onze kleintjes alweer een half jaar oud. Heb de mazzel dat er in de familie elk moment nog een baby geboren kan worden. Dus we hebben dit jaar niet de jongste. :p Maar zal best even plannen worden. Ze gaat geen BV geven en ik hoop het dan nog wel te geven. Maar gelukkig mag de kleine dan ook al een mini hapje mee eten. :)

20. Chezzy

Chezzy Actief lid

3 mrt 2016
    412
    309
    63
    Hi meiden, moet gewoon bekennen dat ik. De laatste tijd forum ben vergeten. We hebben al het kraambezoek gehad die niet bij Kraamfeest konden zijn, dus drukke weken achter de rug. Maar ben weer helemaal bij!☺️

Onze meid heeft afgelopen vrijdag prikjes gehad. Gelukkig niet overdreven veel last van gehad, alleen beetje jengelen. Ze is nu 53,5 cm en weegt 3750 gram. Zit nog steeds in maatje 50....
    Ze is echt een zonnetje in huis, huilt weinig en slaapt nog steeds goed. S nachts soms zelfs acht uurtjes. Maar lachen doet ze nog nauwelijks (ook niet gericht/bewust) en in boos kijken is ze een ster. ook nog weinig aandacht voor speeltjes, tv daarentegen wel erg interessant. Zitten en staan is ze ook enorm fan van, omdat ze alles wil zien. Liggen bij iemand stuit dan ook op protest. Ze krijgt steeds meer haar, ook haar wenkbrauwen worden steeds zichtbaarder.

Gisteren voor het eerst hele dag naar gastouder geweest, en van de gastouder hadden we haar daar mogen laten haha. Te weten gekomen dat ze ca. 90 ML bv per voeding drinkt. Over minder dan twee weken begin ik weer met werken, dus dat zal echt wennen worden! Paar dagen na gekolft, maar dat is bijna te verwaarlozen wat er dan nog uit komt. Was blij dat ik nog voorraadje had!

@vrolijklente. Ik zou gewoon de groepsapp op stil zetten hoor.
    Ook bij mij komt de baby eerst en negeer ik opmerkingen van anderen (hoewel die er nauwelijks zijn gelukkig).

Vraagje: in hoeverre volgen jullie de sprongetjes. Ik herken nog niet veel bij de kleine nl. Met nieuwe vaardigheden. Ook kwam de vijf weken sprong 1,5 week eerder voor een hele week. Kortom ik weinig van het boek er echt in terug. Ze lacht dus nauwelijks en heeft ook nog niet pleziergeluidjes en dat terwijl ik wel veel met haar praat/speel. Ik zie wel dat ze echt haar best probeert te doen: mondje getuit en raakt gefrustreerd dat ze niets kan zeggen. Maak me er nu geen zorgen over, ben al blij dat ze het zo goed doet na haar wat moeilijkere start, maar hoop wel dat ze straks meer interactie wil maken. Herkenbaar voor iemand?

Deel Deze Pagina